2016-06-25, 18:43
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Föstår som vanligt inte allt du svamlar om ( gör någon?, gör du själv?). Vilket "himmelrike" är det du talar om?
Du kanske skulle vara mer införstådd i det du vill ha bevisat, du som inte ens vet vad du själv inte säger dig tro på. Idioti och förutfattade meningar är vad du står för.
Citat:
Ursprungligen postat av Samlade inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Naturligvis är jag intresserat av ords betydelse. Det är ju hur enkelt som helst att skapa en privat, demagogisk och/eller efterrationaliserande nomenklatur som är konstruerat för cirkelargumentation.

Citat:
Men det problem är ju inte så stort. Du kan ju sluta med att låtsas att "stark teism" är teismens övervägande representant.

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nej, det är "öppenhet" för över-ego-världar av rangordningar (hierarkier alltså) och därmed Deism du omtalar då - den är inte sannfärdigt gudomlig. Även Hin vet att det råder monarki i Guds himmelrike, inte hierarki.
Citat:
Vilket är din version av volapük ... ett eget språk utan större kommunikationsvärde.
1. Du intresserar dig för cirkulargumentation, det råder det ingen tvekan om - men du kommer aldrig få rätt med dina "romerska ringar". Du hamnar i vinkel-volten... ännu en ring... som du aldrig kommer att kunna ta dig ur. Inget hot - ett löfte.

2. Det är ingen "stark teism", det är teism... det räcker så... inga halvmesyrer á la Bogomilistiska sväng-ryggar, kringelkrokar eller relativa verklighetsuppfattningar (Deism) av verkligheten i tron om att Djävulen och hans fantasier "aldrig fanns" denna gång. Nu är det allvar i världshistorien.

Muckar du krig får du så att du inte tål mera av din egen medicin... så du aldrig gör om samma "misstag" igen.

3. Nej, det är inget eget språk - det är insikten om de tre nivåerna av 1:a, 2:a och 3:e natur... varav vanan är som en andra natur. Du lever i offermentaliteten av att äta eller ätas, över-ego vs under-ego men har stött på divine-ego nu... då är du chanslös. Vik hädan, tönt!
Citera
2016-06-25, 18:48
Medlem
Citat:
Du kanske skulle vara mer införstådd i det du vill ha bevisat, du som inte ens vet vad du själv inte säger dig tro på. Idioti och förutfattade meningar är vad du står för.

1. Du intresserar dig för cirkulargumentation, det råder det ingen tvekan om - men du kommer aldrig få rätt med dina "romerska ringar". Du hamnar i vinkel-volten... ännu en ring... som du aldrig kommer att kunna ta dig ur. Inget hot - ett löfte.

2. Det är ingen "stark teism", det är teism... det räcker så... inga halvmesyrer á la Bogomilistiska sväng-ryggar, kringelkrokar eller relativa verklighetsuppfattningar (Deism) av verkligheten i tron om att Djävulen och hans fantasier "aldrig fanns" denna gång. Nu är det allvar i världshistorien.

Muckar du krig får du så att du inte tål mera av din egen medicin... så du aldrig gör om samma "misstag" igen.

3. Nej, det är inget eget språk - det är insikten om de tre nivåerna av 1:a, 2:a och 3:e natur... varav vanan är som en andra natur. Du lever i offermentaliteten av att äta eller ätas, över-ego vs under-ego men har stött på divine-ego nu... då är du chanslös. Vik hädan, tönt!
Ja, att enligt dig stå för "idioti", tar jag som en komplimang. Det är ett gott tecken.
Angående vad jag vill ha bevisat, så framgår det av trådtiteln.
Citera
2016-06-25, 18:50
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ja, att enligt dig stå för "idioti", tar jag som en komplimang. Det är ett gott tecken. Angående vad jag vill ha bevisat, så framgår det av trådtiteln.
Till gagn för vem, osjälviska pucko?
Citera
2016-06-25, 18:59
Medlem
Citat:
Till gagn för vem, osjälviska pucko?
Många är nog intresserade av gudsbevis, ditt själviska pucko.
Citera
2016-06-25, 19:26
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Många är nog intresserade av gudsbevis, ditt själviska pucko.
Att fullgöra andras intressen gagnar dem inte - de får ju bara sorg tillbaka.
Citera
2016-06-25, 19:29
Medlem
Citat:
Att fullgöra andras intressen gagnar dem inte - de får ju bara sorg tillbaka.
Det kan var och en avgöra själv. Sluta tala för alla hela tiden.
Citera
2016-06-25, 19:47
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Det kan var och en avgöra själv. Sluta tala för alla hela tiden.
Jesus tar livet av sig och Jave ger dig skit för vad du gör på Djävulens sida - är du det ego-centriska central-egot i världshistorien lever du inte länge du heller.

Du sprider sorg i godtro om att Djävulskap skulle leda till något gott. Gud älskar, du gör det inte. Det får tragiska följder om folk tror på dig och det du gör.
Senast redigerad av MattiasBeming 2016-06-25 kl. 19:51.
Citera
2016-06-25, 19:54
Medlem
Citat:
Jesus tar livet av sig och Jave ger dig skit för vad du gör på Djävulens sida - är du det ego-centriska central-egot i världshistorien lever du inte länge du heller.

Du sprider sorg i godtro om att Djävulskap skulle leda till något gott. Gud älskar, du gör det inte. Det får tragiska följder om folk tror på dig och det du gör.
Ja, fantisera vidare du. Om jag älskar, vad jag älskar och om folk "tror" på mig, det har du ingen aning om. Och jag förstår inte trådrelevansen?
Citera
2016-06-25, 20:01
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ja, fantisera vidare du. Om jag älskar, vad jag älskar och om folk "tror" på mig, det har du ingen aning om. Och jag förstår inte trådrelevansen?
Jag vet att du förälskat dig... och därmed slutat att älska.

Trådrelevansen är att du bevisar att Gud finns - och att din "gudomlighet" är ogudaktig.
Senast redigerad av MattiasBeming 2016-06-25 kl. 20:05.
Citera
2016-06-25, 20:04
Medlem
Citat:
Jag vet att du förälskat dig... och därmed slutat att älska.

Trådrelevansen är att du bevisar att Gud finns - och att din "gudomlighet" är ogudaktig.
Jaså, "vet" du det?

Vilken "gudomlighet"?
Citera
2016-06-25, 20:06
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Jaså, "vet" du det?

Vilken "gudomlighet"?
1. Japp.
2. Ja, låt oss kalla det för din bevisningsmetod.
Citera
2016-06-25, 20:32
Medlem
Citat:
1. Japp.
2. Ja, låt oss kalla det för din bevisningsmetod.
Aha, min alldeles egna privata bevisningsmetod, som naturligtvis du vet mer om. Spännande.
Dock så anser inte jag att jag har något att bevisa. Men det avgör ju inte jag. Det avgör trådens lilla gud "MB". Som vanligt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in