• 1
  • 2
2016-06-29, 12:03
Medlem
Opiatklass avatar
Tjena fb jag behöver verkligen hjälp angående min flickväns mående.

Hon har haft det väldigt svårt i sitt liv med en massa våldtäkter inom familj och pojkvänner som hon haft innan och även av okända.

Hon har även haft ett brett drogmissbruk. Till följd av det har hon vart på en massa olika behandlingshem och låsta sis hem.

Nu har hon dock vart helt ren i 7 månader vilket gör mig väldigt stolt.

Problemet är nu att hon har haft väldigt mycket självmordstankar och har det väldigt svårt nu och visar det genom att vägra prata och är väldigt svängig i humöret mot mig.

Hon har försökt skaffa hjälp av både socialen och behandlingshem innan men socialen vägrar hjälpa henne med nåt när hon inte knarkar och behandlingshemmet hon var på tyckte hon skulle sluta gnälla när hon öppnade sig om våldtäckterna.

Jag vill verkligen hjälpa henne på nåt sätt men vad jag än gör så säger hon att jag behandlar henne som skit och jag gör hennes liv värre.

Nu behöver jag er hjälp om vad jag kan göra. Jag har aldrig sett henne så förstörd innan och det gör mig rädd eftersom hon är otroligt stark och brukar inte visa sitt mående såhär.

Snälla hjälp mig!!
Senast redigerad av Opiatklas 2016-06-29 kl. 12:07. Anledning: Klickade fel och la ut den innan jag va färdig
Citera
2016-06-29, 12:09
Medlem
aaaims avatar
Riktigt svår situation det där. Man kan aldrig styra vad folk gör eller tänker. Skulle jag vara du så skulle jag helt enkelt försöka med det du redan gör. Försök prata ut med henne, skulle detta inte fungera så kanske hon behöver utskrivna läkemedel för att lugna henne. Detta kan bli svårt dock med tanke på att du nämnde tidigare missbruk. Skicka henne till en psykiatriker?
Citera
2016-06-29, 12:11
Medlem
aaaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaim
Riktigt svår situation det där. Man kan aldrig styra vad folk gör eller tänker. Skulle jag vara du så skulle jag helt enkelt försöka med det du redan gör. Försök prata ut med henne, skulle detta inte fungera så kanske hon behöver utskrivna läkemedel för att lugna henne. Detta kan bli svårt dock med tanke på att du nämnde tidigare missbruk. Skicka henne till en psykiatriker?
Hon måste helt klart prata med någon och oftast är en opartisk person som inte har någon personlig kontakt med personen i fråga mycket bra, för då kan de öppna sig utan att känna att det skulle kunna påverka ens relation med nära o kära. Tror detta vore det bästa faktiskt
Citera
2016-06-29, 12:13
Medlem
Hon sa det ju själv? Allt du gör får henne att må skit.

Du verkar vettig, varför slösa sitt liv på en trasig tjej som sugit kuk för knark? Låt utbildad personal hantera hennes välmående så kanske hon en dag blir en hel människa. Och så kan du fokusera på dig, och träffa en tjej utan en så tragisk bakgrund.
Citera
2016-06-29, 12:14
Medlem
aaaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Hon sa det ju själv? Allt du gör får henne att må skit.

Du verkar vettig, varför slösa sitt liv på en trasig tjej som sugit kuk för knark? Låt utbildad personal hantera hennes välmående så kanske hon en dag blir en hel människa. Och så kan du fokusera på dig, och träffa en tjej utan en så tragisk bakgrund.

Kanske inte så lätt att kasta någon man gillar till vargarna för att klara sig själv. Även fast jag håller med dig så måste du förstå att det inte är så lätt som det låter. Om man har empati, dvs
Citera
2016-06-29, 12:22
Medlem
Svenskares avatar
Så länge du gillar henne och orkar bör du stå vid hennes sida. Visst har också det en gräns, men försök att inte så lättvindigt kasta in handduken bara.

