2016-06-21, 02:00
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Rest my case

Det säger ju sig självt när man säger till någon att sätta sig i ens knä och sedan inte känner att man kan stå för det.
Citera
2016-06-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ok, men du och Gertrude kan ju ta och skriva en ny barnbok kallad "Pippi sätter gränser" och lära era barn att slå och skrika medan jag lär mina att inte stjäla och tafsa.

Det behöver vara på barnboksnivå för att du ska fatta alltså?
Citera
2016-06-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
De vita männen sextrakasserar vanligtvis inte kvinnor medans de svarta skrotmackapären är de som sabbar allting av de fina i världen med massvåldtäkter.

Va fan snacka du om din lilla lakritfjorre?? Tala ur Talibanskägget på ren SFI-svenska så alla förstår.

Det är ju sådana som du som sextrakasserar våra kvinnor din äckliga djävel. Ni är alla lika hopplöst bakfalska, som en stinkande fattig rabiesråtta.

Du måste vara sexuellt vrickad i skallen, precis som dina triljoner kosiner. Åk hem nu.

Haha, underbart hur ni får fram ert hat. Tror ni verkligen att en tjej faller ihop och dör om man tittar på henne, tar i hennes hand, eller ger henne en kram?

Tumregeln är enkel. I fall en kille har för avsikt att visa sina positiva känslor, gör han inget fel och lär sig snabbt vad som är mer eller mindre lämpligt. Börjar tjejen trots killens goda avsikter att skrika som en stucken gris, så är det hon som har ett problem. Killen har berört hennes själ. Har har startat den plågsamma helnings-processen. Den typen av tjejer lider inte av för mycket fysisk kontakt. De lider av för lite fysisk kontakt.

I fall en killen istället har för avsikt att såra en tjej, göra henne förbannad, eller på annat sätt avreagera sig, så har killen ett problem. Då kan man se det hela som en plågsam helnings-process för killen, och killar är precis lika viktiga som tjejer.

Visst måste man dra gränser, men för samhället i stort behövs betydligt mer tafsande. Inte mindre. Det läker hela samhället.
Sprid kramar och glädje. Sprid inte AB-kampanjer och annat hat!

Citera
2016-06-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Du verkar lägga in väldigt mycket mer i "tränga sig i kö" än jag gör. Du menar att hon raggar på dig antar jag med denna nya info

Ja, men om du nödvändigtvis vill skrika ut din irritation över att hon har trängt sig fram, kan du ju faktiskt göra det om hon mot förmodan reagerar konstigt på att du lägger armen runt henne. Du kan fortfarande säga att hon skall förpassa sig längst bak i kön där hon hör hemma, så vad har du att förlora på att testa lite vänlighet först?

En tjej som tränger sig, är ofta på hugget. Hon vill inte vänta. Lite på mig...
Citera
2016-06-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, men om du nödvändigtvis vill skrika ut din irritation över att hon har trängt sig fram, kan du ju faktiskt göra det om hon mot förmodan reagerar konstigt på att du lägger armen runt henne. Du kan fortfarande säga att hon skall förpassa sig längst bak i kön där hon hör hemma, så vad har du att förlora på att testa lite vänlighet först?

En tjej som tränger sig, är ofta på hugget. Hon vill inte vänta. Lite på mig...

Äpplen, päron och tillrättaläggande min käre kladdpelle
Citera
2016-06-21, 11:28
Medlem
Citat:
Äpplen, päron och tillrättaläggande min käre kladdpelle

Finns väldigt många avspekter här, men en tjej som är på hugget bryr sig inte lika mycket om pryda formaliteter och normer, så om en kille är inställd på sex och kan läsa av vilka tjejer som är på hugget, väljer han givetvis dem.

En tjej som INTE är på hugget behöver mer tid och hänsyn om man inte vill förstöra sina chanser, men varför slösa tid på en sådan ifall man inte behöver det? Finns tillräckligt med slampiga tjejer som inte kronglar. Därför kan det vara smart att gå snabbt fram, för att inte slösa tid och energi på fel ställe. Inget elakt med det heller. Snarare ärligt.
Citera
2016-06-21, 11:32
Medlem
Citat:
Haha det skrev jag inte. Halmgumma där!

