2016-06-25, 14:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nej, det är "öppenhet" för över-ego-världar av rangordningar (hierarkier alltså) och därmed Deism du omtalar då - den är inte sannfärdigt gudomlig. Även Hin vet att det råder monarki i Guds himmelrike, inte hierarki.

Vilket är din version av volapük ... ett eget språk utan större kommunikationsvärde.
Citera
2016-06-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jaså; ditt "det bara är så" är alltså "kunskap"?

Kvantmekanik och filosofi är kunskap. Gud är bevisad.
Citera
2016-06-25, 15:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Kvantmekanik och filosofi är kunskap.

Inte i din "det bara är så"-version.
Citera
2016-06-25, 15:25
Medlem
Citat:
Du är ju för rolig, förstår du inte att att du måste förstå kvantfysik innan du kan förstå vilka synsätt som är kompatibla?

Läs på och kom sedan tillbaka.

Jag känner till experimentet i fråga. Och jag väntar på att du skall bevisa kopplingen mellan din allsmäktiga, allgoda och tidlösa gud och experimentets resultat.

Som tidigare påpekats så är inte "det bara är så" ett bevis.
Citera
2016-06-25, 15:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du är ju för rolig, förstår du inte att att du måste förstå kvantfysik innan du kan förstå vilka synsätt som är kompatibla?

Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jag känner till experimentet i fråga. Och jag väntar på att du skall bevisa kopplingen mellan din allsmäktiga, allgoda och tidlösa gud och experimentets resultat.

J-b är ju inte ens i närheten av att ha försvarat den pseudo-vetenskapliga tolknings av doubleslit-experimentet h*n har presenterat.

Och OM det nu mot förväntan visar sig att h*n ändå "orkar" ge sig in på detta ... och mot förväntan lyckas ... återstår fortfarande problemet med att göra det till ett guds-bevis.
Citera
2016-06-25, 15:46
Medlem
Citat:

Okej, antingen vill du inte förstå eller så förstår du inte.

Om du av personliga skäl inte vill förstå så är det en sak, det är lite som att intala sig själv att förintelsen aldrig skedde.

Om du inte förstår bör du som sagt läsa på om ämnet om du vill veta sanningen. Har du sedan frågor efter det får du gärna ställa dem.
Citera
2016-06-25, 15:49
Medlem
Citat:
Inte i din "det bara är så"-version.

Om du fortfarande vägrar se det så har jag en fråga till dig, vad får vågfunktionen att kollapsa? (Skriv inte mätdetektorn nu, jag har demonstrerat att det inte är fallet)
Citera
2016-06-25, 17:03
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
J-b är ju inte ens i närheten av att ha försvarat den pseudo-vetenskapliga tolknings av doubleslit-experimentet h*n har presenterat.

Och OM det nu mot förväntan visar sig att h*n ändå "orkar" ge sig in på detta ... och mot förväntan lyckas ... återstår fortfarande problemet med att göra det till ett guds-bevis.

Och sen blir det ju det "lilla" hoppet från ett eventuellt g-ds-bevis till ett bevis som utesluter alla andra g-dar och endast stödjer den specifika g-den j-b tror på.
Citera
2016-06-25, 17:10
Medlem
Citat:
Okej, antingen vill du inte förstå eller så förstår du inte.
Eller så väntar jag fortfarande på att du skall presentera dina bevis, innan det finns något att förstå.
Citera
2016-06-25, 17:11
Medlem
Citat:
Om du fortfarande vägrar se det så har jag en fråga till dig, vad får vågfunktionen att kollapsa? (Skriv inte mätdetektorn nu, jag har demonstrerat att det inte är fallet)

Ta din egen bevisbörda. Ingen annan har en skyldighet att motbevisa ditt påstående. Det är du som ska bevisa ditt.
Citera
2016-06-25, 18:02
Medlem
Citat:
Eller så väntar jag fortfarande på att du skall presentera dina bevis, innan det finns något att förstå.

Jag har redan presenterat bevis, nu är det du som måste förstå bevisen.

Även om det verkar som att jag pratar ett främmande språk, som i detta fall kallas kvantfysik, ligger bollen hos dig att förstå beviset.

Det är lite som att säga "jag förstår inte att 1 × 0 = 0. Det är inte logiskt." Då berättar jag för dig att du FÖRST måste förstå matematik för att sedan förstå beviset.
Citera
2016-06-25, 18:07
Medlem
Citat:
Jag har redan presenterat bevis, nu är det du som måste förstå bevisen.

Även om det verkar som att jag pratar ett främmande språk, som i detta fall kallas kvantfysik, ligger bollen hos dig att förstå beviset.

Det är lite som att säga "jag förstår inte att 1 × 0 = 0. Det är inte logiskt." Då berättar jag för dig att du FÖRST måste förstå matematik för att sedan förstå beviset.
Jag kan erkänna att jag inte förstår dina bevis. Men hur har du bevisat att Gud är god (t.ex.)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in