2016-06-22, 19:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIME
Jag håller med om det nedersta skrivna, varför skulle dåligt mående människor må bättre av såna kommentarer?
Det är exakt sådana slentrianmässigt utslängda kommentarer från lyckligt ovetande, eller rent ut sagt illvilliga människor som njuter i andra människors fördärv som får mig att känna att ni endast är här i tråden för att OBS!!! STÖRA inte förstöra eller konspirera.

INGA konspirationer, bara vanliga människor som tror dom vet allt och är så jävla trötta på livet att dom inte ens kan ta in att ovanstående ens existerar i deras vardag eller hos deras lite halvskumma granne etc.

Om jag då omformulerar frågan lite för er, vad behöver ni för sorts bevis förutom en enligt er författad berättelse av en foliehatt med IQ 10 för att börja tro att det ligger något i folks berättelser?

Jag behöver som det så fint heter på engelska "hard evidens" då påståenden tyvärr inte är talande för att det skulle kunna vara sant.

För även folk med psykiska sjukdomar kan se saker som inte finns där
Citera
2016-06-22, 20:33
Moderator
OT raderat. Ämnet är Gang stalking och dess existens. Inte trådens debattörer.

/Moderator
Citera
2016-06-22, 21:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tack så mycket!

Men det är så sjukt många sidor av trams nu pga dom sedan länge tillbaka erkända trollen att jag undrar om det går att föra en (obs) öppen dialog i ämnet?

Öppen dialog går men tyvärr så får de som påstår sig vara utsatta för Gs stå ut med att det kommer kommer frågor (det ska man vara beredd på oavsett vilket ämne där man påstår saker) och att de inte kommer att bli trodda förens de kommer med uppbackning av det de säger tack vare de troll och de med klara psykologiska problem som har förvrängt debatten redan långt innan just denna tråd skapades.

Däremot så tänker jag ställa dig en relativt svår fråga (jag tycker den är svår iallfal och jag har till min vetskap aldrig fått ett svar på den) och den frågan lyder: Hur skiljer man mellan de som är genuint psykiskt sjuka och de som är potentiellt äkta fall av GS?
Citera
2016-06-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Öppen dialog går men tyvärr så får de som påstår sig vara utsatta för Gs stå ut med att det kommer kommer frågor (det ska man vara beredd på oavsett vilket ämne där man påstår saker) och att de inte kommer att bli trodda förens de kommer med uppbackning av det de säger tack vare de troll och de med klara psykologiska problem som har förvrängt debatten redan långt innan just denna tråd skapades.

Däremot så tänker jag ställa dig en relativt svår fråga (jag tycker den är svår iallfal och jag har till min vetskap aldrig fått ett svar på den) och den frågan lyder: Hur skiljer man mellan de som är genuint psykiskt sjuka och de som är potentiellt äkta fall av GS?

Det går inte om man själv inte har varit med om liknande upplevelse.
Jag kan bara utgå ifrån mig själv och jag är inte en sjuk människa, jag är en mer eller mindre normal människa i ordets rätta bemärkelse.. 😉
Men en sak kan jag säga till dig och det är verkligen att inte dra alla över en kam, bara för att folk kanske har svårt att förmedla sin upplevelse, dom kanske inte ens har en objektiv person att bolla sin upplevelse med..
Och det min vän leder till sjukt mycket stress, så mycket stress att man börjar tro illa om nyvunna kamrater, grannar osv.
Det är därför jag tror att alla börjar rambla om alla småsaker som dom har hakat upp sig på istället för att hålla fokus på vad som i allmänhetens ögon är intressanta fakta..

Därav blir de flesta idiotförklarade..
Citera
2016-06-22, 21:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är därför jag tror att alla börjar rambla om alla småsaker som dom har hakat upp sig på istället för att hålla fokus på vad som i allmänhetens ögon är intressanta fakta..

Därav blir de flesta idiotförklarade..

Absolut, där håller jag med dig!

