2016-06-24, 14:40
Medlem
Joe Blows avatar
Var det någon mer än jag som hörde nyheterna igår kväll strax innan midnatt? Då sade man glatt att, baserat på en väljarundersökning av 5000 tillfrågade, att Stanna hade ett övertag på 52-48. Man sade till och med att Farage hade förklarat sig besegrad. Har man raderat den analysen och det påståendet idag?
Citera
2016-06-24, 15:02
Medlem
orrtupps avatar
Public service orkar inte ens låtsas att man ska vara opartiska, man låter nästan enbart Remainfolk komma till tals. Såväl reportrar som programledare låter sorgsna och medkännande med alla chockade politiker.

Enda gången dom blir lite glada är när dom frossar i möjligheten att Nordirland och Skottland bryter sig ut från UK. Dom reflekterar inte en sekund över sin egen inkonsekvens
Citera
2016-06-24, 15:03
Medlem
Personligen hava jag följt hela spektaklet i bbc, och tro det eller ej men jag är imponerad av deras strikta raportering utan värdeladdade kommentarer från partiska reportrar,Bbc när det är som bäst.
Något för svt att studera och implementera vid nästa valvaka i Sverige!
Citera
2016-06-24, 15:07
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Personligen hava jag följt hela spektaklet i bbc, och tro det eller ej men jag är imponerad av deras strikta raportering utan värdeladdade kommentarer från partiska reportrar,Bbc när det är som bäst.

Den var väldigt saklig och bra, även grafiken var super när resultaten började komma in. Bra experter från olika sidor. När stay sidan började låta bitter visste man hur det skulle sluta.

Jag saknade dock lite puls och känslor i inslagen från valvakorna.
Citera
2016-06-24, 15:08
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Var det någon mer än jag som hörde nyheterna igår kväll strax innan midnatt? Då sade man glatt att, baserat på en väljarundersökning av 5000 tillfrågade, att Stanna hade ett övertag på 52-48. Man sade till och med att Farage hade förklarat sig besegrad. Har man raderat den analysen och det påståendet idag?

Jag hörde samma sak:
"Nigel Farage har accepterat resultatet ska strax tala ..."
Jag blev förbannad över de tröga engelsmännen och gick o la mig.
Nu på morgonen sa frugan att Brexit-gänget vunnit, jag var tvungen att kolla direkt.

Champagne, rökt lax, sill o nubbe.
Solen skiner på midsommarafton !

har bokat resa till London i augusti
Citera
2016-06-24, 15:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorilla-Mannen
Frerot på TV4 Nyheterna sade "En örfil mot hela EU".

Vilken jävla fascistisk dåre alltså. För fan får folket inte rösta och tycka som de vill eller? Och vad bra är EU egentligen för? Fria gränser så hela Europa kan islamiseras och ghettofiseras.

Så jävla glad att UK lämnade EU. Var skit nojig att valet var riggat.
Fast en örfil mot EU är det ju oavsett vad man själv tycker.
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det där är inget som någon vinklat eller hittat på. Yougov hade 52-48 för remain och Farage gick själv ut och sa ungefär att "ja vi har nog förlorat det här slaget men vi kommer att vinna kriget".
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Sky News har också varit fantastiskt objektiva.
Citera
2016-06-24, 15:15
Medlem
PK-befriads avatar
Jag kollade tidningarnas frontsidor i morse men har i övrigt hållit mig borta från svensk media. Man vet ju hur de håller på med sitt folkfientliga PK-trams. Man blir bara förbannad.
Citera
2016-06-24, 15:39
Medlem
UT64s avatar
Snappade upp den här från Expressens svep av twitterkommentarer:

Malena Ernman @Malena_Ernman
Brexit, Trump, Le Pen och Putin... Dagens läxa: har man eller har man haft ett imperium så är det tydligen inte helt lätt att släppa taget.

Jaa! Vad dum jag var, som glömde att även PUTIN, förutom Trump, Le Pen och Åkesson
är inblandade i denna folkomröstning, förlåt, statskupp mot demokratin!

Aftonbladet har rena krigsrubrikerna:

USA-börserna riskerar att störtdyka

Pundet kollapsar - kaos på börsen

SVD uppger att: "Skottland är chockat"

Mycket att göra för journalistsvinen nu!
Citera
2016-06-24, 15:47
Medlem
Bbobis avatar
Gillar hur man skrev att London vaknar till en chock.

Majoriteten fick ju som dom ville. Ska man ta minoriteter sanning och göra till allas? Inget nytt fenomen iof
Citera
2016-06-24, 15:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Snappade upp den här från Expressens svep av twitterkommentarer:

Malena Ernman @Malena_Ernman
Brexit, Trump, Le Pen och Putin... Dagens läxa: har man eller har man haft ett imperium så är det tydligen inte helt lätt att släppa taget.

Jaa! Vad dum jag var, som glömde att även PUTIN, förutom Trump, Le Pen och Åkesson
är inblandade i denna folkomröstning, förlåt, statskupp mot demokratin!

Aftonbladet har rena krigsrubrikerna:

USA-börserna riskerar att störtdyka

Pundet kollapsar - kaos på börsen

SVD uppger att: "Skottland är chockat"

Mycket att göra för journalistsvinen nu!

Ren lyteskomik är väl det enda som kan sammanfatta det där. Uppenbarligen har Ernman problem med att britterna släppte taget om det europeiska "imperiet" EU...
Citera
2016-06-24, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Sky News har också varit fantastiskt objektiva.

Deras expertkommentator som visade pundets fall, hade valt en graf som var manipulerad för att se värre ut än verkligheten (visade förvrängda proportioner, utgick inte från noll).
Senast redigerad av Passepartout 2016-06-24 kl. 15:57.
Citera
2016-06-24, 16:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ren lyteskomik är väl det enda som kan sammanfatta det där. Uppenbarligen har Ernman problem med att britterna släppte taget om det europeiska "imperiet" EU...

Ernman verkar vara en Arnstad. När de får kritik blir de bara mer och mer extrema, de har kört ner i vänsterdiket för länge sedan. Nu gräver de ner sig i dyn i botten. Därifrån kommer de aldrig upp igen.
Sådan sanningssägare som alla diktatorer vill ha ikring sig, de vänder svart till vitt och fel blir rätt deras egen utopi kan alltid rättfärdigas. Den kärringen skulle man verkligen inte vilja ha i sin närhet.

Nordkoreas system skulle passa de där två och en hel hoper andra lika galna. Däremot inte sagt att de behöver ärva deras politik, utan systemet och metoderna för att kontrollera folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in