2016-06-26, 19:06
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
I enlighet med internationell rätt har vi något som kallas "enemy character" i samband med krig
Det har redan bevisats. De lägger över det på mänskliga rättigheter och sånt.
Citera
2016-06-26, 19:08
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasanian
Texten har manipulerats i den engelska översättningen.
Den gällde MEKs medlemmar och inga civila. Obs, fatwan utfärdades med hänsyn till krigets lagar.
inget jag kan kommentera om något är felöversatt. Låter dock konstigt. Just det du refererar till är Khomeinis ord.
Om du vill träffa de som förföljdes ska du titta på denna dokumentär:
http://www.svtplay.se/video/4092243/de-som-sade-nej/dox-de-som-sade-nej-avsnitt-1
Citera
2016-06-26, 19:15
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vem har konkluderat att texten är manipulerat?
Jag kan läsa persiska. Översättningen har manipulerats. I Khomeinis är inledningen inte en del av själva fatwan. Fatwan grundar sig på MEKs krigshandlingar inte deras tro på gud.
Citera
2016-06-26, 19:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vem har konkluderat att texten är manipulerat?

Citat:
Jag kan läsa persiska. Översättningen har manipulerats. I Khomeinis är inledningen inte en del av själva fatwan. Fatwan grundar sig på MEKs krigshandlingar inte deras tro på gud.

Aaah, så det är DU som är "auktoriteten". Belägg för att du ÄR en "auktoritet", tack.
Citera
2016-06-26, 19:28
Medlem
Bahrams avatar
Vilka jävla fittor asså

IR5
Kan du kolla om översättningen e rätt?
Citera
2016-06-26, 19:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vilka jävla fittor asså

Din "argumentation" är synnerligen primitiv och irrelevant.
Citera
2016-06-26, 19:43
Medlem
bddts avatar
Citat:
Om du vill översätta gå till denna länk.
http://www.ncr-iran.org/en/1988-massacre-of-political-prisoners-in-iran
En liten bit ner på sidan finns en bild av Khomeinis "Fatwa"

Ytterligare lite längre ner ser du ayatolla Montazeri's protestbrev till Khomeini.
Intressant för dig som kan språket.
Citera
2016-06-26, 19:52
Medlem
Bogomils avatar
Diskussionen verkar domineras av den vanliga semantiska jihads oförmåga till att hålla sig till saken och istället flumma ut i slingre-retorik och omfokuseringer.
Citera
2016-06-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vilka jävla fittor asså

IR5
Kan du kolla om översättningen e rätt?
Citat:
Första delen har omformulerats på persiska och därefter översatts till engelska. Detta medan persiska texten i wikipedia är äkta. Det var hans svar på Montazeris brev gällande första brevet som den där dokumentären började med, alltså tredje brevet men också fel översatt. De vill få det och se ut som att avrättningarna var pga deras åsikter. Detta var MKOs anhängare som anhållits sedan 1980 och framåt.
Citera
2016-06-26, 20:50
Medlem
Citat:
Diskussionen verkar domineras av den vanliga semantiska jihads oförmåga till att hålla sig till saken och istället flumma ut i slingre-retorik och omfokuseringer.
Förfalskningar är brott, även så i FBs regelverk.
Citera
2016-06-26, 21:11
Medlem
bddts avatar
Hur troligt är det att någon förfalskar en översättning när originalet ligger framför ögonen. Språkkunnig vem som helst upptäcker direkt. Löjligt.

Apropå muslimska tjejer, visste ni att ayatolla Khomeini var pedofil?

https://themuslimissue.wordpress.com/2013/02/03/when-imam-ayatollah-khomeini-raped-a-4-year-old-girl/
Citera
2016-06-26, 21:13
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Aaah, så det är DU som är "auktoriteten". Belägg för att du ÄR en "auktoritet", tack.
Jag noterade bara att översättningen inte riktigt motsvarar vad som står i texten. Enligt mig!

Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Om du vill översätta gå till denna länk.
http://www.ncr-iran.org/en/1988-massacre-of-political-prisoners-in-iran
En liten bit ner på sidan finns en bild av Khomeinis "Fatwa"

Ytterligare lite längre ner ser du ayatolla Montazeri's protestbrev till Khomeini.
Intressant för dig som kan språket.
Det är inte ett protestbrev. Frågor ställs om processen då MEK satt inne i olika städer.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Första delen har omformulerats på persiska och därefter översatts till engelska. Detta medan persiska texten i wikipedia är äkta. Det var hans svar på Montazeris brev gällande första brevet som den där dokumentären började med, alltså tredje brevet men också fel översatt. De vill få det och se ut som att avrättningarna var pga deras åsikter. Detta var MKOs anhängare som anhållits sedan 1980 och framåt.
Processen byggde alltså på brevet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in