Det är på tok för mycket osammanhängande texter där de som påstår sig vara utsatta gång på gång låser sig vid tanken att de endast kan ha rätt och att de absolut inte kan ha misstolkat en eller flera situationer och det är väl lite därför man måste ställa de frågor som egentligen inte är jobbiga eller svåra utan är helt logiska. ("kan det inte ha varit X istället för Y", eller "är du 100% säker på att situation B inte kunde ha misstolkats från din synvinkel pga G", osv)

För om man bara kan få ner det till en sansad nivå där man faktiskt kan utesluta att något som en person uppfattar som att de är jagade men andra anser kan röra sig om något annat så börjar man närma sig svaret på om det verkligen sker GS men så länge man kan utesluta en påstådd situation där personen har blivit hotad eller utsatt genom att komma fram till en rationell slutsats så är man tyvärr kvar på ruta ett och den säger än så länge att GS inte existerar och att de som aktivt påstår det oftast lider av psykiska sjukdomar.
Citera
2016-06-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, där håller jag med dig!

Det är på tok för mycket osammanhängande texter där de som påstår sig vara utsatta gång på gång låser sig vid tanken att de endast kan ha rätt och att de absolut inte kan ha misstolkat en eller flera situationer och det är väl lite därför man måste ställa de frågor som egentligen inte är jobbiga eller svåra utan är helt logiska. ("kan det inte ha varit X istället för Y", eller "är du 100% säker på att situation B inte kunde ha misstolkats från din synvinkel pga G", osv)

För om man bara kan få ner det till en sansad nivå där man faktiskt kan utesluta att något som en person uppfattar som att de är jagade men andra anser kan röra sig om något annat så börjar man närma sig svaret på om det verkligen sker GS men så länge man kan utesluta en påstådd situation där personen har blivit hotad eller utsatt genom att komma fram till en rationell slutsats så är man tyvärr kvar på ruta ett och den säger än så länge att GS inte existerar och att de som aktivt påstår det oftast lider av psykiska sjukdomar.

Jag tror dock att om en människa, vem som helst i tråden blir påhoppad av fyra luttrade FB kelgrisar (tex du..;-))som sitter i dessa diskutionsforum dag som natt och är vana vid att allt här "har en viss gång" och att man inte kan häva ur sig vad som helst utan hård kall bevis uppbackning så blir man automatiskt en opposition mot motståndet eller ifråsättandet..
Allt har sin gång och det är bara naturligt att en människa som möter ett så stort motstånd bara blir ännu mer övertygad om att det HEN har sett är den verklighet som HEN ser den.

Jag säger absolut inte att allt jag har läst här överensstämmer med den verklighet jag har mött, och mångt och mycket av det man läser är på gränsen till överkänslighet snarare än överdrifter..
Det leder också till av den erfarenhet jag har.
Jag vet att man blir enormt isolerad vid en eventuell förföljelse, enormt ensam, hyperkänslig för alla intryck och rädd för att just alla kommer att tro att man är galen när man börjar berätta vad man har varit med om just för att dessa typer av angrepp på ens privatliv är så pass kränkande att det blir absurt.

Exakt så är det, det är så sjukt kränkande att det blir absurt att återge i endast ord för en annan människa vad man har gått eller går igenom.
Jag kan ge mig fan på att dessa OPs sitter och iakttar sina offer bra länge innan dom går till attack just för att det ska bli så personliga angrepp så att när man försöker återge den psykologiska tortyren man genomgått så låter det bara som viskningar från en mentalpatients överkänslighet mot omvärlden..

*Jaha du såg en bil några gånger.. hmm..
Det var inte din granne då?

*Men jag har ju sett biljäveln varje dag vid samma tidpunkt, plats åka förbi på samma sätt under några månader.
För att sedan gått över till att tuta på mig och lysa mig i ögonen med helljuset.
Som att hen bara väntar på mig.
Det måste väl ändå vara något..?

