2016-06-29, 13:59
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Är det bättre att MITT liv blir förstört istället??

1: jag har INTE råd.
2: jag har INTE tid.
3: jag har ingen möjlighet.
4: jag har ingen kunskap.
5: jag har inget intresse.
6: jag vill inte!

Att jag tvingas flytta är inte ungens fel utan det är samhällets och lagarnas fel!
Jag tänker inte leva resten utav mitt liv i misär och fattigdom för att en fitta kan göra så här och komma undan med det. Jag tänker inte leva resten utavmitt liv i ett kortupt blatteälskande land där lagarna inte är lika för alla. Jag är trött på att vara den ständiga förloraren.

Ingen har råd, men som vuxen tar man ansvar.

Du har exakt lika många timmar per dygn som alla andra.

Du har exakt lika mycket/lite möjlighet som alla andra (som tar ansvar).

Ingen som inte har barn har kunskap. Så du är i samma läge som alla andra.

Nä, men du kan väl ändå ta ansvar för ett oskyldigt barns liv där du är pappa?

Det finns massor med saker som jag inte vill. Borde jag ha rätt att slippa det då?

Du tvingas inte flytta. Du väljer det själv och hur lite det än är barnets fel så kommer barnet att tolka det som att det är barnets fel.

Du har blivit pappa och då har ditt liv blivit förstört? Då bör man kunna säga att alla män som blivit pappa har fått sina liv förstörda?

Märk nu att jag inte talar om kvinnan och hennes agerande eller eventuell behandling från samhället. Jag talar utifrån barnets synvinkel. Hur illa du än anser dig vara behandlad så förstår jag inte hur det ger dig rätt att behandla ditt egna barn illa?
Citera
2016-06-29, 14:07
Medlem
För att så få oskyldiga skall lida som möjligt tänker jag ungefär så här.
I fall en kvinna väljer att föda ett barn som hon senare inte kan ta ansvar för bör samhället ordna två saker.

1. Ordna vettiga föräldrar åt barnet. (Minimera skadan)
2. Kastrera kvinnan. (Se till att det inte händer igen.)
Senast redigerad av ManManne 2016-06-29 kl. 14:15.
Citera
2016-06-29, 14:12
Medlem
Citat:
Men FÖR HELVETE!!! Läs länkarna i topic och googla vidare på det temat så ser du att kvinnor världen över gör sånt hela tiden!! Jävla feministkräk!

Varför tjatar alla om feminism hela tiden?
Citera
2016-06-29, 14:12
Medlem
papercut-ninjas avatar
Märkligt att TS inte har råd med underhåll men tydligen har råd att bekosta en utlandsflytt med tillkommande lönesänkning och försämrade arbetsvillkor som utlänning på en instabil och ogynnsam arbetsmarknad i något fiffelland långt borta...

...eller var planen att köpa en tågbiljett till Rumänien och sätta sig utanför en matbutik?
Citera
2016-06-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
"Alla killar bara skyller ifrån sig"

It's a wrap people!

Alla i den här tråden verkar tycka att tjejer är idioter och killar är offer.
Citera
2016-06-29, 14:17
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Välkommen till varje tråd som existerar på F&J forumet
Citera
2016-06-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ingen har råd, men som vuxen tar man ansvar.

Du har exakt lika många timmar per dygn som alla andra.

Du har exakt lika mycket/lite möjlighet som alla andra (som tar ansvar).

Ingen som inte har barn har kunskap. Så du är i samma läge som alla andra.

Nä, men du kan väl ändå ta ansvar för ett oskyldigt barns liv där du är pappa?

Det finns massor med saker som jag inte vill. Borde jag ha rätt att slippa det då?

Du tvingas inte flytta. Du väljer det själv och hur lite det än är barnets fel så kommer barnet att tolka det som att det är barnets fel.

Du har blivit pappa och då har ditt liv blivit förstört? Då bör man kunna säga att alla män som blivit pappa har fått sina liv förstörda?

