2016-05-06, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det här skräpbeteendet tycker jag är den ultimata anledningen att inte ha någon ignoreringsfunktion. Du vill ju ha ett forum för ryggdunkare där du kan sprida dynga utan att bli motsagd och det är precis det Flashback inte ska vara. Vad jag däremot vill se är en mycket hårdare moderering där trollbeteende såsom att lalla vidare och låtsas som att man inte har bemötts med sakliga argument skulle vara det tyngsta skälet till en fet djävla varning.

Det är ju ökända dyngspridande troll som dig man vill undvika!
Citera
2016-05-06, 13:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunstus
Det är ju ökända dyngspridande troll som dig man vill undvika!

Klarar du inte av att "undvika" på egen hand?
Citera
2016-05-06, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zambolero
Ett väldigt oprofessionellt och skitnödigt inlägg! Det är naturligtvis inte generellt så, när man läser i trådar, att man kollar användares användarnamn först, utan uppmärksammar detta först när man reagerar på något speciellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Nej det gör jag naturligtvis inte i de flesta fall, när man läser inlägg efter inlägg märker man oftast först en bit in i inlägget att det måste vara ett ökänt och evinnerligt troll som t.ex. den alltid lika förpestande "Skunken" som skrivit.
Senast redigerad av Brunstus 2016-05-06 kl. 14:50.
Citera
2016-05-10, 18:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Brunstus
Nej det gör jag naturligtvis inte i de flesta fall, när man läser inlägg efter inlägg märker man oftast först en bit in i inlägget att det måste vara ett ökänt och evinnerligt troll som t.ex. den alltid lika förpestande "Skunken" som skrivit.

Jag har haft en del dyster med debatt-opponenter, som har helt andra åsikter än mina.

Men det är ytterst sällan att jag med säkerhet kan påstå att dessa är "troll". Så gott som alla är i värsta fall bara rutin-fånger i sin egen semantiska labyrint.

Det kräver en hel del kompetens för att vara ett "troll", och har man en sån kompetens verkar det vara meningslöst att slösa den på medvetet ljugande (undantaget är autentiska sociopater, som det dock inte finns så många av).
Citera
2016-05-10, 19:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag har haft en del dyster med debatt-opponenter, som har helt andra åsikter än mina.

Men det är ytterst sällan att jag med säkerhet kan påstå att dessa är "troll". Så gott som alla är i värsta fall bara rutin-fånger i sin egen semantiska labyrint.

Det kräver en hel del kompetens för att vara ett "troll", och har man en sån kompetens verkar det vara meningslöst att slösa den på medvetet ljugande (undantaget är autentiska sociopater, som det dock inte finns så många av).
Nej, det krävs uppenbart väldigt lite kompetens för att vara ett irriterande troll och komma undan med det. Några exempel på standardresponsen från en och samma användares knee-jerk response.

Meningsfullt att debattera med t. ex. nedanstående användare tror du? Om inte, varför ska man tvingas se inläggen? De lär knappast få någon att överväga andra sidor av saken iaf.
Citat:
Wt alltså, precis som jag sa från början. Stäng av en sådan nolla för alltid!
Citat:
Snacka om wt asså, hela kitet, rasist, fula hundar etc etc
Citat:
Jo Sveriges mest kända wt är död!
Kommer fira på ngt sätt,
Citat:
Japp, var också inne på "svenne". Verkar vara en riktig blåst looser. Vad fick han på högskoleprovet?
Citat:
Var också inne på lokal norrländsk wt "känd av polisen" sen tidigare, men fick många påhopp så jag lämnade tråden.
Citat:
Säkerligen ng wt från Polen eller öststat typ
Citat:
Lite av en svennegrej att åka o supa på dom där färjorna. Men har även varit ett fall med somalier för ett år sen. Men gissar på svennar igen som på cinderella sist
Citat:
Om det är som folk säger mycket wt som hänger där, kan det bli svårt med vittnen. Vem vågar vittna mot en galen wt pundare, inte jag iallafall.
Citat:
Invandrare har lite mer stake o vågar säga ifrån om ngt beter sig skit. Kanske nån svenne som inte kunde tåla det?
Citat:
Finns gott om wt pundare runt söder, kanske ngn som var desperat på snabba stålar? Har ingen info angående gm dock.
Citat:
Har inte följt fallet alls men ser ut som en svenne på filmen
Citat:
Svenne igen, varför denna dragning till barn?
Citat:
Vem är fulast hunden eller wt?
http://www.ladda-upp.se/bilder/xwktcieydxonk/
Citat:
Jo att det är en wt kille som jobbat hårt med att försöka få försäkringsbolaget att betala är min starka teori.
Citat:
Tror du alla sexangrepp begås av flyktingar
Visst har det varit en del, men svennar är fan inte oskyldiga.
Citat:
Två saker tyder på wt.
Brotten
Norrland
etc etc etc etc.

