Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Därför att kvinnor i allmänhet uppenbarligen inte påverkas lika negativt av bl a barnskrik.
Och hur vet du detta? Vad bygger du den åsikten på? Var kommer det där "uppenbarligen" ifrån?
Citat:
Du kanske inte har barn och då har Du inte förmärkt att det är betydligt oftare än vid enstaka magknip som barn skriker. Sedan finns det förstås också barn som skriker nätterna igenom och driver sina stackars föräldrar till vansinne pga sömnbrist. Vi måste föröka oss, men om kvinnor envisas med att plåga män ännu mer med barnhantering så är risken inte så liten att svenska folket dör ut eller i alla fall minskar betydligt redan över en generation.
Jag skrev inte magknip som om det vore enda skälet till att barn skriker, eller tror du seriöst det var det jag menade?
Aldrig tänkt tanken att om kvinnor inte får det stöd de har all rätt kräva av den andre lika ansvarige FÖRÄLDERN till barnet för att få möjligheter till yrkesliv, säkrad ekonomi, egentid och socialt liv utan barn att kvinnor inte vill ha barn mer, det blir för jobbigt leva, precis som "plågade" män?
Är man plågad av barn så ska man nog inte skaffa dem och detta gäller båda könen. Man kan inte skaffa barn som "plågad" för att sen säga…öhhh näää!?? jag är så plågad så jag tycker du ska ta 100% av barnen, för alla vet ju att DU blir lycklig av detta, för det har vi bestämt att du ska bli för du har snippa…och det har ju inte jag…trala-la-la-la
ok?
Citat:
Det som feminister har en tendens att bortse ifrån är att att så gott som alla moderna kvinnliga förmåner, rättigheter och möjligheter på ett eller annat sätt har bekostats av män och att vi hela tiden förlorar på detta. Jämställdhet är helt enkelt ingen vinstaffär för män.
Fast sanningen är ju precis tvärtom. Alla moderna manliga förmåner och modern utveckling etc. beror på att kvinnor tagit hand om basen i samhället, och alltså bekostats av kvinnors arbete.
Något som antifeminister ack så ofta….inte alls tänker på eller vill tänka på.
Och yes klart som fan ni förlorar privilegier…men varför ska ni inte förlora något om vi faktiskt vill ha ett samhälle där vinster/ möjligheter/ kostnader/ privilegier etc delas lika?
Citat:
Helt säkert, men det är stor skillnad mellan att göra något vid ett enstaka tillfälle och att ha det som ett permanent åliggande.
Va? Barn ÄR permanent åliggande i 18 år…och ja, det är de självklart inte enbart för mödrar.
Citat:
Om det något kan glädja Dig så har jag en betydligt bättre kvinnosyn än jag har människosyn.
Jo, det är noterat att du skiljer mellan kvinnor och människor.