2015-02-10, 22:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer inte att bli uppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Även skickat in ang Thomas Sävenfalk och Morgan Blomgrens försvinnanden dock kan man anta att det sista är garanterat ett mord inom klubben.

Tror inte heller att ett enda mail skapar ca 10 minuter av programtiden.

Bra att du också har skickat mail ang. dessa två försvinnanden. Sävenfalks försvinnande skulle jag verkligen vilja veta mera om.

Har nu kollat detta inslag och får hålla med GW om att Björkegrens försvinnande var ett mord och att det tyvärr kommer att förbli ouppklarat.

Intressant att få höra sonen berätta om den sista gången han hade kontakt med den försvunne när denne skulle resa upp till Stockholm.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-02-10 kl. 22:18.
Citera
2015-02-11, 04:54
Medlem
DesireeAhokass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tror inte heller att ett enda mail skapar ca 10 minuter av programtiden.

Bra att du också har skickat mail ang. dessa två försvinnanden. Sävenfalks försvinnande skulle jag verkligen vilja veta mera om.

Har nu kollat detta inslag och får hålla med GW om att Björkegrens försvinnande var ett mord och att det tyvärr kommer att förbli ouppklarat.

Intressant att få höra sonen berätta om den sista gången han hade kontakt med den försvunne när denne skulle resa upp till Stockholm.

Va fann du intressant med att höra sonen berätta?
Citera
2015-02-11, 12:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nära anhörig som självberättade.

Citat:
Ursprungligen postat av DesireeAhokas
Va fann du intressant med att höra sonen berätta?

Jag fann det intressant att få höra sonen berätta med egna ord när han träffade och talade med fadern för sista gången samt vad denne skulle göra den här dagen.

Bl. a. berättade han att fadern hade sagt till honom att han skulle berätta en hel del för honom om ca ett år. Vad nu detta var kan ju ingen veta?

Detta var i a f för mig första gången jag hörde en nära anhörig berätta om den försvunnes sista dag innan han försvann spårlöst.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-02-11 kl. 12:32.
Citera
2015-02-16, 13:36
Medlem
KEBs avatar
Om du vill hora mer finns det en dokumentar gjord av P3.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/100219?programid=2519
Citera
2015-05-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Butlern är väl den enda misstänkta? Jag gissar, att han lever i Tyskland, då han är tysk medborgare. I Tyskland är folkbokföringen inte offentlig.

Uppgiften om att svensk polis haft s.k. spärr på honom i något internationellt register, som innebar automatisk information ifall han greps av polis i andra länder - det är intressant. Denna spärr skulle ha funnits till 2003 - i ca tio år!?

Klart som fan han drog till Tyskl av rädsla för att bli kidnapp+och el mörd !
Han blir mkt svår att hitta ifall att ngn=ute eft hnm !
Citera
2015-05-04, 10:15
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Klart som fan han drog till Tyskl av rädsla för att bli kidnapp+och el mörd !
Han blir mkt svår att hitta ifall att ngn=ute eft hnm !
Nu hänger jag inte med alls. Vems skulle kidnappa/mörda butlern? CEBs barn!? Eller dennes fordringsägare?

Vill man gömma sig tror jag dessutom inte att Tyskland är det optimala valet. Vill man hitta någon i världens mest strukturerade land är det nog inte så svårt.
Citera
2015-05-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Nu hänger jag inte med alls. Vems skulle kidnappa/mörda butlern? CEBs barn!? Eller dennes fordringsägare?

Vill man gömma sig tror jag dessutom inte att Tyskland är det optimala valet. Vill man hitta någon i världens mest strukturerade land är det nog inte så svårt.

Jaså? Jag tror snarare att Tyskland kommer bland de kanske fem lättaste länderna i Europa att gömma sig i. Men jag tror inte att butlern gömmer sig för någon, däremot kan han mycket väl ha begått självmord eller kanske bara lever på drift utanför samhället.
Citera
2015-09-05, 22:53
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Det här är ju ett intressant fall. Jag googlade fram en intressant artikel i svd som ursprungligen publicerats 1996. Där står om Pierre Beckman men också om en tidigare betjänt / kock vid namn Janos Valdes som kokat ihop en egen historia om att Björkegren gett sig av på egen hand. Mycket skumt här.

http://wwwc.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11005278.asp

Hej är det någon som har artikeln sparad, eller kan länka till den? Jag läste den för några år sedan och slogs av hur bra språket var i den. Ville använda den som ett exempel på förflackningen i svensk media.
Citera
2015-09-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Hej är det någon som har artikeln sparad, eller kan länka till den? Jag läste den för några år sedan och slogs av hur bra språket var i den. Ville använda den som ett exempel på förflackningen i svensk media.
Tyvärr inte, men den stod i SvD 1996-06-02 som bl.a. kan läsas (och plåtas med mobiltfn:-) på mikrofilm på större bibliotek.
Citera
2016-04-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag fann det intressant att få höra sonen berätta med egna ord när han träffade och talade med fadern för sista gången samt vad denne skulle göra den här dagen.

Bl. a. berättade han att fadern hade sagt till honom att han skulle berätta en hel del för honom om ca ett år. Vad nu detta var kan ju ingen veta?

Detta var i a f för mig första gången jag hörde en nära anhörig berätta om den försvunnes sista dag innan han försvann spårlöst.

Jag har hört P3 dokumentären 3 ggr. Jag har inte hört ngt om att CEB ville berätta ngt om sonen, detta har du drömt tror jag.
Citera
2016-04-07, 22:40
Medlem
BLEV betjänten delgiven misstanke om mord / försvinnandet?
Citera
2016-04-10, 21:20
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Jag har hört P3 dokumentären 3 ggr. Jag har inte hört ngt om att CEB ville berätta ngt om sonen, detta har du drömt tror jag.

Då har du inte lyssnat tillräckligt noga.
Han skulle berätta något för sonen, men först om ett år eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in