2016-04-10, 21:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Efter ett år.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Då har du inte lyssnat tillräckligt noga.
Han skulle berätta något för sonen, men först om ett år eller så.

Tack för den kommentaren BAB7!

Exakt. Precis detta som handlade om sonen. Vad hade fadern tänkt att berätta? Varför ville han vänta ett år innan sonen skulle få reda på vad detta nu än kan ha varit?
Citera
2016-04-20, 19:56
Medlem
Auktionistens avatar
Tjock-steffe åkte vid tiden runt och pressade (f.d rika) gäldenärer på gömda pengar, och med tanke på Björkegrens uttalanden i media där han mer eller mindre skröt om sina gömda tillgångar borde ju ha gjort honom till en perfekt måltavla för sånna grabbar.
Steffe fick ju krypa in 94 för utpressning bl.a, samma år som som CEB försvann. Jag hittar inga datum, kanske han satt inne då han försvann?

Någon som vet?
Senast redigerad av Auktionisten 2016-04-20 kl. 20:51.
Citera
2016-05-09, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Nu hänger jag inte med alls. Vems skulle kidnappa/mörda butlern? CEBs barn!? Eller dennes fordringsägare?

Vill man gömma sig tror jag dessutom inte att Tyskland är det optimala valet. Vill man hitta någon i världens mest strukturerade land är det nog inte så svårt.
Till skilln mot t.e.x Swe så=
ju inte folkbokför offentl------klart det blir mkt svårare hitta hnm där,tilkomm oxå att Tyskl=1 mkt
större land !
Citera
2016-06-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Men det här som tas upp i P3 dok om när SVDs reportrar åker till Gitt gays brors villa efter ett tips och typ "alla" känner igen honom på en bild dom visar upp. Sen är det en servitris som också känner igen honom men säger att personen rökte. Han kallades ju till och med "Don Erik".

Denna andra person som också heter Erik måste ju vara sjukt lik.

Jag reagerade också på detta. Alla känner igen mannen på bilden som "Don Erik". Samma namn och samma utseende. Vem var han? Och hur kunde det falla på att han rökte? Hon kanske hade misstagit sig, han hade börjat röka igen, han var smygrökare etc? Utan att ha tagit redan på vem personen ifråga är lämnar journalisterna landet. Det är konstigt.
Citera
2016-06-29, 15:48
Medlem
Bild/namn på butlern?

Jag tror CEB är död. Hans konton är ju orörda sedan försvinnandet. Nu vet man ju inte hur mycket som togs ut innan försvinnandet, men nä...
Citera
2016-06-29, 19:17
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-Deed
Bild/namn på butlern?

Jag tror CEB är död. Hans konton är ju orörda sedan försvinnandet. Nu vet man ju inte hur mycket som togs ut innan försvinnandet, men nä...
Utsikterna att CEB skulle vara i livet är nog rätt små. Med tanke på att han inte precis var pur-ung när han försvann. O hålla sig "gömd" sliter på hälsan om han nu är kringresande.
Men visst, så länge vi inte vet vad som hänt/hände så måste vi anta att CEB är i livet.
Citera
2016-08-30, 00:57
Medlem
Citat:
Bild/namn på butlern?

Klart han=död,inte många personer lever till 96-års
ålder ! Det som blir mer oklart=när,var och hur ?
Citera
2016-10-18, 13:16
Medlem
Teleslingas avatar
Är det ingen som kan bidra med butlerns namn? Jag lyckas inte hitta det..
Citera
2016-10-18, 15:47
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Är det ingen som kan bidra med butlerns namn? Jag lyckas inte hitta det..

http://www.di.se/artiklar/2011/8/6/gi-guruns-nya-mal-losa-mysteriet-kring-bjorkegren/

Citat.

Men frågan kvarstår, hur kan flera personer bara vara borta? Ett halvår innan Carl-*Eric Björkegren försvann, gick hans dåvarande butler Philippe upp i rök och senare försvann dennes efterträdare Pierre Beckman.
Citera
2016-10-18, 16:44
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
http://www.di.se/artiklar/2011/8/6/gi-guruns-nya-mal-losa-mysteriet-kring-bjorkegren/

Citat.

Men frågan kvarstår, hur kan flera personer bara vara borta? Ett halvår innan Carl-*Eric Björkegren försvann, gick hans dåvarande butler Philippe upp i rök och senare försvann dennes efterträdare Pierre Beckman.

Ah, tack. Jag är inte så IT-mogen så att jag hittade det.
Citera
2016-10-19, 23:32
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Bild/namn på butlern?

Att han lär vara död är ingen revolutionerande uppfattning. Den stora frågan är vad som hände med kroppen samt också om någon annan än butlern var inblandad i dådet.
Citera
2016-10-20, 20:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har nu varit försvunnen i över 22 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Att han lär vara död är ingen revolutionerande uppfattning. Den stora frågan är vad som hände med kroppen samt också om någon annan än butlern var inblandad i dådet.

Det är det inte.

Björkegren har nu varit försvunnen i drygt 22 år och skulle idag ha varit 95 år om han hade levat.

Vad som än kom att hända med kroppen så såg de inblandade personerna till att den försvann för alltid.

Min uppfattning är att det var fler än en person som var inblandad i hans försvinnande och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in