2016-06-22, 22:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=IR5|57646701]
Citat:
Tvärtom, oftast så är det så.. jag fantiserar inte vissa afrikanska feminister har också påpekat detta.. Du sitter inte där på sanningen om iranska kvinnor, för utanför kontexten du pratar om är hon sig själv.. Jag ser och förstår den inte du..

Bla ha blaha

Jo jag tar mig ton över dig i dessa topics , blaha blahaha du på bara.

Citat:
Jag stigmatiserar ingenting..
Jo det gör du

Och så kommer offerspelet igen, ett enda blabla

Citat:
Ja hon internaliserar en bild av sig själv som inte är "hon".
Du flyr, bakom en mask av kompakta självbedrägerier, som du dränker i begrepp du inte ens förstår! och målar upp en fasad och ror att jag köper detta fernissamålandet, med omkullkastade termer, som du mycket ! malplacerat vrider om, till ett duktigt patetiskt fusk med ord och termer. : massivt syftningsfel där i försöket att gå i vad, nåt slags nationalförsvar?

Är du spelmissbrukare också?

Men varför tröttnar "de" ?

Hur är det då med diktaturen Iran på jorden, en islamisk diktaturstat.. men i dina ögon, mönsterstat?

...och dess kvinnor? men männen ska inte förglömmas nejdå, vilka kärleksbegrepp förhåller sig den islamiska staten Iran när desssa faktum är för handen?

– Respekten för mänskliga rättigheter är värre än under Ahmadinejads tid.

– Landet avrättar fler personer per capita än något annat land i världen
(under 2014 avrättades 753). ( !!!)

– Könsapartheid: Rankas som nr 135 av 142 av de länder som
World Economic Forum jämfört gällande kvinnors egenmakt alltifrån att kunna utöva
sporter till politik.

– Minst 500 iranier piskades i den senaste Ramadan då man inte höll fastan.

– Ögon, öron och andra kroppsdelar har avlägsnats på personer för olika påstådda brott.

– Kristna förföljs.

(från år 2015)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-22 kl. 22:43.
Citera
2016-06-23, 07:18
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Det är uppenbart att dessa vanliga civila människor, släktingar som flytt Islamska Republiken Iran, är autentiska och trovärdiga vittnen. Från att du, Literal, varit en "sekulär" skribent som undrat över "Pappa Gud i himlen" framstår du alltmer som den Iranska regimens apologet. Du försvarar Sharia lagar och nu förnekar d att de värsta övergreppen och morden utförda av revolutions gardister och imamer. När allt kommer omkring sitter du antagligen i ambassaden på Lidingö tillsammans med IR5 och förtvivlat sprider propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Ovan[-stående citat] illustrerar den verklighetsfrånvända tillvaron som genomsnitts-iranien tvingar på alla andra i Sverige.
Vad menar du? Genomsnitts iranier (=majoriteten av iranier) tvingar svenskar till vadå?
Citera
2016-06-23, 11:40
Medlem
Literals avatar
Citat:
Vad menar du? Genomsnitts iranier (=majoriteten av iranier) tvingar svenskar till vadå?
Vet ej!Kanske du kan förklara huruvida dina släktingar ska förse tribunalen med bevismaterial som inte skulle kunna vara kontraproduktivt?Har du tänkt på konsekvenserna?
Om muhammedanen mot all förmodan kommer till tals och vederlägger dina släktingars anklagelser så får du nog räkna med att Sverige måste skicka tillbaka packet till Tehran.
Det ska bli spännande att äntligen få veta sanningen om folket som oförtrutet kallade andra för regimanhängare har att säga när motståndaren kommer till tals.
Citera
2016-06-23, 11:47
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Vet ej!Kanske du kan förklara huruvida dina släktingar ska förse tribunalen med bevismaterial som inte skulle kunna vara kontraproduktivt?Har du tänkt på konsekvenserna?
Om muhammedanen mot all förmodan kommer till tals och vederlägger dina släktingars anklagelser så får du nog räkna med att Sverige måste skicka tillbaka packet till Tehran.
Det ska bli spännande att äntligen få veta sanningen om folket som oförtrutet kallade andra för regimanhängare har att säga när motståndaren kommer till tals.
Motståndaren? Är det så du ser dig?
Citera
2016-06-23, 11:49
Medlem
I'm slippin'
Citera
2016-06-23, 12:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Skulle, kunna, vara... vad är det för fjantigt kverulerande?

Tribunalen är REELL giltig, handlar inte om vad som skulle-kunna-vara.. varför du inte kan leka rebusleken om vad som skulle kunna bli ( i vilkas ögon?) s.k kontraproduktiovt, handlar tribunalen om irans produktionskapacitet?

Eller är du alltid lika korkad som här?

Vad som de facto hände var när hur VARFÖR, och därifrån.. vad som ÄR, i Iran i realtid, vilken insiktsnivå står dels iran på idag, men disktinktion, specificerat var står och vad är DE ANKLAGDE, de åtalade, idag.

