Citat:
Ursprungligen postat av
winnertip
Jag min dumme jävel röstade Ja 1994, vilket jag ångrar nu. EU var då en ganska bra ide just då, åsså kommer Maggan Wallström och släpper in tio öststatsländer. Anna Lind var väl med på tåget också.
Inget ont om Polen och Ungern, men det får inte gå så huvudlöst, ansvarslöst till.
Här satte man hela EU-projektet på spel, och nu ser vi resultatet.
Det talas till och med om ett Turkiskt EU-inträde.....????!!!!
Ja Ja!! Svensken röstar på det hen vill! Jag bor i Norge numera, en sak är klar, det bor fler idioter per kvadratkilometer i Sverige än det gör i Norge.
Norge i all ära.
De sitter med en massa medel ackumulerade i oljefonden. Som dock på senaste tiden gått knackigt.
Senaste årets tapp motsvarar väl ett större lands BNP.
Men problemet där är att hur stormrik nationen än är kan inte de folkvalda politikerna disponera medlen.
Och behovet av infrastruktur-och industrisatsningar är bottenlöst. Oljan är en ändlig resurs. För att inte tala om avveklingskostnaderna.
Det norska ekorrhjulet har gjort att t.ex.en pizza i Norge kan kosta 200 NOK, medans motsvarande i Sverige är typ 70 kr. Så dräpte man turismen också.
Ingen enkel lösning finns. Men gränshandlare i Sverige hoppar väl jämfota i sin business så länge "harryresorna" fortgår.