2016-06-21, 18:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jaja, betala ni den lönen han kräver. Kom inte och säg att ingen har varnat er.

Den allsvenskan klubben som går med på hans lönekrav tar en ordentlig risk.
Så är det, klubbarna bör ställa sig frågan "Varför gick inte Malmö med på hans krav?" trots alla chanser i världen. Molins kostar antagligen mer än vad han smakar.
2016-06-21, 18:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jaja, betala ni den lönen han kräver. Kom inte och säg att ingen har varnat er.

Den allsvenskan klubben som går med på hans lönekrav tar en ordentlig risk.

Blir Molins klar för någon annan klubb i Sverige kan jag sätta en hel del på att man inte betalar mer än Malmö tänkte göra.
2016-06-21, 18:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Blir Molins klar för någon annan klubb i Sverige kan jag sätta en hel del på att man inte betalar mer än Malmö tänkte göra.

Kan sätta en del på om han ska flytta på sig så måste det till ett bud som är högre än det Malmö erbjuder.
2016-06-21, 18:27
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Kan sätta en del på om man ska flytta på sig så måste det till ett bud som är högre än det Malmö erbjuder.

Han är ju kontraktslös snart så inget som håller kvar honom, skulle vara om han väljer att inte spela fotboll då. Nu lär han ju gå utomlands om inget blir klart med Malmö, men signar han annan klubb i Sverige är det inte för några sjuka pengar.
2016-06-21, 18:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Han är ju kontraktslös snart så inget som håller kvar honom, skulle vara om han väljer att inte spela fotboll då. Nu lär han ju gå utomlands om inget blir klart med Malmö, men signar han annan klubb i Sverige är det inte för några sjuka pengar.

2,5 mille om året i fem år, orkar någon betala det i allsvenskan?
2016-06-21, 18:36
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
2,5 mille om året i fem år, orkar någon betala det i allsvenskan?

Fast nu har Malmö inte erbjudit honom 2,5 mille om året i 5 år, tror inte ens han kräver så mycket.
2016-06-21, 18:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vi pratar i nivå med de bästa i Allsvenskan. Det är sjuka pengar för en spelare som inte presterat på två år och som har två korsbandsskador på skadelistan.
2016-06-21, 18:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Fast nu har Malmö inte erbjudit honom 2,5 mille om året i 5 år, tror inte ens han kräver så mycket.

Vet du vad MFF har erbjudit honom och hur mycket Molins krävt?
2016-06-21, 18:45
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Vi pratar i nivå med de bästa i Allsvenskan. Det är sjuka pengar för en spelare som inte presterat på två år och som har två korsbandsskador på skadelistan.

Ja exakt, därav har hans värde sjunkit markant. Det blir inga sjuka löner i allsvenskan

Citat:
Vet du vad MFF har erbjudit honom och hur mycket Molins krävt?

På den första kan vi nog alla vara helt jävla säkra på att man inte erbjudit ett 5-års kontrakt på 2,5 miljon, då hade han signat innan kontraktet var ur skrivaren. Vad han kräver har jag ingen susning om, men jag tror han inser att hans värde är lägre än vad det varit.

Hade du ngt konkret att tillföra?
2016-06-21, 18:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja exakt, därav har hans värde sjunkit markant. Det blir inga sjuka löner i allsvenskan

På den första kan vi nog alla vara helt jävla säkra på att man inte erbjudit ett 5-års kontrakt på 2,5 miljon, då hade han signat innan kontraktet var ur skrivaren. Vad han kräver har jag ingen susning om, men jag tror han inser att hans värde är lägre än vad det varit.

Hade du ngt konkret att tillföra?

Han önskar 2,5 mille i fem år. Var har du fått det ifrån att man erbjudit honom det???
2016-06-21, 19:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Ja, och den klubben som inte har insett att hans värde har sjunkit markant kommer att ta en stor risk.

Jag är rätt övertygad att man överskattar hans värde om man erbjuder mer än det Malmö har gjort.
2016-06-21, 19:08
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Han önskar 2,5 mille i fem år. Var har du fått det ifrån att man erbjudit honom det???

För att jag skrev att ingen kommer betala mer än Malmö erbjudit, bara för att han ev signar med en klubb i Allsvenskan innebär inte det att man betalat det han ville ha av Malmö

Citat:
Jag är rätt övertygad att man överskattar hans värde om man erbjuder mer än det Malmö har gjort.

+1, tror ingen klubb kommer göra det heller. Men det är lättare för andra klubbar att betala mindre än vad det var för Malmö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in