2016-06-21, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är helt upp till dig att tolka mina frågor som översittande men det ändrar inte på det faktum att frågor måste ställas för man kan inte blint acceptera allt som sägs för det finns garanterat falska vittnesmål när det kommer till GS, sen om det rör sig om medvetna eller omedvetna lögner låter jag vara osagt men jag har nu återigen förklarat för honom varför jag ställer frågorna, jag ger dig dock samma tips som honom, läs igenom både denna och andra GS trådar för du kommer att märka varför man ställer vissa frågor lite hårdare än andra relativt snabbt.

Ok.
Jag håller med, det kan hända att jag är lite extra känslig då jag själv blivit utsatt för liknande kupp i min egen lägenhet.

Skillnaden i mitt fall är dock att jag knappast ser mig själv som TI eller gangstalked (tycker att det är idiotiska begrepp som förenklar eller förminskar vad man kanske varit med om) jag ser mig heller inte som ett offer.

Det jag skulle vilja veta är dock hur man förutom inom myndigheten SAKINT går vidare för att anmäla missförhållanden i vissa ärenden?
Du verkar veta en hel del inom det polisiära..
Citera
2016-06-21, 09:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIME
Ok.
Jag håller med, det kan hända att jag är lite extra känslig då jag själv blivit utsatt för liknande kupp i min egen lägenhet.

Skillnaden i mitt fall är dock att jag knappast ser mig själv som TI eller gangstalked (tycker att det är idiotiska begrepp som förenklar eller förminskar vad man kanske varit med om) jag ser mig heller inte som ett offer.

Det jag skulle vilja veta är dock hur man förutom inom myndigheten SAKINT går vidare för att anmäla missförhållanden i vissa ärenden?

Jag är inte någon expert inom det rättsliga men det man kan göra för att få bollen i rullning om man har genuint vattentäta bevis är att kontakta en advokat och se till att man har allt i perfekt ordning där advokaten har tillgång till allt material och där det inte finns några frågetecken.

Det har diskuterats om just detta tidigare i denna tråd (tänker inte peka ut någon speciell då det är smidigare att gå tillbaka och läsa själv) där vi i stort sett kom fram till att bevisen måste vara vattentäta, allt måste vara förståeligt och det måste ligga inom ramarna för vad majoriteten av människor klassar som möjligt. (så inget nämnande av redigering av fotograferingar via fjärrkontroll eller Skalärvågor som två exempel för då kommer ingen att ta i det även om någonting sånt skulle hända för det är saker som är i stort sett omöjliga att bevisa om de mest extrema sakerna som man beskyller sina påstådda gs perps för)

Men om man inte vill försöka att få en lösning via rättssystemet så får man antingen välja att leva med det eller så får man kolla med en läkare (inte nödvändigtvis en psykolog) kring vissa av symptomerna för vissa beskrivningar kan röra sig om något vanligt som att man börjar bli gammal till att man kanske har blivit (fysiskt) sjuk och därmed kanske blandar ihop det som genuint händer med vad man tror händer.

Jag hoppas jag har svarat på din fråga nu för jag hade lite svårt att tolka den iomed felstavningen av det versala ordet.
Citera
2016-06-21, 10:30
Bannlyst
Citat:
Och jag säger återigen, det tyder tyvärr inte på det du verkar ha trott/tror utan det stärker återigen att du kan ha missuppfattat situationen för du kan ha trott dig sett dem hålla så som poliser gör när de egentligen kanske bar på en mobiltelefon (eller något annat liknande föremål) och höll händerna/handen i det läget för att öppna bildörren.

Det jag vill ha sagt är att ditt bevis för att du skall ha blivit mordhotad är inte hållbart då alla mins/ser saker på olika sätt, ett gott exempel på det är vid en bilolycka så kommer du att få höra flera olika vittnesmål där många detaljer skiljer sig åt till en sådan grad att vittnesmålen även kan säga emot varandra.

Det är därför man måste ställa frågor och speciellt när det bara är ett enda vittne för vittnet kan ha missat saker eller i efterhand bestämt sig för att de såg/hörde en sak när det egentligen var någonting annat. (vilket är varför vittnesmål måste tas så fort som möjligt vid olyckor/brott då man glömmer bort saker osv, osv)

Frågorna är inte där för att håna någon utan de är för att genuint sålla bort allt potentiellt skit som kan dölja sanningen, om du läser igenom både den här tråden men även andra Gang Stalkning trådar här på Flashback någon vacker dag så kommer du snabbt att märka att det finns en hel del skitsnack från en del som påstår sig vara Ti och att vi har hört exakt samma visa gång på gång och vi har bevisat att samma sak är falskt eller lurendrejeri minst lika många gånger.

