2016-06-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
1/ Vad är "realism" i "dom tre stora? Menar du "relativism"?

2/ OM du refererar till "relativism" hur "ryker" denna p.g.a. kvantemekaniken?

Jag menar det jag skrev. Skulle du kunna svara?
Citera
2016-06-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Ni vet inte om makro evolution har hänt.
Vilka ni? Ateister? Är det i så fall ett gudsbevis?
Är inte makroevolution lika som microevolution, fast under en längre tid ......
Citera
2016-06-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilka ni? Ateister? Är det i så fall ett gudsbevis?
Är inte makroevolution lika som microevolution, fast under en längre tid ......

Nej, finns inga bevis för makro evolution
Citera
2016-06-26, 23:50
Medlem
Citat:
Nej, finns inga bevis för makro evolution

Makroevolution
Om man ska godta läran om makroevolution måsta man tro att agnostisk och ateistiska vetenskapsmän aldrig låter sin personliga livsåskådning påverka tolkningen av vetenskapliga fynd.
Man miste tro att mutationer och naturligt urval har frambringat alla komplexa livsformer, trots att mutationer under hundra år av forskning aldrig har omvandlat en enda väldefinierad art till något helt nytt.

Man måste tro att alla organismer gradvis utvecklades frän en gemensam förfader, trots att de fossila lämningarna tydligt indikerar att de större växt- och djurgrupperna uppträdde plötsligt och inte utvecklades till andra livsformer, inte ens under mycket lång tid.
Tycker du att en sådan uppfattning verkar vara grundad på fakta eller myter?
Om man ska acceptera evolutionen krävs det verkligen "tro".
Citera
2016-06-26, 23:58
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Blir svårt att diskutera om du helt plötsligt går in i den realistiska vörlden. Den har du ju undvikit tidigare. Du får nog bestämma var du vill befinna dig.
Jag går inte in och ur någon realistisk värld - jag har MER än dig som är otrogen/felvänd (alternativt omedveten) när det kommer till det gudomliga, i den realistiska världen.

/Djävulsutdrivar'n
Citera
2016-06-27, 00:22
Medlem
Cloviuss avatar
Nylonätande bakterier.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC345072/
http://www.talkorigins.org/origins/postmonth/apr04.html
Citera
2016-06-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Makroevolution
Om man ska godta läran om makroevolution måsta man tro att agnostisk och ateistiska vetenskapsmän aldrig låter sin personliga livsåskådning påverka tolkningen av vetenskapliga fynd.
Man miste tro att mutationer och naturligt urval har frambringat alla komplexa livsformer, trots att mutationer under hundra år av forskning aldrig har omvandlat en enda väldefinierad art till något helt nytt.

Man måste tro att alla organismer gradvis utvecklades frän en gemensam förfader, trots att de fossila lämningarna tydligt indikerar att de större växt- och djurgrupperna uppträdde plötsligt och inte utvecklades till andra livsformer, inte ens under mycket lång tid.
Finns mycket bevis för makroevolution. Men det spelar mindre roll. Det är Gud som ska bevisas, inte evolution som ska motbevisas.
Citera
2016-06-27, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Jag går inte in och ur någon realistisk värld - jag har MER än dig som är otrogen/felvänd (alternativt omedveten) när det kommer till det gudomliga, i den realistiska världen.

/Djävulsutdrivar'n
Japp, du vet alltid böst. (ironi)
Dina svar går alltid ut på att du sitter på sanningen, och alla andra är vilseledda av Satan själv. Men det kommer aldrig belägg.
Citera
2016-06-27, 08:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Allmän vetenskap kan man inte göra om till ett ad hoc argument

Pseudo-vetenskapliga klåpare som du försöker ändå.

Men nu var det iövrigt inte ett vetenskapligt argument det rör sig om, men ett filosofisk. Förstår du inte ens skillnaden.
Citera
2016-06-27, 08:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
1/ Vad är "realism" i "dom tre stora? Menar du "relativism"?

2/ OM du refererar till "relativism" hur "ryker" denna p.g.a. kvantemekaniken?

Citat:
Jag menar det jag skrev.

1a/ Är det följande du relaterar till som "realism" (quote): "Contemporary philosophical realism is the belief that some aspects of reality are ontologically independent of our conceptual schemes, perceptions, linguistic practices, beliefs, etc." ?

1b/ Varför "ryker" filosofisk realism?

För "det bara är så" ... din favorit?

1c/ Vad hände med filosofisk relativism? "Glömde" du den?

Citat:
Skulle du kunna svara?

Se 1c.
Citera
2016-06-27, 08:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Evolution är ateistens "God of the gaps".

Strawman.

Läser du högt från missionsmanualen utan att förstå vad den säger? Eller du kanske rent av ljuger medvetet?
Citera
2016-06-27, 08:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Makroevolution

Men nu varken beviser eller motbeviser evolutionsteorin något abstrakt guds-koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in