Än en gång.. försök förstå..det finns inget skyddat boende som inte går att hitta.
MJ hade löst det på 24 timmar. Lotta visste det.... så det var uteslutet.
Så det var tryggare att bo hos vänner och expojkvännen? Och hemma..
Det finns inget, jag upprepar INGET, normalt med Psykopater, därför kallas de just för detta, "Psykopater", då.
Ja, jag väljer att kalla dessa avarter som GM här vid det(kraftfulla och tillika målande!) ord som åtminstone förr/ tidigare var mindre socialt accepterat, det var DÅ inte bara och endast ett ord, utan då en samhällsvärdering- en klassificering DÅ f. ö grundad på iaf en samhälls- och dito slags människomoral...
Nu har man sänkt den ribban, detta då betydligt för vad som är och anses vara normalt(moralt) och det så pass att man här smugit in ordet "Socialt", alltså det tidigare och numera förlegade ordet "Psykopat" har bytts ut mot ordet "Antisocial personlighetsstörning".
Men som sagt så vittnar ordvalet här OCKSÅ om var just samhället står någonstans och vilka normer då samhället VÄLJER att gradera in sina medborgare via, detta då förutom det skydd en polis(polisman?)här fick vid ett av brotten GM här stod inför rätta för- polisen ifråga fick AV RÄDSLA sitt namn anonymiserat...
Och på tal om detta att vara rädd/ behöva vara rädd, så resonerar samhället så här/ samhället VÄLJER att resonera så här kring då bl. a och t. ex utsatta kvinnor:
"– En persons rädsla räcker inte...". http://www.aftonbladet.se/nyheter/dodadekvinnor/arkiv/article20412880.ab
Artikeln handlar om en kvinna som fått en kniv i sig(bildtext: När Lena togs in efter överfallet satt kniven kvar i vänstra ansiktshalvan där den fastnat i käkbenet.") och som under en viss tid skyddats av samhället, därför hon förmodligen fick fortsätta leva(lever denna "Lena" ännu eller är hon ÄNNU ett offer för mäns mot kvinnor dödliga våld?!), men där samhället väljer att taga bort just det skydd som fram till dess hållit henne vid liv.
Mer citat ur den artikeln:
Bilden på Lena togs på sjukhus för 18 år sedan efter ex-mannens mordförsök. Sedan dess har hon levt på hemlig adress, med så kallad kvarskrivning.
Nu vill skattemyndigheten ta bort skyddet.
– Min ex-man har svurit på att döda mig, säger Lena som känner tryggheten raseras.
I ett försök att vädja till tjänstemännen har hon nu skickat bilden på sig själv, tagen en morgon 1994. Hela knivbladet var indrivet i ansiktet, men hade fastnat i käkbenet. Hon hade ett tio stick i bröstkorg och huvud.
Samhället utgörs av alla dess medborgare och där som samhället inte rår på att skydda sina medborgare från GM likt Martin Jonsson här så måste individen självt taga sitt eget ansvar.
Så på det viset har du helt rätt.(se min signatur för detta).
Det finns inga så pass stora grupper här i samhället som just män och kvinnor och är det på det viset att den ena gruppen här, kvinnorna då, skall behöva dö för att den andra gruppen här, männen då, skall ha och finna och även få favör för sina behov så behöver den undertryckta gruppen här självt utjämna dessa orättvisorna.
Samhället går som sagt i bräschen för, bl. a då detta med "Jämlikhet", och då skall även samhället få betala där som "Samhället" fallerar, men så borde kvinnor som Lotta här också ha tänkt och även då hon som just kvinna ha fungerat.
Nej, jag uppviglar inte, jag uppmanar.
Många grupper vill göra sig hörda här i "samhället" och göra anspråk på att vara just "en grupp", men det finns endast två grupper och som utgör majoriteten här i samhället och det är just män och det är just kvinnor.
Bland dessa två grupper drar ALLTID kvinnan det kortaste strået(ekonomiskt, o. s. v. och m. m.) och enligt statistik också oftast med dödlig utgång detta på både lång sikt och på kort sikt.
