2016-06-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
kan vara lägre också . men booli ger en bra indikation och i fallet som diskuteras tycks det spegla att priserna är på samma nivå som innan amorteringskravet t.o.m på detta sorgliga objekt.

vem fan köper dessa mobbade bostäder?

någon som tjänar väldigt bra. någon som kunnat chippa in högre insats än de flesta. någon som inte räds amorteringskraven. någon som klarar av en eventuell räntehöjning (även fast det inte är aktuellt) någon som bara vill bo någonstans utan tankar på vinst vid nästa försäljning. någon som jobbar på bank och får en väldigt bra ränterabatt. fan vet jag, men det finns många anledningar.

Sen kan man definitivt tycka att det är ett överpris och säga att han aldrig får tillbaka pengarna, men vad hindrar honom då från att hyra ut skiten bah. Jag gissar på att personen redan har en ganska bra inkomst och troligtvis kan köpa sig en till lägenhet strax utanför tullarna om några år.
2016-06-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag slingrar mig knappast. Tvärtom går jag in och specialstuderar nuvarande budgivningar och konstaterar att priserna inte fallit för premiumobjekten.

Du har nu svarat mig 6 gånger utan att svara på frågan och så försöker du påstå att du inte slingrar dig från att svara.
2016-06-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empa85
någon som tjänar väldigt bra. någon som kunnat chippa in högre insats än de flesta. någon som inte räds amorteringskraven. någon som klarar av en eventuell räntehöjning (även fast det inte är aktuellt) någon som bara vill bo någonstans utan tankar på vinst vid nästa försäljning. någon som jobbar på bank och får en väldigt bra ränterabatt. fan vet jag, men det finns många anledningar.

Sen kan man definitivt tycka att det är ett överpris och säga att han aldrig får tillbaka pengarna, men vad hindrar honom då från att hyra ut skiten bah. Jag gissar på att personen redan har en ganska bra inkomst och troligtvis kan köpa sig en till lägenhet strax utanför tullarna om några år.
Någon som tjänar väldigt bra flyttar väl inte in en liten lägenhet i ett skitområde?
2016-06-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
kan vara lägre också . men booli ger en bra indikation och i fallet som diskuteras tycks det spegla att priserna är på samma nivå som innan amorteringskravet t.o.m på detta sorgliga objekt.

vem fan köper dessa mobbade bostäder?
Sällan lägre, diffar det så är det för det mesta åt andra hållet, en del bostäder säljs innan visning och dessa priser återges ej korrekt på boolia.
Men det ger en ändå en hyffsad bild av prisläget.
Senast redigerad av kroppskultur 2016-06-25 kl. 14:21.
2016-06-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Någon som tjänar väldigt bra flyttar väl inte in en liten lägenhet i ett skitområde?
Uppenbarligen flyttar många som har det ekonomiskt bra till Vasastan, annars skulle inte priserna gå upp som dom gör.
2016-06-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Uppenbarligen flyttar många som har det ekonomiskt bra till Vasastan, annars skulle inte priserna gå upp som dom gör.
Fick för mig det va en liten etta?
2016-06-25, 15:17
Medlem
Citat:
Fick för mig det va en liten etta?
Men du skrev skitområde, Vasastan är inte ett skitområde,
2016-06-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Men du skrev skitområde, Vasastan är inte ett skitområde,
Så i din värld så köper folk med god ekonomi en etta?
2016-06-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Sladdrig sliten fiskbensparkett, insyn från grannar, ser lyhörd ut som en pappkartong, kylen sitter under bänkskivan i köket vilket är enormt störande och bökigt att böja sig ner hela tiden, fattigt.
Muggen är på ca 1 m2 och ser ut att vara stockholmsdusch". Praktiskt att sitta och baja och duscha samtidigt.... herrejävlar vilken misär
Ligger även nära tågspåret med buller och eventuell strålning i husen där på vulcanusgatan.

27 m2 bor bara psykfall på, singelmän runt 40 som jobbar dygnet runt som tjänsteman av något slag, ränner ute hela tiden och har ett 24-pack cola i kylen och storpack gorbys dör av lungcancer vid 50 eller ungdomar runt 20-23 som knappt hunnit köpa några möbler.

Jag förstår detta råttbo minskar i pris nu. Endast en misslyckad person bosätter sig i denna lägenhet, jag tror det blir svårt att vända livet efter man satt sig i ett råttbo med stockholmsdusch på 27 m2 vid tågspåret.
Surt sa räven har jag tidigare kommenterat dina inlägg.
Men här börjar det skvätta av svårartad desperation samtidigt.

Nu skulle det kanske kunna vara så att det här är en av de sk osäljbara lägenheterna som mäklaren i tråden talade om. Men då har mäklaren fel, iom att denna budats upp till nuvarande nivå.

Med senaste bud blir kapital och månadskostnad ca 3849. Låter väl överkomligt för att få bo där det är som mest attraktivt. Eller ca 142/månad och kvm.

Hade vi haft marknadshyra hade man troligen kunnat hyra den för ca 4100/mån. (Då har jag lagt på lite för underhåll mm).
2016-06-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Surt sa räven har jag tidigare kommenterat dina inlägg.
Men här börjar det skvätta av svårartad desperation samtidigt.

Nu skulle det kanske kunna vara så att det här är en av de sk osäljbara lägenheterna som mäklaren i tråden talade om. Men då har mäklaren fel, iom att denna budats upp till nuvarande nivå.

Med senaste bud blir kapital och månadskostnad ca 3849. Låter väl överkomligt för att få bo där det är som mest attraktivt. Eller ca 142/månad och kvm.

Hade vi haft marknadshyra hade man troligen kunnat hyra den för ca 4100/mån. (Då har jag lagt på lite för underhåll mm).
Kom inte och säg att du bor i ett sådant här litet råttbo? Gör du det garvar jag ihjäl mig, den store smarte ekonomen bor som en kåkfarare
2016-06-25, 16:23
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Kom inte och säg att du bor i ett sådant här litet råttbo? Gör du det garvar jag ihjäl mig, den store smarte ekonomen bor som en kåkfarare

jag får lov att hålla med här lite.. man får väl dra någon gräns för vad som är ett attraktivt boende. hamnar vi under 50 kvm för 1 person så är det en övernattningslägenhet / studentlägenhet i mina ögon . sen har ju många av dessa otroligt skabbid standard och är halv förfallna övermålat med vit rusta färg. lik förbannat så köps de för 100kkr per kvm haha
2016-06-25, 16:40
Medlem
Citat:
Så i din värld så köper folk med god ekonomi en etta?
Inte bara i min värld utan även i den s.k verkligheten, det kan vara övernattningslägenhet, studentboende till barnen, par som separerat m.m.
Många med god ekonomi bor hellre trångt i stan än större utanför stan, så ser verkligheten ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in