2016-06-22, 12:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är lite konstigt att ni även relaterar produkterna av era egna samhällen på andra länder..

Och ännu mera konstigt att andra länders kulturer vill pådyvla "oss" sitt mentala virus HÄR i t.ex. Sverige.
Citera
2016-06-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och ännu mera konstigt att andra länders kulturer vill pådyvla "oss" sitt mentala virus HÄR i t.ex. Sverige.
Det är också något som jag kritiserat.. Men frågan är om liberalismen i sig inte ger upphov till detta!
Jag menar, när man förespråkar något bortom människors verklighet och intressen såsom "mångkultur" i form av visioner, medan man samtidigt vill behålla sin kultur och undvika krocken som uppstår..
Man kan prata om kärlek när det finns något mer i form av en mänsklighet än fördefinierade missioner. Frågan är således om svensken känner främlingskap inför liberalismen eller invandringen, vilken är det?
Samma fråga kan man ställa till iranier.. Är det liberalismen eller islamiska republiken?

Ska man behöva åka till Nepal för att finna en neutral relation till sina medmänniskor?
Citera
2016-06-22, 13:21
Medlem
Jag vill gärna att somaliska kvinnor blir mer fria.

Jag älskar kurviga och kraftiga damer och somaliska brudar är de mest sexiga för mig i Sverige. De har så stora kurviga figurer. Så sexigt, så kvinnligt!

Jag får lätt stånd när jag ser en somalisk kvinnas stora, härliga rumpa skumpa under kläderna.

Jag träffar gärna en skild somalisk kvinna, om det är tillåtet? Vill inte bli jagad av en somalisk mobb pga deras religion.
Senast redigerad av FakYuToo 2016-06-22 kl. 13:27.
Citera
2016-06-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Jag vill gärna att somaliska kvinnor blir mer fria.

Jag älskar kurviga och kraftiga damer och somaliska brudar är de mest sexiga för mig i Sverige. De har så stora kurviga figurer. Så sexigt, så kvinnligt!

Jag får lätt stånd när jag ser en somalisk kvinnas stora, härliga rumpa skumpa under kläderna.

Jag träffar gärna en skild somalisk kvinna, om det är tillåtet? Vill inte bli jagad av en somalisk mobb pga deras religion.
Det är nog därför kulturer bevarat sina religioner eftersom dessa innehåller en del försvarsmekanismer som ingen lag kan täcka.. Gränsöverskridande på alla sätt! Resultatet av generationer av erfarenhet..
Gud hinner alltid före dig och internaliserar hennes "nafs" ger henne värden för att bevara henne vare sig muslim eller icke-muslim. Du kommer inte dö innan samma saker drabbar dig.. Var säker på det.. Det finns något mer efter dina drifter och det där lilla som är kvar kommer till dig strax innan du dör..
Citera
2016-06-22, 14:07
Medlem
Citat:
Det är nog därför kulturer bevarat sina religioner eftersom dessa innehåller en del försvarsmekanismer som ingen lag kan täcka.. Gränsöverskridande på alla sätt! Resultatet av generationer av erfarenhet..
Gud hinner alltid före dig och internaliserar hennes "nafs" ger henne värden för att bevara henne vare sig muslim eller icke-muslim. Du kommer inte dö innan samma saker drabbar dig.. Var säker på det.. Det finns något mer efter dina drifter och det där lilla som är kvar kommer till dig strax innan du dör..

???

Vad pratar du om?

Menar du ex. att en skild muslimsk kvinna inte har rätt till sina biologiska behov, medans mannen får knulla hur mycket han vill?

Är det därför en del kallar Islam för livstids fängelse? Inte bra betyg i så fall.
Senast redigerad av FakYuToo 2016-06-22 kl. 14:09.
Citera
2016-06-22, 14:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=IR5|57645050]
Citat:
Det är det som är problemet.. Adaptera vad?
Kunskaper, man har inge egna källor. Man åker till bl.a Harvard o.dyl . sedan först.. klistrar man ihop det med koranism och påstår att koranen är kunskapens källa. Inte sant?

ja, så är det

Citat:
Vi vet in och ut på allt.. Allt
Allt utom källornas komplexa natur. Eller naturenskomplexa källa. Där brister det och regimen är beviset för det.