Du glömmer att dem körde en snabbt bil och stanade och hoppade ut och tittade i fönstret min väns fönster! Samtidigt som han hållde kropps hållningen som polisen gör!
Och det faktum att övervakarna diskuterade om dem skulle skjuta mig!
Du glömmer bort den biten
Citera
2016-06-21, 10:32
Bannlyst
Citat:
Jag är inte någon expert inom det rättsliga men det man kan göra för att få bollen i rullning om man har genuint vattentäta bevis är att kontakta en advokat och se till att man har allt i perfekt ordning där advokaten har tillgång till allt material och där det inte finns några frågetecken.

Det har diskuterats om just detta tidigare i denna tråd (tänker inte peka ut någon speciell då det är smidigare att gå tillbaka och läsa själv) där vi i stort sett kom fram till att bevisen måste vara vattentäta, allt måste vara förståeligt och det måste ligga inom ramarna för vad majoriteten av människor klassar som möjligt. (så inget nämnande av redigering av fotograferingar via fjärrkontroll eller Skalärvågor som två exempel för då kommer ingen att ta i det även om någonting sånt skulle hända för det är saker som är i stort sett omöjliga att bevisa om de mest extrema sakerna som man beskyller sina påstådda gs perps för)

Men om man inte vill försöka att få en lösning via rättssystemet så får man antingen välja att leva med det eller så får man kolla med en läkare (inte nödvändigtvis en psykolog) kring vissa av symptomerna för vissa beskrivningar kan röra sig om något vanligt som att man börjar bli gammal till att man kanske har blivit (fysiskt) sjuk och därmed kanske blandar ihop det som genuint händer med vad man tror händer.

Jag hoppas jag har svarat på din fråga nu för jag hade lite svårt att tolka den iomed felstavningen av det versala ordet.

Men hur ska man göra då att skaffa vattentäta bevis? När man inte har en inkomst att tala om?
Citera
2016-06-21, 11:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Du glömmer att dem körde en snabbt bil och stanade och hoppade ut och tittade i fönstret min väns fönster! Samtidigt som han hållde kropps hållningen som polisen gör!

1. Bor din vän på marknivå? (antar att han gör det)

2. En snabb bil betyder absolut inte någonting då det allt tydligare (i mina ögon) låter som du har sett ungdomar och ungdomar brukar vilja ha lite frifräsig bilar.

3. Att de tittade in i fönstret när de klev ut ur bilen tyder inte någonting då den personen kanske bara tittade åt det hållet när han klev ut ur bilen (vilket är vanligt) alternativt att han kollade om det var det huset som han skulle in i för att han kanske hade en vän i en annan lägenhet (har för mig att du har nämnt att det var en lägenhet som din vän bodde i, annars så ber jag om ursäkt för att jag mindes fel)

Du gör extrema antagande där det finns andra svar som dessutom är helt vanliga.

Citat:

Ja det hade jag gjort men att du hörde röster säger tyvärr ingenting så länge du inte kan bevis att det inte bara var röster i ditt huvud utan någon som satte dem där.

Som sagt, att prata om röster i huvudet är inte någonting man skall använda som bevis för det kommer (troligtvis) ingen advokat att röra vid då det automatiskt är en varningsklocka.

Citat:
Men hur ska man göra då att skaffa vattentäta bevis? När man inte har en inkomst att tala om?

Genom anteckningar, vara kritisk till det man själv antar vid första ögonblicket och en rad andra saker, ett gott exempel på att man behöver vara kritisk är just fallet där du säger dig ha uppfattat det som att du har blivit mordhotad, det du har sagt än så länge är inte hållbart då det har på tok för lätt kunnat bortförklaras som att du helt enkelt har sett fel eller låtit fantasin löpa fritt.

Dock så skall man inte bara var negativ i kritiken utan man ska försöka komma med svar på vad det kan ha varit om det inte rör sig om GS.