Jag undrar snarare om de som beslutade om att ta bort ignore var redigt på lyset då det beslutades. Hoppas på nyktert omprövande.
Citera
2016-05-12, 10:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, det krävs uppenbart väldigt lite kompetens för att vara ett irriterande troll och komma undan med det.

Det finns inga enklare och mera effektiva medel mot troll än att:

1/ Ignorera dom.

eller

2/ Vara KONSEKVENT saklig med ett minimum av emotionellt obalanserat engagemang.
Citera
2016-05-12, 10:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det finns inga enklare och mera effektiva medel mot troll än att:

1/ Ignorera dom.

eller

2/ Vara KONSEKVENT saklig med ett minimum av emotionellt obalanserat engagemang.
Jag föredrar ditt alternativ 1. Funktionen ignore vore användbar.
Citera
2016-05-12, 16:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag föredrar ditt alternativ 1. Funktionen ignore vore användbar.

Så nu är vi tillbaka på ruta étt: Klarar du inte av att "ignorera" på egen hand?
Citera
2016-05-12, 16:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Så nu är vi tillbaka på ruta étt: Klarar du inte av att "ignorera" på egen hand?
Det finns mycket jag klarar av på egen hand. Jag kan ju t. ex. sopa golvet med en tandborste men om det ändå finns dammsugare så föredrar jag det. Men nej, jag är inte tillbaka på ruta ett, jag har aldrig lämnat den.
Du kan nämligen aldrig övertyga mig om att det tjänar något syfte att tvinga mig bläddra förbi meningslösheter jag inte vill läsa.
Citera
2016-05-13, 14:55
Bannlyst
Varför radera en av de viktigaste funktionerna som underlättar användande av FB?

Speciellt, om man använder mobiltelefon – det blir ett jävla helvete
Citera
2016-05-13, 15:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Varför radera en av de viktigaste funktionerna som underlättar användande av FB?

Det finns förklarat i tråden. Läs t.ex. inlägg 11.
Citera
2016-05-13, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns förklarat i tråden. Läs t.ex. inlägg 11.
Det var snarare en retorisk fråga.
Jag köper dessutom inte förklaringen.
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är ett diskussionsforum, då får man leva med att det alltid kommer finnas inlägg man upprörs av. Inlägg som bryter mot reglerna tas ju bort.
Men jag ignorerar trollen-X ändå. Det blev bara mindre praktisk [och mycket jobbigare på mobiltelefoner].
Citat:
Trådar kan dessutom få slagsida när ett gäng väljer att ignorera vissa, diskussionerna blir otroligt märkliga när vissa belägg inte bemöts alls för att sedan bemötas när någon annan skriver exakt samma sak.
Var det verkligen av någorlunda större omfattning?
De flesta hade nog 0-1 användare på sin ignore-lista.
Citat:
Kanske ökar även rapporterandet nu när alla ser samtliga inlägg.
Vore kul, om ni kom med lite statistik och utvärdering.
Har det ökat rapporterandet?
Upplever moderaterna/användarna, att debattnivån ökat/sänkts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in