2016-06-28, 08:32
Medlem
Pellets är en av de mer pålästa och
insatta i denna tråd.
Hans inlägg lägger fram FAKTA.

Rujas uttalande är inte FAKTA längre.

Hennes förtroende är förbrukat för
All evighet för min del och för många andra.

Klarar man inte jargongen här i tråden så kan nan lika gärna sticka.
One Coin är ett ämne som verkligen
kan få känslorna att svalla både år det ena och andra hållet.

Svineri=One Coin.
Citera
2016-06-28, 09:15
Medlem
Här en inside intervju med Ruja fr 2011

blitz.bg/article/27717
Citera
2016-06-28, 11:53
Medlem
Och för att visa ytterligare fakta.....

http://www.estoniantrader.com/onecoin-scam/ -> Intervju med Ruja från Feb 2015 där hon visar att hennes IQ är ungefär på en Plastankas nivå.....

http://kusetukset.blogspot.co.uk/2016/06/onecoin-after-london-event-part-ii_12.html?m=1 ->Lite mer info om London Eventet

news.bitcoin.com/beware-definitive-onecoin-ponzi/ -> Skön intervju med Tim Tayshun som har ett antal härliga poänger...
Bland annat den fråga som jag försöker få MLM-Inte-Neutral att besvara...

"2.) She then dispels all myths that she is anything different from a bank or the Federal Reserve system by increasing the “money supply” by 5,700x (from 2.1B to 120Bcoins).
3.) She then claims that this will not affect the price (despite common market economics suggesting a 96.5% decrease to approximate $0.12 each (a loss of $6.93 per coin), or thereabouts, if not more, due to the already difficult time selling)."

Också att Tim skall ha ytterligare en debatt med allas våran kärleks Ken Labine på Onsdag.
"Labine has agreed to join into a “Moderated Debate” this Wednesday, at 12:00 NOON Pacific Standard Time"
Får se på Onsdag om Klappmongo-Ken kan hålla käft denna gång...
Förra gången fick Tim inte ens säga ett ord....

Gillar dessa två länkar...

1) http://www.trade2win.com/boards/attachments/forex/9844d1097000614-free-fx-charts-saxobank-site-100504-sample-layout.jpg -> Exempel hur en grafisk kurva för valuta ser ut i verkligheten
2) http://www.mr-onecoin.com/en/images/graph.jpg -> Och här är Onecoin Bluffs kurva...

Och neråt i intervjun så går Tim igenom följande skärmdump
http://3.bp.blogspot.com/-UEXH6vKWYFM/VOXrlomgGhI/AAAAAAAADJc/lllk95YQEDg/s1600/oc%2Bblockchain.jpg
Och förklarar i detalj varför det INTE finns någon blockkedja
Citera
2016-06-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

- Visa med FAKTA hur en valuta kan stiga i värde om man tillverkar mer av valutan. (Fler Coins/Trycker fler sedlar/Pressar fler mynt etc.)

Kryptovaluta kan inte jämföras med ett lands valuta. Kryptovaluta är helt fristående och styrs inte av någon Riksbank och är inflationsskyddad.
Eftersom jag har valt att vara Neutral går jag inte in och försvara eller lägger egna synpunkter angående Onecoin. Dock så hänvisar jag till Dr Rujas uttalande om en värdeändring på +/- 10 %.
Citera
2016-06-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Kryptovaluta kan inte jämföras med ett lands valuta. Kryptovaluta är helt fristående och styrs inte av någon Riksbank och är inflationsskyddad.
Eftersom jag har valt att vara Neutral går jag inte in och försvara eller lägger egna synpunkter angående Onecoin. Dock så hänvisar jag till Dr Rujas uttalande om en värdeändring på +/- 10 %.

Och du kan inte besvara en simpel fråga...

Där tappade du totalt all trovärdighet i tråden inlusive att du redan kommer med totala faktafel.

"Kryptovaluta kan inte jämföras med ett lands valuta. Kryptovaluta är helt fristående och styrs inte av någon Riksbank och är inflationsskyddad."

1) En valuta är en valuta oavsett om det är en kryptovaluta eller ett lands valuta.
https://www.e-conomic.se/bokforingsprogram/ordlista/valuta
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xelkurs
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kryptovaluta
(FB) Vem bestämmer valutakurser?

Så det går alldeles utmärkt att jämföra en kryptovaluta med ett lands valuta.

Att växlingskursen för en kryptovaluta (OBS! INTE ONECOIN!!!) bestäms av tillgång och efterfrågan , och inte efterfrågan på just den valutan samt inflationen i landet är av ringa betydelse.

