Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Försöker du verkligen lära en man hur han ska knulla från slynperspektiv? Fy satan vad dum du är.
On topic:
Jobbigt med att vara man?
- Sex har blivit jäkligt jobbigt nu efter domen mot mannen som "höll kvinnorna fågna i skräckkällaren" och "våldtog" dom trots att dom svarat på en övertydlig bdsm-annons där slynor eftersöktes med premissen att dom skulle hållas fångna i skräckkällare och våldtas... Jag har ju flickvän nu som vet vad som gäller, men innan brukade jag spela in ljudet av alla mina sexuella aktiviteter på mobiltelefon bara utifall att någon dum brud skulle utkastad och gå hem och bestämma sig för att dom där strypningarna (m.m) var en våldtäkt. Nu vet jag dock inte hur jag ska bete mig om jag tvingas ut och jaga igen? Kommer det räcka att det tydligt framgår av inspelningarna att hon är med på noterna eller kommer jag dömas för våldtäkt på grund av mina sexuella preferenser?
-
Att vara bättre, smartare och starkare än sin partner är oerhört jobbigt ibland, speciellt när partnern inte förstår det förhållandet. Jag bär skorna i min relation och blir ibland trots det ganska matt över maktkampen kvinnor ständigt utkämpar. Kan knappt föreställa mig hur dom har det som lever i ett "jämställt" förhållande och kvinnan försöker hävda sig hela tiden. Måste vara som att leva med ett barn som tagit över och styr hemmet.
- Räkmackor är ju trevligt. Tycker mitt vackra ansikte och fasta muskler borde ge mig ett bra jobb och se till så att jag får lägre krav ställda på mig. Att bara kvinnor slussas genom livet som ömtåliga kravmaskiner kan jag tycka är lite orättvist.
Ett av de bättre inläggen, i synnerhet mittenparten, men jag känner igen mig även i de andra delarna, risken att bli anklagad för våldtäkt och där ord står mot ord, utan bevisning kunna bli dömd i U-landet Sverige.
Största orättvisan är ändå barn-frågan. Det diskuteras singel-inseminationer och reproduktiva möjligheter - för kvinnor. Det är lite som jaha män ja, nä, alltså det är; thaibrud, köpa hund eller adoption (om ni pröjsar några årslöner), istället för att göra det enda rätta: öppna upp för surrogatskap till de som vill ha barn och genomgår lämplighetstest.
Sen när väl barnet är på gång, kvinnan får ensam vårdnad, mannen måste stämma henne. Jag menar
Seriöst, år 2012, i ett sk modernt samhälle som svenskarna tror de lever i, inte tillgång till sitt eget barn på grund av sitt kön, seriöst! Sverige är rättsligt ett U-land i stil med Gambia, en bananrepublik, bara att svenskar <- intressant nog oftast män faktiskt, har en helt fel bild för sig, och tyvärr är många män så tvärsäkra på att Sverige är så fantastiskt. Det är sorgligt. Den dagen de sitter i skiten lipar de som små barn, något som är påfrestande att bevittna.
På de flesta arbetsplatser förväntas männen kunna mer, vara kompetentare, göra mer, kunna stanna längre (för samma lön, för allt annat vore ju feministisk otänkbart) -> för de har ju inga barn att ta hand om hemma, kärringarna måste hämta på daaaagis.
Nätdejting; 1 tjej 40 killar. Krogen; 1 ful tjej 10 killar. Det vill säga bristen på bra sex. Därefter förväntas mannen vara fin medborgare. Inget sex för din del, men du ska sköta dig minsann och arbeta! Ett skämt. Skulle lagliga bordeller finnas tillgängliga, dessutom subventionerat från staten, så att ett ligg kostat säg 100kr, så skulle 99,999% av kvinnohatet försvinna, antalet våldtäkter skulle till 99% försvinna, mord på kvinnor likaså. Så som det ser ut idag kommer kvinnohatet bara öka och öka och öka. Kvinnor kommer generellt få det
_betydligt_ tuffare framöver är min spådom. Män också få det tuffare men det kommer snarare bero på generellt sämre samhällsklimat, något som såklart även kvinnorna kommer drabbas av, utöver den första drabbningen.