2016-06-20, 18:54
Medlem
Rejält rally..
Jag hade nog passat mig från att gå kort. Uppgången får närmast beskrivas som korrektion för sannolikheten för brexit, som enligt analyser och media, minskade under helgen. Nu är det så osannolikt att om det händer har det inte hänt. 3-4 procent var rimligt och 3-5 procent till om det blir som alla förväntar och man kan fokusera på annat.

Kunde inte trada idag. Tråkigt när man är rätt på bollen i oljan när man köper vid typ 4770 i torsdags men sen får sälja vid ytterligare ett nedställ och dax vid typ 9550. Antar att man lär sig och av detta att man bör vara mer långsiktig i osäkra tider då man tror på omslag..

Väljer att avvakta. Oljan lär gå till typ 53dollar på dollarförsvagningen gentemot euro o pund.

Utesluter inte att brexit i efterhand kan ha varit positivt och starten för större börsuppgång (uppskjuten räntehöjning us, inte så illa som man trott dvs omvärdering och borttagande av riskfaktorer i världsekonomin). Mkt beror på vad media nu fokuserar på.
2016-06-20, 21:58
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Rejält rally..
Jag hade nog passat mig från att gå kort. Uppgången får närmast beskrivas som korrektion för sannolikheten för brexit, som enligt analyser och media, minskade under helgen. Nu är det så osannolikt att om det händer har det inte hänt. 3-4 procent var rimligt och 3-5 procent till om det blir som alla förväntar och man kan fokusera på annat.

Kunde inte trada idag. Tråkigt när man är rätt på bollen i oljan när man köper vid typ 4770 i torsdags men sen får sälja vid ytterligare ett nedställ och dax vid typ 9550. Antar att man lär sig och av detta att man bör vara mer långsiktig i osäkra tider då man tror på omslag..

Väljer att avvakta. Oljan lär gå till typ 53dollar på dollarförsvagningen gentemot euro o pund.

Utesluter inte att brexit i efterhand kan ha varit positivt och starten för större börsuppgång (uppskjuten räntehöjning us, inte så illa som man trott dvs omvärdering och borttagande av riskfaktorer i världsekonomin). Mkt beror på vad media nu fokuserar på.

Jo visst är det så, att spänningen släppt en aning och en återhämtning sker, dock ska det inte underskattas vad vi står inför. Även om det ser ut att bli Bremain, så vet ingen än. Har svårt att se "full" återhämtning fram tills fredag. Det är stora krafter i rullning och tvekar på att de tar det osäkra före det säkra (att vara i marknaden istället för utanför)

Dock ligger jag kort sen stängning med full häv, så är jag är jävig.
Senast redigerad av rebekk 2016-06-20 kl. 22:03.
2016-06-21, 09:11
Medlem
Tror väl vi kan nå 1350 på OMX idag, men svårt läge. Kan lika gärna bli någon procent ner. Är inte på plats stora delar av dagen men fick i alla fall gjort några snabba kortningsaffärer i öppningen och tjänade några enkla hundralappar på 3 minuter. Avstår innehav när jag inte är på plats, då jag inte har någon stensäker uppfattning om åt vilket håll vi skall. Fast lägger en order på korta OMX vid 1350 samt en order på långa OMX vid 1325. Men småpengar.
2016-06-21, 15:30
Medlem
Lång Brent oljan 5015. Bör komma en studs. Ligger vid flera medelvärden 1-4 timmars grafer.

Kort Bitcoin. Haft ett kraftigt fall idag sen uppstuds från 670-680. Jag är kort på 675.

edit: fler långa brent 5007. Oroväckande att dollarn stärktes vid börsöppning us men avvaktar läget genom att dubbla..
Senast redigerad av VLCD 2016-06-21 kl. 15:38.
2016-06-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Oddsen just nu hos Bet365 för en ev. Brexit är 3.40 för att lämna och 1.33 för att stanna

Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det är ungefär samma hos Ladbrokes, just nu:
http://sports.ladbrokes.com/sports-central/uk-eu-referendum/

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Var hittar du Brexit spel på bet365?

EDIT:
Hittade.
Sport - Specialare - Storbritannien

Ser också under Nordamerika att Hillary har 1.22 och Trump 4.00 i odds.

Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Detta var ju nästan lite intressant. De olika vadslagningsfirmorna ligger väldigt nära varandra:
https://m.skybet.com/politics/eu-referendum/event/17856059
http://sports.williamhill.com/betting/en-gb/politics
https://sports.paddypower.mobi/#sport/33/competition/10158/event/4501165
etc, etc, etc.. .
Att stanna ger 1.36 hos nästan alla
Att lämna ger 3.25 hos de flesta, lägst är 3.1 och högst är 3.4
När man kikar på resultatet ser man att det förväntade är 53% för att stanna och 47% för att lämna.

