2016-06-28, 19:54
Medlem
Eftersom ts inte gör annat än att svära och skälla,spela tuff så hoppas jag du får betala surt tills ungen är vuxen,hoppas det sabbar alla planer och din ekonomi ,,,lika barn leka bäst,ett fitt psyko knullade ett annat fitt psyko
Citera
2016-06-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Nu har jag suttit som naglad u en halvtimme och läst genom denna tråden...

Förvånad över att vissa här slänger över så mycket skit på TS och tongångar som "tänker du inte på barnet" eller "du är egoistisk" - Sådana här kommentarer kan bara komma från personer som har svårt för att sätta sig in i någon annans situation. Som tur är har inte jag det....Jag konstaterar att samhället tagit en otrevlig vändning där det i många fall är skottpengar på oss män.

Det är en i allra högsta grad relevant fråga som ställs av TS och han har hamnat rejält i skiten. Jag känner flera andra som också (genom skilsmässor och dyl) fått smaka på bekymmer.

Jag har inga problem med att tro till 100 % av det som TS skriver - Välskrivet och väl underbyggd text anser jag.

Jag har ett par handfasta tips till TS

I all kommunikation med myndigheter MÅSTE du agera varsamt och tänka på språket. Du är rökt om du använder olämpliga ord. Ta kontakt med någon som för din talan professionellt om du känner att hatet tar överhanden. Allt du säger/skriver kommer att användas emot dig. FÖRSÖK (fattar ju att det är svårt) att behålla tålamodet. Börja med att dissa de här på forumet som är emot dig och låt oss som är på din sida ge dig energi istället.

Det finns såklart alltid en risk att sådana här trådar nosas upp och används emot dig också - Så städa upp lite i tråden om du orkar.

Lycka till och hoppas att du reder ut ditt helvete.

SKönt att det finns folk som kan läsa och som förstår. Ja du, städa upp i tråden lär inte gå nu, man har väl bara en timme på sig. Så det är försent.

Jag bryr mig inte så mycket ändå. Ingen namngiven, ingen info alls att gå på samt att jag lär väl få ha tvingats utomlands ändå i vilket fall som helst.
Såvida ingen bra advokat skulle läsa detta och besluta sig för att vilja hjälpa mig och verkligen KAN hjälpa mig.

Tyvärr är det ju svårt att hålla tålamodet när man ska beskriva händelsen för idioter som de som härjar i denna tråden. Det är när man ser hur såna personer resonerar, som man förstår varför landet är helt åt helvete. Tyvärr har såna alldeles för mycket makt i ett samhälle.

Tyvärr lär jag inte reda ut mitt helvete utan kommer att få fly landet....
Citera
2016-06-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Lider med dig!
Har varit i samma sits faktiskt ungefär, att hon inte ville göra abort.
Men det du upplevt låter helt fucked up, jag hade nog flippat ut på henne och vet inte hur de hade slutat.
Lider som fan med dig vet hur det är man mår fan sjukt dåligt, synd om ungen att få växa upp med idiot till morsa också.
Nej fy fan va äckligt sånt här är.
Att kvinnor ska ha den rätten tycker jag är sjukt, skiter fan i om det är deras kroppar det är fan våra spermier som dom tar vara på, ett barn är inget man bara föder sådär och allt är frid och fröjd.
Tycker fan man ska införs föräldratest också
Ja det tycker jag med. Att man borde genomgå en test med godkänt resultat, annars blir det abort eller bortadoptering ifall ungen har växt för mycket eller så.
Citera
2016-06-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Eftersom du har arbete så drar kronofogden skulden direkt från din lön, och underhåll går före det mesta, så det kommer vara andra som vill ha sina pengar från dig som får stå utan. Du kommer inte bli barskrapad, men det blir kanske inte så mycket pengar över till kondomer...
Jo det kommer jag, eftersom jag precis nätt och jämnt har pengar till mat, bränsle för att ta mig till jobbet samt alla räkningar. Det finns max 2-300kr över.

Så drar kronofogden pengar, så kommer jag bli skyldig fogden ÄNNU mer pengar.....då är mitt liv RIKTIGT förstört, pga den kvinnan.

Är det rätt??
Citera
2016-06-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslickaren2016
Eftersom ts inte gör annat än att svära och skälla,spela tuff så hoppas jag du får betala surt tills ungen är vuxen,hoppas det sabbar alla planer och din ekonomi ,,,lika barn leka bäst,ett fitt psyko knullade ett annat fitt psyko
Hoppas att du råkar ut för en riktigt hemsk olycka.
Citera
2016-06-28, 20:00
Medlem
Återigen:

Så kort och gott, ALLA ni män som hamnat i en sådan situation, där tjejen ni haft sex med, gjort som någon utan kvinnorna i familjelivlänkarna beskrivit, ska överklaga till försäkringskassan att ni vill ha det omprövat.

Ni får jättegärna pm:a mig ifall ni vill göra gruppanmälan ihop med mig eller vad som.
Jag har redan skickat in min överklagan men jag lär få skicka in flera så jag är på.

Så kort och gott, ALLA ni män som hamnat i en sådan situation, där tjejen ni haft sex med, gjort som någon utan kvinnorna i familjelivlänkarna beskrivit, ska överklaga till försäkringskassan att ni vill ha det omprövat.

Ni får jättegärna pm:a mig ifall ni vill göra gruppanmälan ihop med mig eller vad som.
Jag har redan skickat in min överklagan men jag lär få skicka in flera så jag är på.

