2016-06-27, 23:47
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Män som ser på kvinnor som lata och värdelösa kossor, kanske ska hålla sig till varandra i stället... Eller nöja sig med porr eller något.

Haha! Nej för fan det är för gött att knulla fitta för det.
Det är ju det de har dem till.
Att de sen diskar och torkar är bara ett plus.

Tror du Gudrun blev misshandlad för att mannen älskade och respekterade henne? Varför tror du han blev tillsammans med henne från början?
Kan tänka mig att det var för att hon inbillade sig det som hon stannade.

Hetromän är biologiskt programmerade till att vara beroende av fitta.
Giftermål är för dem endast en affärsuppgörelse mellan kuken och fittan. Hur många såna inlägg ska folk behöva läsa innan de förstår det.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-28 kl. 00:33.
Citera
2016-06-28, 00:42
  #422
Medlem
Under andra världskriget sjönk andelen kvinnliga självmord med en tredjedel när kvinnor började arbeta utanför hemmet.
Citera
2016-06-28, 01:17
  #423
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Under andra världskriget sjönk andelen kvinnliga självmord med en tredjedel när kvinnor började arbeta utanför hemmet.

Källa på det? I så fall borde de ha ökat igen under 50-talet när nästan alla var hemmafruar. Källa på det också?

Det där med självmorden kan stämma men bör ha gällt även män, men det beror i så fall på att beredskapsåren var speciella. Min pappa och andra släktingar som var unga då berättade mycket om detta. Det fanns en känsla av gemenskap i hela landet, av att vara ETT folk. Man samarbetade på ett annat sätt än i vanliga fall och glömde gammalt groll och själviska småsaker, när man hade en yttre fiende att vara rädd för och ett gemensamt mål att kämpa för. Det var nog snarare detta som fick folk att må bättre själsligt... Dessutom mådde de bättre fysiskt p.g.a. att det var ransoneringskort på socker och smör = ingen blev fet som inte hade kontakter på svarta börsen.

En annan fördel var att det blev lättare att hitta en partner, då männen som låg i beredskap i olika städer kom till dansbanorna om lördagskvällarna. Många kvinnor gifte sig med en man som kom från en annan del av landet, och flyttade till hans stad - det blev en större rörlighet på alla sätt, både geografiskt och socialt.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2016-06-28 kl. 01:20.
Citera
2016-06-28, 01:51
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jo men kvinnan är fortfarande en parasit och det är inte mannens fel.

Inte om hon är gift och blir försörjd av en man. Då är hon prostituerad.
Citera
2016-06-28, 02:10
  #425
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Inte om hon är gift och blir försörjd av en man. Då är hon prostituerad.

Det blir nästan en chock för männen att betala för sina fruar. Men då har de ju gjort mer än hälften om kvinnan tar hand om hemmet.
Citera
2016-06-28, 04:03
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Källa på det? I så fall borde de ha ökat igen under 50-talet när nästan alla var hemmafruar. Källa på det också?

Det där med självmorden kan stämma men bör ha gällt även män, men det beror i så fall på att beredskapsåren var speciella. Min pappa och andra släktingar som var unga då berättade mycket om detta. Det fanns en känsla av gemenskap i hela landet, av att vara ETT folk. Man samarbetade på ett annat sätt än i vanliga fall och glömde gammalt groll och själviska småsaker, när man hade en yttre fiende att vara rädd för och ett gemensamt mål att kämpa för. Det var nog snarare detta som fick folk att må bättre själsligt... Dessutom mådde de bättre fysiskt p.g.a. att det var ransoneringskort på socker och smör = ingen blev fet som inte hade kontakter på svarta börsen.

En annan fördel var att det blev lättare att hitta en partner, då männen som låg i beredskap i olika städer kom till dansbanorna om lördagskvällarna. Många kvinnor gifte sig med en man som kom från en annan del av landet, och flyttade till hans stad - det blev en större rörlighet på alla sätt, både geografiskt och socialt.

Ingen källa annat än programmet "1940´s house." Och det var alltså i Storbritannien det gällde vilket jag glömde skriva.

