2016-06-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag är mer oskyldig till den uppkomna situationen än du är. Det är det enda som är meningsfullt att diskutera här. Det är därför som det enda rimliga är att du betalar så mycket som möjligt så att inga orimliga kostnader behöver spilla över på mig.
Varför är det rimligt, din lille kommunist. Varför ska jag som oskyldig drabbas? Det är väl för fan hon som får betala. Jag har inte mer möjlighet än vad hon har. Så hur du än vrider på det så hamnar det på skattebetalarna.

Dessutom kommer ni få betala det sen med, eftersom jag kommer att lämna landet pga idioter som du.
Citera
2016-06-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Man får inte alltid välja vilka ansvar man belastas med i livet, barnet har inte valt sin mamma eller pappa och har rätt till båda, såväl i social som ekonomisk mening.
Jag är sååå trött på det argumentet!

Vadå rätt till båda?? Det enda ungen genom lag, har rätt till när det kommer till mig, är min plånbok, INGET annat! Så lägg ner det sketna argumentet!
Citera
2016-06-28, 19:41
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Du har inte läst vad jag skrivit. Hur du än tjatar om att det ska tas ur min ficka, så spiller det över på dig OAVSETT!

Vad är det du inte förstår utav det?? Det enda som förändras av mitt förslag, är vilken person det är som blir skyldig att betala tillbaka skulden till fk, skulden kommer likt förbannat att finnas. Enda skillnaden är att den skyldige blir tvungen att betala och offret slipper. Detta begriper inte du. Så hur du blivit höginkomsttagare begriper jag inte. Är du möjligen politiker i vänsterpartiet eller sossarna??

Jag har i allra högsta grad läst vad du har skrivit. Till skillnad från dig har jag även förstått. Poängen är att om både hon och du betalar så minskar risken för att kostnader spiller över på mig jämfört med om bara hon ska försöka betala. Därför är det viktigt att så mycket pengar som möjligt tas från dig för att skydda mina pengar.

Jag arbetar naturligtvis inte som politiker. Går du igenom min posthistorik i Politik-forumet så kommer du även att se att det blir väldigt svårt att få ihop teorin att jag skulle ha vänsteråsikter.
Citera
2016-06-28, 19:43
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Varför är det rimligt, din lille kommunist. Varför ska jag som oskyldig drabbas? Det är väl för fan hon som får betala. Jag har inte mer möjlighet än vad hon har. Så hur du än vrider på det så hamnar det på skattebetalarna.

Dessutom kommer ni få betala det sen med, eftersom jag kommer att lämna landet pga idioter som du.

Jag är naturligtvis allt annat än en kommunist. Jag sitter ju gång på gång och prioriterar mina egna pengar högre än att betala skatt. Det är uppenbart att du inte förstår vad du själv pratar om. Hur ofta brukar kommunister förespråka skattesänkningar?

Den som är genuint oskyldig i den här situationen är jag, inte du. Jag har med 99,99% sannolikhet aldrig ens träffat tjejen som du har gjort gravid. Av den enkla anledningen ska du betala så att så lite kostnader som möjligt riskerar att spilla över på mig.
Citera
2016-06-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har i allra högsta grad läst vad du har skrivit. Till skillnad från dig har jag även förstått. Poängen är att om både hon och du betalar så minskar risken för att kostnader spiller över på mig jämfört med om bara hon ska försöka betala. Därför är det viktigt att så mycket pengar som möjligt tas från dig för att skydda mina pengar.

Jag arbetar naturligtvis inte som politiker. Går du igenom min posthistorik i Politik-forumet så kommer du även att se att det blir väldigt svårt att få ihop teorin att jag skulle ha vänsteråsikter.
Fortfarande så har jag inte råd att betala det. Vilket förmodligen blir ett anstånd, dvs uppskjutet. Det kommer att bli en skuld. Med andra ord, ingen skillnad mot om hon skulle tagit hela kostnaden själv. Exakt samma resultat. Skillnaden blir, eftersom du och andra resonerar så, samt lagen och staten som skiter i mig som blivit oskyldigt drabbad, så ser jag ingen annan utväg än att flytta ifrån detta landet så fort det går, och då blir det ändå NI som får ta smällen och jag tvingas leva i ett muppland, för att slippa undan en skuld som inte är min.

Det är ert eget fel. när ni resonerar korkat istället för med logik och sunt förnuft.
Citera
2016-06-28, 19:47
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Nej.

Jag tycker att mamman ska bli tvingad att betala rubbet samt bli skyldig fk de pengar som de måste skjuta till i sådana fall. På det viset får ungen sina pengar, hon får skiten och jag går fri.

Varför ska mitt liv bli förstört liksom

Nån kanske redan påpekat det, men att du inte betalar underhåll betyder inte att barnets mamma får en skuld till FK.

Så här har det sannolikt gått till, eftersom du skriver att det hade gått några år sen ni låg med varann. Hon blev gravid, hon tänkte skita i att involvera dig, men antingen utövade soc påtryckningar på henne att uppge vem fadern eller så insåg hon själv efter några år att hon har svårt att klara ekonomin och då har vänt sig till FK för underhåll enligt ett schablonbelopp som den som har hand om barnet får om föräldrarna inte lyckas enas om vilket belopp som ska betalas. Har för mig schablonbeloppet är på ca 1500 per månad.
Citera
2016-06-28, 19:48
Medlem
Och fortfarande är detta det enda som tråden ska handla om:

"Så kort och gott, ALLA ni män som hamnat i en sådan situation, där tjejen ni haft sex med, gjort som någon utan kvinnorna i familjelivlänkarna beskrivit, ska överklaga till försäkringskassan att ni vill ha det omprövat.

