Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Föstår som vanligt inte allt du svamlar om ( gör någon?, gör du själv?). Vilket "himmelrike" är det du talar om?
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Du kanske skulle vara mer införstådd i det du vill ha bevisat, du som inte ens vet vad du själv inte säger dig tro på. Idioti och förutfattade meningar är vad du står för.
I min bok är det ad hoc-premissande och cirkelargumentation som är "idioti".
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Naturligvis är jag intresserat av ords betydelse. Det är ju hur enkelt som helst att skapa en privat, demagogisk och/eller efterrationaliserande nomenklatur som är konstruerat för cirkelargumentation.
Citat:
1. Du intresserar dig för cirkulargumentation, det råder det ingen tvekan om -
Ja, OCH jag intresserar mig för kritik av semantisk akrobatik i allmänhet. (1)
Citat:
men du kommer aldrig få rätt med dina "romerska ringar". Du hamnar i vinkel-volten... ännu en ring... som du aldrig kommer att kunna ta dig ur. Inget hot - ett löfte.
Som detta är ett exempel på. Se (1)
Citat:
Du kan ju sluta med att låtsas att "stark teism" är teismens övervägande representant.
Citat:
2. Det är ingen "stark teism", det är teism... det räcker så... inga halvmesyrer á la Bogomilistiska sväng-ryggar, kringelkrokar eller relativa verklighetsuppfattningar .
Det är helt korrekt att jag är en (filosofisk) relativist, som inte köper absoluta postulat utan belägg.
Citat:
(Deism) av verkligheten i tron om att Djävulen och hans fantasier "aldrig fanns" denna gång. Nu är det allvar i världshistorien.
Belägg för denna "djävul", tack.
Citat:
Vilket är din version av volapük... ett eget språk utan större kommunikationsvärde.
Citat:
3. Nej, det är inget eget språk - det är insikten om de tre nivåerna av 1:a, 2:a och 3:e natur... varav vanan är som en andra natur. Du lever i offermentaliteten av att äta eller ätas, över-ego vs under-ego men har stött på divine-ego nu... då är du chanslös. Vik hädan, tönt!
Du lägger volapük på toppen av volapük.