Citat:
Ursprungligen postat av
nihilverum
Du ska betala för att täcka upp ifall hon inte har tillräckligt för att betala själv, vilket hon högst troligt inte har. Def enda som är viktigt är att inga kostnader spiller över på mig. Du är ointressant i jämförelse.
Alla orimliga kostnader som belastar skattebetalarna ska bort. Det du gnäller om i den här tråden är bara en kostnad bland många att bekämpa. Lyckligtvis finns just den kostnaden inte i dagsläget eftersom det inte finns någon möjlighet till "juridisk abort". Inte heller finns det några realistiska förutsättningar för att det någonsin ska bli en möjlighet.
Du ser verkligen inte vad jag skriver. Du fattar verkligen inte heller. Det är ingen som helst skillnad för skattebetalarna om hon får ta hela kostnaden och bli skyldig fk det som de får täcka upp med, jämfört mot att jag inte har råd att betala och får bli skyldig fk som får täcka upp. Det är EXAKT likadant. Enda skillnaden är att skulden tillfaller den som verkligen ÄR skyldig till soppan och INTE till ett utav offrena.
Ska det vara så jävla svårt att begripa?
Finns det inga möjligheter för lagändring eller juridisk abort, så lämnar jag landet, så sitter du där med kostnaden på din skattesedel ÄNDÅ. Så går det när man är egoist och inte vill hjälpa oskyldigt drabbade människor, vilket JAG gärna hjälper till med, till de som förtjänar det.