2016-06-21, 09:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vi kan räkna en gång till:
Han lockar L in i ladan och bär henne till andra delen än ladan,
stryper, tejpar - 1. med handskar på - (finns ingen dna på tejpen och snara runt L ansiktet och halsen)
Hänger kroppen på röret - 2. handskar av ( lämnar blod på röret)
Drar upp L tröja och BH - 3. med handskar på ( lämnar ingen dna)
Drar ner L träningsbyxor, tar i skärpet - 4. med handskar på
Knäpper L jeans, drar ner - 5. utan handskar ( lämnar blod dna )
Drar ner L trosor - 6. med handskar ( lämnar ingen dna) men
samtidigt kommer dit IB och lämnat sitt dna i form av sekret.
Går i andra rum och onanerar - 7. utan handskar,
går till stora lokalen och bajsar - utan handskar.
Ta ner kropp och transporterar till Martorp, bär till byssjan, stoppar i skåpet - 8. med handskar på (lämnar inga dna spår i byssjan).
Slänger L jacka och hjälm, sladdar på ris hög - 9. utan handskar ( lämnar blod dna på L jackan)
Åker hem och slänger L tillhörighet på väggen - 10. med handskar på - (lämnar inga dna spår på mobildelar)
Der verkar att han tagit handskar på sig och tagit av sig 5 gånger under mord tid.
För att komma till sanningen borde göras en rekonstruktion av händelseförlopp.
Håll du fast vid den omständiga varianten, så tar jag den enklare - som jag redan skrivit till dig tidigare.
Nej det behövs ingen rekonstruktion bara för att du är trög i skallen. Han har handskar på inlednings- och avslutningsvis.
Det behövs inte en raketforskare för ett hypotetiskt förlopp som duger gällande överföring - men fullständigt förlopp vet endast mördaren Nerijus.
Skitandet är helt ovidkommande i förloppet. Går i andra rum och onanerar? Eh..
Handskarna sitter sen på hela tiden så allt ditt dravel borta vid boden kan likaväl ignoreras.

1. Han har på sig handskar från start. Han sätter snaran runt halsen och tejpar=Inget DNA.
2. Han tar av sig handskar.Han tafsar garanterat på sig själv, äcklet.
3. Han drar upp Lisa i stående ställning, drar ner träningsbyxor, öppnar jeans och drar ner dem, drar ner jackan och upp med tröja och bh. Han avsätter DNA. Han blöder.
Drar han ner Lisas stringtrosor i de minimala snörena på sidorna behöver ingen överföring ske.
Märk väl följande: Varje kontakt mellan två ytor behöver inte innebära överföring per automatik. ---> Flertal av Lisas tillhörigheter saknar hennes DNA.

4. Han vidrör Lisas trosor och överför IBs DNA. Och nej - jag pratar inte om att olla runt eftersom jag anser att han då även skulle ha fört över sitt eget DNA via sekret/sperma. Hennes sekret kan finnas exakt vart som helst - på knivskaft (ja, han har haft kniv för att skära ner henne), det kan ha överförts när han burit Lisa efteråt (från hans kläder) eller nånstans på hans handskar.
5. Han skär ner Lisa och avsätter DNA på snören samt rör.
6. Han sätter på sig handskar och plockar ihop hennes tillhörigheter. Han överför inget DNA varken på hennes tillhörigheter gällande mobil, hjälmen eller tejprullen som han lägger tillbaka. Ej heller nåt blod i sin bil eller på knivskaft.

