2016-06-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Borde inte det här döda myten om att svensk media består av vänstervridna miljöpartister? Både Mp och V är starka motståndare till EU. I det här fallet verkar media ha intagit en mer borgerligt sinnad inställning.

Jag tror att inställningen beror på att brexit vann tack vare kritik mot massinvandring, dvs de lämnade EU pga fel orsak.

Hade de röstat Brexit pga att de ville öka invandringen ännu mer (eller något annat perspektiv som vänster/MP delar) så hade nog detta slagits upp som det största och bästa någonsin.

Det viktiga är inte att vara emot EU, det viktiga är att man är emot EU av rätt orsaker.

Men men, man vet ju aldrig.
Citera
2016-06-24, 16:50
Medlem
UT64s avatar
Man kan lugnt säga att media och resten av etablissemanget håller på att kissa
på sig av oro och upprördhet. Särskilt journalisterna verkar vilja dra igång en
rädsla för världsekonomin med krigsrubriker om att i stort sett allting "rasar" eller
"faller" runt om i världen.

KAOS, MARDRÖM, JORDSKALV, TRAGISKT, CHOCKVÅGOR är tydligen det
vi skall uppfostras till att tycka om ett folkomröstningsresultat i ett vänligt sinnat
demokratiskt land!

Som sagts tidigare i denna tråd: Media låtsas inte ens längre att de är opartiska
och skall återge saker som händer i samhället utan skygglappar eller politiska hänsyn.

Journalisterna i Sverige är nu, officiellt, propagandister.
Citera
2016-06-24, 16:50
Medlem
dr kavorkins avatar
Märkligt att den rätta åsikten nu är att vara för EU.
Kommunister och Gutmenschen verkar tävla i vem som är mest för överstatlighet.

1994 fick i alla fall EU-motståndare Ygeman beklaga sig i tv.
https://youtu.be/IRL2VrzlVLk?t=2m28s
Citera
2016-06-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fast en örfil mot EU är det ju oavsett vad man själv tycker.

Jo men hennes tonläge i resonemanget var lite som att "Aja baja Brittiska folket det där skulle ni inte ha gjort!".

Fan vad diktatur vibbar jag får ifrån Svensk media idag alltså. SVT och TV4 helt sjukt! Låter exakt som tonläget antagligen lät under sovjetunionen förr i tiden.
Citera
2016-06-24, 16:53
Medlem
Krasigts avatar
Britterna blir ledda bakom ljuset av människor som Nigel Farage, som inte skulle tveka en sekund att sälja ut NHS.

Människor röstade verkligen mot sig eget bästa för att de inte gillade nuvarande regering. De som kommer påverkas av det allra hårdast är lågutbildade och fattiga. Detta ändrar inte ett skit för banker och dylikt då de enbart kommer flytta sin verksamhet. Att beskriva detta som ett dåligt val är nog inget annat än sant. Enda sättet det hade varit positivt var om hela EU-samarbetet upphörde, men det lär inte hända på ett bra tag.
Citera
2016-06-24, 16:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
De tar upp de negativa sidorna av Brexit, vilket är normalt i nyhetsbevakning.

Så om "Stanna i EU"-sidan hade vunnit, så hade de negativa konsekvenserna av detta dominerat media idag istället?
Citera
2016-06-24, 16:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Britterna blir ledda bakom ljuset av människor som Nigel Farage, som inte skulle tveka en sekund att sälja ut NHS.

Människor röstade verkligen mot sig eget bästa för att de inte gillade nuvarande regering. De som kommer påverkas av det allra hårdast är lågutbildade och fattiga. Detta ändrar inte ett skit för banker och dylikt då de enbart kommer flytta sin verksamhet. Att beskriva detta som ett dåligt val är nog inget annat än sant. Enda sättet det hade varit positivt var om hela EU-samarbetet upphörde, men det lär inte hända på ett bra tag.

