2016-06-24, 01:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Säger inte emot men jag vill se Kurt sunes definition eftersom han uttalar sig så kategoriskt och antagligen aldrig kommer erkänna att marknaden faller. Han kommer bara slingra sig med nya floskler, och nya teorier oavsett hur marknaden utvecklas. Han vet antagligen om det själv och därför slingrar han sig ifrån att svara på frågan.

Jag slingrar mig knappast. Tvärtom går jag in och specialstuderar nuvarande budgivningar och konstaterar att priserna inte fallit för premiumobjekten.
2016-06-24, 03:08
Medlem
Har under det senaste året funderat fram och tillbaka angående ett husköp men har samtidigt känt på mig att priserna måste ner då jag som tjänar över snittet tycker det är sjuka priser och inte riktigt vågat ge mig in i träsket.

Samtidigt ser jag hur folk lånar hej vilt för att skaffa sig ett boende, vilket kanske är tvunget, vad vet jag, men som köper sig dyra bostäder och som knappast ser riskerna.

Hur som helst, känner mig lyckligt lottad som har stått ut grupptrycket från vänner och bekanta!

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/amorteringskravet-slar-nu-med-full-kraft/
2016-06-24, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hyresfastigheterna stiger i pris vid marknadshyror ja, men jag är ganska säker på att priserna på den ägda marknaden skulle gå ner om politikerna vågade släppa hyrorna fria.

Nej, vid marknadshyror skulle givetvis hyrorna sjunka och det drastiskt. När socialen slutar tillhandahålla gratis boende i allmännyttan kommer vräkningarna ute i Rosengård, Bergsjön, Rinkeby, Tensta, Gottsunda och allt vad de heter att göra enorma mängder lägenheter tillgängliga på marknaden.
2016-06-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag slingrar mig knappast. Tvärtom går jag in och specialstuderar nuvarande budgivningar och konstaterar att priserna inte fallit för premiumobjekten.
Dina egna specialstudier är helt ointressanta, jag litar mer på analyser av människor som faktiskt jobbar med denna typen av statistik och enligt dem faller priserna. varför skulle man dessutom bara titta på en kategori av bostäder? Diskussionen om en eventuell bostadsbubbla handlar om alla bostäder, inte om vindsvåningar i Vasastan.

Citat:
ska spricka krävs en trigger.
Kan bli detta:
http://www.dn.se/ekonomi/britterna-valjer-att-lamna-eu/
Senast redigerad av Perfecthairline 2016-06-24 kl. 08:12.
2016-06-24, 08:15
Avslutad
Ska bli spännande att se vad som händer nu framöver, efter brexit. Det kan bli en jävligt bumpy ride.
2016-06-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruggen
Ska bli spännande att se vad som händer nu framöver, efter brexit. Det kan bli en jävligt bumpy ride.

Kommer räntan att påverkas?
2016-06-24, 09:42
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
I tider av ekonomisk oro brukar ju räntan stiga men eftersom vi lever i upp-och-ner-världen så lär väl räntan gå ner. Sammanfattningsvis: Räntan går troligen upp men den kan också gå ner. Eventuellt kan den förbli oförändrad.
2016-06-24, 09:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
Om morgonens kraftiga fall för svenska kronan gentemot USD består kan reporäntan komma att höjas för att stävja en allt för kraftig inflation i spåren av exportökningarna.

För tidigt att spå om detta nu.
2016-06-24, 10:14
Medlem
ecu971s avatar
Brexit är utlösaren för bostadskrasch.
2016-06-24, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Sammanfattningsvis: Räntan går troligen upp men den kan också gå ner. Eventuellt kan den förbli oförändrad.

Kunde inte sammanfattat det bättre själv!
2016-06-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Om morgonens kraftiga fall för svenska kronan gentemot USD består kan reporäntan komma att höjas för att stävja en allt för kraftig inflation i spåren av exportökningarna.

För tidigt att spå om detta nu.

Eh, alla experter har konstaterat ränta kommer hållas låg mycket längre i och med brexit.
2016-06-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejonhead
Eh, alla experter har konstaterat ränta kommer hållas låg mycket längre i och med brexit.
Om svenska kronan försvagas som nu så höjer RB räntan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in