Det är dags nu(det är iaf år 2016 nu?! ), att utjämna dessa orättvisorna, det är minst sagt på tiden nu att utjämna denna obalansen och för att då samhället skall kunna uppnå den "Jämlikhet" och som samhället påstår sig vara/ utgöra, men då också och detta hela tiden eftersträva...?!
Låt detta börja(eg. fortsätta)med hon "Lotta" här?
På tal om hon "Lotta" här, men Aftonbladets artikelserie om "Dödade kvinnor", http://story.aftonbladet.se/dodadekvinnor/, men har Aftonbladet uppdaterat denna siffran? 251 kvinnor mördade då och senast då mördade i februari i år? F. ö också det, den enligt AB här senaste av en man döda kvinna här, en kvinna(MÄNNISKA!) och som beskrivs som: "Levnadsglad, positiv och hjärtlig".
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Och kan någon(kanske du "sno"?)förklara för en dum kvinna som jag vad fan en kvinnohatare som han Martin Jonsson psykopaten här skall med kvinnor till?!
Hatar jag något så inte FAN vill jag då ha med den skiten att göra. Men han, psykopaten Martin Jonsson, han som SÅ många andra just kvinnohatare propsar på vill ändå och detta "ha sig en kvinna"?
Vad fan ska ni med skiten till och detta då egentligen...?
Men något svar på denna "mekanismen" kommer inte att komma från "sno" här och ej heller från Martin Jonsson här- Martins version blir just Martins, Lotta här kan inte längre föra sin talan, hon?
Den som, detta om möjligt, kunnat förklara "mekanismerna" här och bringa klarhet i ffa mäns sjukligt störda hjärnor när det gäller just detta sjukliga begäret efter något man hatar, kvinnor i detta fallet, är hon "Lotta" här, hon som ljuset släcktes för och detta för att hon sade "Nej!". Vilket INGEN gör ostraffat och vad då gäller en Psykopat; "Psykopati" är något mestadels manligt att lida utav.
Utgör man ena halvan av ett "komplett samhälle" så har du "sno" helt rätt i att då får man också taga det ansvaret.
DU "sno" ser likheter, jag ser skillnader.
"Jämlikhet och rättvisa", men låt oss alla sträva dithän! Ty hyckleri är inget att sträva efter.
Fler brottsoffer likt hon "Lotta" här kommer att skördas, men då kallas det för "Kultur", närmare bestämt för "Mångkultur"(se här återigen min sign.).
Så visst skall var kvinna taga sitt ansvar för sitt egna liv, detta absolut, för samhället ser(främst då ekonomiskt)fram emot mot färre brottsoffer och på den punkten bör både man som kvinna vara och agera jämlikt!!
Jag kan förklara. Du har inte råkat märka det tidigare att män och kvinnor dras till varandra bl.a. pga sexuella begär?
En människas sexualitet är en mycket komplex sak. Ibland hatar man det man begär.. Eller åtminstone skäms man för att man inte kan låta bli.
Det blir rätt tokigt när man låter underlivet bestämma åt huvudet.
Men som GM skrev på sin feja: är man kräsen får man inte ligga..
Njae det funkar väl bra? Det är folk som hållit sig gömda i åratal. Förmodligen hade dom väl placerat henne utomlands.
Madeleine Graaf höll ju sig undan sin plågoande tills han hade lugnat ner sig. Att hon sen gifte sig med en kokainist strax efter bekräftar bara regeln om dessa "helt vanliga tjejer"..
En grej, jag inte förstår, han säger att han precis har kommit "ut". Om man umgås med våldsamma kriminella är det inte lite som att be om att få betala priset vad det innebär just att umgås i sådana kretsar? Man sitter ju inte i fängelse av ingen anledning alls.
Är människan farlig så är människan farlig även om straff är avtjänat och om man umgås med sådana människor så måste man ju också tagit något form av beslut att den risken är man villig att ta. Jag förstår inte hela och man hörde ju på samtalsresonemanget att denna person inte direkt kunde tala för sig mer än på ett hotfullt sätt för att på så sätt skövla sig en väg fram.
