2016-06-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Eller som en äldre manlig bekant brukar säga: "Om fruntimmer nu sätter barn till världen, så får de väl se till att ta hand om dem också."

För män är det i de flesta fall alldeles för mycket med 50%, särskilt med sk problembarn, vilka utgör majoriteten av barn. Men därför finns det också skäl att tro att kvinnor har större förutsättningar att bli lyckliga genom att ägna hem och barn mer tid och uppmärksamhet än vad män har.

Vad har lycklig med det hela att göra? Man tar väl hand om sina barn för att de måste tas om hand om?

Lagar du bara mat till dina barn när du känner att i dag blir jag lycklig av att laga middag?

Men det är ju klart att den som lider mest ska få välja först?
Citera
2016-06-25, 21:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Eller som en äldre manlig bekant brukar säga: "Om fruntimmer nu sätter barn till världen, så får de väl se till att ta hand om dem också."

För män är det i de flesta fall alldeles för mycket med 50%, särskilt med sk problembarn, vilka utgör majoriteten av barn. Men därför finns det också skäl att tro att kvinnor har större förutsättningar att bli lyckliga genom att ägna hem och barn mer tid och uppmärksamhet än vad män har.
Är en som du på riktigt?
De flesta barn är inte problembarn var får du det ifrån?
Nej, det är inte kvinnors ensak att uppfostra barn.
Citera
2016-06-25, 21:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Vad har lycklig med det hela att göra? Man tar väl hand om sina barn för att de måste tas om hand om?

Lagar du bara mat till dina barn när du känner att i dag blir jag lycklig av att laga middag?

Men det är ju klart att den som lider mest ska få välja först?

Ja, man tar hand om sina barn för att de måste tas om hand, men alldenstund TS anförde lycka som väsentligt för diskussionen, så försöker jag föra densamma efter den linjen.

Personligen ser jag det ungefär som tvärtom, att det är viktigare att söka undvika total olycka, mer än att söka lyckan. Därför skulle jag snarast förklara middagstillagningen med att man blir olycklig av att se sina barn svälta, mer än blir lycklig av att laga själva maten.
Citera
2016-06-25, 21:19
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är en som du på riktigt?
De flesta barn är inte problembarn var får du det ifrån?
Nej, det är inte kvinnors ensak att uppfostra barn.

Ja, jag är tämligen verklig.

Eftersom de flesta barn låter ungefär så här: https://www.youtube.com/watch?v=6TjmHkVMEdI
och jag är rätt ljudkänslig, så betraktar jag de flesta barn som problematiska. När jag fick barn så påstod en del impertinenta kvinnor att "den första tiden bara äter och sover de". Riktigt så var det inte, utan det var påfallande mycket barnskrik också.

Jag har inte påstått att det är kvinnor ensak att uppfostra barn, däremot att de bör ta huvudansvaret för detta i alla fall de första åren.
Citera
2016-06-26, 11:39
Medlem
Citat:

*host*

Det finns skäl att tro att kivnnor blir lyckligare än män för att???? vadå? Att alla män är så usla föräldrar så de inte klarar en liten skrikande kotte med magknip?

Blir du lycklig av att göra något bara för att din partner inte vill eller klarar det?

Återigen tycker du ska ansa din kvinnosyn lite OCH människosyn.
Citera
2016-06-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
*host*

Det finns skäl att tro att kivnnor blir lyckligare än män för att???? vadå? Att alla män är så usla föräldrar så de inte klarar en liten skrikande kotte med magknip?

Blir du lycklig av att göra något bara för att din partner inte vill eller klarar det?

Abortmotståndare brukar inte vilja ta hand om barn.
Barnen ska födas men sen är det inte abortmotståndaren som ska ta hand om dem.

Lätt att vara emot abort då.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-26 kl. 12:08.
Citera
2016-06-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Och mycket lättare både vara abortmoståndare och ta-hand-om-barn-motståndare (uven är båda) om man ständigt inbillar sig att andra blir "lyckliga" av att föda och ta hand om barn och andras disk.
Citera
2016-06-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Vill man inte ha barn så får man avstå från att bli gravid.
Citera
2016-06-26, 14:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
*host*

Därför att kvinnor i allmänhet uppenbarligen inte påverkas lika negativt av bl a barnskrik. Du kanske inte har barn och då har Du inte förmärkt att det är betydligt oftare än vid enstaka magknip som barn skriker. Sedan finns det förstås också barn som skriker nätterna igenom och driver sina stackars föräldrar till vansinne pga sömnbrist. Vi måste föröka oss, men om kvinnor envisas med att plåga män ännu mer med barnhantering så är risken inte så liten att svenska folket dör ut eller i alla fall minskar betydligt redan över en generation.

Det som feminister har en tendens att bortse ifrån är att att så gott som alla moderna kvinnliga förmåner, rättigheter och möjligheter på ett eller annat sätt har bekostats av män och att vi hela tiden förlorar på detta. Jämställdhet är helt enkelt ingen vinstaffär för män.