Har f.ö. själv varit hemma länge men min psykiska hälsa är lika dålig för det. Jag märker att jag mår bättre när jag är på en dagverksamhet för psykiskt sjuka. Tror att den ena undersökningen kan säga det ena och den andra det andra faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Hiitsme 2016-06-28 kl. 04:07.
Citera
2016-06-28, 05:04
  #427
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ta och läs denna vecket

http://www.pappamanualen.se/dokument/blivande_pappor-hormoner.pdf

Det spelar stor roll att fäder hänger med sina nyfödda är det som triggar vissa hormoner som gör att män blir blöta i skallen och får faderskärlek ner i knäna.
Här trodde jag på dig, så skickar du mig till Illustrerad vetenskap från 2003, där det står att dofter gör mannen gravid?
Blöt i skallen och faderskärlek i knäna lät lockande, men ...
Nä.
Been there, done that.
Citera
2016-06-28, 05:05
  #428
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alltså helt okej att bara byta kille och spola pappan i barnets liv bara det inte sker för långt efter första året ...

Där ser man .. kan bara gissa att du inte har några barn.
Jag har två och kvinnan brukar göra sig omöjlig i samband med förlossningarna ändå. Kolla vad vanligaste orsakerna till skilsmässa är får du se. Den är högt upp i topp...
Citera
2016-06-28, 06:44
  #429
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Här trodde jag på dig, så skickar du mig till Illustrerad vetenskap från 2003, där det står att dofter gör mannen gravid?
Blöt i skallen och faderskärlek i knäna lät lockande, men ...
Nä.
Been there, done that.
Den här artikeln är från 2013:

http://www.nbcnews.com/science/science-news/your-brain-fatherhood-dads-experience-hormonal-changes-too-research-shows-f6C10333109

Så du kan fortsätta tro på Merapi.
Citera
2016-06-28, 11:33
  #430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Vad får Dig att avfärda biologiska drivkrafter som minst lika motivationsdrivande?

Du menar den stora biologiska drivkraften att jobba gratis? i beroendeställning till en man?
Instängt i hus?
och/ eller skaffa sig usel pension/ svårigheter att skilja sig eller få jobb och försörja sig?

ja visst hörredu den drivkraften är ju enormt stor hos just kvinnor.

Jag kan absolut tänka mig att det kan finnas viss generell skillnad mellan kvinnors intressen och mäns som är biologiskt betingat eller format genom årtusenden och som också går att se i våra hjärnors små olikheter. ex. kvinnor mer intresserade av kommunikation, män mer intresserade av fysisk aktivitet etc. men!

Dessa skillnader ska fan inte belönas olika i samhället. Alla pengar/ social status ska liksom inte gå till fysisk aktivitet och inte ett skit till kommunikation, eftersom båda är precis lika avgörande viktiga för samhällets överlevnad.

Och! dessa stora områden som jag tog som exempel går också finna i princip alla yrken.
Du har gott om fysisk aktivitet på dagis och gott om kommunikation inom politiska maktkorridorer ex.

Så istället för att fokusera på modernt utmejslade yrkesroller ( ex hemmafru) som specifikt kvinnliga och därför bundna till kvinnor basta! och höga löner bundna till män. basta!
så går det alltså forma om lite men ändå få sina "biologiska drivkrafter" tillfredställda OCH få mat på bordet.

Klura på den du.



Citat:
Nja, det är ärligt talat svårt att finna så särskilt många förbättringar för män som de senaste decenniernas feministiska jämställdhetspolitik ha åstadkommit. Några, men lejonparten är till mäns nackdel. Kanske även till kvinnors nackdel i många fall, t ex de som hellre varit hemma och tagit hand om sina barn.

-200 år av fred?
-Utbildade och självständiga kvinnor som nyper er i ändan?
-Sexuellt villiga och fria kvinnor
-Bättre samhälle för små män, äldre män och sjuka män
-Trivsammare samhällen som bättre drar nytta av hela befolkningens potential.
-Mindre av hårda krav och istället lite mer av mjuka krav. Tror de flesta män nog tycker det är roligare att putsa på sina biceps för att se snygg ut på stranden och jobba med något projekt som man kan se leder någonstans och ha chansen få vara nära sin barn att än att klaffsa runt i någon lervälling nånstans i Europa för att ägna sig åt att slakta folk ex.

Citat:
Jaså!?

Det finns nog rätt mycket som pekar på att moderskapspenningen i första hand bör gå till mödrar.

Det heter föräldraledighet.


