Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Tror din kapacitet inte sträcker sig till att begripa att det handlar om ditt tänkande som är snarlikt en pedofils som inte ser utan inbillar sig att barnet gjort ett val eller ville själv. Du får det att framstå som att Lotta ville detta och jag tror inte att du ska uttala dig om begåvning då du inte kan separera de olika kvinnor som finns. Du försöker men lyckas inte och när domstolen har sagt sitt kan du droppa av för dina åsikter har liksom ingen som helst verkan. Om Lotta hade fått det skydd hon har rätt till och att rättssamhället skötte sin plikt hade hon levt nu.
Nej, dom männen ställer inte till det dom tar livet av sina x så du får läsa på igen. Det är alltså en samhällsfråga som är uppe för diskussion och då handlar det om mäns våld mot kvinnor och dödligt våld i nära relation. I den kategorin finns det inte skyll dig själv vid valet av samtalspartner, dejt, partner. make, fd osv. Ta in det nu att åsikter är ingenting som lagstiftaren tar hänsyn till då det gäller mord, misshandel, stalkning. Idiotjävlar som du ska inte få uttala sig eftersom såna som du är farliga.
Antingen skriver du i affekt eller så har du svårt att uttrycka dig klart. Om det är det senare så gäller antagligen den gamla regeln det dunkelt skrivna är det dunkelt tänkta.
"Nej, dom männen ställer inte till det dom tar livet av sina x så du får läsa på igen." Fullständigt obegripligt vad menar du? Vänligen förtydliga
Du har nog missupfattat tråden kapitalt. Tråden heter Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda. Dvs tråden handlar om detta specifika fall och inte om någon av dig påhittad samhällsfråga
Skulle du kunna vara hygglig att visa var jag skrivit att Lotta vill bli ihjälslagen ?
Skulle du kunna vara vänlig och förtydliga vad du menar med att jag "inte kan separera de olika kvinnor som finns"? Det är ett fullständigt obegripligt påstående.
Hur ska samhället kunna skydda en person som inte vill bli skyddad och som inte tar emot den hjälp som erbjuds? I just detta fall så kan vi enkelt dra slutsatsen att Lotta har ett ansvar för sitt beslut att träffa och umgås med en kriminell anabolstinn våldsman. Lotta har ett ansvar för att hon valde att inte samarbeta med myndigheterna. Men Martin bär det fulla ansvaret för att hon slogs ihjäl.
Du ger uttryck för ett djupt kvinnoförakt då du ger intryck av att anse att en kvinna inte ska kunna inse och ta konsekvenserna av sina beslut. Jag får intryck av att du ser kvinnor som imbicilla våp utan förmåga till eftertanke elle analysera konsekvenser av sina handlingar