2016-06-28, 18:52
Medlem
Dessutom så är det detta som är topic:

"Så kort och gott, ALLA ni män som hamnat i en sådan situation, där tjejen ni haft sex med, gjort som någon utan kvinnorna i familjelivlänkarna beskrivit, ska överklaga till försäkringskassan att ni vill ha det omprövat.

Ni får jättegärna pm:a mig ifall ni vill göra gruppanmälan ihop med mig eller vad som.
Jag har redan skickat in min överklagan men jag lär få skicka in flera så jag är på.".

INTE huruvida min historia stämmer, eller om jag ska ta ansvar eller inte eller om kräket är oskyldigt eller inte. Så om ingen är intresserad av att gå med och överklaga ett sånt beslut, så behöver ingen kommentera något mer heller. Jag var inte ute efter att diskutera rätt eller fel i detta. Utan att hjälpa andra i liknande situation att få rätt.

Men jag märker ju att var man än vänder sig i detta landet, så vimlar det bara av iq-befriade empatilösa vänsterfeministidioter utan förmåga att använda hjärnan eller se verkligheten.

Tack till er få som verkligen förstår min situation och stöttar.
Citera
2016-06-28, 18:53
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Du verkar ju inte fatta ett enda dugg utav mitt förslag heller till den ekonomiska biten utan kör bara på med att jag ska betala för skiten.

Du ska betala för att täcka upp ifall hon inte har tillräckligt för att betala själv, vilket hon högst troligt inte har. Def enda som är viktigt är att inga kostnader spiller över på mig. Du är ointressant i jämförelse.

Citat:
Dessutom, kan du betala för massinvandring så kan du betala för detta. Du har säkert röstat på partier som låter sådant pack ränna runt och skapa såna här problem.

Alla orimliga kostnader som belastar skattebetalarna ska bort. Det du gnäller om i den här tråden är bara en kostnad bland många att bekämpa. Lyckligtvis finns just den kostnaden inte i dagsläget eftersom det inte finns någon möjlighet till "juridisk abort". Inte heller finns det några realistiska förutsättningar för att det någonsin ska bli en möjlighet.
Citera
2016-06-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hur som så är det väldigt synd om ungen som kommer ha 2 sjuka föräldrar , hon som gör detta och du som inte kan kontrollera kukek och knullsf även den sjukaste fittan . ungen slutar väl som vanligt på socialen i dessa fall
Så enligt din logik, så är A-L-L-A sjuka i huvudet, som väljer att ha sex med en kvinna? Enligt dig så kan INGEN utav dessa kontrollera sin kuk?

Har du ens läst allt jag skrivit i denna tråden? Om inte, håll då käften.
Att hon var sjuk i huvudet framkom inte förrän en tid senare. Helt omöjligt att veta innan.
Citera
2016-06-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Du ska betala för att täcka upp ifall hon inte har tillräckligt för att betala själv, vilket hon högst troligt inte har. Def enda som är viktigt är att inga kostnader spiller över på mig. Du är ointressant i jämförelse.

Alla orimliga kostnader som belastar skattebetalarna ska bort. Det du gnäller om i den här tråden är bara en kostnad bland många att bekämpa. Lyckligtvis finns just den kostnaden inte i dagsläget eftersom det inte finns någon möjlighet till "juridisk abort". Inte heller finns det några realistiska förutsättningar för att det någonsin ska bli en möjlighet.

Du ser verkligen inte vad jag skriver. Du fattar verkligen inte heller. Det är ingen som helst skillnad för skattebetalarna om hon får ta hela kostnaden och bli skyldig fk det som de får täcka upp med, jämfört mot att jag inte har råd att betala och får bli skyldig fk som får täcka upp. Det är EXAKT likadant. Enda skillnaden är att skulden tillfaller den som verkligen ÄR skyldig till soppan och INTE till ett utav offrena.

Ska det vara så jävla svårt att begripa?

Finns det inga möjligheter för lagändring eller juridisk abort, så lämnar jag landet, så sitter du där med kostnaden på din skattesedel ÄNDÅ. Så går det när man är egoist och inte vill hjälpa oskyldigt drabbade människor, vilket JAG gärna hjälper till med, till de som förtjänar det.
Citera
2016-06-28, 18:58
Medlem
Citat:
psyksjuk, desperat, ful, dum i huvudet, socialfall? Vad vet jag??

Har bekanter som hamnade I liknande situation. Tycker synd om barnen som kommer växa upp I såna "familjen", där enna vill inte ha barn.
Citera
2016-06-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagira
Har bekanter som hamnade I liknande situation. Tycker synd om barnen som kommer växa upp I såna "familjen", där enna vill inte ha barn.
Klart det är synd, men så är det tyvärr när samhället låter psyksjuka ränna omkring och förstöra andras liv.
Citera
2016-06-28, 19:01
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Du ser verkligen inte vad jag skriver. Du fattar verkligen inte heller. Det är ingen som helst skillnad för skattebetalarna om hon får ta hela kostnaden och bli skyldig fk det som de får täcka upp med, jämfört mot att jag inte har råd att betala och får bli skyldig fk som får täcka upp. Det är EXAKT likadant. Enda skillnaden är att skulden tillfaller den som verkligen ÄR skyldig till soppan och INTE till ett utav offrena.

Ska det vara så jävla svårt att begripa?

