2016-06-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Än en gång.. försök förstå..det finns inget skyddat boende som inte går att hitta.
MJ hade löst det på 24 timmar. Lotta visste det.... så det var uteslutet.

Så det var tryggare att bo hos vänner och expojkvännen? Och hemma..
Citera
2016-06-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Och kan någon(kanske du "sno"?)förklara för en dum kvinna som jag vad fan en kvinnohatare som han Martin Jonsson psykopaten här skall med kvinnor till?!
Hatar jag något så inte FAN vill jag då ha med den skiten att göra. Men han, psykopaten Martin Jonsson, han som SÅ många andra just kvinnohatare propsar på vill ändå och detta "ha sig en kvinna"?
Vad fan ska ni med skiten till och detta då egentligen...?

Jag kan förklara. Du har inte råkat märka det tidigare att män och kvinnor dras till varandra bl.a. pga sexuella begär?

En människas sexualitet är en mycket komplex sak. Ibland hatar man det man begär.. Eller åtminstone skäms man för att man inte kan låta bli.

Det blir rätt tokigt när man låter underlivet bestämma åt huvudet.

Men som GM skrev på sin feja: är man kräsen får man inte ligga..

Han kanske delade den åsikten med Lotta?
Citera
2016-06-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Njae det funkar väl bra? Det är folk som hållit sig gömda i åratal. Förmodligen hade dom väl placerat henne utomlands.

Madeleine Graaf höll ju sig undan sin plågoande tills han hade lugnat ner sig. Att hon sen gifte sig med en kokainist strax efter bekräftar bara regeln om dessa "helt vanliga tjejer"..
Citera
2016-06-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Det verkar inte vara någon hemma.
Försökte en sista gång att förklara för dig hur verkligheten ser ut för utsatta kvinnor. Bortkastat.

Lösningen kan väl ändå inte vara att inte göra något själv när ens barn skadas för livet?

Något föräldraansvar måste väl ändå även mamman ha?
Citera
2016-06-18, 02:13
Medlem
En grej, jag inte förstår, han säger att han precis har kommit "ut". Om man umgås med våldsamma kriminella är det inte lite som att be om att få betala priset vad det innebär just att umgås i sådana kretsar? Man sitter ju inte i fängelse av ingen anledning alls.

Är människan farlig så är människan farlig även om straff är avtjänat och om man umgås med sådana människor så måste man ju också tagit något form av beslut att den risken är man villig att ta. Jag förstår inte hela och man hörde ju på samtalsresonemanget att denna person inte direkt kunde tala för sig mer än på ett hotfullt sätt för att på så sätt skövla sig en väg fram.
Citera
2016-06-18, 02:26
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragevis
En grej, jag inte förstår, han säger att han precis har kommit "ut". Om man umgås med våldsamma kriminella är det inte lite som att be om att få betala priset vad det innebär just att umgås i sådana kretsar? Man sitter ju inte i fängelse av ingen anledning alls.

Är människan farlig så är människan farlig även om straff är avtjänat och om man umgås med sådana människor så måste man ju också tagit något form av beslut att den risken är man villig att ta. Jag förstår inte hela och man hörde ju på samtalsresonemanget att denna person inte direkt kunde tala för sig mer än på ett hotfullt sätt för att på så sätt skövla sig en väg fram.

Självklart får man ju räkna med att man kommer att bli slagen till svår identifierbart skick och även kanske oidentifierbart skick.
Citera
2016-06-18, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, bott hos andra men inte hemma under en tid. Är det inte skäl nog menar du?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22999870.ab

http://www.expressen.se/nyheter/slapptes-fran-fangelse--da-dodade-han-lotta/

Förstår inte du att du yrar om att hon skulle fixa detta själv? Varför ska du förvränga allt är du så jävla kränkt och hatisk?

Hon tackade nej till anonymt skyddat boende för hon ansåg sig smart nog att fixa detta genom att bo hos olika vänner ett tag.

Adressen till ett skyddat boende kan man inte hitta genom att söka i olika register eller genom att ringa till skatteverket. Men vännernas adresser kan man hitta hur lätt som helst.

Därför anser jag att hon led av storhetsvansinne när hon ansåg sig fixa detta på egen hand.
Citera
2016-06-18, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragevis

Han var en återfallsförbrytare när det gäller just våldsbrott. Han hade dödat förut. På hans facebook kan man läsa hur han “hatar” den ena och den andra och hur han till och med säger det vara LÖNT att sitta inne ett tag för att kunna ta livet av någon han hatar..

Han berättar också helt öppet när han ska in igen, eftersom “vissa människor inte kan sköta saker själva, utan blandar in polisen”..

Den enda sysselsättning man kan avläsa på hans facebook är gymmet. Sen blir det några kalla. Och helgerna kräver sin återhämtning..

Har man något I huvudet, inser man snabbt att killen är våldsam, dricker och bygger upp sin muskulatur. Det finns inget annat I hans liv. Hans bekantskapskrets består av likasinnade.

Varför skulle en helt vanlig tjej vilja umgås med en sådan man? Vad hade han att erbjuda en sådan tjej?
Citera
2016-06-18, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Efter ett eventuellt fängelsestraff hade han nog spårat upp henne förr eller senare. Det enda som kunde ha hjälpt henne då hade varit om hon fått ny id - men det hade inte hjälpt hennes vänner. Han hotade ju att döda dom också.

Överdriver du nu inte? Den förra fickvännen berättade i pressen att för henne räckte det med att GM åkte in för "ett par månader". Under den tiden gjorde hon slut och anmälde honom dessutom för ytterligare brott.

Han har inte spårat upp henne efter fängelsevistelsen. Inte heller spöat upp henne sen han kom ut.
Citera
2016-06-18, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så det var tryggare att bo hos vänner och expojkvännen? Och hemma..
Hennes val, Ja!
Hon ville inte vara distanserad, vilket hon skulle vara vid 'skyddat boende' och MJ skulle lägga hand på vännerna eller/och expojkvännen med eventuella katastrofala följder.
För att därefter söka upp Lotta och plocka henne.
Valde därför alternativet att vara nära vänner och expojkvän med tanken, jag kan klara mig med lite tur, mina vänner och expojkvän råkar troligtvis ej illa ut för MJ.

Vad tror du?
Citera
2016-06-18, 08:26
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Överdriver du nu inte? Den förra fickvännen berättade i pressen att för henne räckte det med att GM åkte in för "ett par månader". Under den tiden gjorde hon slut och anmälde honom dessutom för ytterligare brott.

Han har inte spårat upp henne efter fängelsevistelsen. Inte heller spöat upp henne sen han kom ut.
Och det här kände Lotta till?

Dessutom: Hur vet du att han inte försökte spåra upp sin förra tjej men misslyckades?
Citera
2016-06-18, 08:31
Medlem
Hur man än ser på hur kvinnan agerade så tyder alla uppgifter som komit fram om GM att han med hänsyn till sina tidigare gärningar inte är kvalificerad att leva fritt i samhället. Han borde för länge sedan blivit inspärrad på en sluten psykiatrisk klinik med 0% möjlighet till frigång. Men tyvärr är det inte så med vår töntvård av svårt psykiskt sjuka och våldsamma individer.
Senast redigerad av CICSE 2016-06-18 kl. 08:33. Anledning: Glömt ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in