2012-08-08, 13:16
Medlem
It's all good. Älskar mitt skägg palla raka. Istället för att tycka något är jobbigt glädjs jag över att vara man och allt vad det innebär. Mitt mål är att vara man fullt ut. Och alla dessa mesar som våldtar osv. är inte män i mina ögon de är svaga kräk som ska bestraffas hårt.

När det gäller partner så villl jag inte ha en liten hjälplös fjolla utan en kvinna som är smart, stark och kan stå på sina egna ben med självinsikt och som inte använder mina manliga svagheter som ngnsorts maktverktyg till sin egen fördel. Jämlikhet i mina ögon.

Säger en kvinna nej till sex betyder det nej. Bara gå vidare. Att hålla inne med åtrå det är liksom lite mannens uppgift. Har märkt att ju mer man är villig att lära sig om kvinnan och hur hon tänker samt lyssna desto lättare är det att få ha sex när man själv vill LOL

Kommer jag någonsin känna skuld över vem jag är? Aldrig.
Skulle vara precis lika stolt om jag vore kvinna och leva som kvinna fullt ut.

Var stolta över det ni är kvinna som man. Man lever bara en gång!
Citera
2012-08-08, 18:02
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Försöker du verkligen lära en man hur han ska knulla från slynperspektiv? Fy satan vad dum du är.

On topic:

Jobbigt med att vara man?

- Sex har blivit jäkligt jobbigt nu efter domen mot mannen som "höll kvinnorna fågna i skräckkällaren" och "våldtog" dom trots att dom svarat på en övertydlig bdsm-annons där slynor eftersöktes med premissen att dom skulle hållas fångna i skräckkällare och våldtas... Jag har ju flickvän nu som vet vad som gäller, men innan brukade jag spela in ljudet av alla mina sexuella aktiviteter på mobiltelefon bara utifall att någon dum brud skulle utkastad och gå hem och bestämma sig för att dom där strypningarna (m.m) var en våldtäkt. Nu vet jag dock inte hur jag ska bete mig om jag tvingas ut och jaga igen? Kommer det räcka att det tydligt framgår av inspelningarna att hon är med på noterna eller kommer jag dömas för våldtäkt på grund av mina sexuella preferenser?

- Att vara bättre, smartare och starkare än sin partner är oerhört jobbigt ibland, speciellt när partnern inte förstår det förhållandet. Jag bär skorna i min relation och blir ibland trots det ganska matt över maktkampen kvinnor ständigt utkämpar. Kan knappt föreställa mig hur dom har det som lever i ett "jämställt" förhållande och kvinnan försöker hävda sig hela tiden. Måste vara som att leva med ett barn som tagit över och styr hemmet.

- Räkmackor är ju trevligt. Tycker mitt vackra ansikte och fasta muskler borde ge mig ett bra jobb och se till så att jag får lägre krav ställda på mig. Att bara kvinnor slussas genom livet som ömtåliga kravmaskiner kan jag tycka är lite orättvist.
Ett av de bättre inläggen, i synnerhet mittenparten, men jag känner igen mig även i de andra delarna, risken att bli anklagad för våldtäkt och där ord står mot ord, utan bevisning kunna bli dömd i U-landet Sverige.

Största orättvisan är ändå barn-frågan. Det diskuteras singel-inseminationer och reproduktiva möjligheter - för kvinnor. Det är lite som jaha män ja, nä, alltså det är; thaibrud, köpa hund eller adoption (om ni pröjsar några årslöner), istället för att göra det enda rätta: öppna upp för surrogatskap till de som vill ha barn och genomgår lämplighetstest.

Sen när väl barnet är på gång, kvinnan får ensam vårdnad, mannen måste stämma henne. Jag menar Seriöst, år 2012, i ett sk modernt samhälle som svenskarna tror de lever i, inte tillgång till sitt eget barn på grund av sitt kön, seriöst! Sverige är rättsligt ett U-land i stil med Gambia, en bananrepublik, bara att svenskar <- intressant nog oftast män faktiskt, har en helt fel bild för sig, och tyvärr är många män så tvärsäkra på att Sverige är så fantastiskt. Det är sorgligt. Den dagen de sitter i skiten lipar de som små barn, något som är påfrestande att bevittna.

På de flesta arbetsplatser förväntas männen kunna mer, vara kompetentare, göra mer, kunna stanna längre (för samma lön, för allt annat vore ju feministisk otänkbart) -> för de har ju inga barn att ta hand om hemma, kärringarna måste hämta på daaaagis.