Citat:
I ett välfungerande medelklasshem behövs alltså mer än en heltidstjänst för att sköta hem och barn.

Aha…och den "mer än en heltidstjänst" tycker du alltså att 1 kvinna helst ska sköta? i de fall det inte finns pengar till hemtjänst eller finns någon att anställa.
Varför behöver medelklasshem plötsligt mer arbete än ett arbetarhem? Tror du arbetarbarn kräver mindre omsorg?


Citat:
Nej, jag tänker på hur familjer och samhället skall fungera bäst. Sedan tänker jag litet på mig själv också.

Nej du tänker på hur män ska få det bäst. Och hur man bäst ska lura i kvinnor skit ni inte vill ta i själva. Varför inte bara erkänna?



Citat:
Det trodde jag var denna: https://www.youtube.com/watch?v=mA0r1Zw8T7Q

Nej det där är ingen fågel, det är julafton kl 15.


Citat:
Tänk att det inte alls fungerade så där förr, innan massaborter, dagis, skilsmässor och så vidare. För kunde de klara både det ena och det andra. Det kanske helt enkelt var bättre förr?

Nej vi hade självmord, strumpstickor, fosfor som ofta tog kål på kvinnan också, änglamakerskor, utsättningar i skogen eller svältdöd istället.
Klart mycket bättre!
Citera
2016-06-28, 11:34
  #431
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Den här artikeln är från 2013:

http://www.nbcnews.com/science/science-news/your-brain-fatherhood-dads-experience-hormonal-changes-too-research-shows-f6C10333109

Så du kan fortsätta tro på Merapi.
Men snälla lupac, den bekräftar vad jag sa, men i stället för sex månader börjar mannen hitta hormonerna efter fyra.

Jag är säker på att om du läser den undersökning som ligger till grund för den så kommer den bekräfta det jag säger ännu mer, men att den riktiga sanningen inte är lika häftig som nyhet för nbc.

Kul att den enda operativa faktorn de nämnde var hormoner som oxytocin.
Tror du på dem, lupac?

Feminister brukar inte tro så mycket på biologi...
Citera
2016-06-28, 12:48
  #432
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ingen källa annat än programmet "1940´s house." Och det var alltså i Storbritannien det gällde vilket jag glömde skriva.

Har f.ö. själv varit hemma länge men min psykiska hälsa är lika dålig för det. Jag märker att jag mår bättre när jag är på en dagverksamhet för psykiskt sjuka. Tror att den ena undersökningen kan säga det ena och den andra det andra faktiskt.

I Storbritannien - som deltog i själva kriget - var det ju i ännu högre grad så som jag beskrev: en känsla av gemenskap, och att man nu hade en yttre fiende (Herr Hitler) och ett högre mål att kämpa för tillsammans o.s.v.. Även människor som varit lite udda och svårplacerade kunde få en uppgift, eftersom varje par händer behövdes medan de vapenföra männen var ute i kriget. Man kunde till och med få någon uppgift som fick en att känna sig lite viktig - t.ex. att gå runt och övervaka att alla höll på mörkläggningen om nätterna. Flickor som inte annars varit populära kunde plötsligt bli gifta med en stilig militär, då många kände en brådska att gifta sig då de inte visste om de skulle överleva nästa vända till fronten... Till och med de extra permissionsdagarna man fick i samband med vigseln var lockande för att komma bort från helvetet vid fronten, och då kunde även den tidigare föraktade fula och tafatta flickan duga... och då hann hon kanske få ett barn att leva för, som hon aldrig skulle ha fått annars, innan mannen stupade eller kom hem efter freden och ville skiljas.

Jag antar att du inte fick en psykisk sjukdom av att vara hemma? Man kan inte diskutera vad hela befolkningens kvinnor bör göra med hänsyn till den lilla grupp som är psykiskt sjuka. (Menar inte att det är något fel eller konstigt att vara det.) Jag tror för övrigt också att dagverksamheter är bra, om det är BRA dagverksamheter med meningsfullt innehåll, och ledare som är både starka och varma och kan ta itu med ev. konflikter i gruppen omedelbart. Sådana saker. En dagverksamhet är ju inte heller att jämföra med en arbetsplats, där man måste prestera något, vara rädd att göra fel, hamna i konflikter p.g.a. att någon är avundsjuk för en löneförhöjning eller befordran...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in