Detta är enbart handskar på, handskar av och handskar på igen så sluta tjata om 5-6 ggr.
Senast redigerad av develi 2016-06-21 kl. 10:11.
2016-06-21, 09:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
Anm: Uppgiften om uppdragen tröja/bh är alltså hämtade från domarna, och din andra fråga är ju samma fråga som jag ställde.
Nej - uppgiften är hämtad ur stämningsansökan innan domslut som jag redan skrivit och citerat in:
Citat:
Vidare har han dragit ner, respektive upp hennes kläder så att hennes kön och bröst blottats.
2016-06-21, 09:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vi kan räkna en gång till:
Han lockar L in i ladan och bär henne till andra delen än ladan,
stryper, tejpar - 1. med handskar på - (finns ingen dna på tejpen och snara runt L ansiktet och halsen)
Hänger kroppen på röret - 2. handskar av ( lämnar blod på röret)
Drar upp L tröja och BH - 3. med handskar på ( lämnar ingen dna)
Drar ner L träningsbyxor, tar i skärpet - 4. med handskar på
Knäpper L jeans, drar ner - 5. utan handskar ( lämnar blod dna )
Drar ner L trosor - 6. med handskar ( lämnar ingen dna) men
samtidigt kommer dit IB och lämnat sitt dna i form av sekret.
Går i andra rum och onanerar - 7. utan handskar,
går till stora lokalen och bajsar - utan handskar.
Ta ner kropp och transporterar till Martorp, bär till byssjan, stoppar i skåpet - 8. med handskar på (lämnar inga dna spår i byssjan).
Slänger L jacka och hjälm, sladdar på ris hög - 9. utan handskar ( lämnar blod dna på L jackan)
Åker hem och slänger L tillhörighet på väggen - 10. med handskar på - (lämnar inga dna spår på mobildelar)
Der verkar att han tagit handskar på sig och tagit av sig 5 gånger under mord tid.
För att komma till sanningen borde göras en rekonstruktion av händelseförlopp.
OCH DU HAR FORTFARANDE INTE FATTAT ATT MAN INTE AVSÄTTER SITT DNA VID VARJE FORM AV BERÖRING?
Och du har fortfarande inte fattat att han inte behövt ta av sig handskarna varje gång han avsatt DNA i form av blod?
Han kan ju lika gärna avsatt blod från sina underarmar som hade hudavskrapningsskador, förstår du inte det?
Att han tog av sig handskarna när han blev stressad av att hon hade dubbla byxor och var tvungen att snabbt få av tajta jeans, det är inget konstigt. När han då skulle blotta hennes underliv var det väl också dags för onanering - utan handskar.
Finns flera äckliga förklaringar till hur Irinas sekret hamnat på Lisas trosa, t.ex:
#Han kan ha tryckt sitt underliv mot Lisas, med kalsonger på, när hon hängde död i snaran och att det därför finns sekret från Irina på Lisas trosa. Tryckt hennes döda kropp mot sin och då också avsatt en del av blod-DNA:t på Lisas jacka t.ex.
#Han onanerar och tar med samma hand på Lisas trosa, för då över sekret från Irina sen sexet de hade natten innan. Osv, osv.
Senast redigerad av magiciadehex 2016-06-21 kl. 09:43.
2016-06-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
Det fetade:

Ok, du anser att tröja/bh drogs upp i processen då polisen lirkade kroppen ur skåpet. Jag kan köpa det, särskilt efter att ha lyssnat till förhöret i tr med kriminalteknikern (som inte säger uttryckligen att de var uppdragna då kroppen hittades, utan först senare).

I så fall är det falska uppgifter i tr- och hr-domarna, som påstår att tröja och bh var uppdragna då kroppen hittades.

Anm: Uppgiften om uppdragen tröja/bh är alltså hämtade från domarna, och din andra fråga är ju samma fråga som jag ställde.

Nej, det anser jag inte. Teknikern beskriver hur förhållandena var innan de lyfte ut kroppen. Tröjan beskriver hon som trasig vid högerarmen och något vrängd så högerarmen var i uppdraget läge. Även bh var uppdragen.
Att tröja och bh dragits upp samt högerarmen därmed hamnat i uppdraget läge kan mycket väl skett när NB baxade in den livlösa kroppen i skåpet.

Nej, det är inte falska uppgifter i TR- och HR-domarna. Tröja och bh var uppdragna då hon hittades och det framgår med all säkerhet av, för allmänheten, sekretessade bilder som rätten och försvaret tagit del av samt beskrivs dessutom i förhör av teknikern och nämns i gärningsbeskrivningen.

Ang din anm. Nej, som jag redan skrivit är uppiften om uppdragen tröja/bh uppenbarligen inte hämtad enbart från domarna. Det nämns i stämningsansökan samt förhör med kriminaltekniker samt syns med all säkerhet på bilder i FUP som vi inte (tack och lov), pga sekretess, har tillgång till.

Jag är inte, som du, frågande till att något om tröjan dolts från FUP. Jag är frågande till varför du inte inser att det finns fotografiet som allmänheten inte har tillgång till och jag är frågande till vilken anledning du i så fall menar kan ligga bakom det döljande som du påstår dig ha upptäckt.

