2019-02-26, 14:04
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så alla som tror på en annan definition av Gud än dig försöker bara förvilla?
Det låter ju sannolikt..
Vi försöker alla förvilla oss själva. Du är själv en mästare!
Citera
2019-02-26, 14:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim-price
Värdet på Kronan existerar inte! Kronan är en bit papper eller ibland en bit metall.
Kronan existerar och får värde Enbart just för att vi kommit överens om att Tro på det. Subjektivt värde!
Utan människan, ingen krona.
Utan Gud, kanske ingen människa.
Och utan människan, ingen Gud?
Tänk vilka framsteg vi gör.
Citera
2019-02-26, 14:08
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Om du la en bråkdel av tiden och energin du lägger på att missförstå andra på dig själv istället,
Då kanske du också kunde ha en egen uppfattning?

Alltså, ursäkta mig lilla du, men jag kan inte läsa dina tankar, endast dina ord.

Jag var, fram till det förra inlägget, väldigt respektfull mot dig, tyckte jag själv i alla fall. Jag besvarade det du skrev, jag frågade vad du menade när jag inte förstod etc.
Du bemötte detta som ett rövhål...

Vad fan förväntar du dig då liksom? När har jag överhuvudtaget missförstått dig; du som hävdar att jag tror att det är i någons intresse att denna blir slagen sönder och samman? Sluta projicera din idioti på mig.

Återgå till ditt tidigare sinnestillstånd där åtminstone förde ett normalt och respektfullt samtal som besvarade det jag faktiskt skrev, annars kan du krypa tillbaka till 1500-talet där ni religiösa hör hemma.
Citera
2019-02-26, 14:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hahaha! Ditt självbedrägeri är det största och käraste du har. Lägg av bara.
Nej och nej.
Citat:
Varför skulle jag svara på frågor som du själv hittat på
Vilken annan sort förväntar du dig?
Citat:
och redan Vet svaret på?!
Du påstod att man aldrig kommer fram till sann definition av Gud om man bara baserar sina uppfattningar på vad andra säger. Jag vill då veta vad som återstår och hur det fungerar.
Hur ska jag rimligtvis veta det i förväg? Det är ju därför jag frågar.
Citera
2019-02-26, 14:41
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Alltså, ursäkta mig lilla du, men jag kan inte läsa dina tankar, endast dina ord.

Jag var, fram till det förra inlägget, väldigt respektfull mot dig, tyckte jag själv i alla fall. Jag besvarade det du skrev, jag frågade vad du menade när jag inte förstod etc.
Du bemötte detta som ett rövhål...

Vad fan förväntar du dig då liksom? När har jag överhuvudtaget missförstått dig; du som hävdar att jag tror att det är i någons intresse att denna blir slagen sönder och samman? Sluta projicera din idioti på mig.

Återgå till ditt tidigare sinnestillstånd där åtminstone förde ett normalt och respektfullt samtal som besvarade det jag faktiskt skrev, annars kan du krypa tillbaka till 1500-talet där ni religiösa hör hemma.
Du skrev att du ”inte alls skulle ha tvingat” den personen till något?!
Tänk först, bajsa sen..
Citat:
Nej och nej.
Vilken annan sort förväntar du dig?

Du påstod att man aldrig kommer fram till sann definition av Gud om man bara baserar sina uppfattningar på vad andra säger. Jag vill då veta vad som återstår och hur det fungerar.
Hur ska jag rimligtvis veta det i förväg? Det är ju därför jag frågar.
Man kunde ju önskat sig något annat än dumma ledande frågor?
Du undrar inte, du vill bevisa för alla andra att dem har fel.
För att du är en rädd feg liten skithög..
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 14:51.
Citera
2019-02-26, 14:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Man kunde ju önskat sig något annat än dumma ledande frågor?
Du undrar inte, du vill bevisa för alla andra att dem har fel.
För att du är en rädd feg liten skithög..
Jag vill att du motiverar det du skrev. Det är inte en ledande fråga, det är en uppföljning till ditt påstående. Det är du själv som styrt diskussionen hit, inte jag.
Citera
2019-02-26, 14:47
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Du skrev att du inre skulle ha ”tvingat” den personen till något?!
Tänk först, bajsa sen..

???? Vad snackar du om?

Du vet, när du läser någonting jag skrivit 3 inlägg och 5 sidor bakåt, då "vet inte jag" vad DU precis läste och tänker på, om detta nu är en nyhet för dig.

Du får CITERA precis vad du syftar på. Jag kan, återigen, inte läsa dina tankar. Formulera dina ord så att andra än endast du själv förstår vad fan du snackar om.
Citera
2019-02-26, 14:52
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Jag vill att du motiverar det du skrev. Det är inte en ledande fråga, det är en uppföljning till ditt påstående. Det är du själv som styrt diskussionen hit, inte jag.

Citat:
???? Vad snackar du om?

Du vet, när du läser någonting jag skrivit 3 inlägg och 5 sidor bakåt, då "vet inte jag" vad DU precis läste och tänker på, om detta nu är en nyhet för dig.

Du får CITERA precis vad du syftar på. Jag kan, återigen, inte läsa dina tankar. Formulera dina ord så att andra än endast du själv förstår vad fan du snackar om.
Ni kanske kunde försöka komma in i matchen?
I alla fall förstå vad ni svarar och vad ni svarar på?
Inte försvara mittlinjen när det är målen som räknas..

En annan har redan vunnit..
Citera
2019-02-26, 14:55
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ni kanske kunde försöka komma in i matchen?
I alla fall förstå vad ni svarar och vad ni svarar på?
Inte försvara mittlinjen när det är målen som räknas..

En annan har redan vunnit..

Ledsen, men alltså detta är på dagisnivå... Du förstår inte ens grunderna i hur man för en diskussion.
Tack och adjö.
Citera
2019-02-26, 15:07
Medlem
Citat:
Så du får det alltså berättat för dig, genom text?
Igen, hur vet du att det är från Gud och inte något annat?
Det skulle du kanske förstå om du förkovrade dig.
Citera
2019-02-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det brukar sluta såhär när inga bra belägg finns. Då är det oftast ”de andra” som inte förstår, är för lat eller inte vill veta.
Det kan även vara så att det är du som inte kan belägga att Gud existerar, eller förstår att Gud (din Gud) är ett mänskligt påhitt, att du är för lat eller ointresserad att inse det.
Det brukar sluta med att du säger precis så där. Har du ett manus du bara reciterar ur eller vad? Du låter hursomhelst inte vidare klyftig i ditt tjat i tråd efter tråd om belägg.
De andra, är det du som är de andra? För nu skrev jag ju specifikt till dig eftersom just du är överdrivet tjatig och trögfattad och dessutom är du nog värst i att spamma på med upprepande frågor ocn har dessutom arrogant attityd trots att vem som helst kan se att du inte kan så mycket om religion. Mitt förslag är att du tonar ner dig lite och tar dig tiden att lära dig. Sedan tar du dig tiden att reflektera på de svar du får innan du ställer nya löjliga frågor.
Citera
2019-02-26, 15:15
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ledsen, men alltså detta är på dagisnivå... Du förstår inte ens grunderna i hur man för en diskussion.
Tack och adjö.
Precis, du tror att du är på dagis så snart någon svarar dig med ditt eget språk!

Försök att uppfatta poängen i det folk säger, istället för vad som står på mittlinjen eller i regelboken.

Försök förstå vad det egentligen är du själv säger.
Tro inte att det endast är andra än du själv som är en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in