Citera
2016-06-28, 20:02
Medlem
Afrolovers avatar
Att det kan bli barn är en kalkylerad risk vid sex. Enda sättet att undkomma att bli underhållsskyldig är att inte ha sex - bara att betala efter förmåga i 18 år.

Att sedan "överklaga" till Försäkringskassan när det är över 99 % säkert att du är far - tja då kallas du vist för rättshaverist och saken stjäl ytterligare energi från dig. Du har ingen chans i världen att undkomma. Även om du flyr utomlands och lever där som medellös kommer du att få betala.

Räkna in underhållet i dina levnadskostnader och gå vidare innan du förstör dig själv. Sedan kan (ja kanske bör) begära umgängesrätt med barnet och så att säga få något tillbaka.
Citera
2016-06-28, 20:05
Moderator
Nospheratus avatar
Men, hur tycker du att lagstiftningen ska fungera för att du ska bli nöjd då? Ska alla män som säger "Hähä! Nä, jag känner knappt henne. Och jag använde kondom, hon måste ha stulit mina spermier" slippa ta ansvar? Även om kvinnan upprört påstår att dom har dejtat ett år, och båda var överrens om att skaffa barn. För det har nog hänt både en och två gånger att män varit helt med på att skaffa barn, men ändrade sig direkt när barnet blev fött.
Citera
2016-06-28, 20:08
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Nån kanske inte har påpekat det, men du har inte läst ordentligt vad jag skrev.

Dessutom skiter jag i vilken anledning som soc gav sig på mig, hon har fortfarande begått bedrägeri, stöld och egenmäktigt förfarande, bakom min rygg och mot min vilja. Hon hade hur lätt som helst bara kunnat säga att nån våldtog henne på en fest, eller att det var nån utomlands eller vadsom.

Jag skiter i anledningen. Hon har dragit in mig i denna skiten.

Du inser att du lagt tråden på flashback?
Här lär du inte få några ryggdunk och medhåll, speciellt inte när dina argument är urusla.
Okej, du gillar inte barnets mor. Men det är ditt barn och i sverige har vi försörjningsplikt.
Dra om det inte passar, eller sluta gnäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Att det kan bli barn är en kalkylerad risk vid sex. Enda sättet att undkomma att bli underhållsskyldig är att inte ha sex - bara att betala efter förmåga i 18 år.

Att sedan "överklaga" till Försäkringskassan när det är över 99 % säkert att du är far - tja då kallas du vist för rättshaverist och saken stjäl ytterligare energi från dig. Du har ingen chans i världen att undkomma. Även om du flyr utomlands och lever där som medellös kommer du att få betala.

Räkna in underhållet i dina levnadskostnader och gå vidare innan du förstör dig själv. Sedan kan (ja kanske bör) begära umgängesrätt med barnet och så att säga få något tillbaka.
Nej. Det kan inte bli barn om man skyddar sig som jag gjorde och tjejen inte är ett desperat psykfall.

Och nej. f-kassan har inte rätt att kräva in underhåll från alla länder på planeten. Bara att flytta till ett sådant land så kommer asen inte åt mig.- Alternativt gå under jorden och byta identitet.

Kommer ALDRIG att betala för nåt som inte är mitt fel, bara för att hela samhället är sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
SKönt att det finns folk som kan läsa och som förstår....

Sant att det kan bli bekymmer med att städa upp tråden (dessutom fattar jag såklart att du är upprörd och ger dig all rätt att skriva som du gör). Du har precis som du skriver inte outat någon eller dyl heller så tråden är "safe" så att säga.

Börja nu med att blocka de som stör dig och fortsätt ditt arbete framåt med att fokusera på den hjälp du kan få av oss istället. Du kommer INTE att behöva "fly landet" de tankarna får du vifta bort fort som fan. Ditt liv är INTE förstört för all framtid även om det är ett helvete nu.

Du har blivit BEDRAGEN och LURAD - det finns gott om rackarluder där ute - Du kommer få kämpa på som satan för att vinna över förtroendet, men du kan lyckas. Knepet är såklart att du behåller hatet inom dig (visst..det är lätt för mig att säga) och är så välklädd, förtroendeingivande och sansad som du bara kan bli i dina fortsatta kontakter med samhället. Dunka in i deras medvetande att du blivit lurad, att ni hade en ÖVERENSKOMMELSE om att du inte ville avla barn (den är viktigast) och försök få in att det verkligen är du som är offret.
Citera
2016-06-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Men, hur tycker du att lagstiftningen ska fungera för att du ska bli nöjd då? Ska alla män som säger "Hähä! Nä, jag känner knappt henne. Och jag använde kondom, hon måste ha stulit mina spermier" slippa ta ansvar? Även om kvinnan upprört påstår att dom har dejtat ett år, och båda var överrens om att skaffa barn. För det har nog hänt både en och två gånger att män varit helt med på att skaffa barn, men ändrade sig direkt när barnet blev fött.
Nu är det ju så att jag har ju en del bevis som pekar på att jag talar sanning och att hon har gjort som jag påstår.

Så kan ju hon påstå vad hon vill. men hon kan inte komma ifrån att det var hon som tjatade att jag skulle komma hem till henne, eller att hon knullade ett gäng killar under samma tidsperiod, eller att hon höll käft om både graviditet och unge.

Hade jag varit med på att skaffa barn så hade ju ovanstående inte ägt rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in