*Jag tycker det låter som att du är stressad, eller kanske en början på en mani..
Har du provat någon form av neuroleptika någon gång, det kanske skulle vara något för dig..

Typ så kan det vara, men jag själv är inte så urbota dum att jag går till Öppenvården och berättar vad jag varit med om, då blir det frivillig tvångsvård direkt.. :-/

Jag är glad och tacksam för att jag har vänner som vet och förstår hur verkligheten kan te sig ibland.
Det är verkligen inte alla som har det och just därför bör man vara lite varsam när man raljerar över vilka psykfall som sitter i den här tråden och svammlar, för det kan kanske vara så att just du har helt jävla fel.
Citera
2016-06-23, 00:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag tror dock att om en människa, vem som helst i tråden blir påhoppad av fyra luttrade FB kelgrisar (tex du..;-))som sitter i dessa diskutionsforum dag som natt och är vana vid att allt här "har en viss gång" och att man inte kan häva ur sig vad som helst utan hård kall bevis uppbackning så blir man automatiskt en opposition mot motståndet eller ifråsättandet..

Jag förstår exakt vad du menar men det är inte bara här på flashback som kalla bevis gäller utan det gäller även när man kommer till polis och speciellt forskning, empiriska bevis väger alltid tyngst och därmed svåra att motbevisa.

Citat:
Allt har sin gång och det är bara naturligt att en människa som möter ett så stort motstånd bara blir ännu mer övertygad om att det HEN har sett är den verklighet som HEN ser den.

Absolut, problemet är bara det att ibland så vet vi skeptiker att det personen kommer med är rent skitsnack (åter igen, om det rör sig om medvetna lögner eller inte kommer jag alltid att låta vara osagt då det kan mycket väl vara så att personen har fått fel typ av information från början) och det leder till att vi "skjuter ner" det argumentet som den individen kommer med, visst jag kan tänka mig att det känns hårt för en "troende"* när dennes verklighet körs i diket när denne har trott eller fortfarande tror att världen funkar på ett sätt osv.

Det är helt enkelt svårt att försöka att balansera fakta med att aktivt undvika att såra eller skrämma någon då vissa kanske lever i en total fantasivärld där de ser hemliga agenter i varje hörn och som tror sig vara avlyssnade via telefonlinan som går i köket osv.

Jag försker åtminstone att vara diplomatisk även om det är fruktansvärt svårt för det mesta speciellt när man ser samma typ av struntsnack gång på gång och som snabbt har blivit motbevisat sedan tidigare.

Citat:
Jag säger absolut inte att allt jag har läst här överensstämmer med den verklighet jag har mött, och mångt och mycket av det man läser är på gränsen till överkänslighet snarare än överdrifter..

Absolut men ibland så leder överkänsligheten till att man överdriver en situation för att man inte har förstått hur det verkligen såg ut (det händer oss alla vilket var varför jag använde mig av exemplet med vittnena tidigare då vi alla ser på saker på olika sätt)

Citat:
Jag vet att man blir enormt isolerad vid en eventuell förföljelse, enormt ensam, hyperkänslig för alla intryck och rädd för att just alla kommer att tro att man är galen när man börjar berätta vad man har varit med om just för att dessa typer av angrepp på ens privatliv är så pass kränkande att det blir absurt.

Absolut och det kan jag tänka mig, vilket var varför jag tipsade om att man ska föra en dagbok eller liknande för att på så sätt själv kunna analysera saker i efterhand utan att behöva tänka på vad man såg osv då minnet är...speciellt.

Citat:
bör man vara lite varsam när man raljerar över vilka psykfall som sitter i den här tråden och svammlar, för det kan kanske vara så att just du har helt jävla fel.

Absolut och det är lite därför jag försöker att formulera mig att det finns en chans att det finns de med psykiska sjukdomar som sitter och läser och/eller skriver i denna tråd vars hälsa bara blir sämre av att troll och andra med psykiska problem eggar dem/varandra.