Finns det inga möjligheter för lagändring eller juridisk abort, så lämnar jag landet, så sitter du där med kostnaden på din skattesedel ÄNDÅ. Så går det när man är egoist och inte vill hjälpa oskyldigt drabbade människor, vilket JAG gärna hjälper till med, till de som förtjänar det.

Det är bara du som inte fattar här. Problemet är att det alltid finns en risk att hon inte har tillräckligt med pengar själv. För at se till så att hon inte behöver gå till socialen och belasta mig som skattebetalare i onödan så är det enda rimliga att ta så mycket pengar från dig som möjligt. Varje krona som kan tas från dig är en krona mindre som kan behöva tas från mig som skattebetalare.

Det ska inte behöva finnas ens någon risk att kostnader spiller över på mig så länge som det finns pengar att ta från dig. Min plånbok har högre prioritet än din i den här situationen.

Lycka till att få jobb utomlands om du sitter på ett okvalificerat deltidsarbete.
Citera
2016-06-28, 19:02
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Nu pratar du om helt orelaterade frågor. Jag håller mig till topic i tråden. Det skulle skapa orimliga kostnader för skattebetalarna att ge ovilliga fäder möjligheten att slippa betala. Det är naturligtvis rimligare att någon som har bidragit till en oönskad graviditet betalar än att den skattebetalande allmänheten som inte alls varit delaktig ska drabbas av kostnader för detta.

Jag ser inte på SVT och som höginkomsttagare har jag inga problem med att betala min sjukförsäkring själv. För min del kan du alltså gärna rösta för att ta bort skattefinansieringen av detta.
En sak är du ute och cyklar kring enligt mig. Kostnaderna skulle inte bli så stora men de skulle öka markant om män slapp ansvaret (alla barn är inte oönskade o oplanerade) på grund av att flera män skulle vara ignoranta inför risker med oönskade graviditeter. Barn kostar samhället ändå och det skulle kosta samhället enormt om det blev brist på barn istället. Är väl för den sakens skull politikerna påstår att vi ska ha fortsatt hög invandring, för framtida arbetskrafts skull. Av alla kostnader så borde TS barns vällevnad vara de lämpligaste att pengar läggs på, uppenbart är TS inget gott föräldramaterial och kvinnan i fråga bör vara av samma standard. Skattepengarna kan innebära skillnaden på en framtida kostnad eller tillgång för landet. En dag kan det vara TS barn som tar hand om dig eller någon närstående till dig.

Rösta bort allt men fattigdom får inte de flesta att avstå barn däremot kostar kriminalitet, något som lär öka om människor får det sämre. Ta bort barnen och du tar bort arbetskraft. Borgerlig limbo.
Citera
2016-06-28, 19:05
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
En sak är du ute och cyklar kring enligt mig. Kostnaderna skulle inte bli så stora men de skulle öka markant om män slapp ansvaret (alla barn är inte oönskade o oplanerade) på grund av att flera män skulle vara ignoranta inför risker med oönskade graviditeter. Barn kostar samhället ändå och det skulle kosta samhället enormt om det blev brist på barn istället. Är väl för den sakens skull politikerna påstår att vi ska ha fortsatt hög invandring, för framtida arbetskrafts skull. Av alla kostnader så borde TS barns vällevnad vara de lämpligaste att pengar läggs på, uppenbart är TS inget gott föräldramaterial och kvinnan i fråga bör vara av samma standard. Skattepengarna kan innebära skillnaden på en framtida kostnad eller tillgång för landet. En dag kan det vara TS barn som tar hand om dig eller någon närstående till dig.

Rösta bort allt men fattigdom får inte de flesta att avstå barn däremot kostar kriminalitet, något som lär öka om människor får det sämre. Ta bort barnen och du tar bort arbetskraft. Borgerlig limbo.

Ju mer pengar som tas från TS, desto mindre behöver man ta från helt oskyldiga skattebetalare. Det är av den enkla anledningen som det enda rimliga är att så mycket pengar som möjligt tas från TS i det här fallet och motsvarande i andra liknande fall.
Citera
2016-06-28, 19:06
Medlem
dwgs avatar
Polisanmälan? Börja nån stans
Citera
2016-06-28, 19:19
Medlem
Under---18s avatar
Kvinnor är dumma i huvudet som gör så här. Det är dom som är egoistiska eftersom man tycker det är lämpligt att tillfredsställa sina egna behov av att skaffa barn utan att ha en stabilt liv/familj.

En frisk kvinna skaffar bara barn när denne själv och mannen vill, har ett stabilt liv och lämplig inkomst. Det måste till en förändring som stoppar kvinnor från att ha makten över att förstöra livet för TVÅ människor, mannen och barnet.

Riktigt äckligt att kvinnor medvetet förstör för sitt barn bara för att man själv ej klarar av att ta hand om ett enda barn. Annars skulle man inte tvinga mannen att betala, eller hur?
Citera
2016-06-28, 19:30
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ju mer pengar som tas från TS, desto mindre behöver man ta från helt oskyldiga skattebetalare. Det är av den enkla anledningen som det enda rimliga är att så mycket pengar som möjligt tas från TS i det här fallet och motsvarande i andra liknande fall.
Ja för att antalet behövande barn annars skulle öka markant. Det jag inte höll med om var att skattebetalare inte skulle skjuta till och bära upp ett sådant barn med resterande. Ett barns vällevnad är inte en onödig kostnad i samhället även om jag anser att dessa kvinnor (familjer) behöver få mer krav gällande omvårdnaden och skötseln om de nu är resurssvaga och i behov av hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in