Citat:
Problemet är att vi inte tvingar andra betala för det..
Det här var luddigt. Ekonomisk filosofi, omsätta det til människors utveckling... det menar du att Iran behärskar?

då kan vi bara titta på alla levande fångar i Iran, de rör sig ute men som boskap åt regimen, utan rörelsefrihet för fem öre och vad yttrandefrihet gäller , är det ett främmande begrepp för både ayatollor och deras fjättrade getter.

Citat:
Märk väl skillnaden mellan Irans kärnkraftsforskning och västvärldens är att ni har övergripande samarbeten medan Iran är ett sanktionerat land som på egen hand kommit fram till alla möjliga modellerna.
Jag väntade på den! jag bara viste den skulle komma, man så är jag synsk..
(skojar) men det där argumentet, är så konspirationsartat att det är pinsamt för DIG.

Hur såg det ut innan mullorna började diktera då? På egen hand? lol

Citat:
De bekymmer vi har är inte "knowhow" det är resurser och industrier som vissa länder kontrollerar..Ni sabboterar tom deras vetenskapliga framsteg genom olika nätverk.. För det ska vara otänkbart att muslimer uppnår något öht..
Vart detta en stänk av offermentaliteten som tittade ut nu?

Ja men gissa, du förhållr dig till koran, som den perfekta boken, ja.. elelr nej? Hur, viktig är koranen på en skala.. 1 - 10

jag väntar på ditt svar om vikten av koran

Citat:
Genom åren har man ju sett hur man taktiskt blockerat möjligheterna.. Vidare skulle det vara intressant att dra en parallell till "kvinnnorna"..
Samma sak gäller där..Det ska vara otänkbart att iranska eller muslimska män ska framstå som människor med ett mänskligt beteende.. Att få muslimska/iranska barn bör bekämpas med alla medel..
Så länge du leker martyr, får du också ifrågasätta vad du från första början hade ikoranen att rota för?
har jag eller vi, sagt att ni måste stoppa er fulla av koranverserna?

eller har ni själv, haft en fantastisk förmåga .. att veta , var källorna till insikt kunskap är?

iranier, liksom flertalet muslimer , högaktar ju koranens innanmäte som är inte alldeles långt ifrån bibelverserna. men i annan form. men samma.. kunskapskälla, för dem som säger sig ha "hög kunskap"

Citat:

Det är sådant politik som kallas "totalitär" som genomsyrar alla mellanmänskliga relationerna.. Jag är inte emot er som människor men som aktörer som medvetet/omedvetet försöker etablera och upprätthålla liberalismens destruktiva maktstrukturer..
Liberalism, man kan inte prata om liberalism i så diffusa termer som hittills, dogmer finns alltid - i synenrhet inom politik, men också i vetenskap återses dogmer .. du får ingen duglig etik utan att samsas kring viss livsfilosofisk hållning, men demokratiska systemet.. håller pluralism, det är kanske det du inte ser meningen med eftersom bl.a bögar och kvinnor får ibland "stor makt" tack vare det?

Citat:
Romans, kärlek och känslor har inga gränser.. Det har du rätt i ..
MEN
Inte när alla dimensionerna av människans liv är politiserade och infekterade av liberala trossatser.. Förstår du? Kärlek är inte längre vad det en gång brukade vara
Om jag får gissa, så tror jag att du här isf berör byråkrati & paragrafrytteri snarare, än liberalism.