ÄR DU, anklagad? ...varför beter du dig som om du fick ett strupgrepp om halsen?
(för att du är en passiv muhammedan, som dyrkar koranen, och fått din gudstro evidenbaserd? för valfri chefsideolog? någonstans.. där muhammed är och definieras som inte gud, men väl allah )

oh excuse mig nallen, A llah , ska de ju vara. shall we bow? nej vänta.. allah med bara ett l? nä hur var de nu på arabisk?

(de.som.inte.knullar-språket)

Ett kompakt förnekande med sanslös brist på självinsikt, det är du, men du och Iran är inte samma sak, inte samma identitet. svensken (på ditt språk svennen, är inte heller = Zverige), dock en del.. men en del = en del, en del är inte = tårtan, du äter inte tårtan, du äter en del av tårtan, Tribunalen har inte tänkt skära kuken av dig, enbart förhålla sig till KONTEXTERNA. Det du kallar för sagor.

medan du kallar Mohammed för den ende guden,v ars ord man-måste-tro-på. MÅSTE tro, inte bara tro. när de sedan tror och försöker tro, då är det ändå inte gud, utan Allah, som veeeerkligene intet har med gud att göra, och du sitter och ponerar kontraproduktivitet.

för allah vid shahens tid, inte är allah när ayatollen ska diktera koranen, så du kan visa att du kan gud och peka på andra som inte kan, ayatollornas allah.

nej, att diskutera med ödesillusionister som dig är fruktlöst.

du kan fortsätta stansa metallkorkar vika servetter whatever, och bidraga till produktiivitet, så kan andra sköta de högre sysslorna.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-23 kl. 12:15.
Citera
2016-06-23, 12:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat : ..hur islamiska republiken .. vilselett FN och andra med .. falska rapporter.

---------------------------------------------------------------------------------------------

så .. republiken, inte staten?

mig veterligen dyrkade denna republik koranen, som en i sig, ultimat/slutgiltig entitet på jorden.

men jag är vilse? jag är kontraproduktiv i att "bara tro " så, för så var det absolut aldrig?

--------------

lite topic mitt i alltihop : tjejerna som tror inte på det tomtarna tror (om irani.. en ras på jorden?) för dessa tomtar producerar ju, sädesceller och ägg , medan tjejerna-som-tröttnat devillbaraknulla, de har ju sågspån och kontraproduktivtknull i hjärnan?

de kan ju inte rasblanda sig väl.. ?
Citera
2016-06-23, 12:48
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Motståndaren? Är det så du ser dig?
Beträffande Iran och exiliranier så förhåller jag mig skeptisk till hela packet och deras grundlösa anklagelser.Jag vet inte om du läst något om iranska revolutionen men mig veterligen har vi importerat bödeln som nu beskyller en regim för sina egna brott mot mänskligheten.
Citera
2016-06-23, 12:50
Medlem
bddts avatar
Citat:
Helt ärligt, det är väldigt svårt att följa dina debattinlägg. De är fulla av syftningsfel och otydligheter. Man får intrycket av att du använder google.translate för att översätta från persiska. Man får gissa sig till vad du menar. Jag ställde ett par enkla frågor och har svårt att tolka svaren.
För det första anser jag att alla människor föds lika. Vilket nyfött barn som helst kan bli välkomnat var som helst på jorden och anpassa sig till den rådande kulturen. Perser och svenskar är i "basutförandet" lika. Det som skiljer är kulturen. De värderingar jag har gör att jag instämmer med världssamfundet när det kritiserar muslimska länder för övergrepp mot sin egen befolkning. Den Islamska republiken Iran har uppenbart likviderat en stor mängd meningsmotståndare för att öka sin politiska makt. Det är inte acceptabelt bland de flesta människor. Även många födda och uppvuxna i Iran är väldigt kritiska. De flesta vågar inte säga något. Därför hölls tribunalen utanför landets gränser.

Jag tycker du ska ta dig mod att se dokumentären. Det talas övervägande persiska så det är lätt för dig att förstå. Man kan inte vara så naiv att man tror att detta är en konspiration.
http://www.svtplay.se/video/4092243/de-som-sade-nej/dox-de-som-sade-nej-avsnitt-1

De som utförde illdåden använder sig av koranen och andra muslimska texter som stöd för sitt handlande. Därför är det självklart för mig att vara kritisk mot koranen och de som företräder dessa skruvade åsikter. Människor kan påverkas att begå illdåd. Historien är full av exempel. Som händelserna utvecklar sig påminner den Islamska republiken mer om Pol Pot, Rwanda och andra förföljande ideologier. Betänk att det är dina blodssläktingar som drabbas!
Citera
2016-06-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
På Södermalm i Stockholm, kring Mariatorget, kan man allt oftare se unga gravida svenska kvinnor rullandes barnvagnar innehållandes mörkhyade blandbarn.

Tror att i Stockholm, särskilt på "söder", bland svenskar anses det som progressivt och framåt att bli muslim och att skaffa många barn med nyimporterad kriminell muslimsk kille, och sedan uppfostra barnen att bli fundamentalistiska muslimer. Detta för att berika sverige mångkulturellt.

