2016-06-26, 06:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Jag vill inflika att 'alienationen' innebär främlingskapet inför sig själv.
Författaren Coetzee litterära illustrationer beskriver förtrycket som du nämner i sin novell, Life &Times of Michael K.

Japp, men det går faktisk att relatera direkt till koranen och till trådens ämne utan att gå vilsa i irrelevanta omfokuseringer.
Citera
2016-06-26, 06:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Behöver jag göra damen påmind om hennes egna undanmannövrar?Det var ju för fan du som tog upp journalisterna inte IR5.
Nu går du tillbaka till klimakteriepacket för att täcka över denna propaganda som världen utsattes för tack vare dina hederliga journalister.Så det var ingen tös som brändes?Begriper du vad som hänt?

Aaah, "det var dom andra som började".

Men du som är så klok kan säkert hitta till baka till trådämnet själv ... som t.ex. att relatera till koranens särbehandlings-principer.
Citera
2016-06-26, 07:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Naturligtvis är MEK en galen sekt som isolerade och hjärntvättade människor i Irak.

Alltså precis som koranen gör i stort sett överallt ... dock med olika koran-tolkninger.
Citera
2016-06-26, 07:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Journalisterna skriver myter

Ingenting jämfört med mytologiernas mytologi koranen.
Citera
2016-06-26, 07:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ingenting jämfört med mytologiernas mytologi koranen.

Som oftast har blivit tolkad på olika sätt av MÄN som kallas mulor. Därför får en kulturisk seder inblandad i den, som typ den arabiska kulturen. Där kvinnorna förtrycks tydligt, allt få en man's värld.
Citera
2016-06-26, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som oftast har blivit tolkad på olika sätt av MÄN som kallas mulor. Därför får en kulturisk seder inblandad i den, som typ den arabiska kulturen. Där kvinnorna förtrycks tydligt, allt få en man's värld.

Är det därför muslimska kvinnor vänder sig bort från islam ?
Då kan jag hålla med dig.
Citera
2016-06-26, 07:40
Medlem
Islam används av patriarkatet som ett maktmedel. Islam kommer att förändras precis som den protestantiska kyrkan har gjort här i väst.
Citera
2016-06-26, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Islam används av patriarkatet som ett maktmedel. Islam kommer att förändras precis som den protestantiska kyrkan har gjort här i väst.

Ja, fast det kommer att ta några 100 år. Om de inte får in en stark ledare som på skarpen säger till dem. Just nu försöker de bara att överleva på islam och sedan drar de offerkoftan - religions frihet.

Problemet med Sverige från katolism till protestant blev lagen.

Det finns kvinnor som vill bära nigab och imamer går in och säger till på skarpen att detta är Sverige, då börjar de tänkta till.
Citera
2016-06-26, 08:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Är det därför muslimska kvinnor vänder sig bort från islam ?
Då kan jag hålla med dig.

Som jag skrev i ett inlägg innan till dig. De vänder inte sig bort från Islam, men gör feministiska försök förändra reglerna.

Islam sitter i hjärtat enligt min fru, inte hur hon klär sig. Det med olika regler hon ska täcka vissa kroppsdelar. Som typ Burqa eller hijab. Det är från arabvärlden enligt hennes synsätt av islam.

Den som existerar i arabvärlden, är mer kvinnoförtryckande än den som existerar i Indonesien (där min fru härstammar). Det är för den tolkningen är tolkad av Arabisk kultur sedan lång tillbaks. Det är inte islam enligt min fru.

Även om islam i Indonesien har en del kvinnoförtryck. Men det är stora skillnader. Tex jag kan kräva sex av min fru, utom röda veckan. Hon måste ställa upp. Men i min värld tycker jag det är fel, så det är inte tala om det.

Däremot kan hon kräva av mig ha sex också... Men hon får inte visa sig "kåt" utan neutral. Det med en regel att man "måste" ställa upp på torsdag natt, för göra sin fru nöjd, så mindre risk för otrohet.

Min fru (muslim) tycker västvärlden har sina fördelar o nackdelar, visa regler gillar hon bättre i islam än i den kristna. Men hon är muslim i sitt hjärta och kommer förbli. Men har mer västerländsk still i sig än den vi är vana med. Precis som i Iran under shahen tid, innan Khomeini förändrade hela spelvärlden.

Titta på bilder från runt 60 - 70 talet och titta idag. Så ser du skillnaden , titta typ Egypten eller Iran. Var de mindre muslimer då än i dag??
Citera
2016-06-26, 08:27
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Snacka inte skit ok? Fuck islamic republic men fuck you ännu mer som sprider lögner. Svär det e ni själva som gjort mullorna starka.

Citat:
The group renounced violence in 2001[7] and today it is the main component organization of the National Council of Resistance of Iran (NCRI), an "umbrella coalition" calling itself the "parliament-in-exile dedicated to a democratic, secular and coalition government in Iran."

https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Mujahedin_of_Iran
Citera
2016-06-26, 08:33
Medlem
bddts avatar
Citat:

Det har länge varit min teori. Tycker dock numera att man måste påtala det sjuka med islamistiska teokratier oavsett sunni eller shiitisk. Så klart är kvinnans ställning i dessa länder är förfärlig och bör uppmärksammas. Här är ett annat tragikomiskt resultat av den Islamistiska diktaturen i IRAN. Stackars målvakten blev banlyst i 6 månader för hans långbyxer inte håller måttet enligt de religösa idioterna. Korkskallar som ivrigt hyllas av IR5, Bahram och Literal... sjukt!
Citera
2016-06-26, 08:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det tro jag också, jag bruka säga islam är vad kristendomen var på 13-1400 talet. Där prästerna/påven hade mer makt än kungen. De bestämde vilka regler som gällde allt efter sina egna tolkningar biblen. Stackars lokalbefolkningen , de kunde inte läsa och visste vad som vad är sanning eller inte. I dag är det annorlunda.

I dag står islam där, det är mulorna , imamerna som har makten vad som är rätt eller inte. Så om några hundra år det har förändrats där mulorna/imanerna har inte makt bestämma vad som är rätt eller inte??

De har redan börjat i visa fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in