Och en kryptovaluta är INTE inflationsskyddad! Om efterfrågan är #NULL (Vilket den är idag för Onecoin) och alla vill sälja (Vilket alla vill i Onecoin idag) så hamnar priset därefter - det vill säga , om du läser Onecoins Facebook och kommentarerna så upptyäcker du att folk försöker rea bort sina konton för att försöka få något tillbaka.
Onecoins har ett marknadsvärde idag som är under 0.

2) Onecoin är INTE fristående (Flertalet gånger bevisat i tråden) - Onecoin styrs av en Riksbank (Läs: Ruja)

Att hänvisa till Rujas +/-10% uttalande är rent nonsen.

Min fråga kvartstår eftersom du notoriskt , på sedvanligt MLM-klappmongo sätt , vägrar besvara frågan.

Du länkar och skriver att "Ruja kommer att gör 210 Miljarder ytterligare mynt , då kommer dom att öka i värde". Nu vill jag se att DU kan backa upp detta påstående med fakta som motbevisar den fakta som jag redan länkat till.
- Visa med FAKTA hur en valuta kan stiga i värde om man tillverkar mer av valutan. (Fler Coins/Trycker fler sedlar/Pressar fler mynt etc.)

Jag kan däremot bevisa att priset sjunker om du gör fler coins/sedlar......

Vi tar först den enkla förklaringen som kallas "Inflation" eller "ökning av penningmängden".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Inflation

Och sedan tar vi Kryptovalutornas värde
https://coinmarketcap.com/
INGEN kryptovaluta , som har över 1 Miljard Coins tillgängliga har ett pris som överstiger 0,11$ per Coin.

Och om du tillverkar dubbelt så många som du redan har så pratar vi , mellan fingrarna , om en värdesänkning på 50% (Redan här så faller Rujas uttalande)
Om man tillverkar xxx antal % fler coins så kommer värdet att STÖRTDYKA!
Det är ren FAKTA!

Så tillbaks till skolbänken ditt lilla troll och gör följande...

1) Inse att en Valuta är en Valuta - oavsett om det är kryptovaluta eller ett lands valuta.
2) Besvara frågan - "Vad händer med en valuta (Oavsett Krypto eller Land) om du tillverkar mer pengar?"
Citera
2016-06-28, 14:46
Medlem
Citat:

Om du skall vara så neutral, varför
posta inlägg med ngn halvkom.överhuvudtaget.

Skulle du posta liknande i murobbstråden eller behindmlm
skulle du bli hudflängd på stubinen.

Deras jargong är mycket tuffare än
flashbacktråden.

Föresten, vad är ditt intresse av OC
Hur mycket bonus tar du in?
Citera
2016-06-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall

Föresten, vad är ditt intresse av OC
Hur mycket bonus tar du in?

Jag tycker att det är intressant att följa denna tråd som har funnits sen den 27/3-2015.
I denna tråd finns det både de som talar för men de flesta talar emot, men ingen vet vem som har rätt. Låt oss följa Onecoins utveckling och se vad som kommer att hända.
Jag vill vara helt neutral och ger bara fakta från Onecoin som en motpool mot allt som skrivs emot Onecoin.
Det gör tråden mer levande, och det finns inget facit just nu bara spekulationer. Under tiden så lever Onecoin vidare och är som sagt var inte ÄN klassad som ett olagligt Pyramidspel i de länder de opererar i. Så länge så måste vi se Onecoin som ett helt lagligt koncept och belysa det som händer i företaget.
Citera
2016-06-28, 15:51
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är intressant att följa denna tråd som har funnits sen den 27/3-2015.
I denna tråd finns det både de som talar för men de flesta talar emot, men ingen vet vem som har rätt. Låt oss följa Onecoins utveckling och se vad som kommer att hända.
Jag vill vara helt neutral och ger bara fakta från Onecoin som en motpool mot allt som skrivs emot Onecoin.
Det gör tråden mer levande, och det finns inget facit just nu bara spekulationer. Under tiden så lever Onecoin vidare och är som sagt var inte ÄN klassad som ett olagligt Pyramidspel i de länder de opererar i. Så länge så måste vi se Onecoin som ett helt lagligt koncept och belysa det som händer i företaget.

Jasså!

Läser du någon artikel överhuvudtaget .Eller är det bara Ruja som gäller?
Läs denna till att börja med.
Sedan tar jag en Neutral hållning
till dig.....

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-investors-arrested-in-bangladesh/
Citera
2016-06-28, 16:13
Medlem
Citat:
lol bara för att en Bulgarisk zigenartant säger något så är det inte fakta

Mycket av det hon säger går också emot all logik och känd vetenskap ang valutor och handel
Citera
2016-06-28, 16:28
Medlem
Citat:

Du är inte neutral när du försöker få in Rujas/Juhas reklam för Onecoin i tråden.
Om du kommer in med dessa som neutral så skall du ifrågasätta deras uttalande.

