2016-06-21, 14:58
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Okej, så en person som har tatueringar på huvudet är med säkerhet en psykopat och en person som inte har tatueringar på huvudet är inte det, är det rätt uppfattat?

Tror du gör dig dummare än du är...

Hade du inte tänkt en extra gång om din dotter kom hem med en sprängpumpad broiler med gaddat huvud?

Säg nej och jag skall säga dig "vem" du är haha...
Citera
2016-06-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han är ännu ett typexempel på en självutnämnd Mr Nice Guy, dessa brukar karakteriseras av deras generellt pissiga kvinnosyn, de förstår inte, eller är inte förmögna att se sambandet kass karaktär/personlighet - problem med att haffa tjejer. Istället är det tjejernas fel, som såklart borde ha dragkamp över dessa "snälla killar", de kan inte erkänna eller förstå att problemet ligger hos dom själva, och att det är dom som måste förändras.

Så fort fall liknande Lottas dyker upp så tar dom det som en bekräftelse på att de har rätt, "snälla snubbar" får inte ligga, alla brudar hookar upp med "bad boys", verkligheten är ju dock en annan, men om de erkänner det, så faller hela deras teori på varför de inte får till det, and so it goes, de fortsätter förkovra sig i sin alternativa verklighet och vägrar jobba med sina egna problem, och får då inte ligga/haffat en tjej.

Att det finns mängder(inklusive supertöntiga mjukisar) med reko snubbar som både får ligga och har bra förhållanden med snygga och smarta tjejer ignorerar de.

Utmärkt summering.
Citera
2016-06-21, 15:37
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon tackade nej till anonymt skyddat boende för hon ansåg sig smart nog att fixa detta genom att bo hos olika vänner ett tag.

Adressen till ett skyddat boende kan man inte hitta genom att söka i olika register eller genom att ringa till skatteverket. Men vännernas adresser kan man hitta hur lätt som helst.

Därför anser jag att hon led av storhetsvansinne när hon ansåg sig fixa detta på egen hand.
Tydligen kan man hitta skyddade boende och även får det att stänga.
http://www.sydsvenskan.se/2016-06-08/hot-far-skyddat-boende-att-stanga

"Hot får skyddat boende att stänga

Kvinnojouren i Södertälje lägger ner sitt skyddade boende och tre av fyra anställda har varslats om uppsägning. Verksamheten tvingas stänga efter hot, bland annat har boendet utsatts för skottlossning, rapporterar SVT Södertälje.
Det här innebär att Södertälje nu står helt utan ett skyddat boende för utsatta kvinnor och barn."
Citera
2016-06-21, 15:38
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skulden och skulden..

Det hjälper inte "lottas" i framtiden att konstatera att "skulden" ligger hos någon annan när de blir knivade/dödade. Det hjälper inte heller trafikoffer om "bussen" bär hela skulden - man är lika död för det..

Det hjälper inte den dödes anhöriga heller.

Det enda som SKULLE kunna hjälpa liknande offer i framtiden är att man på något sätt lyckades få dessa kvinnor att förstå att de leker med sitt egna liv. Att de val de gör har konsekvenser som kan vara ödesdigra.

Det hjälper absolut inte att oja sen efteråt och peka finger och sucka att sådana här män borde inte få finnas till. De finns. Men då gäller det att undvika deras sällskap till varje pris.

Att tända ljus, skriva på facebook och prata i tv om hur fruktansvärt detta är ger jag inte mycket för.

Jag är mera för att komma på åtgärder som gör skillnad.
Ja det är viktigt att tjejer inser att man enbart bör dejta normala empatiska helyllekillar som Sno till exempel.
Att ensidigt lägga skulden på en återfallsdräpare är i grunden inte lika produktivt som att granska offrets förehavanden.
Senast redigerad av Slackoff 2016-06-21 kl. 15:40.
Citera
2016-06-21, 15:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nu är jag inte lika välbekant som du med hur pedofiler resonerar. Men att ställa Lotta på ett barns intellektuella nivå tycker jag är oförskämt och tölpaktigt av dig. Du ger inte intryck av att vara speciellt begåvad men om du ber någon i din närhet att förklar vad jag skriver så framgår det tydligt att jag anser att Martin bär det fulla ansvaret för Lottas död.

Tyvärr är det så att våra val får konsekvenser. Lotta valde att träffa en anabolpumpad genomtatuerad kriminell vådsman. Det innebär inte att hon garanterat skulle bli misshandlad men sannolikheten var tämligen stor. Det är välkänt att det finns kvinnor som dras till mördare och våldsmän, om dom drabbas av våld kan det knappast anses som överraskande utan snarare som ett resultat av deras val.

Samhället kan bara till del skydda kvinnor från sina val. Och då enbart om dom väljer att samarbeta med myndigheter. Om Lotta hade valt att samarbeta med polis och åklagare kanske hon levt idag. Nu valde hon att inte göra det. Det valet fick konsekvenser för henne. Visst är det ett problem med "normala" män som stalkar och ställer till ett helvete för sina expartners. Men att kriminellt slödder är slödder är knappast någon överraskning.