Vilken smörja! En majoritet av folket har alltså blivit lurade?

Hur kommer de lågutbildade och fattiga att drabbas av att UK lämnar EU tänkte du?
Citera
2016-06-24, 17:08
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilken smörja! En majoritet av folket har alltså blivit lurade?

Hur kommer de lågutbildade och fattiga att drabbas av att UK lämnar EU tänkte du?
Du får det att låta som att jag säger att samtliga har blivit lurade, vilket absolut inte är det jag säger. Det räcker med att några enstaka procent skulle ha övertygats av nån löjlig lögn av Nigel Farage. Den bästa är ju hur han säger att ~ 3,5 miljarder SEK skulle gå till NHS istället för EU.

EU funding går just till low income areas. Detta inkluderar alla länder i EU. Frihandeln kommer påverka industrin, vilket är där de flesta lågutbildade arbetar. Många företag kommer vilja flytta sin verksamhet. De kommer behöva omarbeta EES-avtalet, om detta inte ska ske.
Citera
2016-06-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Jag tror att inställningen beror på att brexit vann tack vare kritik mot massinvandring, dvs de lämnade EU pga fel orsak.

Hade de röstat Brexit pga att de ville öka invandringen ännu mer (eller något annat perspektiv som vänster/MP delar) så hade nog detta slagits upp som det största och bästa någonsin.

Det viktiga är inte att vara emot EU, det viktiga är att man är emot EU av rätt orsaker.

Men men, man vet ju aldrig.

Detta är en grov missuppfattning från alla håll. Englands invandring styrs till 100% från London precis som Sveriges invandringspolitik kommer till 100% från Södermalm. - Bryssel har INTE reglerat Sveriges arabimport vid något enda tillfälle. - Jag är närmast förvånad att Bryssel inte stoppat Sverige tidigare då Stockholmarna tar in precis varande jävla ID-lös araber som knackar på dörren och genast kastar ett EU-pass efter dem. - Ett beteende som starkt bidrar till att EU kommer att haverera totalt. Sveriges oansvariga beteende har alltså starkt bidragit till Brexit - Alla dessa araber med svenskt pass som nu bor runt om i Europa (bla England) kommer snart att vältra in i Sverige när EU havererar. - Sådant vill inte PK-medierna tala om alls.
Citera
2016-06-24, 17:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Du får det att låta som att jag säger att samtliga har blivit lurade, vilket absolut inte är det jag säger. Det räcker med att några enstaka procent skulle ha övertygats av nån löjlig lögn av Nigel Farage. Den bästa är ju hur han säger att ~ 3,5 miljarder SEK skulle gå till NHS istället för EU.

EU funding går just till low income areas. Detta inkluderar alla länder i EU. Frihandeln kommer påverka industrin, vilket är där de flesta lågutbildade arbetar. Många företag kommer vilja flytta sin verksamhet. De kommer behöva omarbeta EES-avtalet, om detta inte ska ske.

Det där är dock ett väldigt lätt sätt att se på det hela. Förvisso kan låginkomsttagare gynnas av bidrag från EU, men samtidigt missgynnas de exempel av den lönedumpning som blir en konsekvens av utländsk arbetskraft.

Vidare, när det gäller Farage, så visst, det är möjligt att vissa uttalanden inte har varit helt korrekta, men det kan sägas om både brexit- och bremainsidan.

Framtiden lär få utvisa vilka som tjänar och vilka som förlorar på detta, men vad jag vänder mig lite mot är att man idiotförklarar de som röstade. Nu kanske inte det inte var din mening, men jag läste det så.
Citera
2016-06-24, 17:17
Medlem
Svensk media har bevisat att de är PK....så jävla dåligt 0 % kontakt med vanligt folk..FY FAN !!
Citera
2016-06-24, 17:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Det måste kännas lite konstigt för alla norrmän som kollar på svenska medier idag. "Fan, är EU verkligen så bra, vi kanske ska gå med?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in