Det kan handla om skicklig tolkning, liksom oskicklig tolkning i användningen av frihetsparametrarna.

alla är ju inte ens intresserade av att gemensamma samfundet, inte ska låta en riktning trampa andra på tårna, det är alltid en balansgång, alltid och felmarginaler finns, annars kan man bli perfektonist och som sådan RIGID.
Citera
2016-06-22, 14:12
Medlem
Tror du jag kommer tacka nej till en SKILD somalisk kvinna med en stor rumpa och stora bröst? Jag kommer råknulla henne och sedan bli inbjuden till henne igen och igen och igen. En kvinna har rätt till närhet och kärlek. Är inte kvinnor människor inom Islam? Är de djur för er?
Citera
2016-06-22, 14:28
Medlem
Citat:
???

Vad pratar du om?

Menar du ex. att en skild muslimsk kvinna inte har rätt till sina biologiska behov, medans mannen får xxxxxx hur mycket han vill?

Är det därför en del kallar Islam för livstids fängelse? Inte bra betyg i så fall.
Får göra och inte göra har inte med den saken att göra..
Sexuellt umgänge baserad på det du uttrycker är omänskligt och väldigt djuriskt.. Utöver dina biologiska behov har du och hon en värde.. Kvinnor har lite rätt när dessa säger att män är svin..
Hur du har lyckats tillfredsställa dina behov och hur du har påverkat henne att göra det där är också av betydelse... Akten är en konsekvens av en kärlek som inbegriper ansvar och värden.. Skillnaden mellan haram och halal definieras inte efter dina behov.. Tom stället du har tagit henne för med målet "sex" är "makr"..saker du bjudit henne på etc..

Wa Allahu khairul makirin."
"and Allah is the best of planners"

Tror du inte att denna välplanerade natur har en skapare? I minsta detalj!
Minsta skada som uppkommer i henne gäller även psykiska skador är du den ansvarige..

Tilläggas att det också kan vara tvärtom.. Kvinnan lurat mannen in i något..
Senast redigerad av IR5 2016-06-22 kl. 14:36.
Citera
2016-06-22, 14:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Tror du jag kommer tacka nej till en SKILD somalisk kvinna med en stor rumpa och stora bröst? Jag kommer råknulla henne och sedan bli inbjuden till henne igen och igen och igen. En kvinna har rätt till närhet och kärlek. Är inte kvinnor människor inom Islam? Är de djur för er?
På vilket sätt är detta relevant till trådstarten och topic?
Citera
2016-06-22, 14:41
Medlem
Citat:
Får göra och inte göra har inte med den saken att göra..
Sexuellt umgänge baserad på det du uttrycker är omänskligt och väldigt djuriskt.. Utöver dina biologiska behov har du och hon en värde.. Kvinnor har lite rätt när dessa säger att män är svin..
Hur du har lyckats tillfredsställa dina behov och hur du har påverkat henne att göra det där är också av betydelse... Akten är en konsekvens av en kärlek som inbegriper ansvar och värden.. Skillnaden mellan haram och halal definieras inte efter dina behov.. Tom stället du har tagit henne för med målet "sex" är "makr"..saker du bjudit henne på etc..

Wa Allahu khairul makirin."
"and Allah is the best of planners"

Minsta skada som uppkommer i henne gäller även psykiska skador är du den ansvarige..

Ähh, du är ju bara hjärntvättad. Som att diskutera med en robot. Du har inga känslor.
Citera
2016-06-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
På vilket sätt är detta relevant till trådstarten och topic?

Det handlar om kvinnors frihet, eller?
Citera
2016-06-22, 14:43
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=IR5|57645968]
Citat:

När det kommer till psyke och psykiska skador, är det inte så banalt som du säger, du förminskar islams skadeverkning på inte bara män, men i allra största grad islams skada för kvinnor.

och du antingen gör dig ovetande om det, eller så har du begränsad kognitiv fattningsförmåga, som jag inte har lust att diskutera.

Men du tycks ha en allvarlig islamisering införlivat i dig, apropå *internaliserad islam.

Inte så konstigt att din livssyn är så svartvit : vad jag vet så förbjuder islam kärleksyttringar, att viss ömhet öppet.. kan varningar och åtal, och prygel. Det nu i 2000-talet.

Det min vän, är inte bilden av en civilserad stat. Det är däremot en klockren diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in