Tror din kapacitet inte sträcker sig till att begripa att det handlar om ditt tänkande som är snarlikt en pedofils som inte ser utan inbillar sig att barnet gjort ett val eller ville själv. Du får det att framstå som att Lotta ville detta och jag tror inte att du ska uttala dig om begåvning då du inte kan separera de olika kvinnor som finns. Du försöker men lyckas inte och när domstolen har sagt sitt kan du droppa av för dina åsikter har liksom ingen som helst verkan. Om Lotta hade fått det skydd hon har rätt till och att rättssamhället skötte sin plikt hade hon levt nu.
Nej, dom männen ställer inte till det dom tar livet av sina x så du får läsa på igen. Det är alltså en samhällsfråga som är uppe för diskussion och då handlar det om mäns våld mot kvinnor och dödligt våld i nära relation. I den kategorin finns det inte skyll dig själv vid valet av samtalspartner, dejt, partner. make, fd osv. Ta in det nu att åsikter är ingenting som lagstiftaren tar hänsyn till då det gäller mord, misshandel, stalkning. Idiotjävlar som du ska inte få uttala sig eftersom såna som du är farliga.
Citera
2016-06-21, 16:00
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du får det att framstå som att Lotta ville detta och jag tror inte att du ska uttala dig om begåvning då du inte kan separera de olika kvinnor som finns.

Tyckte det här var intressant. Vad finns det för olika kvinnor? Hittills har det inte funnits olika kvinnor i dina utlägg, bara en homogen klump av kvinnor som ibland får otur med våldsamma män. Har de veeerkligen otur så blir dem mördade.
Citera
2016-06-21, 16:06
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Tror du gör dig dummare än du är...

Det är precis vad jag gör, och jag gör det för att försöka visa hur dumt och verklighetsfrånvänt det är att resonera som du gör. De flesta män som mördar sina partners ser inte ut som MJ. Att nån har tatueringar på hjässan kan inte tas som en intäkt för vare sig det ena eller det andra i det här avseendet.

Jag förstår att det är viktigt för dig och många andra här som inte har tatueringar på huvudet att skylla alla världens ondska och kvinnovåld på denna grupp, men det är inte sant och skapar en falsk trygghet. Den bistra sanningen är att de allra flesta män som hatar kvinnor ser ut som "helt vanliga killar" och beter sig också som sådana. Att då säga att vi ska lära oss att döma hunden efter håren istället för att döma hunden efter personligheten hjälper ingen, utan det inger bara en falsk trygghet om att den där "helt vanliga killen" i sin A&F-tröja på Stureplan faktiskt är helt ofarlig.
Citera
2016-06-21, 16:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tror din kapacitet inte sträcker sig till att begripa att det handlar om ditt tänkande som är snarlikt en pedofils som inte ser utan inbillar sig att barnet gjort ett val eller ville själv. Du får det att framstå som att Lotta ville detta och jag tror inte att du ska uttala dig om begåvning då du inte kan separera de olika kvinnor som finns. Du försöker men lyckas inte och när domstolen har sagt sitt kan du droppa av för dina åsikter har liksom ingen som helst verkan. Om Lotta hade fått det skydd hon har rätt till och att rättssamhället skötte sin plikt hade hon levt nu.
Nej, dom männen ställer inte till det dom tar livet av sina x så du får läsa på igen. Det är alltså en samhällsfråga som är uppe för diskussion och då handlar det om mäns våld mot kvinnor och dödligt våld i nära relation. I den kategorin finns det inte skyll dig själv vid valet av samtalspartner, dejt, partner. make, fd osv. Ta in det nu att åsikter är ingenting som lagstiftaren tar hänsyn till då det gäller mord, misshandel, stalkning. Idiotjävlar som du ska inte få uttala sig eftersom såna som du är farliga.

Antingen skriver du i affekt eller så har du svårt att uttrycka dig klart. Om det är det senare så gäller antagligen den gamla regeln det dunkelt skrivna är det dunkelt tänkta.

"Nej, dom männen ställer inte till det dom tar livet av sina x så du får läsa på igen." Fullständigt obegripligt vad menar du? Vänligen förtydliga

Du har nog missupfattat tråden kapitalt. Tråden heter Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda. Dvs tråden handlar om detta specifika fall och inte om någon av dig påhittad samhällsfråga

Skulle du kunna vara hygglig att visa var jag skrivit att Lotta vill bli ihjälslagen ?

Skulle du kunna vara vänlig och förtydliga vad du menar med att jag "inte kan separera de olika kvinnor som finns"? Det är ett fullständigt obegripligt påstående.