Märk nu att jag inte talar om kvinnan och hennes agerande eller eventuell behandling från samhället. Jag talar utifrån barnets synvinkel. Hur illa du än anser dig vara behandlad så förstår jag inte hur det ger dig rätt att behandla ditt egna barn illa?
Du är fan dum i huvudet på riktigt. Om jag säger att jag inte har råd, så har jag inte! Är det svårt att fatta? Alla har inte 25.000kr efter skatt. Jag har knappt pengar till att köpa nya skor.

Sen så har jag ingen tid. Du vet väl för fan inte vad mina dygn fylls utav? Det finns INGEN tid för ungar!
Jag har ingen möjlighet heller.

Jag tänker dessutom inte ändra om hela mitt liv för en unge jag tvingats och lurats att bli pappa till.

Jag varken kan eller vill. Fatta!
Citera
2016-06-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
För att så få oskyldiga skall lida som möjligt tänker jag ungefär så här.
I fall en kvinna väljer att föda ett barn som hon senare inte kan ta ansvar för bör samhället ordna två saker.

1. Ordna vettiga föräldrar åt barnet. (Minimera skadan)
2. Kastrera kvinnan. (Se till att det inte händer igen.)
Ja det är en lösning.
Citera
2016-06-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Märkligt att TS inte har råd med underhåll men tydligen har råd att bekosta en utlandsflytt med tillkommande lönesänkning och försämrade arbetsvillkor som utlänning på en instabil och ogynnsam arbetsmarknad i något fiffelland långt borta...

...eller var planen att köpa en tågbiljett till Rumänien och sätta sig utanför en matbutik?
Nä. Jag får väl spara det lilla jag har över i ett år och sedan flytta.

Sen vet väl inte du vad för slags jobb jag får i det nya landet?? Har trots allt en del utbildningar att använda mig av. Vilket inte funkar i sverige eftersom här är mentaliteten att man ska vara 20 år gammal och ha 30års erfarenhet och alla behörigheter som finns, singel och villig att jobba 24/7/365 i alla väder och oväder.
Citera
2016-06-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Och du sitter och försvarar en uppenbart vidrig kvinna! Då är du lika sjuk i huvudet själv. Feminister resonerar ofta så och du hänger i feministforumet!
Citera
2016-06-29, 15:05
Medlem
Det finns flera undersökningar som visar att det inte spelar någon roll om ett barn har en närvarande far.

Barn som kommit till genom insemination har inga som helst problem.

Dessutom så finns det undersökningar på att lesbiska kvinnor har de mest problemfria barnen.

Det bästa vore antagligen om mamman till barnet kunde bli lesbiskt.

Tvingar man någon som inte vill vara förälder att bli det kommer han inte vara lika kärleksfull och barnet kan lida skada.
Citera
2016-06-29, 15:13
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Du är fan dum i huvudet på riktigt. Om jag säger att jag inte har råd, så har jag inte! Är det svårt att fatta? Alla har inte 25.000kr efter skatt. Jag har knappt pengar till att köpa nya skor.

Sen så har jag ingen tid. Du vet väl för fan inte vad mina dygn fylls utav? Det finns INGEN tid för ungar!
Jag har ingen möjlighet heller.

Jag tänker dessutom inte ändra om hela mitt liv för en unge jag tvingats och lurats att bli pappa till.

Jag varken kan eller vill. Fatta!

Du får givetvis planera din tid som alla andra ansvarsfulla vuxna? Du har 24 timmar per dygn som alla andra och man prioriterar då. Du är pappa till ett barn och det bör du prioritera före dig själv. Det har ingenting med kvinnan, försäkringskassan eller samhället i övrigt att göra.

Man behöver inte heller 25 000 kr efter skatt för att ta hand som sitt barn. Lever du under existensminimum så går socialen in och lyfter dig till just existensminimum. Då går det att ta ansvar för sitt barn.

Vad är det som gör att du har mindre möjlighet än någon annan?

Att du inte vill har jag fattat, men varför du inte kan vet jag inte?

Tycker du att andra som inte vill saker ska slippa just för att de inte vill? Slippa jobba exempelvis? Folk har inte bett om att födas så varför ska de tvingas att jobba för? De kanske inte har tid heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in