2016-06-28, 13:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Till att börja med TS, beklagar situationen. Det är många män som råkar ut för det här och det enda som det snackas om är något romantiskt tjafs att kvinnan "fångade mannen" genom att skaffa barn. Personligen tycker jag det är ett övergrepp långt värre än en våldtäkt.

Tänk på följande. Barnet är fullständigt oskyldigt, till 100%. Barnet består till 50% av dig. Barnet kommer bara ha en riktig pappa hela livet.

Mitt råd är att försöka etablera en kontakt och få en relation till barnet. Om du inte gör det innan barnet är 10 år så är risken stor att barnet upptäcker att det klarar sig bra utan "svinet till pappa" som svek det. Då kommer du aldrig få en chans att reparera det. Inte ens när värsta ilskan och besvikelsen lagt sig eller ens om 20 år när du är nyfiken på "ditt barn". Ta inte ut ilskan och frustrationen på fel person.

Hur gammal är du? Vad jobbar du med? Jag har gjort samma resa. PM:a om du vill.
Citera
2016-06-28, 13:37
Medlem
Iselds avatar
Fejka din egna död. Enda utvägen. Och jag lider med dig, Fy fan!

.
Citera
2016-06-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Till att börja med TS, beklagar situationen. Det är många män som råkar ut för det här och det enda som det snackas om är något romantiskt tjafs att kvinnan "fångade mannen" genom att skaffa barn. Personligen tycker jag det är ett övergrepp långt värre än en våldtäkt.

Tänk på följande. Barnet är fullständigt oskyldigt, till 100%. Barnet består till 50% av dig. Barnet kommer bara ha en riktig pappa hela livet.

Mitt råd är att försöka etablera en kontakt och få en relation till barnet. Om du inte gör det innan barnet är 10 år så är risken stor att barnet upptäcker att det klarar sig bra utan "svinet till pappa" som svek det. Då kommer du aldrig få en chans att reparera det. Inte ens när värsta ilskan och besvikelsen lagt sig eller ens om 20 år när du är nyfiken på "ditt barn". Ta inte ut ilskan och frustrationen på fel person.

Hur gammal är du? Vad jobbar du med? Jag har gjort samma resa. PM:a om du vill.

Glömde skriva resten i pm:et. Jag är 30+, jobbar med tunga fordon och diverse olika maskiner.
Citera
2016-06-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Fejka din egna död. Enda utvägen. Och jag lider med dig, Fy fan!

.
Kommer att innebära för många nackdelar. Lättare att dra till ett lands där de äckliga svinen ej kommer åt en istället.
Citera
2016-06-28, 13:44
Medlem
Manuls avatar
Nej jag vill inte ha en lag där män kan "avsäga sig faderskapet" hur som helst. Med en sådan lag så är det ett konstaterat faktum att fadern inte är lika viktig som modern, och det vore oacceptabelt! Jag tycker det vore bättre om du slutade knulla kvinnor som du VET är psykiskt störda, istället för att med din egoism sabotera för alla vettiga fäder där ute.
Citera
2016-06-28, 13:48
Medlem
papercut-ninjas avatar
Underhållet är ju till barnets uppehälle, på vilket sätt har barnet utnyttjat dig eller gjort sig medskyldig till detta? Det är ju barnet du straffar genom att undanhålla denne rätten att få de ekonomiska förutsättningar som hen har rätt till...
Citera
2016-06-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Nej jag vill inte ha en lag där män kan "avsäga sig faderskapet" hur som helst. Med en sådan lag så är det ett konstaterat faktum att fadern inte är lika viktig som modern, och det vore oacceptabelt! Jag tycker det vore bättre om du slutade knulla kvinnor som du VET är psykiskt störda, istället för att med din egoism sabotera för alla vettiga fäder där ute.
Är du sjuk i hela huvudet eller??

1: Jag visste inte att fittan var sjuk i huvudet, då hade jag såklart inte knullat henne!

2: Varför är jag egoistisk? För att jag inte vill vara med och betala för något som STULITS från mig och missbrukats bakom min rygg??

3: Exakt vad saboterar jag?? Tycker du det är bättre att jag ska betala för nåt som uppstått pga stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande från en psyksjuk egostisk kvinna??

Om du inte visste det, så finns det de psyksjuka kvinnor som lyckas uppföra sig normal i en viss tid innan fasaden rämnar och deras riktiga beteende kommer fram. Men då kan det vara för sent. Det är omöjligt att se om de är sjuka i huvudet eller inte.

Dessutom använde jag kondom, du missade kanske den punkten?? Jag har gjort allt som förväntas att jag ska ha kunnat göra för att förhindra sånt här.