Jag brukar även säga att jag inte utesluter GS till 100% men jag är absolut inte "troende" av den konspirationsteorin av två simpla skäl, och det är att historierna är inte identiska vissa säger sig stalkade av allt från posten till Säpo medan andra säger att det är deras föräldrar som stalkar dem osv, för det andra så har jag själv sett den psykiskt problematiska delen där de med schizofreni säger exakt samma sak trots att det absolut inte finns några bevis för att de skulle vare sig ha rätt eller möjligheten till att de skulle kunna vara jagade.

* Kommer inte på ett bättre ord som är motsatsen till en skeptiker
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-06-23 kl. 00:33.
Citera
2016-06-23, 00:18
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Det leder också till av den erfarenhet jag har.

Exakt så är det, det är så sjukt kränkande att det blir absurt att återge i endast ord för en annan människa vad man har gått eller går igenom.
Jag kan ge mig fan på att dessa OPs sitter och iakttar sina offer bra länge innan dom går till attack just för att det ska bli så personliga angrepp så att när man försöker återge den psykologiska tortyren man genomgått så låter det bara som viskningar från en mentalpatients överkänslighet mot omvärlden..

*Jaha du såg en bil några gånger.. hmm..
Det var inte din granne då?

*Men jag har ju sett biljäveln varje dag vid samma tidpunkt, plats åka förbi på samma sätt under några månader.
För att sedan gått över till att tuta på mig och lysa mig i ögonen med helljuset.
Som att hen bara väntar på mig.
Det måste väl ändå vara något..?

*Jag tycker det låter som att du är stressad, eller kanske en början på en mani..
Har du provat någon form av neuroleptika någon gång, det kanske skulle vara något för dig..

Typ så kan det vara, men jag själv är inte så urbota dum att jag går till Öppenvården och berättar vad jag varit med om, då blir det frivillig tvångsvård direkt.. :-/

Jag är glad och tacksam för att jag har vänner som vet och förstår hur verkligheten kan te sig ibland.
Det är verkligen inte alla som har det och just därför bör man vara lite varsam när man raljerar över vilka psykfall som sitter i den här tråden och svammlar, för det kan kanske vara så att just du har helt jävla fel.

Sensibilisering: Klippt ur texten och grammatisk korrigerat på ett par punkter då det är översatt från eng ur denna länk
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/hiddenevil/hiddenevil17.htm

"The New Technology of Achievement.

De skrev,
"Vi inser den otroliga kraften" av NLP och "rekommenderar du försiktig ..."
Den avsiktliga tillfogande av känslomässig smärta är en våldshandling. Användningen av NLP på detta sätt liknar en fysisk attack, såsom ett slag eller spark, utan att det lämnar någon synlig skada.

Här är ett exempel på hur grupper använder NLP för att göra dig medveten om att du blir förföljd:

En morgon du går ut till bilen och en man går framför dig, stirrar direkt på dig på ett fientligt sätt medan upprepade gånger klicka sin penna hela tiden. Du känner dig lite orolig och säga till dig själv, "Boy som var konstigt, vad som var hans problem?" Sedan två timmar senare du lämnar ett köpcentrum på en dag som det var inte särskilt trångt. När du går ut till bilen närmar en gammal dam du till fots. När hon kolliderar nästan med dig, låser hon ögonen på dig med en fientlig hållning, samtidigt som hon klickar en penna hela tiden. Då kanske du säger själv något sådant. "Det kan inte finnas ett samband mellan dessa händelser, förmodligen bara en tillfällighet. Men de båda stirrade på mig på ett sådant genomsnittlig sätt medan hamra sina pennor ..." Senare på eftermiddagen, du är på väg hem. Du är vid ett stoppljus och ut ur ögonvrån ser en passagerare i bilen till vänster. Du hör ett svagt ljud och blick över. Du ser en man titta påfallande på dig med ett flin på läpparna. Hans arm hänger ut genom fönstret och han håller en penna, som han upprepade gånger att klicka. Tänk dig nu att detta händer i en månad. Sedan ett par dagar senare är du på en trottoar med en vän eller familjemedlem. En man går förbi, inte titta på någon av er, men klickar på sin penna ett par gånger. Du känner dig orolig och rädd.""

