Citat:
Är det bättre att MITT liv blir förstört istället??
1: jag har INTE råd.
2: jag har INTE tid.
3: jag har ingen möjlighet.
4: jag har ingen kunskap.
5: jag har inget intresse.
6: jag vill inte!
Att jag tvingas flytta är inte ungens fel utan det är samhällets och lagarnas fel!
Jag tänker inte leva resten utav mitt liv i misär och fattigdom för att en fitta kan göra så här och komma undan med det. Jag tänker inte leva resten utavmitt liv i ett kortupt blatteälskande land där lagarna inte är lika för alla. Jag är trött på att vara den ständiga förloraren.
Att jag tvingas flytta är inte ungens fel utan det är samhällets och lagarnas fel!
Jag tänker inte leva resten utav mitt liv i misär och fattigdom för att en fitta kan göra så här och komma undan med det. Jag tänker inte leva resten utavmitt liv i ett kortupt blatteälskande land där lagarna inte är lika för alla. Jag är trött på att vara den ständiga förloraren.
Ingen har råd, men som vuxen tar man ansvar.
Du har exakt lika många timmar per dygn som alla andra.
Du har exakt lika mycket/lite möjlighet som alla andra (som tar ansvar).
Ingen som inte har barn har kunskap. Så du är i samma läge som alla andra.
Nä, men du kan väl ändå ta ansvar för ett oskyldigt barns liv där du är pappa?
Det finns massor med saker som jag inte vill. Borde jag ha rätt att slippa det då?
Du tvingas inte flytta. Du väljer det själv och hur lite det än är barnets fel så kommer barnet att tolka det som att det är barnets fel.
Du har blivit pappa och då har ditt liv blivit förstört? Då bör man kunna säga att alla män som blivit pappa har fått sina liv förstörda?
Märk nu att jag inte talar om kvinnan och hennes agerande eller eventuell behandling från samhället. Jag talar utifrån barnets synvinkel. Hur illa du än anser dig vara behandlad så förstår jag inte hur det ger dig rätt att behandla ditt egna barn illa?