Att hon sedan kringgår det hela med fula metoder är verkligen inte mitt fel. Och det är verkligen inget jag ska behöva betala för heller.
Citera
2016-06-28, 13:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Du har inte blivit lurad står på kondomer att det är inte 100%. Men du kanske inte läste det.
Citera
2016-06-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Underhållet är ju till barnets uppehälle, på vilket sätt har barnet utnyttjat dig eller gjort sig medskyldig till detta? Det är ju barnet du straffar genom att undanhålla denne rätten att få de ekonomiska förutsättningar som hen har rätt till...
För det första så är inte det mitt problem då ungen kom till genom stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, för det andra, så är inte f-kassan/soc bättre då dessa hotar med indraget underhåll ifall mamman ej uppger vem mannen är. På vilket sätt skiljer det sig?

Sen för det tredje, det är mammans problem helt och hållet. Det är HON som valde att sätta sig i denna situationen då är det också hon som får betala för det då. Jag har aldrig velat ha nån unge och jag har verkligen inte samtyckt till det!!

Som ni kan se i länkarna jag postade så är det i vissa fall också fruar och flickvänner som fått för sig sådant beteende. Då innebär det då att kvinnor kan bete sig hur fan som helst utan konsekvens samtidigt som en man inte ens ska kunna eller våga ha sex med den man är tillsammans med eller gift med, ens med skydd. Ska vi ha ett sådant samhälle?

Om du inte visste det, så är sex en lika stor del utav ett förhållande som all annan romantik och övriga punkter. Men med ditt resonemang skulle man ju i stort sett se till så att sex ej fick has utan samtycke till barn, bara för att det ränner runt egostiska oansvariga psyksjuka kvinnor.

Ska detta landet bli ÄNNU sjukare än vad det redan är, eller???

Tänk du dig in i min situation istället.

Är det ok att MITT liv blir förstört, bara ungen får sina jävla pengar??
Citera
2016-06-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Du har inte blivit lurad står på kondomer att det är inte 100%. Men du kanske inte läste det.
Gör dig inte dummare än du verkar.

Läs om mitt huvudinlägg, NOGA!

Kondomen har I-N-T-E fallerat! Den gjorde sitt jobb, så ditt argument är invalid!

Detta är bedrägeri, hon stal min sperma utan min tillåtelse samt vetskap och gjorde sig själv gravid för att hon är uppenbarligen en egoistisk fan som ska ha en unge till varje pris.
Citera
2016-06-28, 13:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Gör dig inte dummare än du verkar.

Läs om mitt huvudinlägg, NOGA!

Kondomen har I-N-T-E fallerat! Den gjorde sitt jobb, så ditt argument är invalid!

Detta är bedrägeri, hon stal min sperma utan min tillåtelse samt vetskap och gjorde sig själv gravid för att hon är uppenbarligen en egoistisk fan som ska ha en unge till varje pris.
Tror dig inte riktigt du verkar paranoid och hittar på saker.
Citera
2016-06-28, 14:04
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
För det första så är inte det mitt problem då ungen kom till genom stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, för det andra, så är inte f-kassan/soc bättre då dessa hotar med indraget underhåll ifall mamman ej uppger vem mannen är. På vilket sätt skiljer det sig?

Sen för det tredje, det är mammans problem helt och hållet. Det är HON som valde att sätta sig i denna situationen då är det också hon som får betala för det då. Jag har aldrig velat ha nån unge och jag har verkligen inte samtyckt till det!!

Som ni kan se i länkarna jag postade så är det i vissa fall också fruar och flickvänner som fått för sig sådant beteende. Då innebär det då att kvinnor kan bete sig hur fan som helst utan konsekvens samtidigt som en man inte ens ska kunna eller våga ha sex med den man är tillsammans med eller gift med, ens med skydd. Ska vi ha ett sådant samhälle?

Om du inte visste det, så är sex en lika stor del utav ett förhållande som all annan romantik och övriga punkter. Men med ditt resonemang skulle man ju i stort sett se till så att sex ej fick has utan samtycke till barn, bara för att det ränner runt egostiska oansvariga psyksjuka kvinnor.

Ska detta landet bli ÄNNU sjukare än vad det redan är, eller???

Tänk du dig in i min situation istället.

Är det ok att MITT liv blir förstört, bara ungen får sina jävla pengar??

Mamman må vara hur stor skitstövel som helst, men barnet har fortfarande inte gjort något fel mot dig. Det må vara synd om dig, men det betyder inte att det blir mer rättvist för att barnet också får lida.

Mitt råd är att vara den större personen, sköt din fadersroll och åtaganden klanderfritt...både du och barnet vinner på det i slutändan och det vore en långt större och effektivare hämnd mot mamman som oförrättat dig om barnet i slutändan väljer din sida framför hennes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in