Taktik DEL 2 lite utförligare exempel
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/hiddenevil/hiddenevil18.htm
Senast redigerad av Harfager 2016-06-23 kl. 00:49.
Citera
2016-06-23, 01:20
Medlem
Skum tråd.
Det faktum att G.s är ett förekommande begrepp kan jag intyga om.
Ett problem med just flashback är att anonymiteten väger FÖR tungt. Med tanke på att vem som hellst kan uttrycka sig anonymt gör att det blir för enkelt. De som defakto "vet" hur det fungerar kommer inte att berätta det av försiktighetsskäl, medans skeptiker har fritt spelrum.

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag vet minst 3 personer som varit involverade i denna form av aktivitet på insidan. "utan vetskap", som sedan drog sig ur när det uppdagades.

Pissar bokstavligen på denna form av "aktivitet". Alldelless för många bokstavsbarn, och div muppar som inte vågar säga något utan att gömma sig bakom andra.
Citera
2016-06-23, 01:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Skum tråd.
Ett problem med just flashback är att anonymiteten väger FÖR tungt. Med tanke på att vem som hellst kan uttrycka sig anonymt gör att det blir för enkelt. De som defakto "vet" hur det fungerar kommer inte att berätta det av försiktighetsskäl, medans skeptiker har fritt spelrum.

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag vet minst 3 personer som varit involverade i denna form av aktivitet på insidan. "utan vetskap", som sedan drog sig ur när det uppdagades.

Pissar bokstavligen på denna form av "aktivitet". Alldelless för många bokstavsbarn, och div muppar som inte vågar säga något utan att gömma sig bakom andra.

Varför är de som "vet" så rädda för att berätta när de, som du själv skriver, är anonyma?
Vad menar du med att de varit inblandade på insidan utan att veta? Har de stalkat folk utan att förstå vad de gjort? Har de suttit i röda bilar, tittat konstigt på folk, blinkat hysteriskt med helljusen, gjort inbrott och sprayat ner folks lägenheter med gifter etc utan att förstå att det antagligen inte var en bra idé? eller vad menar du?
Citera
2016-06-23, 01:57
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Skum tråd.

Efter hot mot både kvinnor och barn och nära olyckor så måste man vara lite försiktigt tills ens kringgående rörelse är fullbordad. Många förmånstagare som fått karriärer och deras undersåtar som förlorar födkrokar på att detta kommer ut.

De du vet, var de utsatta eller "förmånstagare"( utförare ) ?
Citera
2016-06-23, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför är de som "vet" så rädda för att berätta när de, som du själv skriver, är anonyma?
Vad menar du med att de varit inblandade på insidan utan att veta? Har de stalkat folk utan att förstå vad de gjort? Har de suttit i röda bilar, tittat konstigt på folk, blinkat hysteriskt med helljusen, gjort inbrott och sprayat ner folks lägenheter med gifter etc utan att förstå att det antagligen inte var en bra idé? eller vad menar du?

För att hålla mig kort.

Involverade typer inom detta begrepp tillhör liksom jag oftast % eliten inom den högre begåvningsgraden, alternativt socipatiska personlighetstyper.
Hur / vad de gjort är en annan femma, inga delgivningar av detta. Överlåter det till konspirationsteorierna.

Det jag syftade på om gällande att de inte varit medvetna, har att göra med att de blivit lurade.
För att ge ett enkelt exempel: Jag säger till dig att min "kompis" fyller år så du får säga grattis.
"Kompisen" fyller givetvis inte år, men du tror att det är så därför säger du det.
Du tror på att du gör det för att hjälpa "mig" sammtidigt fattar "den andra liraren inte ett skit"
Du handlar efter vad du tror är rätt, och "födelsedagsbarnet" blir förvirrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in