Citat:
Du och IR5 dyker upp och talar i stereotypa ordalag, nyanslöst.A / nej, kvinnor i olika kulturer ar inte alls därför olika tolkningar - tvärtom, hade kvinnor i Iran inge som helst problem med t.ex baddräkten... tills ayatollorna började tolka, där försvann kvinnornas tolkningsrätt, drastiskt.
B / nej, muhammedaner, är för det första INGEN RAS av individer, som saknar förmågan att tolka vatten, tolka andra naturelement och sätta det i relation till både sig själv och andra, Du förminskar karaftigt och ovederhäftigt. Kvinnor i AFrika, kvinnor i LAtinamerika, kvinnor i SVerige och varhelst kvinnor nu föds och lever, har alla en gemensam nämnare, d är individer med behov , att du och många fler med dig sedan tilslkriver dem att vara en människoras sååå olik den manliga rasen.. är RASISM så det stinker.
Könsapartheid, är allvarligare än du vill medge. Konsekvenserna av islamism är så grymam och horribla, att det är helt otroligt hru du slingrar dig i försöken att påstå det din kompis påstår : att islam är en kultur, har ni suttit och tjuvläst judisk gammelortodox religiositet eller?
ÄR det för att judendom, genomgått historiskt mörker och därefter byggt upp förklaringar om varför den "judiska s.k sammanhållningen finns? men därifrån till din konspirations-etiska haveri att kunan gälla iranisk hantering av koranen som tpryrinstrument, och komma och försvara öppet övertydligt förtryckarplagg att ses vara LIKA förtryckande som en swimsuit, och därtill... "de ligger där och horar"
det är vämjeligt hur obildad man kan bli, vilka skolor sätter den slags glasögon på folk? jag är nästan shockerad över din aversion och lögnapparat om "västerlandet" och den humanistiska värdegrund som alltid befunnit sig inom logikens ramverk!
itne religionens eller teismens, logiken. Det saknas logiska skäl, att hålla chador som NORM i samhällen, där skiljer vi oss åt å det kraftigaste.
Du saknar desutom empati!!! jag ser ingen som helst klok insiktsfull, andaktig djupare förmåga att förstå, vad vi
1/ pratar om här, tjejernas lidande och
2/ hur snabbt du tillskriver och etiketterar dem/tjejer, som bl.a horor, men när de inte horarpåstrandenochvillknulladär, som ett godtagbart "argument"
det avslöjar dig som obildad nog, jag tror att inte du heller mer än har slavmentalitet, och skriver vad som helst för brödfödan, i nutiden!! mördas och FÖRTALAS otroligt många journalister utifrån islamistisk propagandamaskineri och det enbart utifrån att försöka skildra sanning och konsekvens.
I landet Iran, också.
inte bara i mörkaste Afrika, där din vilde är något du känner ingen frändskap till, sett till din tolkningsmani, kommen ur faktiskt konvulsivt tåvng, och du är helt omedveten om vilka rasistiska idéläror du härbärgerar unge man.
men Iran och Afrika, har mer gemensamt än man kan tro, men iraniern vägrar tro på sitt historiska arv.
off topic, men att hela islamvärlden, i modern tid, suttit och skurit sönder flickors underliv, det ska glömmas och inte talas om nej, så var det ju : det är kultuuuuuuurbetingat?
Du vill ju vara aaaaartig o artigt vida upp Irans fina sida? fint? när det dräller av lik i garderoben? tills du bajsar på dig när du trampar uppförsbacken , rumpan kan inte hålla viljans förstoppning hur länge som helst men du tror att man ska kunna hålla sig i alla uppförsbackar oavsett hur brant det är. dock kan man se när avföringen och lösfisarna börjar rinna ner för benen ner till fotknölarna, och också märken på huden , går under forensic investigations, retroaktivt.
(forensic science specifikt, inte tro eller kulturalistisk-religiös excess om du trodde) : dem som aldrig ger sig, de ger inte upp, och du skulle en dag vilja att någon inte ger upp för dig, när du är helt ensam, ingen i världen att hålla i handen som du gör nu, och börjar uttrycka dig i termer deliggerdärovillknullaknullaknulla, som en jävla 5-åring med oförmåga att räkna som folk räknar, alla folk i hela världen har en multiplikationstabell, den du sket på när du var liten, den som flickor inte får ha ifred, utan att först låta mullorna klämma lite på dem för att "undersöka" deras gudsuppfattning, om de kanske vill ha lite allah i sig, sedan på sig. bli besprutade och influerade.
sedan gruppfoton, där de stoltserar med löften om att få egna kukar, en dag.. bara de läser koran flitigt , först.
du m.fl behöver förstå vad Tribunalen baserar sig på, inte stirra dig blint på att de är enl dig psykfall. bara för att du själv är, så är inte alla det.
är det svenska skolor som godkänt dessa två splittrade medlemmar, att ha förmåga att tolka t.ex islamofobi eller har ni blivit frälsta av kommunist-teisten och på måndagar ateisten Kaplan bara?
Han med den fiiiinaste jämställdhetskommissionen SVetige kunnat mågonsin uppvisa, är det ni två?
elelr är ni entledigade att hålla er långt utanför allt som andas jämställdhet?
tänka kan ni iaf inte. inte känna heller vad jag kan se. men det är jag det.
jag skiljer på subjekt och predikat, så också med jag och dem, och sujektiv och objektiv.
men du Literal, du är sinnebilden av idealIran du, du kanske vill ha medalj av mullan ooch få resa gratis dit, bra du följer turistombudsmannens råd tillräckligt duktigt?
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-23 kl. 18:14.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-23 kl. 18:14.
vadå hur många jag ska skicka fram