Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Absolut, där håller jag med dig!
Det är på tok för mycket osammanhängande texter där de som påstår sig vara utsatta gång på gång låser sig vid tanken att de endast kan ha rätt och att de absolut inte kan ha misstolkat en eller flera situationer och det är väl lite därför man måste ställa de frågor som egentligen inte är jobbiga eller svåra utan är helt logiska. ("kan det inte ha varit X istället för Y", eller "är du 100% säker på att situation B inte kunde ha misstolkats från din synvinkel pga G", osv)
För om man bara kan få ner det till en sansad nivå där man faktiskt kan utesluta att något som en person uppfattar som att de är jagade men andra anser kan röra sig om något annat så börjar man närma sig svaret på om det verkligen sker GS men så länge man kan utesluta en påstådd situation där personen har blivit hotad eller utsatt genom att komma fram till en rationell slutsats så är man tyvärr kvar på ruta ett och den säger än så länge att GS inte existerar och att de som aktivt påstår det oftast lider av psykiska sjukdomar.
Jag tror dock att om en människa, vem som helst i tråden blir påhoppad av fyra luttrade FB kelgrisar (tex du..;-))som sitter i dessa diskutionsforum dag som natt och är vana vid att allt här "har en viss gång" och att man inte kan häva ur sig vad som helst utan hård kall bevis uppbackning så blir man automatiskt en opposition mot motståndet eller ifråsättandet..
Allt har sin gång och det är bara naturligt att en människa som möter ett så stort motstånd bara blir ännu mer övertygad om att det HEN har sett är den verklighet som HEN ser den.
Jag säger absolut inte att allt jag har läst här överensstämmer med den verklighet jag har mött, och mångt och mycket av det man läser är på gränsen till överkänslighet snarare än överdrifter..
Det leder också till av den erfarenhet jag har.
Jag vet att man blir enormt isolerad vid en eventuell förföljelse, enormt ensam, hyperkänslig för alla intryck och rädd för att just alla kommer att tro att man är galen när man börjar berätta vad man har varit med om just för att dessa typer av angrepp på ens privatliv är så pass kränkande att det blir absurt.
Exakt så är det, det är så sjukt kränkande att det blir absurt att återge i endast ord för en annan människa vad man har gått eller går igenom.
Jag kan ge mig fan på att dessa OPs sitter och iakttar sina offer bra länge innan dom går till attack just för att det ska bli så personliga angrepp så att när man försöker återge den psykologiska tortyren man genomgått så låter det bara som viskningar från en mentalpatients överkänslighet mot omvärlden..
*Jaha du såg en bil några gånger.. hmm..
Det var inte din granne då?
*Men jag har ju sett biljäveln varje dag vid samma tidpunkt, plats åka förbi på samma sätt under några månader.
För att sedan gått över till att tuta på mig och lysa mig i ögonen med helljuset.
Som att hen bara väntar på mig.
Det måste väl ändå vara något..?
*Jag tycker det låter som att du är stressad, eller kanske en början på en mani..
Har du provat någon form av neuroleptika någon gång, det kanske skulle vara något för dig..
Typ så kan det vara, men jag själv är inte så urbota dum att jag går till Öppenvården och berättar vad jag varit med om, då blir det frivillig tvångsvård direkt.. :-/
Jag är glad och tacksam för att jag har vänner som vet och förstår hur verkligheten kan te sig ibland.
Det är verkligen inte alla som har det och just därför bör man vara lite varsam när man raljerar över vilka psykfall som sitter i den här tråden och svammlar, för det kan kanske vara så att just du har helt jävla fel.