Nätdejting; 1 tjej 40 killar. Krogen; 1 ful tjej 10 killar. Det vill säga bristen på bra sex. Därefter förväntas mannen vara fin medborgare. Inget sex för din del, men du ska sköta dig minsann och arbeta! Ett skämt. Skulle lagliga bordeller finnas tillgängliga, dessutom subventionerat från staten, så att ett ligg kostat säg 100kr, så skulle 99,999% av kvinnohatet försvinna, antalet våldtäkter skulle till 99% försvinna, mord på kvinnor likaså. Så som det ser ut idag kommer kvinnohatet bara öka och öka och öka. Kvinnor kommer generellt få det _betydligt_ tuffare framöver är min spådom. Män också få det tuffare men det kommer snarare bero på generellt sämre samhällsklimat, något som såklart även kvinnorna kommer drabbas av, utöver den första drabbningen.
Citera
2016-01-11, 20:09
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvarell
att behöva stå och kissa...orkar inte längre!
Sätt dig. Hur svårt ska det va?
Citera
2016-01-11, 20:09
Medlem
TheDarkCats avatar
Att man har kalsonger som skaver upp i röven
Citera
2016-01-11, 20:10
Medlem
TheDarkCats avatar
Att man har en balle.

Att man ofta måste ta intiativet.
Citera
2016-04-26, 22:47
Medlem
Visserligen tjänar män mer än kvinnor och fler män sitter i chefspositioner men det är ju även mest män i botten av samhället. Finns betydligt mer män som är knarkare och uteliggare än kvinnor.

Sen måste det vara skitjobbigt för män att inte kunna ha preventivmedel

Läste nån gång att män har större hjärna än kvinnor men att kvinnans hjärna är mer avancerad, makes sense haha
Citera
2016-04-26, 23:56
Medlem
Försökt komma på något, kunde ej komma på något.
Hade varit en mardröm att vara kvinna.
Citera
2016-04-27, 00:12
Bannlyst
Det första man tänker på är ju det där med att skaffa partner om man inte är så bra på att ta initiativ. Men sen inser man hur bortslösat valmöjligheterna är på kvinnan eftersom hon av någon anledning ändå nästan aldrig väljer rätt.

Så nej, i slutändan finns det nog endast fördelar med att vara man.
Citera
2016-04-28, 20:23
Bannlyst
ligga.. alla kvinnor kan lätt få sig ett skjut om hon inte ser ut som en valross eller luktar ost
Citera
2016-06-21, 11:47
Bannlyst
Att man nästan alltid måste vara den som tar initativet till kontakt när det gäller raggning.
Citera
2016-06-21, 14:16
Bannlyst
Dessutom så finns det många män som kan tänka sig att försörja en kvinna som inte jobbar. Det skulle dock inte många kvinnor göra för en man. Så i vårat västerländska samhälle kan kvinnor kan både välja att jobba eller bli försörjda.
Citera
2016-06-21, 15:11
Medlem
Hmm att ha den där tanken att bara för att man föddes med snabel så är min åsikt mindre värd, speciellt i frågor gällande känslor, diskriminering eller mänskliga rättigheter.
Bli tvungen mot min vilja att lägga fram min sexualitet på bordet för att ens nå ut till kollegorna runt bordet, i personalrummet eller på personalmöten.
Att bli sedd som omanlig för att man både kan förklara sina egna känslor och empatiskt bemöta andras känslor.
Få irriterande blickar på sig av kvinnor, samt intryck av fördomar. Speciellt vid dom tillfällen jag är helt ointresserad av en tjej som definitivt är intresserad av mig, vilket bara är värre om hon dessutom är snygg.
Att kvinnor per automatik tror att jag är sexuellt intresserad av dom och tror att jag kan manipuleras in i att vara deras cuck.
Behöva stå ut med ord val som "straight acting" m.fl. då jag definitivt inte spelar en roll eller ännu värre när dom tror att jag är heterosexuell och bara säger att jag är gay för att komma nära inpå kvinnor.
När kvinnor tafsar på mig.

Att vara "CIS" gay i ett kvinnodominerat yrke är verkligen en parodi på patriarkala strukturer.

Är egentligen inte så butt hurt, men ja... om jag vore mer känslosam och bitching skulle jag nog gått raka vägen till chefen och sagt sexism samt skrivit en anmälan till DO. Är istället en jävla kamp att säga till kvinnor att lämna mig ifred, men dom är så pass jävla självgoda ibland att dom tror att konvertering funkar eller så blir dom gnälliga. Tur har man i alla fall att detta inte gäller alla kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in