Observera nu att du fortfarande är ett MLM-Klappmongo eftersom du notoriskt vägrar besvara en enkel fråga...

1) Inse att en Valuta är en Valuta - oavsett om det är kryptovaluta eller ett lands valuta.
2) Besvara frågan - "Vad händer med en valuta (Oavsett Krypto eller Land) om du tillverkar mer pengar?"

Sedan - nu skall jag vara riktigt neutral....

Ingen affär någonstans accepterar Onecoin som betalmedel
Observera nu , Inte ens Onecoin själva accepterar Onecoin för betalning.
Varför då? Det skulle ju vara perfekt för alla parter. Du minar fram dina Onecoins och med dessa kan du köpa mer "utbildning" - ytterligare positioner o.s.v.
Nu kom dom med en fjantpadda till ett HUTLÖST pris...
Så nu kommer min neutrala fundering...

Om Onecoin nu ligger på ett värde 5 Euro - och jag som användare har 8.000 Onecoins.

1) Varför kan inte Företaget acceptera mina Coins som betalmedel istället för att tvinga mig att använda mer kontanter?

2)varför säger företaget att Onecoin är värda 5E styck , när deras padda isåfall kostar mig mer än en 60 tums Smart-TV?"

3) Varför kan inte jag fritt förfoga över mina Onecoins? Dom är ju trots allt min egendom och om jag har en köpare till 4.000 av mina Onecoins för 1E styck så kan jag inte sälja det. Jag kan endast lägga upp ett förbestämt antal (Alldeles för lite) på Exchange , men där köper ju ingen p.g.a. priset antagligen.

4) Varför ljög företaget om att dom hade köpt banker?

5) Varför ljög företaget om att dom fanns med som artikel i Forbes?
(Bevisat FAKE och köpt reklamsida)

6) Varför ljög företaget om ett samarbete med Mastercard?
(Här blev Mastercard tvingade att officiellt gå ut och säga att dom "inte vill ha någonting med Onecoin att göra")

Det här , mitt lilla nättroll , är neutrala frågor.
Istället för att lägga ut text/länk/video och inte ifrågasätta uppgifterna så är det precis detta du skall göra som neutral så att du kan bilda dig en korrekt uppfattning om verkligheten.

http://onecoin.wiki/?p=171&news=643

"The owner and founder of OneCoin Company Ruja Ignatova purchased an offshore bank with a client base. Now OneCoin is the first and only company in the world of MLM with own bank! The Bank will issue OneCards with a new design and logo of the company and will soon begin sending them to partners.
Verification procedure will be easier. The procedure for obtaining the cards in different countries will soon published by the company"

- Bullshit! Hon har inte köpt någon Offshore Bank - detta är ett rykte som florerat hur länge som helst och blivit dödat flertalet gånger

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-affiliates-lying-about-hermes-bank-acquisition/

Här är mailkorrespondansen som visar att Finska Onecoin hemsidan ljög om Hermes Bank. (Mig veterligt ligger den informationen fortfarande kvar på den finska hemsidan...)

"Sping 2016, when the 30% of the coins will be mined, will be launched the program of companies, witch will accept OneCoins. Also will be bonuses for those partners, who will recomend to the companies to accept OneCoin cryptocurrency ."
Det kom inga affärer... Det blev ingenting av ovanstående....

"-OneCoin soon will be fully legalized in China, and now the company is working in the same direction in such contries like Korea, Japan and others"

Ajdå - folk arresterade i Kina m.fl. länder i Asien... Hoppsan , det blev visst inte lagligt i Kina....

Där har du den neutrala ställningen som tyvärr inte blir neutral när det visar sig att hela skiten är endast ett luftslott
Citera
2016-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-investors-arrested-in-bangladesh/

Rötägg finns överallt, men det bevisar inte för den skull att företaget Onecoin skulle vara olagligt.
Jo jag har läst allt i denna tråd, men precis som ni andra sovrar jag i informationen här. Skulle det vara det som sägs i denna tråd så skulle ju inte Onecoin existera som Krypto företag. Men nu gör dom det i allra högsta grad och det är utifrån det vi måste göra våra bedömningar.
Citera
2016-06-28, 17:49
Medlem
Citat:
Rötägg finns överallt, men det bevisar inte för den skull att företaget Onecoin skulle vara olagligt.
Jo jag har läst allt i denna tråd, men precis som ni andra sovrar jag i informationen här. Skulle det vara det som sägs i denna tråd så skulle ju inte Onecoin existera som Krypto företag. Men nu gör dom det i allra högsta grad och det är utifrån det vi måste göra våra bedömningar.

No Comments!
LMAO!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in