Ni får jättegärna pm:a mig ifall ni vill göra gruppanmälan ihop med mig eller vad som.
Jag har redan skickat in min överklagan men jag lär få skicka in flera så jag är på.".

Svårt att begripa??
Citera
2016-06-28, 19:49
Medlem
Nu har jag suttit som naglad i en halvtimme och läst genom denna tråden...

Förvånad över att vissa här slänger över så mycket skit på TS och tongångar som "tänker du inte på barnet" eller "du är egoistisk" - Sådana här kommentarer kan bara komma från personer som har svårt för att sätta sig in i någon annans situation. Som tur är har inte jag det....Jag konstaterar att samhället tagit en otrevlig vändning där det i många fall är skottpengar på oss män.

Det är en i allra högsta grad relevant fråga som ställs av TS och han har hamnat rejält i skiten. Jag känner flera andra som också (genom skilsmässor och dyl) fått smaka på bekymmer.

Jag har inga problem med att tro till 100 % av det som TS skriver - Välskrivet och väl underbyggd text anser jag.

Jag har ett par handfasta tips till TS

I all kommunikation med myndigheter MÅSTE du agera varsamt och tänka på språket. Du är rökt om du använder olämpliga ord. Ta kontakt med någon som för din talan professionellt om du känner att hatet tar överhanden. Allt du säger/skriver kommer att användas emot dig. FÖRSÖK (fattar ju att det är svårt) att behålla tålamodet. Börja med att dissa de här på forumet som är emot dig och låt oss som är på din sida ge dig energi istället.

Det finns såklart alltid en risk att sådana här trådar nosas upp och används emot dig också - Så städa upp lite i tråden om du orkar.

Lycka till och hoppas att du reder ut ditt helvete.
Senast redigerad av Revolutions 2016-06-28 kl. 19:55.
Citera
2016-06-28, 19:50
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Fortfarande så har jag inte råd att betala det. Vilket förmodligen blir ett anstånd, dvs uppskjutet. Det kommer att bli en skuld. Med andra ord, ingen skillnad mot om hon skulle tagit hela kostnaden själv. Exakt samma resultat. Skillnaden blir, eftersom du och andra resonerar så, samt lagen och staten som skiter i mig som blivit oskyldigt drabbad, så ser jag ingen annan utväg än att flytta ifrån detta landet så fort det går, och då blir det ändå NI som får ta smällen och jag tvingas leva i ett muppland, för att slippa undan en skuld som inte är min.

Det är ert eget fel. när ni resonerar korkat istället för med logik och sunt förnuft.

Du får alltså betala mer utdraget genom att dra ner på andra utgifter. Det finns då två som får betala, du och hon. Således högre total betalningsförmåga än bara en person. Mindre överskjutande nettokostnader för oss genuint oskyldiga skattebetalare.

Som sagt, lycka till att få arbete utomlands som 30+ med ett lågkvalificerat deltidsarbete. Det är högre arbetslöshet i ganska många länder.
Citera
2016-06-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Nån kanske redan påpekat det, men att du inte betalar underhåll betyder inte att barnets mamma får en skuld till FK.

Så här har det sannolikt gått till, eftersom du skriver att det hade gått några år sen ni låg med varann. Hon blev gravid, hon tänkte skita i att involvera dig, men antingen utövade soc påtryckningar på henne att uppge vem fadern eller så insåg hon själv efter några år att hon har svårt att klara ekonomin och då har vänt sig till FK för underhåll enligt ett schablonbelopp som den som har hand om barnet får om föräldrarna inte lyckas enas om vilket belopp som ska betalas. Har för mig schablonbeloppet är på ca 1500 per månad.
Nån kanske inte har påpekat det, men du har inte läst ordentligt vad jag skrev.

Dessutom skiter jag i vilken anledning som soc gav sig på mig, hon har fortfarande begått bedrägeri, stöld och egenmäktigt förfarande, bakom min rygg och mot min vilja. Hon hade hur lätt som helst bara kunnat säga att nån våldtog henne på en fest, eller att det var nån utomlands eller vadsom.

Jag skiter i anledningen. Hon har dragit in mig i denna skiten.
Citera
2016-06-28, 19:51
Medlem
likeets avatar
Lider med dig!
Har varit i samma sits faktiskt ungefär, att hon inte ville göra abort.
Men det du upplevt låter helt fucked up, jag hade nog flippat ut på henne och vet inte hur de hade slutat.
Lider som fan med dig vet hur det är man mår fan sjukt dåligt, synd om ungen att få växa upp med idiot till morsa också.
Nej fy fan va äckligt sånt här är.
Att kvinnor ska ha den rätten tycker jag är sjukt, skiter fan i om det är deras kroppar det är fan våra spermier som dom tar vara på, ett barn är inget man bara föder sådär och allt är frid och fröjd.
Tycker fan man ska införs föräldratest också
Citera
2016-06-28, 19:52
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:

Eftersom du har arbete så drar kronofogden skulden direkt från din lön, och underhåll går före det mesta, så det kommer vara andra som vill ha sina pengar från dig som får stå utan. Du kommer inte bli barskrapad, men det blir kanske inte så mycket pengar över till kondomer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in