Sedan så behöver du inte super dyr utrustning för att spela in ljud bara en tillräckligt känslig mikrofon, om du vill ha de absolut känsligaste så rekommenderar jag att du håller ett vakande öga på konkursaktioner i väntan på att ett företag som antingen säljer den typen av utrustning eller något annat liknande går i KK för att på så sätt kanske komma över annars dyr utrustning för en billigare peng. (Finns inga garantier för att du har råd att köpa allt då det trots allt är auktioner vi talar om)
Citera
2016-06-21, 14:32
Bannlyst
Citat:
1. Bor din vän på marknivå? (antar att han gör det)

2. En snabb bil betyder absolut inte någonting då det allt tydligare (i mina ögon) låter som du har sett ungdomar och ungdomar brukar vilja ha lite frifräsig bilar.
Jag menar att dem körde snabbt
Citat:
3. Att de tittade in i fönstret när de klev ut ur bilen tyder inte någonting då den personen kanske bara tittade åt det hållet när han klev ut ur bilen (vilket är vanligt) alternativt att han kollade om det var det huset som han skulle in i för att han kanske hade en vän i en annan lägenhet (har för mig att du har nämnt att det var en lägenhet som din vän bodde i, annars så ber jag om ursäkt för att jag mindes fel)
Den andra personen gick in i porten och den andra tittade in i lägenheten. Jag ska också säga att vännen är min mamma hon vart väldigt uppjagad när dem kom.
Citat:
Du gör extrema antagande där det finnens andra svar som dessutom är helt vanliga.
Men dem stämmer inte in på historien Då kan vi lika gärna säga att det var två troll som åkte på en lego cykel och skulle till hans och greta.

Citat:
Ja det hade jag gjort men att du hörde röster säger tyvärr ingenting så länge du inte kan bevis att det inte bara var röster i ditt huvud utan någon som satte dem där.
Jo eftersom man kopplar i hop det två och två JAG HÖRDE DEM DISKUTERA OM DEM SKULLE SKJUTA MIG! KOPPLAR DU INTE IHOP DEN HOTBILDEN!
Citat:
Som sagt, att prata om röster i huvudet är inte någonting man skall använda som bevis för det kommer (troligtvis) ingen advokat att röra vid då det automatiskt är en varningsklocka.
JAG HAR INTE SAGT ATT DET VAR I MITT HUVUD DET VAR FRÅN ÖVERVÅNINGEN!

Citat:
Genom anteckningar, vara kritisk till det man själv antar vid första ögonblicket och en rad andra saker, ett gott exempel på att man behöver vara kritisk är just fallet där du säger dig ha uppfattat det som att du har blivit mordhotad, det du har sagt än så länge är inte hållbart då det har på tok för lätt kunnat bortförklaras som att du helt enkelt har sett fel eller låtit fantasin löpa fritt.
SKITSNACK!!!

Citat:
Sedan så behöver du inte super dyr utrustning för att spela in ljud bara en tillräckligt känslig mikrofon, om du vill ha de absolut känsligaste så rekommenderar jag att du håller ett vakande öga på konkursaktioner i väntan på att ett företag som antingen säljer den typen av utrustning eller något annat liknande går i KK för att på så sätt kanske komma över annars dyr utrustning för en billigare peng. (Finns inga garantier för att du har råd att köpa allt då det trots allt är auktioner vi talar om)

DET ÄR INGA Aktioner här sånt och det är knappast någon som säljer sånt här!
Dessutom så är jag inte bra på teknik.
FÖR ÖVRIGT ÄR DINA FRÅGOR RÄTT MENINGLÖSA NÄR DU INTE ENS VET HUR JAG SKA FÅ VATTENTÄTA BEVIS!
DINA FRÅGOR ÄR BARA NERTRÖTTADE OCH ONÖDIGA. JAG KOMMER JU INTE TILL EN RÄTTEGÅNG PÅ DITT SÄTT JAG KAN LIKA GÄRNA BÖRJA TRO ATT JORDEN ÄR PLATT FÖR JAG HAR MISSUPPFATTAT DEN ELLER HUR ONDAHAMSTER

oOCH DU STÄLLER DUMMA JÄVLA FRÅGOR GÅNG PÅ GÅNG ÄR DU EN ROBOT ELLER HAR DU HAKAT UPP DIG GÅ OCH SPELA CS JÄVLA NÖT

ELLER HAR JAG MISSUPPFATTAT DET OCKSÅ ATT DU GILLAR CS
Citera
2016-06-21, 14:56
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIME
Ok.

Håller med ang TI och gangstalked att det blir för snävt. Hellre "utsatt" för dessa enkla metoder, likt batongslag i ett förhörs rum så sker det över hela världen men inte på enbart en grupp utan är ett övergrepp som kan hända alla, likt alla andra brott.

Problemet med tex ondahmastern är att denne läser fel och sedan hävdar att den andre (svarande) har fel så han blir bara tröttsam att debattera med och ser ut att hjälpa till att hålla denna häxjakt igång mot de som talar om det.