En grej, jag inte förstår, han säger att han precis har kommit "ut". Om man umgås med våldsamma kriminella är det inte lite som att be om att få betala priset vad det innebär just att umgås i sådana kretsar? Man sitter ju inte i fängelse av ingen anledning alls.
Är människan farlig så är människan farlig även om straff är avtjänat och om man umgås med sådana människor så måste man ju också tagit något form av beslut att den risken är man villig att ta. Jag förstår inte hela och man hörde ju på samtalsresonemanget att denna person inte direkt kunde tala för sig mer än på ett hotfullt sätt för att på så sätt skövla sig en väg fram.
Självklart får man ju räkna med att man kommer att bli slagen till svår identifierbart skick och även kanske oidentifierbart skick.
Förstår inte du att du yrar om att hon skulle fixa detta själv? Varför ska du förvränga allt är du så jävla kränkt och hatisk?
Hon tackade nej till anonymt skyddat boende för hon ansåg sig smart nog att fixa detta genom att bo hos olika vänner ett tag.
Adressen till ett skyddat boende kan man inte hitta genom att söka i olika register eller genom att ringa till skatteverket. Men vännernas adresser kan man hitta hur lätt som helst.
Därför anser jag att hon led av storhetsvansinne när hon ansåg sig fixa detta på egen hand.
Han var en återfallsförbrytare när det gäller just våldsbrott. Han hade dödat förut. På hans facebook kan man läsa hur han “hatar” den ena och den andra och hur han till och med säger det vara LÖNT att sitta inne ett tag för att kunna ta livet av någon han hatar..
Han berättar också helt öppet när han ska in igen, eftersom “vissa människor inte kan sköta saker själva, utan blandar in polisen”..
Den enda sysselsättning man kan avläsa på hans facebook är gymmet. Sen blir det några kalla. Och helgerna kräver sin återhämtning..
Har man något I huvudet, inser man snabbt att killen är våldsam, dricker och bygger upp sin muskulatur. Det finns inget annat I hans liv. Hans bekantskapskrets består av likasinnade.
Varför skulle en helt vanlig tjej vilja umgås med en sådan man? Vad hade han att erbjuda en sådan tjej?
Efter ett eventuellt fängelsestraff hade han nog spårat upp henne förr eller senare. Det enda som kunde ha hjälpt henne då hade varit om hon fått ny id - men det hade inte hjälpt hennes vänner. Han hotade ju att döda dom också.
Överdriver du nu inte? Den förra fickvännen berättade i pressen att för henne räckte det med att GM åkte in för "ett par månader". Under den tiden gjorde hon slut och anmälde honom dessutom för ytterligare brott.
Han har inte spårat upp henne efter fängelsevistelsen. Inte heller spöat upp henne sen han kom ut.
Så det var tryggare att bo hos vänner och expojkvännen? Och hemma..
Hennes val, Ja!
Hon ville inte vara distanserad, vilket hon skulle vara vid 'skyddat boende' och MJ skulle lägga hand på vännerna eller/och expojkvännen med eventuella katastrofala följder.
För att därefter söka upp Lotta och plocka henne.
Valde därför alternativet att vara nära vänner och expojkvän med tanken, jag kan klara mig med lite tur, mina vänner och expojkvän råkar troligtvis ej illa ut för MJ.
Överdriver du nu inte? Den förra fickvännen berättade i pressen att för henne räckte det med att GM åkte in för "ett par månader". Under den tiden gjorde hon slut och anmälde honom dessutom för ytterligare brott.
Han har inte spårat upp henne efter fängelsevistelsen. Inte heller spöat upp henne sen han kom ut.
Och det här kände Lotta till?
Dessutom: Hur vet du att han inte försökte spåra upp sin förra tjej men misslyckades?
Hur man än ser på hur kvinnan agerade så tyder alla uppgifter som komit fram om GM att han med hänsyn till sina tidigare gärningar inte är kvalificerad att leva fritt i samhället. Han borde för länge sedan blivit inspärrad på en sluten psykiatrisk klinik med 0% möjlighet till frigång. Men tyvärr är det inte så med vår töntvård av svårt psykiskt sjuka och våldsamma individer.
Senast redigerad av CICSE 2016-06-18 kl. 08:33.
Anledning: Glömt ord