2016-06-24, 11:23
Medlem
crillecrilles avatar
En dag som denna är det ett rent nöje att dela ut lite besök och klick till svensk massmedia. Jag är inte riktigt säker på min åsikt kring Brexit, men just nu är det ju oerhört positivt att se hur begravningsstämningen lagt sig över våra "neutrala" och "oberoende" rapportörer...

Det enda SVT verkar prata om är hur Londonborna är ledsna, hur börserna och pundet kraschar samt hur viktigt vår statsminister tycker det är att utveckla ett "medborgarnas EU"(vilket skitsnack förresten, finns inga medborgare som bestämmer något i EU).

Gillar för övrigt den här bilden: http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1466755582/svts/article9316736.svt/alternates/extralarge/sdltb340176-nh-jpg
Citera
2016-06-24, 11:24
Medlem
Offices avatar
"Helena Zachariasson, London
De flesta jag talar med här är säkra på att det blir Boris Johnson, lämnakampanjens främste man och före detta konservativ borgmästare i London som tar över efter Cameron. Johnson verkar inte vara särskilt omtyckt bland de som jag stöter på."

Vad är det med journalister och objektivitet? Varför kan de inte bara rapportera vad som händer utan att lägga in personliga värderingar och små vinklade anekdoter i varenda jävla inlägg?

Jaja, som vanligt kan man bara hoppas att dessa etablissemangets hantlangare blir paria om revolutionen kommer.
Citera
2016-06-24, 12:04
Medlem
Joe Blows avatar
SR P1 är så jävla pinsamma att man aldrig slutar att häpna. Man har högläsning av twitter-inlägg från kompisar och låter den ena stollen efter den andra mer eller mindre säga att man aldrig skall fråga en befolkning om vad dom anser om någonting. I det avseendet är Sverige ett föregångsland. Att man strök dagens Ring P1 till förmån för domedagsprofetior från bössgolvet och allehanda tokliberaler var givet.
Citera
2016-06-24, 12:17
Medlem
Dravlet i TV4 och SVT är minst sagt osmakligt. Dravlet har inga gränser. Och deras "förvåning" över det självklara resultatet är minst sagt löjeväckande. Är de så fantastiskt insnöade att de inte hade någon aning? Det är ju extremt pinsamt att någon som säger sig vara en journalist inte sett det komma. För mig har det varit helt uppenbart i minst 6 månader. Allt annan än en Brexit hade förvånat. Och varför klarar dessa "journalister" inte av att analysera denna attack mot valutor och börser så som den är? Att det är en direkt och oundviklig följd av folkviljan är ju rena rama fantasierna. Att dessa journalister INTE riktar blickar mot globalister med en agenda är direkt pinsamt dåligt.
Citera
2016-06-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Fan vad jag njuter av att läsa dåren Anders Lindbergs snyftningar på Twitter. Semester, Brexit och en saftig skatteåterbäring! Bra start på sommaren indeed!

Anders Lindbergs raderade sin mest uppenbart rubbade tweet:

Citat:
"det är fascisternas seger, det var en folkomröstning invandring"

https://twitter.com/mikaelgrev/status/746233930278285312?lang=s
Citera
2016-06-24, 12:26
Medlem
Väntar bara på att nån tidning ska balla ur totalt och basunera ut "Fascismen åter i Europa!". Det skulle verkligen göra min dag ännu bättre. Mest balanserad hittills idag är Göran Persson, han har vuxit i mina ögon de senaste åren.
Citera
2016-06-24, 12:27
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
AB:s Anders Lindbergs första reaktion var att fascismen segrat:

http://staffandanielsson.blogspot.se/2016/06/har-england-rostat-fascistiskt.html

Han har nu tagit bort tweeten och lugnat ned sig en aning:

Föga otippad reaktion av Lindberg. Praktiskt taget alla åsikter som avviker från hans verklighetsfrånvända illusioner brännmärks som fascistiska och främlingsfientliga.

Inga reaktioner från "historikern" Arnstad där han drar paralleller till 30-talets Tyskland?
Citera
2016-06-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Anders Lindbergs raderade sin mest uppenbart rubbade tweet:

https://twitter.com/mikaelgrev/status/746233930278285312?lang=s

Ärkeidioten kallade alltså mer än hälften av britterna för fascister?
Skrämmande att psyksjuka tillåts få framträdande platser i MSM. Säger ju iofs rätt mycket om media..
Citera
2016-06-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Svensk media är ALLT annat än oberoende, neutrala och objektiva.
De släpper inte fram några som reflekterar neutralt om detta utan målar isället upp skräcscenarier om vad som komma skall. Allt för att skrämma gräsrötterna till tystnad o lydnad.
Mja, vindarna börjar vända. Läs dagens krönika av Lotta Gröning (S) i Expressen, som tycks önska ett utträde ur EU även för Sverige. Hon räds inte ens att ta upp problemen med den kriminella invandringen...

"Det som vi absolut inte pratar om i Sverige är den organiserade brottsligheten som fått fri lejd genom Schengenavtalet och den fria rörligheten. Vi har i många stadsdelar ett enormt stort problem med internationella ligor som styr både de kriminella och de politiska institutionerna. Som lärt sig de svenska systemen och söker bidrag och får bidrag för både integration och demokrati. En organiserad brottslighet som till och med polisen har problem med."

http://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/flyktingfragan-i-fokus-om-sverige-folkomrostar/

Hatten av Lotta! Vettet in, islam och andra avarter ut.
Citera
2016-06-24, 12:30
Bannlyst
Svensk media skämmer fan ut sig.. Inte för att jag är förvånad men ändock. Vilken åsiktskorridor vi lever i. Nordkorea.
Citera
2016-06-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Föga otippad reaktion av Lindberg. Praktiskt taget alla åsikter som avviker från hans verklighetsfrånvända illusioner brännmärks som fascistiska och främlingsfientliga.

Inga reaktioner från "historikern" Arnstad där han drar paralleller till 30-talets Tyskland?

Nej, det är oväntat återhållsamt och neutralt från Arnstads håll idag. Mycket märkligt, jag hade förväntat mig flera fasisctkort från den mannen idag.
Citera
2016-06-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ärkeidioten kallade alltså mer än hälften av britterna för fascister?
Skrämmande att psyksjuka tillåts få framträdande platser i MSM. Säger ju iofs rätt mycket om media..

Det är ju inte så lätt att skilja på fascister och högerpopulister. Svensk media är pinsam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in