2016-06-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Du förstår inte att de är korrumperade därför att du utgår ifrån att lagen är korrekt. Stiftar man lagen i fel riktning så uppkommer problem som dessa. Alla lagar är inte rätt.
Precis. Många lagar är äckligt vidriga och fel.
Citera
2016-06-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det som var dumt var den outtalade premissen att det inte kan uppstå ofrånkomliga kostnader för skattebetalarna på längre sikt om man bara låter bli att betala för barnen inledningsvis.

Barn har en tendens att skapa kostnader oavsett hur man försöker förhindra det. Poängen är då att i en jämförelse mellan de ovilliga fäderna och den skattebetalande allmänheten så är det de förstnämnda som personligen bidragit till barnens uppkomst. Det är därför nödvändigt att ta pengar från dem i förebyggande syfte för att minska risken för att ofrånkomliga kostnader (exempelvis till följd av kriminalitet) drabbar den skattebetalande allmänheten på längre sikt.

Begår kvinnans barn ett brott så ska naturligtvis kvinnan stå till svars för det. Vad annars?

Begår kvinnans barn ett brott ska det avlivas och kvinnan betala skadestånd.
Citera
2016-06-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det finns ett riktigt barn med i bilden om någon missat det.

Men det är ju en annan fråga som inte kan tas upp här.

Frågan som ska diskuteras här är ju att om en kvinna mot mannens vilja har rätt att låta en man som uttryckligen INTE ville ha detta barn betala i 18 år. Jag anser att hon begått ett brott, och då får hon försörja detta barn själv (självklart kan ingen tvinga henne till abort heller). Han ska dock hållas skadelös då han inte velat bli pappa.

Jag kan tänka mig att man i så fall får skriva på ett papper där man avsäger sig all framtida rätt till umgänge med barnet (även om mamman ex vis skulle avlida etc). För ni får också tänka på att detta barnet nu kommer att vara arvinge till TS. Och det är både olyckligt och kommer att få konsekvenser om han väljer att skaffa familj i framtiden.

Helt otroligt osympatiskt av flera här att rabbla mantran som "det finns ett barn med i bilden" - Är det så svårt att förstå grundproblemet i det TS skriver ?
Citera
2016-06-28, 21:24
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Begår kvinnans barn ett brott så ska naturligtvis kvinnan stå till svars för det. Vad annars?

Begår kvinnans barn ett brott ska det avlivas och kvinnan betala skadestånd.

Brottslighet kan enkelt kosta mycket mer pengar än vad den ensamstående mamman har. Det är därför viktigt att även den ovillige fadern är med och betalar. Det som är med stor marginal viktigast är att minimera kostnaderna som kan spilla över på allmänheten. Genom att ha två personer att ta pengar av istället för en så ökar betalningsförmågan och därmed skyddas allmänheten bättre från orimliga kostnader.
Citera
2016-06-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Men det är ju en annan fråga som inte kan tas upp här.

Frågan som ska diskuteras här är ju att om en kvinna mot mannens vilja har rätt att låta en man som uttryckligen INTE ville ha detta barn betala i 18 år. Jag anser att hon begått ett brott, och då får hon försörja detta barn själv (självklart kan ingen tvinga henne till abort heller). Han ska dock hållas skadelös då han inte velat bli pappa.

Jag kan tänka mig att man i så fall får skriva på ett papper där man avsäger sig all framtida rätt till umgänge med barnet (även om mamman ex vis skulle avlida etc). För ni får också tänka på att detta barnet nu kommer att vara arvinge till TS. Och det är både olyckligt och kommer att få konsekvenser om han väljer att skaffa familj i framtiden.

Helt otroligt osympatiskt av flera här att rabbla mantran som "det finns ett barn med i bilden" - Är det så svårt att förstå grundproblemet i det TS skriver ?

TS har fått sitt liv förstört för att en kvinna väljer att ge liv åt ett annat. Hur man inte kan känna medlidande med honom undrar jag också.
Citera
2016-06-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag undrar det med. Människor världen över tycks tappa iq och bli mer och mer cp för var dag som går. Det är idioter vart man än kollar. Och de blir bara fel.
Börjar undra om det är facebook och smartphones som ställt till det eller vad fan det är frågan om!

Folk var inte så här korkade i början på 2000-talet.

Människor inte längre individer. Produkter.
Fel I samhällets utväckling. Generellt.
Citera
2016-06-28, 21:28
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag hade uppfattningen att jag kände henne tillräckligt. Jag är ingen förhörsledare på fbi.
Om hon är villig att behålla ett barn vars far absolut hatar tanken så är hon inte normal och du kände inte henne tillräckligt.
Det är ju ingen tjej du hade en relation med ellerhur.

Sedan tycker jag att det är dumt av dig att om du vet med dig att du icke vill ha barn som du skrev så kan du kirurgiskt eliminera risken ju.
Citera
2016-06-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Brottslighet kan enkelt kosta mycket mer pengar än vad den ensamstående mamman har. Det är därför viktigt att även den ovillige fadern är med och betalar. Det som är med stor marginal viktigast är att minimera kostnaderna som kan spilla över på allmänheten. Genom att ha två personer att ta pengar av istället för en så ökar betalningsförmågan och därmed skyddas allmänheten bättre från orimliga kostnader.

Kvinnor som vill ha barn är inte mentalt friska och deras barn borde tvångs abortetas.

Och så har vi då löst alla samhällsproblem.
Citera
2016-06-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Om hon är villig att behålla ett barn vars far absolut hatar tanken så är hon inte normal och du kände inte henne tillräckligt.
Det är ju ingen tjej du hade en relation med ellerhur.

Sedan tycker jag att det är dumt av dig att om du vet med dig att du icke vill ha barn som du skrev så kan du kirurgiskt eliminera risken ju.

Det skulle innebära en kostnad för TS vilket är orätt att ställa på honom då han bara agerat efter sin biologiska naturdrift.
Citera
2016-06-28, 21:36
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Det skulle innebära en kostnad för TS vilket är orätt att ställa på honom då han bara agerat efter sin biologiska naturdrift.
Hellre den kostnaden än betala i 18år eller?
Citera
2016-06-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Det är farligt att göra ett antagande till en "sanning" även om den kan verka sannolik.

Jag konstaterar bara att TS inte ville ha barn - Det står utom rimligt tvivel.

I övrigt vet jag såklart inte mer än du gör. Det jag skriver baseras på det faktum att den här killen mot sin vilja har blivit betalningsansvarig i 18 år och fått en arvinge. Han får enligt lagen ta ett ansvar när det borde vara så att hon juridiskt har full rätt att behålla barnet, men att då detta ska ske till 100/0 ensam av henne, och att lagen inte är rättvis.
Citera
2016-06-28, 21:37
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Kvinnor som vill ha barn är inte mentalt friska och deras barn borde tvångs abortetas.

Och så har vi då löst alla samhällsproblem.

Inte för att jag tror att du beskriver din riktiga åsikt här, men det kan ju bli en aning problematiskt att lyckas finansiera pensionerna om alla foster aborteras bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in