2016-06-24, 16:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ernman verkar vara en Arnstad. När de får kritik blir de bara mer och mer extrema, de har kört ner i vänsterdiket för länge sedan. Nu gräver de ner sig i dyn i botten. Därifrån kommer de aldrig upp igen.
Sådan sanningssägare som alla diktatorer vill ha ikring sig, de vänder svart till vitt och fel blir rätt deras egen utopi kan alltid rättfärdigas. Den kärringen skulle man verkligen inte vilja ha i sin närhet.

Nordkoreas system skulle passa de där två och en hel hoper andra lika galna. Däremot inte sagt att de behöver ärva deras politik, utan systemet och metoderna för att kontrollera folket.

Visst är det så. Ernman och Arnstad är väl den typen av människor som ganska snabbt hade fått kramp i högerarmen om de varit aktiva på 30-talet, vilket de förstås inte inser själva, men i alla fall...
Citera
2016-06-24, 16:09
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Bra, håll dig där med din skit.

Tål du inte att höra sanningen? Det är mycket hårdare tongångar i andra länders media jämfört med den fesljumma svenska.

Du är förstås inte svensk själv - därav reagerar du med reptilhjärnan. Låt bli. Det är inte speciellt svenskt gjort
Citera
2016-06-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Tål du inte att höra sanningen? Det är mycket hårdare tongångar i andra länders media jämfört med den fesljumma svenska.

Du är förstås inte svensk själv - därav reagerar du med reptilhjärnan. Låt bli. Det är inte speciellt svenskt gjort
Det är förstås inte omöjligt att svenska medier har fortsatt hög värdighet i förhållande till de "utländska medier" ni refererar till utan definition eller källa.
Citera
2016-06-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fast en örfil mot EU är det ju oavsett vad man själv tycker.

Det där är inget som någon vinklat eller hittat på. Yougov hade 52-48 för remain och Farage gick själv ut och sa ungefär att "ja vi har nog förlorat det här slaget men vi kommer att vinna kriget".

Sky News har också varit fantastiskt objektiva.
Bbc hade en danska som på ett föredömligt sätt satte frågeställningen i ett nordiskt perspektivt!
Citera
2016-06-24, 16:23
Medlem
Jag förstår inte varför var och varannan svensk journalist (samt övriga mediafnask) verkar vara så "för EU". Vad tjänar dessa på detta?

Är det för att brexit har lyft problemen med massimigration?

De verkar ha en skum jävla agenda i alla fall.
Citera
2016-06-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Jag förstår inte varför var och varannan svensk journalist (samt övriga mediafnask) verkar vara så "för EU". Vad tjänar dessa på detta?

Är det för att brexit har lyft problemen med massimigration?

De verkar ha en skum jävla agenda i alla fall.
De tar upp de negativa sidorna av Brexit, vilket är normalt i nyhetsbevakning.
Däremot borde de ta upp att det inte behöver bli fullt så jävligt, till exempel om man ger UK fördelaktiga handelavtal osv med EU.
Det tror jag Sverige är intresserade av.
Citera
2016-06-24, 16:33
Medlem
stone_sleepers avatar
Det är nog inget hemlighet längre om att eliten vill ha ett United states of Europe.
De flesta stora medier ägs av samma eliten så deras hantering av Brexit är inte förvånande.
I elitens ögon gäller det bara att skapa en stor marknad som ska stå upp mot den allt starkare Kina. Allt annat är oväsentligt, vilka som bor här, vad de vill, osv. Därför uppmuntrar de massimmigration från övriga världen till Europa. De vill få upp invånarantalet.
Delar av vänstern har insett det, men långtifrån alla. Labour var t ex splittrade i frågan av Brexit, en hel del av dem har röstat JA.
Citera
2016-06-24, 16:34
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Nej, varför skulle det vara det.
En demokrati bygger väl rimligtvis på medborgarnas åsikter och därmed även deras kommentarer.

Du menar att det är korrekt att tysta dessa, i vissa fall, oborstade kommentarer. Jag menar att alla åsikter räknas, även de som innehas av personer som inte alltid förmår att uttrycka sig på ett passande vis.

Att tysta kommentarer borde därför i rimlighetens namn vara höjden av antidemokrati, vilket är just det du anklagar dessa som du vill tysta för att vara.

Maken till stolleprov har jag sällan skådat…

ps
Jag vore tacksam om du inte sänkte diskussionen ytterligare genom att hänvisa till Poppers tolerans paradox
Citera
2016-06-24, 16:36
Medlem
Citat:
De tar upp de negativa sidorna av Brexit, vilket är normalt i nyhetsbevakning.
Däremot borde de ta upp att det inte behöver bli fullt så jävligt, till exempel om man ger UK fördelaktiga handelavtal osv med EU.
Det tror jag Sverige är intresserade av.

Just det jag menar. De tar enbart upp allt det de anser som det "negativa" och knappt något om det "positiva". Varför inte vara objektiv och bolla alla sidor och vad detta kan leda till? Detta hade ju varit oändligt mer intressant att läsa/se/lyssna på.

Jag börjar allt mer undra om medierna i Sverige har en agenda eller om de bara är extremt värdelösa. Kan kanske vara en kombination? Det är ju enormt stor skillnad på svensk och utländsk media så något måste det ju bero på? Inkompetens eller agenda, någon annan som har något förslag?
Citera
2016-06-24, 16:41
Medlem
Hamstrutss avatar
Bevittnade något SVT gjorde vid lunchtid, det var att bryta någons tal mot slutet när den blonda äldre mannen började prata om hur massinvandringen påverkat UK och Brexit. (syftar inte på Nigel Farage då det ej var han som talade)

Var någon äldre blond kvinna med glasögon som översatte mannens tal med hjälp av två andra herrar i studion som också hade glasögon som enbart försökte belysa vad negativt det var att lämna EU.

De försökte liksom inte återupprätta kontakten för att man skulle få höra hur talet slutade utan just för att det började handla om hur invandringen var negativ så bara klippte dom och skyllde på tappad kontakt.
Citera
2016-06-24, 16:41
Medlem
teasardigs avatar
Borde inte det här döda myten om att svensk media består av vänstervridna miljöpartister? Både Mp och V är starka motståndare till EU. I det här fallet verkar media ha intagit en mer borgerligt sinnad inställning.
Citera
2016-06-24, 16:44
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
De förstör möjligheterna för dem som vill diskutera genom sitt tramsande.

<Sarkasm>…Mot det briljanta motargumentet finns inget försvar. Jag knäböjer inför ditt uppenbart överlägsna intellekt.</Sarkasm>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in