Citat:
Ursprungligen postat av
MlmNeutral
Jag tycker att det är intressant att följa denna tråd som har funnits sen den 27/3-2015.
I denna tråd finns det både de som talar för men de flesta talar emot, men ingen vet vem som har rätt. Låt oss följa Onecoins utveckling och se vad som kommer att hända.
Jag vill vara helt neutral och ger bara fakta från Onecoin som en motpool mot allt som skrivs emot Onecoin.
Det gör tråden mer levande, och det finns inget facit just nu bara spekulationer. Under tiden så lever Onecoin vidare och är som sagt var inte ÄN klassad som ett olagligt Pyramidspel i de länder de opererar i. Så länge så måste vi se Onecoin som ett helt lagligt koncept och belysa det som händer i företaget.
Du är inte neutral när du försöker få in Rujas/Juhas reklam för Onecoin i tråden.
Om du kommer in med dessa som neutral så skall du ifrågasätta deras uttalande.
Observera nu att du fortfarande är ett MLM-Klappmongo eftersom du notoriskt vägrar besvara en enkel fråga...
1) Inse att en Valuta är en Valuta - oavsett om det är kryptovaluta eller ett lands valuta.
2) Besvara frågan - "Vad händer med en valuta (Oavsett Krypto eller Land) om du tillverkar mer pengar?"
Sedan - nu skall jag vara riktigt neutral....
Ingen affär någonstans accepterar Onecoin som betalmedel
Observera nu , Inte ens Onecoin själva accepterar Onecoin för betalning.
Varför då? Det skulle ju vara perfekt för alla parter. Du minar fram dina Onecoins och med dessa kan du köpa mer "utbildning" - ytterligare positioner o.s.v.
Nu kom dom med en fjantpadda till ett HUTLÖST pris...
Så nu kommer min neutrala fundering...
Om Onecoin nu ligger på ett värde 5 Euro - och jag som användare har 8.000 Onecoins.
1) Varför kan inte Företaget acceptera mina Coins som betalmedel istället för att tvinga mig att använda mer kontanter?
2)varför säger företaget att Onecoin är värda 5E styck , när deras padda isåfall kostar mig mer än en 60 tums Smart-TV?"
3) Varför kan inte jag fritt förfoga över mina Onecoins? Dom är ju trots allt min egendom och om jag har en köpare till 4.000 av mina Onecoins för 1E styck så kan jag inte sälja det. Jag kan endast lägga upp ett förbestämt antal (Alldeles för lite) på Exchange , men där köper ju ingen p.g.a. priset antagligen.
4) Varför ljög företaget om att dom hade köpt banker?
5) Varför ljög företaget om att dom fanns med som artikel i Forbes?
(Bevisat FAKE och köpt reklamsida)
6) Varför ljög företaget om ett samarbete med Mastercard?
(Här blev Mastercard tvingade att officiellt gå ut och säga att dom "inte vill ha någonting med Onecoin att göra")
Det här , mitt lilla nättroll , är neutrala frågor.
Istället för att lägga ut text/länk/video och inte ifrågasätta uppgifterna så är det precis detta du skall göra som neutral så att du kan bilda dig en korrekt uppfattning om verkligheten.
http://onecoin.wiki/?p=171&news=643
"The owner and founder of OneCoin Company Ruja Ignatova purchased an offshore bank with a client base. Now OneCoin is the first and only company in the world of MLM with own bank! The Bank will issue OneCards with a new design and logo of the company and will soon begin sending them to partners.
Verification procedure will be easier. The procedure for obtaining the cards in different countries will soon published by the company"
- Bullshit! Hon har inte köpt någon Offshore Bank - detta är ett rykte som florerat hur länge som helst och blivit dödat flertalet gånger
http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-affiliates-lying-about-hermes-bank-acquisition/
Här är mailkorrespondansen som visar att Finska Onecoin hemsidan ljög om Hermes Bank. (Mig veterligt ligger den informationen fortfarande kvar på den finska hemsidan...)
"Sping 2016, when the 30% of the coins will be mined, will be launched the program of companies, witch will accept OneCoins. Also will be bonuses for those partners, who will recomend to the companies to accept OneCoin cryptocurrency ."
Det kom inga affärer... Det blev ingenting av ovanstående....
"-OneCoin soon will be fully legalized in China, and now the company is working in the same direction in such contries like Korea, Japan and others"
Ajdå - folk arresterade i Kina m.fl. länder i Asien... Hoppsan , det blev visst inte lagligt i Kina....
Där har du den neutrala ställningen som tyvärr inte blir neutral när det visar sig att hela skiten är endast ett luftslott