De som utför dessa metoder har försökt vara smarta med sina eviga påhopp och hoppas att folk ska tänka inbillningar och överkänslighet om de som berättar, jag trodde att det skulle flockas journalister då man hade yttrat sig men häxjaktens på drivare har lurat även dessa, det som ligger dem i fatet nu är mängden vittnesmål som börjar dyka upp och förhoppningsvis att folk inser att om det är ommöblerat hemma då de kommer hem så är det ingen inbillning.

Visst så skulle de kunna använda dessa metoder även på mentalsjuka i deras friska perioder och sedan ha en person som förevisar dem skalärvågor , riktat ljud etc så att dessa ska tro att även sjukdomen är ett utslag av denna tortyr och börjar sprida att de är utsatta för brott och egentligen helt friska så att de som är egentliga mål blir förlöjligade då de beskriver samma sak som de sjuka beskriver i sina friska perioder.

Otänkbart psykopatisk kan tyckas men då kanske man inte minns alla folkmord som begåtts eller mentalsjuka som fick special preparerad kola att tugga på för att testa hur frätande detta var på tänder etc.
Citera
2016-06-21, 15:01
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Just denna bit kan ju varit ett "vanligt " brott där de hotade vittnet (dig) då du sett detta rörelse mönster som en beredd man med dubbelhandsfattning ner mot marken vilket då borde hamna i skrev höjd , eller har det hänt liknade och ofta detta eller kände du ingen dem från ditt långvariga bekymmer ?
Citera
2016-06-21, 15:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
förevisar dem skalärvågor

1. Har du bevis för att dessa existerar (utöver wikipedia och youtube) för det är bevisat sedan flera gånger om att detta är ett påhitt.

2. Hur går det med din jakt på en advokat som vill ta i ditt ärende? (vi alla har väntat ivrigt sedan du lämnade oss sist på om du lyckas komma någon vart med dina bevis)
Citera
2016-06-21, 15:14
Medlem
Harfagers avatar
Man har lagt ut bilder, man har lagt ut anledningen och tillslut utredningen det gäller och ändå frågas det om bevis Skulle vara omöjligt att utreda ens en cykelstöld om utredaren vore senil och inte mindes rätt vad som berättats fören och inbillade sig att alla andra har fel.

Ang skalärvågor så har jag inte hittat något som bevisar detta men att nämna dessa samtidigt som man kör riktat ljud på någon som man vill ska tala om skalärvågor .... tänk själva
Senast redigerad av Harfager 2016-06-21 kl. 15:19.
Citera
2016-06-21, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Just denna bit kan ju varit ett "vanligt " brott där de hotade vittnet (dig) då du sett detta rörelse mönster som en beredd man med dubbelhandsfattning ner mot marken vilket då borde hamna i skrev höjd , eller har det hänt liknade och ofta detta eller kände du ingen dem från ditt långvariga bekymmer ?
Nej kände inte igen dem och just denna hållning har jag bara sett på TV. Dem såg ut som civil poliser.
Citera
2016-06-21, 15:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag menar att dem körde snabbt

Bara för att vara extremt tydliga nu, menar du att de körde jätte snabbt och nästan slängde sig ur bilen och ställde sig i stridsläge för draget vapen utan att ha dragit vapnet eller menar du att de körde lite snabbare än vad man bör i ett bostadsområde, stannade, klev ur bilen och eventuellt råkade titta mot din väns fönster?

Citat:
Den andra personen gick in i porten och den andra tittade in i lägenheten.

Återigen bara för att vara helt säkra här, han som du säger tittade in, stod han och tittade in genom fönstret eller tittade han mot fönstret? (stor skillnad mellan dessa då det senare inte nödvändigtvis betyder att han tittade mot just din väns fönster)

Och om den andra gick in genom porten är du 100% säker på att den personen som gick in inte bor eller har en vän som bor i någon av lägenheterna?

Citat:
Jag ska också säga att vännen är min mamma hon vart väldigt uppjagad när dem kom.

Onödigt att du inte var tydlig från början eller helt plötsligt viker in att det var din mor, men om hon vart uppjagad var det för att du började agera eller var det för att även hon såg dem?

För i sådana fall så har du åtminstone ett vittne utöver dig själv för att två främmande personer eventuellt gjorde någonting, däremot så skulle jag rekommendera att du frågar henne om hon mins den incidenten och därmed ber henne återberätta den för dig för att på så sätt se om ni båda har sett exakt samma. (bara för att garantera att du har ett pålitligt vittne)

Citat:
Men dem stämmer inte in på historien Då kan vi lika gärna säga att det var två troll som åkte på en lego cykel och skulle till hans och greta.