Nu svarar jag på detta inte för att jag vet eller kan något om en svår drogproblematik, utan för att jag blev berörd av din flickväns historia. Du kanske får lovebomba henne lite extra då och då, även om du vet att inte finns någon speciell anledning till det för stunden, köpa henne något roligt, ta med henne ut på fin restaurang, du vet lite romantiska grejjor. Men vad du än gör se till att hon inte börjar knarka igen, spola ner skiten på toaletten utan att fråga eller ens starta en konversation om det. Och slänger hon ut dig då eller något sånt i raseri, då kan du försöka komma tillbaka senare, men vill hon då fortfarande inte se dig så kan du ge upp. Viktiga är att du inte låter de saker hon säger bita på dig, mycket av det man skriker i sånna stunder är bara känslomässiga rus utan egentlig mening. De är svar på reaktioner, ungefär som att man skriker FUCK YOU!!! Fast man inte vill knulla alls. Utan det symboliserar bara en reaktion, tänk dig det fast personen i fråga saknar behärskning att kontrollera känsloruset.
Citera
2016-06-29, 12:22
Medlem
Energivattens avatar
Dumpa henne, du vill ändå inte att en fd missbrukare och gammal madrass ska bli modern till dina barn antar jag.

Vad fan håller du på med?
Citera
2016-06-29, 12:44
Medlem
Opiatklass avatar
Kommer stanna med henne vilket är en självklarhet. Jag hjälpte henne med en samtalskontakt som hon har träffat några gånger men nu slutat med pga hon inte orkar mer säger hon.

Läkemedel vägrar hon med ta.

. Försöker att ge henne så mycket kärlek som möjligt och om jag vill att hon blir modern till mina barn är något jag definitivt vill.

Har känt henne rätt länge nu och hon är utan tvekan den härligaste människa jag nånsin stött på.

Hon har hjälpt mig igenom otroligt mycket saker och vill verkligen ge tillbaka den hjälpen
.
Tack för tipsen och till dem som tror hon är nån madrass har en riktigt skev uppfattning om vad som hänt men detta är också fb så vad förväntar jag mig egentligen.

Glömde nämna att hon bara är 18 år och vi bor i en lägenhet tillsammans som jag står på.

Hon har verkligen jobbat röven av sig för att få problem lösta och har i stort sett aldrig fått hjälp av någon förutom en som tyvärr svek henne tillslut.
Citera
2016-06-29, 12:47
Medlem
Opiatklass avatar
Vi är inte heller invandrare eller går på socialbidrag. Jag jobbar heltid så ingen mening dra igång nåt om att vi förtjänar detta pga nåt av det.
Citera
2016-06-29, 12:54
Medlem
Opiatklass avatar
Hon är inte standard junkie som bara bryr sig om sig själv utan aldrig mött en mer omtänksam tjej.

Hon jobbade som fan ett tag på café med skitlön för att ge mig en resa med henne.

Kommer alltid vara tacksam för att jag har henne i mitt liv.

Men behöver hjälp om någon haft liknande erfarenhet.
Citera
2016-06-29, 12:59
Medlem
beardbraids avatar
Hon bor och äter gratis och när hon inte får som hon vill drar hon snyfthistorier och beter sig allmänt skit. Funderat på hur du kommer framställas för hennes nästa försörjare?
Citera
2016-06-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatklas
Hon är inte standard junkie som bara bryr sig om sig själv utan aldrig mött en mer omtänksam tjej.

Hon jobbade som fan ett tag på café med skitlön för att ge mig en resa med henne.

Kommer alltid vara tacksam för att jag har henne i mitt liv.

Men behöver hjälp om någon haft liknande erfarenhet.
Omtänksam eller ej så har hon ju uppenbarligen problem. Hon är bara 18, så antagligen är du max ett par år äldre.

Jag vågar sätta båda mina pungkulor på att ni inte är tillsammans om 5 år. Så varför slösa tid och energi på ett sådant renoveringsprojekt när det är nu du ska leva för dig. I framtiden kommer du ha barn och fru att leva för. Givetvis är det inte helt slös med tid, du blir en erfarenhet rikare. Men det finns bra mycket bättre erfarenheter man kan ta med sig från sina ungdomsår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in