Hur ska samhället kunna skydda en person som inte vill bli skyddad och som inte tar emot den hjälp som erbjuds? I just detta fall så kan vi enkelt dra slutsatsen att Lotta har ett ansvar för sitt beslut att träffa och umgås med en kriminell anabolstinn våldsman. Lotta har ett ansvar för att hon valde att inte samarbeta med myndigheterna. Men Martin bär det fulla ansvaret för att hon slogs ihjäl.

Du ger uttryck för ett djupt kvinnoförakt då du ger intryck av att anse att en kvinna inte ska kunna inse och ta konsekvenserna av sina beslut. Jag får intryck av att du ser kvinnor som imbicilla våp utan förmåga till eftertanke elle analysera konsekvenser av sina handlingar
Citera
2016-06-21, 16:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det är precis vad jag gör, och jag gör det för att försöka visa hur dumt och verklighetsfrånvänt det är att resonera som du gör. De flesta män som mördar sina partners ser inte ut som MJ. Att nån har tatueringar på hjässan kan inte tas som en intäkt för vare sig det ena eller det andra i det här avseendet.

Jag förstår att det är viktigt för dig och många andra här som inte har tatueringar på huvudet att skylla alla världens ondska och kvinnovåld på denna grupp, men det är inte sant och skapar en falsk trygghet. Den bistra sanningen är att de allra flesta män som hatar kvinnor ser ut som "helt vanliga killar" och beter sig också som sådana. Att då säga att vi ska lära oss att döma hunden efter håren istället för att döma hunden efter personligheten hjälper ingen, utan det inger bara en falsk trygghet om att den där "helt vanliga killen" i sin A&F-tröja på Stureplan faktiskt är helt ofarlig.

Du drar fullständigt galna slutsatser. Det är ingen som påstått att alla kvinnomisshandlare ellr mördare ser ut som eller behöver se ut som Martin. Men i just detta fall valde Lotta att träffa och umgås med en anabolstinn tatuerad dömd våldsman. Självfallet behöver detta inte innebära att hon skulle misshandlas eller dödas. Risken är dock radikalt mycket högre än om skulle valt att umgås med en busschaufför som var aktiv i amnesty.

Du har dock rätt i att kvinnomisshandlare kan se ut hur som helst. Dock är sannoliken att bli misshandlad av en genomsnittlig kriminell våldsverkare betydligt större än att bli det av en genomsnittlig bibliotikarie eller busschaufför
Citera
2016-06-21, 16:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Antingen skriver du i affekt eller så har du svårt att uttrycka dig klart. Om det är det senare så gäller antagligen den gamla regeln det dunkelt skrivna är det dunkelt tänkta.

"Nej, dom männen ställer inte till det dom tar livet av sina x så du får läsa på igen." Fullständigt obegripligt vad menar du? Vänligen förtydliga

Du har nog missupfattat tråden kapitalt. Tråden heter Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda. Dvs tråden handlar om detta specifika fall och inte om någon av dig påhittad samhällsfråga

Om det nu handlar om mord så bör du väl inse att det inte finns något som kommer ge den misstänkte förmildrande omständigheter pga att du anser att Lotta valde den här mannen.
Eller du kanske har något extra i lagtexten som du kan delge oss?

Det är en samhällsfråga och den är inte påhittad, så om du missat Götblad, och mediernas text om detta fallet, så är det ditt problem.
Citera
2016-06-21, 16:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Tyckte det här var intressant. Vad finns det för olika kvinnor? Hittills har det inte funnits olika kvinnor i dina utlägg, bara en homogen klump av kvinnor som ibland får otur med våldsamma män. Har de veeerkligen otur så blir dem mördade.
Citat:

Skulle du kunna vara vänlig och förtydliga vad du menar med att jag "inte kan separera de olika kvinnor som finns"? Det är ett fullständigt obegripligt påstående.

Trodde du alla kvinnor är lika? Hjäääälp!
Ja din tolkning av text kanske ger dig missvisande information, men du får läsa igen.
Mordet på Lotta som hade kunnat undvikas om rättssamhället skött sin uppgift.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-21 kl. 16:48.
Citera
2016-06-21, 16:47
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Du drar fullständigt galna slutsatser. Det är ingen som påstått att alla kvinnomisshandlare ellr mördare ser ut som eller behöver se ut som Martin. Men i just detta fall valde Lotta att träffa och umgås med en anabolstinn tatuerad dömd våldsman. Självfallet behöver detta inte innebära att hon skulle misshandlas eller dödas. Risken är dock radikalt mycket högre än om skulle valt att umgås med en busschaufför som var aktiv i amnesty.

Du har dock rätt i att kvinnomisshandlare kan se ut hur som helst. Dock är sannoliken att bli misshandlad av en genomsnittlig kriminell våldsverkare betydligt större än att bli det av en genomsnittlig bibliotikarie eller busschaufför

Mina slutsatser är inte alls helt galna. Visst, ska vi prata om troligheter med en variabel så har du rätt, men verkligheten är aldrig riktigt så enkel.

Har du förresten statistik på att busschaufförer och bibliotikarier är mindre troliga att slå sina partners än dömda våldsbrottslingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in