Citat:

Helt säkert, men det är stor skillnad mellan att göra något vid ett enstaka tillfälle och att ha det som ett permanent åliggande.

Citat:

Om det något kan glädja Dig så har jag en betydligt bättre kvinnosyn än jag har människosyn.
Citera
2016-06-26, 15:34
Medlem
Citat:
Därför att kvinnor i allmänhet uppenbarligen inte påverkas lika negativt av bl a barnskrik.

Och hur vet du detta? Vad bygger du den åsikten på? Var kommer det där "uppenbarligen" ifrån?

Citat:
Du kanske inte har barn och då har Du inte förmärkt att det är betydligt oftare än vid enstaka magknip som barn skriker. Sedan finns det förstås också barn som skriker nätterna igenom och driver sina stackars föräldrar till vansinne pga sömnbrist. Vi måste föröka oss, men om kvinnor envisas med att plåga män ännu mer med barnhantering så är risken inte så liten att svenska folket dör ut eller i alla fall minskar betydligt redan över en generation.

Jag skrev inte magknip som om det vore enda skälet till att barn skriker, eller tror du seriöst det var det jag menade?
Aldrig tänkt tanken att om kvinnor inte får det stöd de har all rätt kräva av den andre lika ansvarige FÖRÄLDERN till barnet för att få möjligheter till yrkesliv, säkrad ekonomi, egentid och socialt liv utan barn att kvinnor inte vill ha barn mer, det blir för jobbigt leva, precis som "plågade" män?
Är man plågad av barn så ska man nog inte skaffa dem och detta gäller båda könen. Man kan inte skaffa barn som "plågad" för att sen säga…öhhh näää!?? jag är så plågad så jag tycker du ska ta 100% av barnen, för alla vet ju att DU blir lycklig av detta, för det har vi bestämt att du ska bli för du har snippa…och det har ju inte jag…trala-la-la-la

ok?

Citat:
Det som feminister har en tendens att bortse ifrån är att att så gott som alla moderna kvinnliga förmåner, rättigheter och möjligheter på ett eller annat sätt har bekostats av män och att vi hela tiden förlorar på detta. Jämställdhet är helt enkelt ingen vinstaffär för män.

Fast sanningen är ju precis tvärtom. Alla moderna manliga förmåner och modern utveckling etc. beror på att kvinnor tagit hand om basen i samhället, och alltså bekostats av kvinnors arbete.
Något som antifeminister ack så ofta….inte alls tänker på eller vill tänka på.
Och yes klart som fan ni förlorar privilegier…men varför ska ni inte förlora något om vi faktiskt vill ha ett samhälle där vinster/ möjligheter/ kostnader/ privilegier etc delas lika?

Citat:
Helt säkert, men det är stor skillnad mellan att göra något vid ett enstaka tillfälle och att ha det som ett permanent åliggande.

Va? Barn ÄR permanent åliggande i 18 år…och ja, det är de självklart inte enbart för mödrar.

Citat:
Om det något kan glädja Dig så har jag en betydligt bättre kvinnosyn än jag har människosyn.

Jo, det är noterat att du skiljer mellan kvinnor och människor.
Citera
2016-06-26, 16:01
Medlem
Citat:
Fast sanningen är ju precis tvärtom. Alla moderna manliga förmåner och modern utveckling etc. beror på att kvinnor tagit hand om basen i samhället, och alltså bekostats av kvinnors arbete.
Något som antifeminister ack så ofta….inte alls tänker på eller vill tänka på.
Snarare är det ni, feminister som fullkomligt avskyr husmodern och har en väldigt vedervärdig ton emot- och en förminskade syn på kvinnligt hushållsarbete.

Citat:
Och yes klart som fan ni förlorar privilegier…men varför ska ni inte förlora något om vi faktiskt vill ha ett samhälle där vinster/ möjligheter/ kostnader/ privilegier etc delas lika?
AKA "Hit med pengarna! "
Citera
2016-06-26, 16:42
Medlem
Citat:
Därför att kvinnor i allmänhet uppenbarligen inte påverkas lika negativt av bl a barnskrik. Du kanske inte har barn och då har Du inte förmärkt att det är betydligt oftare än vid enstaka magknip som barn skriker. Sedan finns det förstås också barn som skriker nätterna igenom och driver sina stackars föräldrar till vansinne pga sömnbrist. Vi måste föröka oss, men om kvinnor envisas med att plåga män ännu mer med barnhantering så är risken inte så liten att svenska folket dör ut eller i alla fall minskar betydligt redan över en generation.

Haha! Varför skulle man vilja skaffa barn med någon som plågas av dem?

Jag vet att en del gör det av kärlek men oftast har dessa snabbt fått ångra sig efteråt.

Haha! Barn är väl en av de få saker man kan betrakta som ett permanent åliggande i dagens samhälle, och som du själv skrev så tar man ju hand om sina barn för att man måste.

Män som inte vill ha barn ska man fimpa på direkten. De är bara slöseri med tid.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-26 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in