Rundgångs gubbe där.
Svara på de argument jag kommer med istället så slutar jag med halmen.

Citat:
Nej, det försöker jag inte hävda

suck…diskuterar vi i stort normsystem och vem som ska ta tag i vad? ja eller nej?
Om ja, varför är det då plötsligt bara tillåtet diskutera normsystem i lilla pytte Sverige anno 2016?
Är avsevärt lättare att få syn på kosntigheterna i sin egen omgivning där man själv står, om man tittar på andras omgivningar. Är därför jag ständigt tar upp exempel från förr och utomlands för att illustrera vår egen plats.
Pakistan har normsystem det med. Några som vi direkt här i väst kan se är helt upp åt väggarna galna. Men frågar du en pakistanier tycker hen att dessa är helt självklara. Precis på samma sätt som vissa svenskar tycker vissa saker är helt självklara!
som typ: Vi är biologiskt helt olika! så självklart är kvinnor gjorda för att laga mat, dammsuga och byta blöjor och män gjorda för att tjäna pengar på banken! Självklart!!!
Det är…öhhh generna! NÄÄ!?? vänta det är …hormonerna!!!!
Samma typ av bångstyriga, konventionellt enkelspåriga normtänkande som sitter exakt lika gjutet på en svensk som på en pakistan.
Men för en svensk lättare se i det pakistanska samhället och förmodligen i vissa fall vice versa.

Citat:
Mm men ett exempel som inte är särskilt gångbart men ok. Menar du i såna fall att det är pappan som ska klä sina söner i kjol eller går det bra att mamman gör det också?

Nu börjar det brännas.

Citat:
Just för att det är på en helt annan nivå så kan man ju försöka sig på att separera dem. Att prata om svenska förhållanden och rätt vad det är dra en linje till Pakistan blir lite konstigt även om det är samma grundproblem.

Varför? Om det nu bygger på samma grundproblem men bara yttrar sig olika? Är ju grundproblemet vi vill åt trots allt.

Citat:
Jag har inte skrivit att de inte kan ändra sig. Jag skriver att vi alla är ansvariga för normerna och att det behövs incitament för att ändra dem.

jepp och feminister jobbar som attsingen för att få män fatta incitamenten. Ska vi klara framtidens miljöfrågor/ fungerande samhälle/ grundtrygghet/ barn ex. så är det män som måste ändra sig mest.

Citat:
Det har jag inte heller sagt. Om män och kvinnor vill ha förändring av normer, manliga och kvinnliga könsroller så bör de ju premiera det som de eftersöker för att få till stånd en förändring.
? Premiera det de eftersöker? ahhh here we go again. Kvinnor måste använda sitt sexliv till att ge belöningar till duktiga män. Så var det ju. Män måste ju ha fitta som tack för besväret att bli samhällsdugliga medborgare. Eftersom samhället ENBART är till för kvinnor och DERAS barn.
Nått sånt?

Citat:
Du får prata med din man om det. Jag presenterar mig så fint så.

haha…ja ok.

Citat:
Tråkmåns. Västfront=västkust

va? är det en ordvits från götet jag missat?

Citat:
Då omger du dig med fjantar.

Nu är ju inte FB och forumet representativt för hur det ser ut irl. Här finns en massa out casts, småpojkar och annat löst folk som kan skriva provocerande för att det får ut något av det i skydd av anonymitet eller faktiskt har en nedvärderande syn på kvinnor (jo jag vet att det finns). Om jag har ork så brukar jag besvara dylika inlägg och har kallats white knight fler gånger än jag kan räkna. Senast jag gjorde det var igår i närliggande tråd men är inte säker på att muppen fattade min ironi. Ute i den vanliga världen så är sexism långt ifrån ok även om det förekommer precis som rasism förekommer.

jaja, ok här ger jag herrn rätt. Även om jag fkatiskt vill påpeka att manlig hegemoni verkar starkare än kvinnlig. Behovet av ryggdunkeri och tystnad hos män verkar svårbemästrad. Kvinnor i större gäng är lite rivigare gällande åsikter, lättare hacka på varandra, men helt min egen erfarenhet. (jag umgås rätt mycket med individualister så kan ha med det att göra också)

