2016-06-28, 20:09
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
http://www.aftonbladet.se/kultur/article23075886.ab

Media och public service får sig en välförtjänt känga av Åsa.

En riktigt bra analys av medierna efter Brexit. Man vet att världen håller på att bli galen när den bästa analysen hittas på Aftonbladet Kultur skriven av Åsa Linderborg.

Den nya vänstern är så tokig att man på något sätt börjar respektera den gamla vänstern.
Citera
2016-06-28, 20:17
Medlem
UT64s avatar
Jag tror svenska journalisters tramsrapportering om Brexit de senaste dagarna har
varit något av en ögonöppnare för många svenskar.

De klarar helt enkelt inte sitt jobb när de ogillar en händelseutveckling!
Barnsliga överdrifter, vällustiga spekulationer om kommande olyckor för England
samt en plötslig önskan att England skall misslyckas i EM.

Ytterligare en spik i kistan för denna ruttna "samhällsklass", politmediakomplexet.
Citera
2016-06-28, 20:23
Medlem
Hardingens avatar
Man ser verkligen vad vänstern tycker om sin kära demokrati som det håller så nära hjärtat
Senast redigerad av Hardingen 2016-06-28 kl. 20:39.
Citera
2016-06-28, 21:14
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag tror svenska journalisters tramsrapportering om Brexit de senaste dagarna har
varit något av en ögonöppnare för många svenskar.

De klarar helt enkelt inte sitt jobb när de ogillar en händelseutveckling!
Barnsliga överdrifter, vällustiga spekulationer om kommande olyckor för England
samt en plötslig önskan att England skall misslyckas i EM.

Ytterligare en spik i kistan för denna ruttna "samhällsklass", politmediakomplexet.

SR och SVT har verkligen lagt sig vinn om att berätta att engelsmännen som sagt nej till tungt byråkratiska EU är sämre sortens landsortsbor.

Den skandalöst ensidiga rapporteringen i licensmedia (och TV4) måste blir föremål för en vitbok. Problemet är vem som skulle rapportera om den
Citera
2016-06-28, 21:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
SR och SVT har verkligen lagt sig vinn om att berätta att engelsmännen som sagt nej till tungt byråkratiska EU är sämre sortens landsortsbor.

Den skandalöst ensidiga rapporteringen i licensmedia (och TV4) måste blir föremål för en vitbok. Problemet är vem som skulle rapportera om den
Byt vitboken mot en vit trasa fäst över journalisternas hjärtan när de står framför exekutionspatrullen.

Mitt förtroende och tålamod med MSM är slut.

När kommunisttokan Linderborg är en av få som skriver något vettigt så har något " gått sönder" som byråkrat och politikermyglare brukar säga.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-06-28 kl. 21:31.
Citera
2016-06-29, 03:00
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Ringde till SR Ekot ställde en högst berättigad fråga om deras opartiskhet och balansering kring Brexitrapporteringen. En mycket snäsig journalist kontrade direkt med att säga att hon visste vad jag tyckte - som om det räckte för henne. Jag fortsatte med att förklara lite närmare vad jag avsåg. Då sa hon att hon hört tillräckligt och la på luren!!

Kan säga att jag nog inte var den första att höra av mig...
Citera
2016-06-29, 05:21
Medlem
TellyFunks avatar
Här är en jävligt bra video som jag uppskattar angående brexit:

https://youtu.be/JFt-pRIvL9E
Citera
2016-06-29, 08:36
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Ringde till SR Ekot ställde en högst berättigad fråga om deras opartiskhet och balansering kring Brexitrapporteringen. En mycket snäsig journalist kontrade direkt med att säga att hon visste vad jag tyckte - som om det räckte för henne. Jag fortsatte med att förklara lite närmare vad jag avsåg. Då sa hon att hon hört tillräckligt och la på luren!!

Kan säga att jag nog inte var den första att höra av mig...
Mycket bra.

När kräken konfronteras försvinner plötsligt all fejkad opartiskhet och man ser dem
med eras rätta ansikten . Arroganta, nedlåtande och know-it-all gentemot "pöbeln".

För övrigt meddelar SVD att bostadspriserna i Stockholms innerstad kommer att
sjunka på grund av Brexit.(!) Alltså en ny fruktansvärd aspekt av engelsmännens
fräcka utträde ur EU.
Citera
2016-06-29, 09:51
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
För övrigt meddelar SVD att bostadspriserna i Stockholms innerstad kommer att
sjunka på grund av Brexit.(!) Alltså en ny fruktansvärd aspekt av engelsmännens
fräcka utträde ur EU.

För den härskande klassen är det ett hot. För alla andra är det en möjlighet.

Bostadskrisen med galopperande bostadskostnader löses alltså genom Brexit och då säkerligen ännu bättre med Swexit.

Att SVD har den ståndpunkten var lite oväntad.
Citera
2016-06-29, 10:34
Medlem
Slutsatsen vi kan dra av SVD:s förutsägelse att bostadspriserna i Stockholms innerstad kommer att sjunka till följd av Brexit är att vi behöver fler stater som följer Storbritanniens exempel och lämnar EU, så att huvudstadens bostadsbubbla får en mjuklandning och därmed undviker en förödande krasch, eller?
Senast redigerad av slovju 2016-06-29 kl. 10:39.
Citera
2016-06-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Slutsatsen vi kan dra av SVD:s förutsägelse att bostadspriserna i Stockholms innerstad kommer att sjunka till följd av Brexit är att vi behöver fler stater som följer Storbritanniens exempel och lämnar EU, så att huvudstadens bostadsbubbla får en mjuklandning och därmed undviker en förödande krasch, eller?
Vi kan ju börja med att länka till artikeln så att vi vet vad som diskuteras.
http://www.svd.se/risk-for-prisfall-och-farre-bostader-efter-brexit/om/brexit-och-ekonomin
Och det är väl inte helt orimliga resonemang som förs i artikeln...
Citera
2016-06-29, 12:34
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Vi kan ju börja med att länka till artikeln så att vi vet vad som diskuteras.
http://www.svd.se/risk-for-prisfall-och-farre-bostader-efter-brexit/om/brexit-och-ekonomin
Och det är väl inte helt orimliga resonemang som förs i artikeln...
Det är något som är mycket uppseendeväckande med svensk medias rapportering
om Brexit, nämligen att ALLT ses i ett negativt ljus. Dessutom ofta ur ett strikt Stockholmsperspektiv.

Jag kan tänka mig dessa trendiga, svd-läsande höginkomsttagare i Stockholm som
nu jämrar sig över att deras bostäder kan tänkas ha minskat i värde några procent!
Vojne, vojne, vojne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in