2016-05-15, 18:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du kan nämligen aldrig övertyga mig om att det tjänar något syfte att tvinga mig bläddra förbi meningslösheter jag inte vill läsa.

Du vet ju inte om det är meningslösheter om du inte har läst dom.
Citera
2016-05-15, 18:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du vet ju inte om det är meningslösheter om du inte har läst dom.
Jodå, empiri fungerar bra. Du fick exempel. Hittar du något annat än meningslösheter i dom?

Fast vi struntar i det förresten. Du får ha din tro så har jag min; ingen av oss lär övertyga den andre.
Citera
2016-06-26, 13:31
Bannlyst
jättedålig förändring. försöker ni skrämma bort folk från Flashback? det finns ju gränser för hur mycket vansinne och nonsens man står ut med att läsa.
Citera
2016-06-26, 14:54
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
jättedålig förändring. försöker ni skrämma bort folk från Flashback? det finns ju gränser för hur mycket vansinne och nonsens man står ut med att läsa.

Skrämma bort var namnet, om ett tiotal kan gå in och trolla i en tråd i ett ämne de säger sig inte veta något om, endast för att stoppa tråden så skrämmer det bor de som vet något i ämnet och ger en sämre kvalitet på forumet.

Sätt igång ignore funktionen igen!!!
Citera
2016-06-26, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tanken är att off topic inlägg ska raderas.
I övrigt anser jag att det är väldigt diskussionshämmande att kunna stänga av valda delar av diskussionen.

det låter ju ganska orimligt att alla off-topic inlägg ska raderas av moderatorerna.

diskussionshämmande är det när trådar blir neruslade med massa skräpinlägg som man inte vill läsa, och som bara leder fokus bort från trådämnet. usla inlägg sänker även nivån på hela diskussionen då det är lätt att dras med och svara nåt lika dåligt tillbaka.
Citera
2016-06-26, 17:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
det låter ju ganska orimligt att alla off-topic inlägg ska raderas av moderatorerna.

diskussionshämmande är det när trådar blir neruslade med massa skräpinlägg som man inte vill läsa, och som bara leder fokus bort från trådämnet. usla inlägg sänker även nivån på hela diskussionen då det är lätt att dras med och svara nåt lika dåligt tillbaka.

Om bara alla hjälps åt att RP:a inlägg som är OT, så är det inget orimligt alls. Orimligt vore det om man trodde att radering i första hand kommer ifrån att moderatorerna sitter och läser alla inlägg och agerar utifrån det. Tyvärr tror alldeles för många att det fungerar på det senare sättet.

Leder inlägg bort från ämnet, så RP:a dessa då. Svårare är det inte. Då slipper du de som är diskussionshämmande.

Att använda ignore för att filtrera bort användare man inte tycker om trots att de är OnT är än mer diskussionshämmande. Vågar du inte bli emotsagd?
Citera
2016-06-26, 17:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Om bara alla hjälps åt att RP:a inlägg som är OT, så är det inget orimligt alls. Orimligt vore det om man trodde att radering i första hand kommer ifrån att moderatorerna sitter och läser alla inlägg och agerar utifrån det. Tyvärr tror alldeles för många att det fungerar på det senare sättet.

Leder inlägg bort från ämnet, så RP:a dessa då. Svårare är det inte. Då slipper du de som är diskussionshämmande.

Att använda ignore för att filtrera bort användare man inte tycker om trots att de är OnT är än mer diskussionshämmande. Vågar du inte bli emotsagd?
På vilket vis menar du att det är mer diskussionfrämjande att tvingas manuellt hoppa över inlägg från användare man inte vill läsa än att slippa dom per automatik?
Senast redigerad av DreamTwister 2016-06-26 kl. 17:53.
Citera
2016-06-26, 17:50
Bannlyst
Citat:

antar att RP betyder rapportera till moderatorerna? låter som att det isåfall blir nån sorts angivarekultur a la naziTyskland som underblåses då. låter ju inte speciellt kul. inte heller effektivt. speciellt inte med tanke på att moderatorerna inte nödvändigtvis skulle göra en bedömning liknande ens egen.

det handlar inte om att bli emotsagd, utan om att folk skriver skräp som inte tillför diskussionen något utan bara förstör. låt användarna själva få moderera så mycket som möjligt istället för att lägga ytterligare bördor på moderatorerna tycker jag.
Citera
2016-06-26, 18:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
På vilket vis menar du att det är mer diskussionfrämjande att tvingas manuellt hoppa över inlägg från användare man inte vill läsa än att slippa dom per automatik?

Tycker att de här inläggen förklarar det bra:

(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

Citera
2016-06-26, 18:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
antar att RP betyder rapportera till moderatorerna? låter som att det isåfall blir nån sorts angivarekultur a la naziTyskland som underblåses då. låter ju inte speciellt kul. inte heller effektivt. speciellt inte med tanke på att moderatorerna inte nödvändigtvis skulle göra en bedömning liknande ens egen.

det handlar inte om att bli emotsagd, utan om att folk skriver skräp som inte tillför diskussionen något utan bara förstör. låt användarna själva få moderera så mycket som möjligt istället för att lägga ytterligare bördor på moderatorerna tycker jag.

Kan bara stilla konstatera att jag inte håller med ett enda ord av det du skriver.
Citera
2016-06-26, 18:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tycker att de här inläggen förklarar det bra:

Det var inte svar på min fråga.
Citera
2016-06-26, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är ett diskussionsforum, då får man leva med att det alltid kommer finnas inlägg man upprörs av. Inlägg som bryter mot reglerna tas ju bort.

Trådar kan dessutom få slagsida när ett gäng väljer att ignorera vissa, diskussionerna blir otroligt märkliga när vissa belägg inte bemöts alls för att sedan bemötas när någon annan skriver exakt samma sak.

Kanske ökar även rapporterandet nu när alla ser samtliga inlägg.

Så jag tror den här förändringen kommer att föra någonting gott med sig.

admin5

vill ni att rapporterandet ska öka alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in