Citat:
Nu var det inte det som var frågan vilket som var mest skadligt utan mekanismerna. Sen så är det väl många som hävdar att utseendefixering är skadligt per se. Jag hörde för ett tag sedan på morgonnyheterna i TV4 el SVT att kvinnors sökningar på google till 60-70% rör smink och skönhet, vilket säger något. Kan du isolera det till att endast handla om kvinnors ansvar eller är männen en del i detta. Varför ska kvinnor sluta med skönhetsvård om det uppskattas av män.

Fast jag håller inte med helt, grunden här är skadliga normer…där jag alltså specifikt gått på de normer jag ser hos manligheten som jag tycker vi borde unisont jobba bort.
- Manlig överordning.
- Våldsbenägenheten, som hör ihop med hur vi uppfostrar småkillar att inte få tillgång till andra bättre sätt att hantera känslor på, och rum!, än att agera med aggressivitet (min tolkning)
- Kopplingen sex/ våld.
ex.
Dessa normer sitter i samhället, dvs hos båda könen, men! det är män som utagerar ovan, så är män som grupp som måste syna sig själva och ta steget agera för att ändra ovan. Kvinnor kan säga ifrån, peka med hela handen, ge er rummet, men vi kan fan inte ordna detta åt er.
Män kan alltså inte sitta med fötterna upp och vänta på att feminister ska städa upp normerna åt er.

Så frågan är absolut vad som är mest skadligt.

Utseendefixering hos kvinnor är skadligt absolut, men det skadar mest oss själva eller hur?
Inga kvinnor som mördar sina män via mascaran.

Citat:
Låter som en vacker tavla. Hade din man bakat?

extremt vackra 12 km ja…
Vi kör lite varierat teamwork…jag sätter deg och matar surdegar etc. han bakar ut och skaffar hem konstiga ingredienser jag aldrig hört talas om. Han bossar, ger order hit och dit, och jag käkar mest. Är en bra deal...
Senast redigerad av Merapi 2016-06-21 kl. 11:38.
Citera
2016-06-21, 13:40
Bannlyst
Citat:
Haha, underbart hur ni får fram ert hat. Tror ni verkligen att en tjej faller ihop och dör om man tittar på henne, tar i hennes hand, eller ger henne en kram?

Tumregeln är enkel. I fall en kille har för avsikt att visa sina positiva känslor, gör han inget fel och lär sig snabbt vad som är mer eller mindre lämpligt. Börjar tjejen trots killens goda avsikter att skrika som en stucken gris, så är det hon som har ett problem. Killen har berört hennes själ. Har har startat den plågsamma helnings-processen. Den typen av tjejer lider inte av för mycket fysisk kontakt. De lider av för lite fysisk kontakt.

I fall en killen istället har för avsikt att såra en tjej, göra henne förbannad, eller på annat sätt avreagera sig, så har killen ett problem. Då kan man se det hela som en plågsam helnings-process för killen, och killar är precis lika viktiga som tjejer.

Visst måste man dra gränser, men för samhället i stort behövs betydligt mer tafsande. Inte mindre. Det läker hela samhället.
Sprid kramar och glädje. Sprid inte AB-kampanjer och annat hat!

NEJ Inte mer tafsande och sextrakasserier!!!

Är det någon som fattar något av vad du skriver så är det ett mirakel.

Ja du har då inte lärt dig mycket vettigt därifrån du kommer ifrån .Alla vill absolut inte bli tafsade på ( sextrakasserade ) av massa fula blattemän som egoistiskt och helt respektlöst går och kladdar på dem
.
Åk tillbaka till ditt eget fula land och gör det där så får du se vad som händer, men Sverige är inte till för er.

Kanske borde kapa av er händerna eller böja av fingrarna om ni nu fattar så trögt på grund av all bränd snuskig sirap i bollen som kleggar igen ert retarderade hjärnkontor.
Citera
2016-06-21, 13:42
Medlem
Citat:
Finns väldigt många avspekter här, men en tjej som är på hugget bryr sig inte lika mycket om pryda formaliteter och normer, så om en kille är inställd på sex och kan läsa av vilka tjejer som är på hugget, väljer han givetvis dem.