Hm, plötsligt känns detta inte alls spännande längre. Om alla är överens om dessa odds så är ju utgången uppenbar -- såvida inget oväntat inträffar, förstås.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, oddsen är inte relevanta då dessa bolag för det mesta brukar använda sig av flytande odds. Genom att använda sig av flytande odds så skapas arbitrage för spelbolagen då flytande odds helt enkelt går ut på att man ändrar oddsen så att båda sidor tar ut varandra.
2016-06-21, 15:48
Medlem
Går bitcoin under först 640 och sen 620 och etablerar sig under så finns det egentligen inget alls som stoppar fortsatt fall ner mot 500. Och det är INTE positivt för bitcoin om det GB stannar kvar i EU (valutaoro gynnar generellt sett bitcoin)

Edit. Det går fort på internet. 1525 köpte jag för 675. Nu 1555 står bitcoin i 645.. omg. OCH typ 2 min senare stänger jag på 651 när det verkar vända upp. Bra affär, men liiiite skrämmande.

Edit 2. Vad gäller oljan så står den nu i 5027. Dollar försvagas något så håller kvar positionen och hoppas att jag träffade nära botten för dagen. Riktmärket är 5300.
Senast redigerad av VLCD 2016-06-21 kl. 16:01.
2016-06-21, 16:08
Medlem
Vänder sida på bitcoin. Köp 659.
2016-06-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Vänder sida på bitcoin. Köp 659.

Stänger bitcoin 671.
Oljan varit uppe på 5060 och vänt. Ligger kvar. Nu 5043. Tar nog vinsten om det går ner till 5035.
Edit: nja vad gäller oljan så ser det snarare ut som 5035 kan ge stöd för uppgång så kanske ändrar mig Köper fler olja istället på 5039.
Edit2: stänger på 5027. Fan. Men lite vinst iaf.
Senast redigerad av VLCD 2016-06-21 kl. 17:54.
2016-06-21, 19:10
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, oddsen är inte relevanta då dessa bolag för det mesta brukar använda sig av flytande odds. Genom att använda sig av flytande odds så skapas arbitrage för spelbolagen då flytande odds helt enkelt går ut på att man ändrar oddsen så att båda sidor tar ut varandra.
Ok, jag är inte alls insatt i odds-sättning.
Men... nu har oddsen ändrats än mer till Bremains fördel. 1,28 vs 3,75
Jag förstår (utgår ifrån) att oddsen är glidande beroende av satta bets. Plus att spelbolagen skarvar rejält.
Men trots detta borde väl oddsen skvallra om något.
Det råden en kraftig diskrepans mellan "polls" och odds.

Vidare, de redan satta betsen är inte glidande, utan bara de nytillkomna.
2016-06-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Ok, jag är inte alls insatt i odds-sättning.
Men... nu har oddsen ändrats än mer till Bremains fördel. 1,28 vs 3,75
Jag förstår (utgår ifrån) att oddsen är glidande beroende av satta bets. Plus att spelbolagen skarvar rejält.
Men trots detta borde väl oddsen skvallra om något.
Det råden en kraftig diskrepans mellan "polls" och odds.

Vidare, de redan satta betsen är inte glidande, utan bara de nytillkomna.

Oddsen fungerar som så att spelbolagen ändrar oddsen utifrån hur många som i detta fall bettar på Brexit och Bremain så att spelbolagen alltid kommer att göra vinst oavsett om Bremain eller Brexit vinner. Oddsen säger ingenting mer än att folk totalt har satsat mer på Bremain än Brexit, vilket är helt oväsentligt. Det väsentliga är opinionsundersökningarna där det råder dött lopp.

Opinionsundersökningarna följs bäst här: https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/
2016-06-21, 19:35
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Oddsen fungerar som så att spelbolagen ändrar oddsen utifrån hur många som i detta fall bettar på Brexit och Bremain så att spelbolagen alltid kommer att göra vinst oavsett om Bremain eller Brexit vinner. Oddsen säger ingenting mer än att folk totalt har satsat mer på Bremain än Brexit, vilket är helt oväsentligt. Det väsentliga är opinionsundersökningarna där det råder dött lopp.

Opinionsundersökningarna följs bäst här: https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/
Tack för en bra länk!

Jag hoppas på Brexit för övrigt. EU behöver upplösas och byggas upp på nytt, med mindre administration. Gemensam valuta (har inget med Brexit att göra) funkar inte i en union med flera olika "ekonomier".
2016-06-21, 19:36
Medlem
Citat:

Ger inte mycket för opinionsundersökningar av yougov o liknande onlineinstitut utan rätt samplesize som svarar på frågorna. De som önskar förändring är mer benägna att registrera sig för sådana skräpundersökningar. Skräp in - skräp ut.

De mer välutbildade i storstad vill vara kvar. De är tämligen svårövertygade av brexit argument. De mindre utbildade byter mycket lättare sida när några kändisar nu propagerar för varför det är bättre att stanna. Dessutom är det alltid så att swingvoters tenderar att som grupp rösta för det kända dvs remain när det kommer till kritan.

Tror den verkliga opinionen redan nu är 60-40 remain och att det blir 70-30 vid röstningen. Det är också något liknande som prisas in av marknaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in