Nu visar du upp återigen att du bara tramsar och varför det är svårt att ta dig seriöst alternativt varför du aldrig tas seriöst av polis och/eller journalister för så fort frågor dyker upp där man vill att det skall vara 100% sanning och inte påhitt så börjar du bli otrevlig och/eller så börjar du larva dig.

Lägg ner med det.

Citat:
Jo eftersom man kopplar i hop det två och två JAG HÖRDE DEM DISKUTERA OM DEM SKULLE SKJUTA MIG! KOPPLAR DU INTE IHOP DEN HOTBILDEN!

Helt rätt att det inte var röster i huvudet det var jag som mindes fel då du sa att du var hos en vän i dennes lägenhet och där du sa att bägge männen tittade in genom fönstret och därav kort därefter så hörde du dina "övervakare" vilket man även kan se i följande citat:
Citat:
JAG HAR INTE BLIVIT BESJUTEN. JAG VAR HOS EN VÄN LÄGENHET DÄR SÅG JAG TVÅ MÄN GÅ UT SNABBT GENOM EN BIL DEM HOLDE HÄNDERNA NERE SOM MAN HÅLLER EN PISTOL. DEM TITTADE IN GENOM FÖNSTRET. KORT INNAN HÖRDE JAG ÖVERVAKARNA DISKUTERA OM DEM SKULLE SKJUTA MIG. DEM HOPPADE IN I BILEN OCH KÖRDE SNABBT IVÄG......

Så återigen så har du ändrat på din historia men denna gång så är det en betydligt mer acceptabel förändring då den enda förändringen är att du nu har gått från att de bokstavligen tittade in i lägenheten till att en av dem tittade mot (tänk dock på att sådana missar kan leda till att ett vittnesmål kraschar om du skulle kunna dra det till domstol så försök att minnas eller bättre anteckna alla sådana händelser så att du kan minnas dem korrekt) fönstret medan den andre gick in genom porten.

Citat:
JAG HAR INTE SAGT ATT DET VAR I MITT HUVUD DET VAR FRÅN ÖVERVÅNINGEN!

Jasså, bor det övervakare (eller är det muslimerna kanske?) ovanför din mor också?

Eller menar du att dina övervakare äger lägenheterna ovanför både dig och din mor?

Citat:
SKITSNACK!!!

Att det är bra med anteckningar och att faktiskt gå igenom sina bevis så att de inte är felaktiga?

Ja usch, då måste polisen göra extrema fel som även de sorterar bland bevis och vittnesmål kring olika brottsutredningar.

Citat:
DET ÄR INGA Aktioner här sånt och det är knappast någon som säljer sånt här!

Menade till förstahand online aktioner likt http://www.pn-trading.se men om du inte har möjligheten att delta i sådana heller så är det nog tyvärr kört, då får du hoppas på att du kan spara ihop till någon mikrofon eller något.

Citat:
FÖR ÖVRIGT ÄR DINA FRÅGOR RÄTT MENINGLÖSA NÄR DU INTE ENS VET HUR JAG SKA FÅ VATTENTÄTA BEVIS!här!

Fast de är klart och tydligt inte meningslösa, vi har ju redan kommit fram till att du antar saker och att dina berättelser faktiskt ändras varefter man ställer frågor.

Citat:
JAG KOMMER JU INTE TILL EN RÄTTEGÅNG PÅ DITT SÄTT

Tror du att du skulle lyckas mycket bättre om du vittnade i domstol med dina nuvarande bevis?

Som sagt, jag har redan påpekat att du ändrar på dina historier varefter man ställer frågor kring dem och du blir även arg eller åtminstone otrevlig relativt fort vilket skulle leda till att du skulle få problem under en domstol då du skulle framstå som en galning.

Citat:
oOCH DU STÄLLER DUMMA JÄVLA FRÅGOR GÅNG PÅ GÅNG ÄR DU EN ROBOT ELLER HAR DU HAKAT UPP DIG GÅ OCH SPELA CS JÄVLA NÖT

Kan det vara för att din berättelse ändras och därmed anser jag att du inte har berättat hela sanningen oavsett om det är med flit eller inte.

Sedan så tvingas jag ställa om vissa frågor då du aktivt undviker att svara på dem, en sådan fråga är "varför tror du att just du skulle jagas", helt enkelt vad skulle du ha för kunskap som gör att de skulle vilja tysta dig (vilka de nu än är)

Citat:
ELLER HAR JAG MISSUPPFATTAT DET OCKSÅ ATT DU GILLAR CS

Sluta fjanta dig, du framstår absolut inte som seriös så som du håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in