Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Du får det att låta som att jag säger att samtliga har blivit lurade, vilket absolut inte är det jag säger. Det räcker med att några enstaka procent skulle ha övertygats av nån löjlig lögn av Nigel Farage. Den bästa är ju hur han säger att ~ 3,5 miljarder SEK skulle gå till NHS istället för EU.
EU funding går just till low income areas. Detta inkluderar alla länder i EU. Frihandeln kommer påverka industrin, vilket är där de flesta lågutbildade arbetar. Många företag kommer vilja flytta sin verksamhet. De kommer behöva omarbeta EES-avtalet, om detta inte ska ske.
Det där är dock ett väldigt lätt sätt att se på det hela. Förvisso kan låginkomsttagare gynnas av bidrag från EU, men samtidigt missgynnas de exempel av den lönedumpning som blir en konsekvens av utländsk arbetskraft.
Vidare, när det gäller Farage, så visst, det är möjligt att vissa uttalanden inte har varit helt korrekta, men det kan sägas om både brexit- och bremainsidan.
Framtiden lär få utvisa vilka som tjänar och vilka som förlorar på detta, men vad jag vänder mig lite mot är att man idiotförklarar de som röstade. Nu kanske inte det inte var din mening, men jag läste det så.