2016-06-25, 00:18
Bannlyst
PK eliten vurmar ju för turkiet och bjuds turkiet in i eu sa rasar hela skiten garanterat
Citera
2016-06-25, 00:18
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, då, inte om Storbrittanien sköter sina kort väl. Finansen vill vara där det är mest fördelaktigt och nu har regeringen där fria händer. Så du menar att GBP är kopplad till Euro? Jag tror nog mer att den senare är hotad.

När UK ny fryst ut sig själva, Skottland förklarat självständighet, blir GBP target för Soros okända kusinbarn.
Euron må stå dåligt men går inte att attackera på samma sätt.
Citera
2016-06-25, 00:26
Medlem
Sperssons avatar
.
Fem av världens 30 största företag är brittiska.

Så nej... britterna behöver knappast bekymra sig.
Svensk media kan svälja och gå vidare.
Citera
2016-06-25, 00:38
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag min dumme jävel röstade Ja 1994, vilket jag ångrar nu. EU var då en ganska bra ide just då, åsså kommer Maggan Wallström och släpper in tio öststatsländer. Anna Lind var väl med på tåget också.
Inget ont om Polen och Ungern, men det får inte gå så huvudlöst, ansvarslöst till.
Här satte man hela EU-projektet på spel, och nu ser vi resultatet.
Det talas till och med om ett Turkiskt EU-inträde.....????!!!!

Ja Ja!! Svensken röstar på det hen vill! Jag bor i Norge numera, en sak är klar, det bor fler idioter per kvadratkilometer i Sverige än det gör i Norge.

Norge i all ära.
De sitter med en massa medel ackumulerade i oljefonden. Som dock på senaste tiden gått knackigt.
Senaste årets tapp motsvarar väl ett större lands BNP.
Men problemet där är att hur stormrik nationen än är kan inte de folkvalda politikerna disponera medlen.
Och behovet av infrastruktur-och industrisatsningar är bottenlöst. Oljan är en ändlig resurs. För att inte tala om avveklingskostnaderna.

Det norska ekorrhjulet har gjort att t.ex.en pizza i Norge kan kosta 200 NOK, medans motsvarande i Sverige är typ 70 kr. Så dräpte man turismen också.
Ingen enkel lösning finns. Men gränshandlare i Sverige hoppar väl jämfota i sin business så länge "harryresorna" fortgår.
Citera
2016-06-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Du får kalla mig vad du vill, det skiter jag tunt i, men har jag fel?

Ja. Du är korkad. Men var inte ledsen. Du funkar finemang som kanonmat.

On topic
Nej UK kommer inte straffas. Tvärtom så kommer retoriken nu vara att man ska "se över regelverken" och "skapa ett effektivare EU" och framförallt "ta folks oro på allvar". Dominoeffekten av Brexit är nämligen politiskt livsfarlig.

I Sverige kommer det inom en vecka rassla in ett antal artiklar/tyckare som visar förståelse för folks oro och kritik mot att EU projektet varit för elitistiskt.

Det är så man bevarar status quo.
Citera
2016-06-25, 00:47
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
PK eliten vurmar ju för turkiet och bjuds turkiet in i eu sa rasar hela skiten garanterat

Det räcker att Nederländerna håller en folkomröstning och träder ur, det krävs tydligen bara 300 000 namnunderskrifter för att få till en folkomröstning. Om ett till icke öststat-land på kontinenten försvinner är EU allt för sargat för att bestå.

Frågan är alltid; vad ska vi ha i stället för EU? Det är lätt att välja bort EU, svårt att få en effektiv handel om man inte är medlem. Å andra sidan tvingas allt fler länder till passkontroller ändå när halva Afrika och halva Asien knackar på dörren.
Citera
2016-06-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contractorian
Invandrare får betydligt mer i Sverige än i UK.

Vi talar om EU medborgare, annars skulle zigernarna få socialbidrag, det får dem inte. Men i England får dem! Så nu när England stängt dörrarna, så kommer dem hit istället,
Citera
2016-06-25, 01:05
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Alexandra kommer snart att bli deporterad till Sverige med tåg.
Tänk Auschwitz typ.
Ser framför mig hur hundratusentals engelsmän gråter vid tågstationen och ångrar Brexit.
Citera
2016-06-25, 01:13
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Nej det är inte förbjudet! Annars skulle dem inte sitta framför butikerna som idag.
Idag så jag en ung kille typ 15 - 16 tigga framför ica maxi!
Jag skrev att det är förbjudet här, jag bor i England, vilket framgår av inläggsväxlandet.
Citera
2016-06-25, 01:14
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Ser framför mig hur hundratusentals engelsmän gråter vid tågstationen och ångrar Brexit.
De är ute och firar just nu, jag hör sångerna.
Citera
2016-06-25, 01:16
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk

De enda som gråter är väl finansmännen. Jag förstår att alla media och alla svenska politiker gråter, då de avlönas av EU.

Men för GBs självstyre, och dess befolkning som betalar för finansmännen, är det här en jättevinst.

Den lilla människan får det bättre.
Citera
2016-06-25, 01:38
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2

Globalistmaffian är knappast så pass korkade att dom bjuder in Turkiet.

Säkert 4-5 länder skulle ju lämna EU med omedelbar verkan om Turkiet gick med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in