2016-06-24, 19:54
Bannlyst
Kan någon ge en kort och bra förklaring varför England lämnar EU?
Vad jag har uppfattat det som så är det pågrund av invandringen och att invandrarna utnyttjar deras bidrag system stämmer detta eller är jag helt vilse?
Citera
2016-06-24, 19:58
Medlem
Lilabanans avatar
Det här var jag inte beredd på, var helt övertygad om att de skulle stanna.

Men jätteskönt att något sånt här stort händer så EU och eliten får börja tänka om.

Dock känns ordet "Brexit" så myntat och överanvänt i media, och på något sätt så (om jag drar på foliehatten) känns det som att det är början på vad jag ser som oundvikligt förr eller senare - nämligen ww3.
Citera
2016-06-24, 20:01
Medlem
raxmouses avatar
Det rent byråkratiska med att man ska få jobba i ett land och betala skatt och erkännas som medborgare(eller gästmedborgare) torde egentligen vara en ganska lättsam process. Människor som talar varmt om EU är såna extrema hycklare att jag tvärSPYR. Systemet är PAJT och att den "fria rörligheten" är helt irrelevant mot för vad problemet egentligen är. EU är en skuldunion och vi har hittat på massa skulder någonstans som inte liknar någonting i någon mening längre. Tekniskt välstånd hade kunnat explodera och mera moderna tekniker hade kunnat utvecklas om det seriöst började pratas om en verklig och vettig ekonomi baserat på dom faktiska element och resurser vi har i denna dimension ISTÄLLET FÖR ATT HA EN MASSIV KONSUMTION.

Jag ger upp på den dom här korkade dönickarna till opinionsbildare politiker journalister byråkrater agenter osv, det är slut och det här är början.

edit: Hur ser ni på om detta skulle vara riggat? EU-maffian och resten av den dominerande världsekonomin kanske behöver en dipp....hur brukar cyklerna se ut?
Senast redigerad av raxmouse 2016-06-24 kl. 20:10.
Citera
2016-06-24, 20:02
Medlem
I slutändan blir konsekvenserna inget annat än att Storbritannien lämnar EU.

Gå inte på all vänstermedias propaganda
Citera
2016-06-24, 20:02
Medlem
pimlicopassports avatar
UK har stagnerat sedan första världskriget, Thatcher kunde endast tillfälligt hindra detta. EU är mycket bättre utam dem då de bara sätter käppar i hjulet och dessutom inte betalar speciellt mycket då de fick rabatt. Låt dock skottarna stanna kvar så bryts deras patetiska union upp. Sedan kan Europa fördjupa samarbetet och England kan ta Rumäniens plats som Europas rövhål!
Citera
2016-06-24, 20:03
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om vi bortser från prestigen och det uppenbara budskapet att ett av de största och viktigaste länderna valt att lämna EU så kan det ju inte vara något positivt överhuvudtaget för EU att en av de största nettogivarna lämnar. Det blir rejält mindre pengar in, netto.

Ja, blir spännande att se hur detta hanteras. Bara att hantera en nedskärning av byråkratin (motsvarande UK's andel av unionen) som rimligtvis måste ske kommer att bli en svår nöt att knäcka.

Sen när det gäller den ekonomiska omfördelningen i unionen verkar väl det enda rimliga vara att bidragsländerna får minskade bidrag om det finns mindre pengar att fördela, eller!?

Kommer detta att kräva omförhandling av samtliga länders villkor?
Citera
2016-06-24, 20:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det blir det tyvärr. Det är som om Göteborg skulle lämna Sverige. Vilka som kommer att drabbas får vi se. Kanske blir det mindre pengar till de fattiga länderna eller mindre pengar till infrastrukturprojekt, Definitivt blir det oerhört svårt för EU att klara detta.

Däremot så har ju UK alltid strävat efter att plocka russinen ur kakan och alltid försökt få undantag från allt som de inte har gillat. Nu när de vill gå ur så hoppas jag att de försvinner så fort som möjligt och att samtliga handelsavtal bryts. Britter skall krävas på visum för att resa till Frankrike.

Tycker du man ska tvåla till britten för att denne månar om sitt land? Ska i tvåla till Polen, Ungern och Tjeckien också för att de är kritiska till destruktiv invandring från främst muslimska länder och inte önskar kaos i sina länder?
Citera
2016-06-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Vad jag har uppfattat det som så är det pågrund av invandringen och att invandrarna utnyttjar deras bidrag system stämmer detta eller är jag helt vilse?

Det handlar inte bara om fucking invandring. Det är något svensk media försöker köra ner i halsen på ala som inte gör sem dem vill. Helst sjukt att alt allt allt i media kretsar kring den jävla invandringen.
Citera
2016-06-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du hittar precis anledningen till att Brexit är en så glädjande händelse: Vi vet inte vad som kommer att ske.

Hade den gränslösa EUutopin fått fortsätta hade vi kunnat göra bättre förutsägelser. Tack gode gud för att den utvecklingen inte är lika säker nu.

The wisdom of the crowds.

Jag gillar ju att det rörs om i grytan, sånt tvingar samhällen och länder att agera inför dom stora förändringarna som skett i världen, tyvärr sker förändringarna i världen snabbare än länder/samhällen hinner agera, men med Brexit i åtanke så är det väldigt intressant händelse och jag följer det spänt.

Men redan finns det folk som börjar få det att låta som en ny domedag, jag säger bara chilla ner och se vad som sker, ingen här på Fb vet, det kan bara spekuleras.

Det samma säger jag till många här på FB som alltid vet sanningen och som vet exakt hur framatiden kommer bli i vissa frågor, chilla ner och se vad som sker, ur kaos skall det komma ordning, men det tar tid.
Citera
2016-06-24, 20:13
Medlem
Wajis avatar
Faktum är man slipper betala för en massa överbetalda skitstövlar som leker med en pengar i Bryssel. EU är ett hot emot demokratin.
Invandringen i Europa måste minska. Punkt slut
Citera
2016-06-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman

Man tycker att EU är på fel väg. Från att vara en handelsunion lägger sig EU i mycket i de olika ländernas inre angelägenheter. Man är inte speciellt bra på det heller. Folket i Bryssel vill ha ett Förenta Europa.

UK vill ta hem makten igen till engelska folket. Migrationspolitiken är bara ett av områdena, dock ett viktigt område i sammanhanget. Fri rörlighet en annan.
Citera
2016-06-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Förre VDn för den brittiska storbanken HSBC är säker på att BREXIT blir bra till slut, att UK faktiskt kan komma ut stärkt ur det här och att de andra bankerna och finansföretagen som pratar om att flytta inte kommer att flytta till slut när allt har lugnat ner sig då de kommer att inse att de kommer att ha det fortsatt bra i UK och i London då bra avtal kommer att ingås.

Chefen för Airbus UK uttryckte sig tidigare idag i liknande termer.

Verkar mest vara media, byråkrater och karriärpolitiker som är oroliga. Knappast en slump.

Vad skulle de annars sagt? Att det går åt helvete för landet. Återkom om tre år med facit?
Då vet vi alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in