En tjej som INTE är på hugget behöver mer tid och hänsyn om man inte vill förstöra sina chanser, men varför slösa tid på en sådan ifall man inte behöver det? Finns tillräckligt med slampiga tjejer som inte kronglar. Därför kan det vara smart att gå snabbt fram, för att inte slösa tid och energi på fel ställe. Inget elakt med det heller. Snarare ärligt.

Ok herr tunnbrödsrulle. Kvinnor som uppskattar kladd i köer överlåtes med varm hand till er fingervirtuoser så att ni inte ögonblicken går er förbi. Försöker undvika köer men om det skulle happa sig så tycker jag att man kan inleda på annat vis t ex flörta utan händer. Att vilja bli tafsad på eller tafsa på någon i den kontext som du beskriver låter onekligen desperat men om alla är med på tåget så inget problem.

P.S När du väl köat klart så är nog din förväntningsnivå aningen högre än den "opryda" kvinnans. Kvällen är ung och du var bara den kladdige killen i kön som därefter befinner sig i ett annat kösystem
Citera
2016-06-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Åk tillbaka till ditt eget fula land...

Citat:
du var bara den kladdige killen i kön...

Ja, jag är en blatte. Jag är tafsare. Jag är pedofil, våldtäktsman, kvinnormisshandlare, torsk, förmodligen även en blottare, och glöm inte gubb-slem.

...MEN, när feministerna snackar om sexuella trakasserier, pratar de inte om att värna några utsatta människor. Det är rent manshat som gäller, och precis samma hat fanns långt innan senaste invandrarvågen.
Se gärna starten med 1977 års sexualbrottskommitté, och rå-feministen Rita Liljeström. Senare hade naturligtvis statsfienden nummer ett Olof Palme med säkerhet ett och annat finger inblandat. Vansinnet med sexual-lagstiftningen och kvinnlig dekadens har ingenting med blattar att göra.
Senast redigerad av ManManne 2016-06-21 kl. 14:23.
Citera
2016-06-21, 14:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det säger ju sig självt när man säger till någon att sätta sig i ens knä och sedan inte känner att man kan stå för det.

Exakt Chefen står inte för att han behandlar sina anställda som ManMannes kvart i 3 ragg på donken.
Som alla bullies säger; det var bara på skoj...
Citera
2016-06-21, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ja, jag är en blatte. Jag är tafsare. Jag är pedofil, våldtäktsman, kvinnormisshandlare, torsk, förmodligen även en blottare, och glöm inte gubb-slem.

Ja men säkert.

Citat:
...MEN, när feministerna snackar om sexuella trakasserier, pratar de inte om att värna några utsatta människor. Det är rent manshat som gäller, och precis samma hat fanns långt innan senaste invandrarvågen.

.... men fula blattaemän behöver vi Svenskar INTE eftersom de sexuella trakasserierna har ökat monstruöst mycket.

Citat:
Se gärna starten med 1977 års sexualbrottskommitté, och rå-feministen Rita Liljeström. Senare hade naturligtvis statsfienden nummer ett Olof Palme med säkerhet ett och annat finger inblandat. Vansinnet med sexual-lagstiftningen och kvinnlig dekadens har ingenting med blattar att göra.

Olof Palme ja??!! Den jäkel var ju peddo själv, det var ju därför han stoppade snuskiga Geijer-affären. Kanske var det bäst det som hände trots allt, att han mötte sitt öde framför en krutfylld pipa.
Palme sysslade med geschäft och fick en "Gudomlig rättvisa" som Leif GW sa.

Geijer-affären visar att topp-politiker är en salig rör skumma fula snuskiga fiska, precis likt blattemännen. Sextrakasserier i deras sammanhang är bara en piss i Mississippi, de här är legendariska sex-monster.

https://www.youtube.com/watch?v=ly5P7drLAtU
Senast redigerad av Tors-hammare 2016-06-21 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in