2016-06-19, 23:18
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
...

Hm, plötsligt känns detta inte alls spännande längre. Om alla är överens om dessa odds så är ju utgången uppenbar -- såvida inget oväntat inträffar, förstås.

Då är det du som går all in lång innan torsdagsstängningendå? Full häv såklart

Skämt åsido, vad som gäckar mig just nu är att vi har stängt på fredag (!!!), vilket gör det så jävla bökigt om jag nu skulle få för mig att tro på "Bremain" och handla för det. Oavsett det så lär ju fredag vara en väääldigt spännande dag, från öppning till stänging. Förutom Stockholmsbörsen då, som är stendöd..
2016-06-19, 23:46
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Då är det du som går all in lång innan torsdagsstängningendå? Full häv såklart
Jo, men risken finns förstås att andra gjort samma observation och att priserna därför anpassat sig till den förväntade utgången. Vadslagningsfirmornas odds är dåligt bevarade hemligheter.
Det som jag förstås borde ha gjort var att titta på mina egna beräkningar och ignorerat allt annat, som jag nämnde tidigare: https://flashback.org/sp57588648
Inteckna hustrun, hemmet, barnen, jobbet, njurarna och köp knockout-optioner för pengarna.

Citat:
Skämt åsido, vad som gäckar mig just nu är att vi har stängt på fredag (!!!), vilket gör det så jävla bökigt om jag nu skulle få för mig att tro på "Bremain" och handla för det. Oavsett det så lär ju fredag vara en väääldigt spännande dag, från öppning till stänging. Förutom Stockholmsbörsen då, som är stendöd..
Ja, det är en sällsynt dåligt placerad midsommar detta år. Vi borde flytta den någon dag hit eller dit.
2016-06-20, 00:12
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Jo, men risken finns förstås att andra gjort samma observation och att priserna därför anpassat sig till den förväntade utgången. Vadslagningsfirmornas odds är dåligt bevarade hemligheter.
Det som jag förstås borde ha gjort var att titta på mina egna beräkningar och ignorerat allt annat, som jag nämnde tidigare: https://flashback.org/sp57588648
Inteckna hustrun, hemmet, barnen, jobbet, njurarna och köp knockout-optioner för pengarna.

Ja, det är en sällsynt dåligt placerad midsommar detta år. Vi borde flytta den någon dag hit eller dit.

Jo visst är det så, men senaste tidens nedgångar har (vad jag tror) i klar majoritet varit påverkade av osäkerheten inför en ev. Brexit. I och med att börsen gått ned kan det ju tolkas som ett försök på inprisning av att de faktiskt lämnar, vilket i så fall "bör" rekylera om utfallet blir det motsatta.

Haha, ja jag känner igen det där med att lyssna på allt och alla andra, förutom sig själv, när det kommer till att ta positioner.

Jag är mer trött på slumpen att dagen då valresultatet för en ev. Brexit, är en helgdag i Sverige. Skulle vilja sett oddsen på det innan. Lustig inställning man får till helgdagar om man handlar på heltid, till skillnad från förvärvsarbete på heltid
2016-06-20, 08:05
Medlem
Man skulle varit lång över helgen. Hmm.

Ser ut som det kommer vara upp runt 2% redan i öppningen. Är det för sent att köpa då och man bör avvakta eller är det bara att haka på hausse-tåget? Jag väljer att avvakta.
2016-06-20, 09:04
Medlem
Hallå. Vakna! Någon rear ut bull omx x10 ava till bara 10% över fredagskursen. Tack tack.

Hade tyvärr bara 13000 på kontot och är förvånad att säljordrarna får ligga kvar 3 min efter öppning. Är ju "gratis" pengar.

edit: om utställaren dyker upp och lägger korrekt köpkurs snart...

edit: Sådär.. sålt. 1500 kr i gåva. Tack. Och fattar fortfarande inte varför fler inte var vakna.. låg säljordrar på flera nivåer mellan 46 och 48 kr när korrekt kurs uppenbart var 50-51 kr.
Senast redigerad av Burkgurka 2016-06-20 kl. 09:12.
2016-06-20, 09:24
Medlem
Körde en kort OMX snabbt och tjänade en femtilapp. Enbart för att nollställa mig själv lite när det gäller "skulle ha gjort si och så". Nu har jag varit både lång och kort idag och lurar därmed mig själv att inte kunna känna "jag borde legat kvar". Slut för idag, tack för idag. Nya tag imorgon.
2016-06-20, 09:46
Medlem
GabrielToshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
edit: Sådär.. sålt. 1500 kr i gåva. Tack. Och fattar fortfarande inte varför fler inte var vakna.. låg säljordrar på flera nivåer mellan 46 och 48 kr när korrekt kurs uppenbart var 50-51 kr.

Nice. Men borde inte market maker ätit upp dem rätt fort?
2016-06-20, 09:59
Medlem
A.Iversons avatar
Morning på er!

Har inte alls snurrat OMX idag då jag misstänkte att det skulle gå upp å ligga still sidledes i obefintlig range. Letade laggers i aktier istället. Körde Cell Impact på nyhet och EnQuest på nyhetsrek. Finns många papper som inte stiger lika fort som terminen.
2016-06-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Nice. Men borde inte market maker ätit upp dem rätt fort?

Vanligen brukar market maker dyka upp efter max någon halvminut när det gäller OMX, så "kvarglömda" ordrar eller korkat lagda ordrar brukar kunna snappas upp första sekunderna. För DAX sätter dom kurser redan före kl 9 så där finns aldrig samma möjlighet att tjäna enkla pengar i öppningen. Idag dök market maker inte upp förrän efter 5-6 min så det fanns mängder med lägen att plocka upp fina ordrar på framförallt x10, plus att man kunde sälja sina bear x10 till överpriser om man satt med sådana (någon köpte för 15 kr när värdet var ca 11-12 kr).
2016-06-20, 11:32
Medlem
rebekks avatar
Var inne och nosade lite i kort och det gick vägen, men tror vi ska ner mer idag. Har svårt att se att detta är Bremain-uppgången, vill se lite paniksälj innan vi har resultatet i handen.
2016-06-20, 17:10
Medlem
Tycker det har varit lite väl överdriven uppgång idag, gissar p.g.a. färska opinionssiffror från UK. Har svårt att inte se koppling till mordet på Jo Cox förra torsdagen. Tar kort position över natten. Tankar långt tis/ons.
Senast redigerad av TheLazahYoda 2016-06-20 kl. 17:17.
2016-06-20, 17:26
Medlem
Känns lite konstigt att en lättnadsuppgång hamnar över nivåerna för när rädslenedgången startade. Köpte en liten lottsedel korta. Låg hävstång. Delvis pga att jag är ca 20k upp idag på min "pensionsfonds-trading" där jag gått all in i indexfonder senaste veckan. Byter förresten tillbaka hälften idag till likvidfonder. Andra halvan byter jag imorgon eller onsdag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in