2016-06-25, 10:04
Medlem
teasardigs avatar
Har svensk media intervjuat en enda britt som är glad över resultatet?
Citera
2016-06-25, 10:05
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Svensk media fortsätter även idag att kalla Brexit för en "chock efter beskedet".

Hur kan det vara en chock när de flesta röstade för en Brexit?

Chocken har lagt sig hos SVT! Nu heter det Dagen efter beskedet.

Kanske ska det påminna om baksmälla..?
Citera
2016-06-25, 10:10
Medlem
Rollinghands avatar
Ponera att utfallet av folkomröstningen hade blivit det motsatta, att 51,9% röstat för Bremain. Skulle SVT och TV4 då ha ägnat 97% av tiden för att rapportera om den "förtvivlan" och "vrede" som Brexit-anhängarna känner? Hmmmm...
Citera
2016-06-25, 10:15
Medlem
El Capitanos avatar
Det är ganska skrämmande hur låg nivån är i media. I synnerhet de där om att ha en ny folkomröstning precis dagen efter man haft folkomröstning (med högt valdeltagande dessutom) är ju närmast sinnessjukt.
Citera
2016-06-25, 10:16
Medlem
dezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
SVT är ju verkligen pinsam. "Londonbor undrar om de kommer kunna resa", haha, ja, någon som märkt att norrmän och schweizare har svårt att ta sig runt i Europa?

Ja dom har ju ett helvete hela tiden när dom skall resa i eu nej jag håller med pinsamt av SVT! !!
Citera
2016-06-25, 10:20
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig

Media har sin agenda.

Lyssna på SVT:s reporter Fanny Härgestam, hon startar alltid sin rapportering med orden: "Människor jag pratar med på gatorna....."

Hon försöker få det hela att framstå som att alla britter har sorg. SVT för medvetet svenskarna bakom ljuset genom en vinklad rapportering.
Citera
2016-06-25, 10:21
Medlem
UT64s avatar
Ett litet svep av svensk medias åsikter det senaste dygnet:

SVD rapporterar vällustigt att Tyskland kommer att "Sätta hårt mot hårt"

DN kör med en extra papperstidning i Stockholmsområdet (!) med anledning av Brexit.

DI analyserar och säger att en "rejäl misär" väntar.

Asylsvenskan
: "En period av stor osäkerhet och kriser väntar".

Dagens Arbete, Helle Klein
: "I dag jublar Marine Le Pen, Donald Trump, Vladimir Putin. Och även Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson."

För övrigt verkar svensk media idag ha hittat ett halmstrå: En ny omröstning!
Eftersom britterna röstade "fel" måste vi göra om valet.
Vi kan lugnt anta att det kravet inte ställts om stanna-sidan vunnit..
Citera
2016-06-25, 10:28
Medlem
Mikojans avatar
SVT:s utrikesexpert fortsätter att älta att tories var splittrade. Att favoriterna Labour var detsamma "glömmer" experten hela tiden. Den stora faktorn för Brexit-vinsten var att Labourväljare utanför London inte röstade som ledningen i Parlamentet ville.
Citera
2016-06-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig

Ja
Citera
2016-06-25, 10:29
Medlem
UT64s avatar
Förresten rätt så komiskt att DN skall ge ut en extra papperstidning i Stockholmsområdet.

Vem, på midsommardagen, vill läsa Wolodarskis och mediaetablissemangets förbannade
åsikter och propaganda kring Brexit? Kan det inte vänta tills på Måndag? Vem vill ha en
papperstidning över huvud taget? Varför är det just stockholmarna som måste ha denna
information just idag?
Citera
2016-06-25, 10:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är ganska skrämmande hur låg nivån är i media. I synnerhet de där om att ha en ny folkomröstning precis dagen efter man haft folkomröstning (med högt valdeltagande dessutom) är ju närmast sinnessjukt.
Ja, självklart var det fel av media att rapportera om det upprop som just nu fått 700000 underskrifter med krav på ny folkomröstning
Citera
2016-06-25, 10:32
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag borde inte vara förvånad med tanke på att det trots allt är SVT, men ibland kan jag faktiskt inte tro mina ögon. Har Fanny (eller någon annan reporter) intervjuat någon Brexit-anhängare idag hittills?
Har inte sett på detta hela morgonen så jag vet inte, men den senaste timmen har jag inte sett en enda Brexit-anhängare uttrycka sin åsikt.

Jag har inte sett en enda intervju med någon som har lämnat på SVT och jag kollade från 09 till 17-18 igår och har slötittat nu sen 08. Kan ha missat något idag då jag som sagt bara slötittat.

Kollade 100% under gårdagen och det enda positiva man fick höra var från Farage, han Johnson(?) och när någon hade skickat in en fråga till SVT (vad är det positiva med brexit?).
Svaret på frågan blev: Att England får tillbaka sin självbestämmanderätt och att folket får mer att säga till om.

Med tanke på vad svaret blev så är det inte konstigt att SVT vill mörka ner det positiva som hänt så mycket som möjligt
Senast redigerad av Theloveforthemusic 2016-06-25 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in