Citat:
Ursprungligen postat av
bddt
Det utges för att vara en kritik mot ayatolla Khomeini. De överlevande offren till Khomeinis massakrer brukar referera till ayatolla Montazeri som en ende bland makthavarna som opponerade sig mot ayatolla Khomeini. Han degraderades och sattes i husarrest.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hussein-Ali_Montazeri#Dispute_with_Khomeini_and_demotion
Det var för att hans invändning var ganska irrelevant..
I Khomeynis (rahmat) brev står det tydligt att " om människan fortfarande står fast vid sina illdåd " alltså om han/hon inte ångrar allt som gjorts..
Vad finns det för anledning till att ifrågasätta detta genom relatera sakfrågan till fängelsestraff och annat? Dessutom, hur kommer det sig att BBC får tag på brevet några dagar därefter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram
Kolla, avrättade man alla MEK? Asså MEK från 80-81 hade inte nåt med mersad att göra. Min farsa säger att det fanns olika MEK.
Nej, en stor del släpptes trots allvarliga brott.. Många bor i Sverige och äger tobaksaffär, fråga varför dessa aldrig framträder i media..
Ja, den delen som arresterades pga psyops i Iran för (khone teami) släpptes..
Den delen som var länken mellan terrorattentaten skonades om dessa bara erkände sina fel..
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Goddag ... yxskaft.
JAG talar om en tråd som kommer längre och längre bort från sitt ämne.
DU fortsätter med dina omfokuseringer.
*
Är det verkligen så svårt för muselmaner att tänke rakt och ha en röd tråd?
Du kan inte ens tänka lite utanför vad du indoktrinerats i medan jag ser goda skäl till att åberopa denna parallell till MKO i debatten om den "muslimska kvinnans föreställningar om män".
Om inte du vet och om dina mediala kanaler är delaktiga i denna historiska propaganda så är det nog inte mitt fel. Men låt mig berätta för dig varför detta är så väsentligt!
1980-1990
10år av propaganda som producerad via MKO med hjälp av den irakiska propaganda maskinen utgör källor som varje västerlänning internaliserat om Iran. I den andra fasen tar den amerikanska propagandamaskinen över, du minns säkert historien om Betty Mahmudi (inte utan min dotter) där judiska skådesspelare spelar i en film i Israel för att smutskasta Islam. Projektet började alltså genom MKO, USA och Israel.
Vad vi försöker få reda på är "varför" hon gör som hon gör.. Och för att veta det måste vi veta sanningshalten i saker som åberopas som skäl..
MKO har tom själva iscensatt saker för att medverka i propagandan, inte bara i Iran men även så utanför.. Detta är den största utav alla som arbetar som rådgivare i alla europeiska länder vid sidan av media.. I Sverige har ni också dessa i SVT, DN, Debatterna men svenska folket vet inte om det.. Även kvinnan ni tog fram i TVrutan för att avslöja moskeerna har anknytningar till MKO.. Vidare folket som demonstrerar anordnar demonstrationer mot Iran har samma anknytning..
Frågan är om du verkligen vill veta sanningen och vad som hänt utifrån en vidare perspektiv eller om du vill fortsätta situera Islam och muslimerna i ett vakuum av fördomar och propaganda..
För utsikterna för vad ni håller på med ser inte bra ut med tanke på att politiken förändras och att offra mänskliga relationer pga politik kommer inte att vara lönsamt för den som bryr sig om människorna..