Citat:
Ursprungligen postat av
papercut-ninja
Underhållet är ju till barnets uppehälle, på vilket sätt har barnet utnyttjat dig eller gjort sig medskyldig till detta? Det är ju barnet du straffar genom att undanhålla denne rätten att få de ekonomiska förutsättningar som hen har rätt till...
För det första så är inte det mitt problem då ungen kom till genom stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, för det andra, så är inte f-kassan/soc bättre då dessa hotar med indraget underhåll ifall mamman ej uppger vem mannen är. På vilket sätt skiljer det sig?
Sen för det tredje, det är mammans problem helt och hållet. Det är HON som valde att sätta sig i denna situationen då är det också hon som får betala för det då. Jag har aldrig velat ha nån unge och jag har verkligen inte samtyckt till det!!
Som ni kan se i länkarna jag postade så är det i vissa fall också fruar och flickvänner som fått för sig sådant beteende. Då innebär det då att kvinnor kan bete sig hur fan som helst utan konsekvens samtidigt som en man inte ens ska kunna eller våga ha sex med den man är tillsammans med eller gift med, ens med skydd. Ska vi ha ett sådant samhälle?
Om du inte visste det, så är sex en lika stor del utav ett förhållande som all annan romantik och övriga punkter. Men med ditt resonemang skulle man ju i stort sett se till så att sex ej fick has utan samtycke till barn, bara för att det ränner runt egostiska oansvariga psyksjuka kvinnor.
Ska detta landet bli ÄNNU sjukare än vad det redan är, eller???
Tänk du dig in i min situation istället.
Är det ok att MITT liv blir förstört, bara ungen får sina jävla pengar??