Notera att dessa marxister till 99% alltid går själva med barnvagnen och har ett kopplel med svarta barn efter sig eller så har de barn i alla möjliga slags färger. Det är bidragspatrask som mjölkar skattebetalarna på pengar, arbetsskygga pattrask som åberopar alla möjliga slags teorier som i verkligheten inte är applicera. Dessa finns det massor av i Malmö. Det är därför man är nazist om man tycker annorlunda än dem för att de vill fortsätta leva utan att bidra och när man konfronterar dem så blir de aggressiva och hetsiga för att de klarar inte av att försvara sin livsstil eller varför man säger något för att man bara är ett enkelt får som kopierar vad andra säger och gör. Man är en zombie. Har ingen hjärna, talanger, förmågor eller något annat man kan utnyttja sig förutom att stjäla, ljuga, dra fram nazistkortet, rasistkortet eller feministkortet.

Mångkultur och berikning innebär i alla fall i Malmö tung kriminalitet, knarkförsäljning på öppen gata där man samtidigt drar alla möjliga slags bidrag, skjutningar med militära vapen, skottlossning, bomber som exploderar mitt bland folk. detta tror jag att vi hade kunnat klara fixa själva och kalla det "multikultur" utan att bjuda in alla möjliga slags muslimska vildar och deras släktingar till analfabeter. För de miljarder som man ger bort till kommunistiska patrask och muslimska vildar hade vi kunnat utbildat våra unga förmågor till expert och specilister med värdsrenommé, byggt ut vår skola (så att de allra duktigaste lärarna lär ut kunskaper), utvecklat vår äldrevård, utvecklar vår vård (så att de duktiga sköterskorna och speciellt de äldre sköterskorna kunde få bättre jobb och bättre betalt och att man skaffat sig duktiga läkare och inte samlat på alla ras som nu). Alla kommunister, bohemer, bidragspatrask och de som inte har jobb hade kunnat ägna sig åt något annat, någon annanstans än att ta upp plats och resurser. Vi behöver styra om vårt land till något annat än att samla på världens all "mångfald".
Citera
2016-06-23, 13:05
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Beträffande Iran och exiliranier så förhåller jag mig skeptisk till hela packet och deras grundlösa anklagelser.Jag vet inte om du läst något om iranska revolutionen men mig veterligen har vi importerat bödeln som nu beskyller en regim för sina egna brott mot mänskligheten.
Och de ska regimen skyllas för? Den står för satanism, på ett sätt satanister inte ens kan hålla med. Vad ni gör mot bahai är inget jag glömmer bara för att du är välfriserad och lismande. Det är precis vad jag varnar folk om. Det går inte att välkomna islam utan att duka under den.

Ni iranier gjorde det, när zoroastrinismen böts till islam. Och senare en väldigt brutal tolkning av den. Nu hänger ni folk på gator och torg av diverse anledningar. Alla grundade i religionen Islam. Ni ser inte människor som människor. Ni är robotar. Onda sådana.
Citera
2016-06-23, 13:14
Medlem
Literals avatar
Citat:
Helt ärligt, det är väldigt svårt att följa dina debattinlägg. De är fulla av syftningsfel och otydligheter. Man får intrycket av att du använder google.translate för att översätta från persiska. Man får gissa sig till vad du menar. Jag ställde ett par enkla frågor och har svårt att tolka svaren.
För det första anser jag att alla människor föds lika. Vilket nyfött barn som helst kan bli välkomnat var som helst på jorden och anpassa sig till den rådande kulturen. Perser och svenskar är i "basutförandet" lika. Det som skiljer är kulturen. De värderingar jag har gör att jag instämmer med världssamfundet när det kritiserar muslimska länder för övergrepp mot sin egen befolkning. Den Islamska republiken Iran har uppenbart likviderat en stor mängd meningsmotståndare för att öka sin politiska makt. Det är inte acceptabelt bland de flesta människor. Även många födda och uppvuxna i Iran är väldigt kritiska. De flesta vågar inte säga något. Därför hölls tribunalen utanför landets gränser.

Jag tycker du ska ta dig mod att se dokumentären. Det talas övervägande persiska så det är lätt för dig att förstå. Man kan inte vara så naiv att man tror att detta är en konspiration.
http://www.svtplay.se/video/4092243/de-som-sade-nej/dox-de-som-sade-nej-avsnitt-1

De som utförde illdåden använder sig av koranen och andra muslimska texter som stöd för sitt handlande. Därför är det självklart för mig att vara kritisk mot koranen och de som företräder dessa skruvade åsikter. Människor kan påverkas att begå illdåd. Historien är full av exempel. Som händelserna utvecklar sig påminner den Islamska republiken mer om Pol Pot, Rwanda och andra förföljande ideologier. Betänk att det är dina blodssläktingar som drabbas!
Du måste sannerligen lära dig skilja mellan koranen och exiliraniers babblande om händelserna i Iran.Rymdpappor och kampen mot religioner är bara associationer och som de facto förklarar bristerna i deras resonemang.Man behöver nödvändigtvis inte sitta på en ambassad för att klura ut vad det rör sig om gosse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in