Tillägg.
Jag drar alltså inte samma slutsats som utredningen och domarna till varför tröja/bh är uppdragna, men jag har heller inte tillgång till allt material och inga fotografier och kan därför mycket väl dra en felaktig slutsats.
Senast redigerad av Prudent 2016-06-21 kl. 10:08.
2016-06-21, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
OCH DU HAR FORTFARANDE INTE FATTAT ATT MAN INTE AVSÄTTER SITT DNA VID VARJE FORM AV BERÖRING?
Och du har fortfarande inte fattat att han inte behövt ta av sig handskarna varje gång han avsatt DNA i form av blod?
Han kan ju lika gärna avsatt blod från sina underarmar som hade hudavskrapningsskador, förstår du inte det?
Att han tog av sig handskarna när han blev stressad av att hon hade dubbla byxor och var tvungen att snabbt få av tajta jeans, det är inget konstigt. När han då skulle blotta hennes underliv var det väl också dags för onanering - utan handskar.
Finns flera äckliga förklaringar till hur Irinas sekret hamnat på Lisas trosa, t.ex:
#Han kan ha tryckt sitt underliv mot Lisas, med kalsonger på, när hon hängde död i snaran och att det därför finns sekret från Irina på Lisas trosa. Tryckt hennes döda kropp mot sin och då också avsatt en del av blod-DNA:t på Lisas jacka t.ex.
#Han onanerar och tar med samma hand på Lisas trosa, för då över sekret från Irina sen sexet de hade natten innan. Osv, osv.
.. Han kan ha haft med sig sin frus otvättade trosor om han har fetischer. Det finns mängder med varianter. På den nivå han lagt ribban med all jävla silvertejp och snaror behöver man inte betvivla att han är sjukt rubbad sexuellt.
2016-06-21, 10:05
Medlem
magiciadehexs avatar
En märklig företeelse.
Samma skribenter som misstror DNA-bevisningen mot Nerijus har samtidigt en extrem övertro (oförstånd?) till hur DNA egentligen avsätts. Man ifrågasätter AVSAKNADEN av DNA-spår istället för att acceptera befintliga DNA-spår. Man verkar tro att ens DNA sprids ungefär som vatten från en vattenspridare, överallt och på allt som man nuddar.
Därför anser man då att Nerijus är oskyldig, för finns hans DNA inte ÖVERALLT på offret och vid mordplats så kan han ju inte gjort detta. Golv, väggar, tak, varje millimeter av offrets kläder, varenda pryl hon hade på sig, ALLT måste väl ha fått en rejäl dusch av vattenspridaren/DNA-spridaren Nerijus för annars får man en "magkänsla" av att han är oskyldig
2016-06-21, 10:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Han kan ha haft med sig sin frus otvättade trosor om han har fetischer. Det finns mängder med varianter. På den nivå han lagt ribban med all jävla silvertejp och snaror behöver man inte betvivla att han är sjukt rubbad sexuellt.
Eller nån jävla attrapp som han använt sig av i sexlivet med frugan.
Hon har ju beskrivit hans stora svårigheter att få erektion.
"Vanligt" sex var inte grejen för Nerijus, det är ju uppenbart.
Senast redigerad av magiciadehex 2016-06-21 kl. 10:13.
2016-06-21, 10:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller nån jävla attrapp som han använt sig av i sexlivet med frugan.
Hon har ju beskrivit hans stora svårigheter att få erektion.
"Vanligt" sex var inte grejen för Nerijus, det är ju uppenbart.
Ja, hon beskrev ju att det var ett väldigt vevande innan hon fick fart på honom.
Han är uppenbart mer intresserad att runka i fönster till sin vidriga mjölkrumsfantasi som han tyvärr iscensatte.
I de våta drömmarna ingår det inte nån fruga..
2016-06-21, 10:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eftersom Arne vid ett eller fler tillfällen lär ha efterfrågat när spärrsläppning kan ske måste man nog också anta att polisen har koll på var dom har sina avspärrningar och beslag kvar i detta.
Det finns dock en liten risk om att en fuling dragits... Att fastighetsägaren låter lapparna sitta trots att spärr är släppt. Polisen åker ju inte ut och tar hand om klisterlappar och tejp om en patrull inte råkar ha vägen förbi.
Lite närgånget frågat kanske, men har du sett om det har varit någon aktivitet i eller vid utbyggnaden någon gång under våren fram till nu? Eller under tex dovhjortjakt-tiden Nov-slutet av Feb?

Men om det inte räcker med lås på dörrarna lär nog inte några klisterlappar hindra någon.
Nu är jag inte i Blomberg varje dag, men någon aktivitet i eller vid utbyggnaden har jag inte sett det senaste året.
2016-06-21, 10:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, hon beskrev ju att det var ett väldigt vevande innan hon fick fart på honom.
Han är uppenbart mer intresserad att runka i fönster till sin vidriga mjölkrumsfantasi som han tyvärr iscensatte.
I de våta drömmarna ingår det inte nån fruga..
Nej, precis.
I de våta sadistiska drömmarna ingick bara en försvarslös ung flicka som han kunde plåga till döds.
Makt, kontroll, sadism och begär.
Däri finns hans tillfredställelse.
2016-06-21, 10:59
Medlem
Citat:

Du har inte mycket kunskap om dna.
DNR spår kan man lämna genom handslag. (källa: http://phys.org/news/2015-10-easy-dna-contaminate-crime-scene.html)
Menar du att han lämnade blod från underarm på insidan av jeans vid knäppning? Tror du att han knäppte med underarm?
Han borde lämna sperma spår på L trosor om han hade tagit trosor med samma hand som han onanerade (som du skrev).
2016-06-21, 11:04
Medlem
Citat:
Håll du fast vid den omständiga varianten, så tar jag den enklare - som jag redan skrivit till dig tidigare.
Nej det behövs ingen rekonstruktion bara för att du är trög i skallen. Han har handskar på inlednings- och avslutningsvis.
Det behövs inte en raketforskare för ett hypotetiskt förlopp som duger gällande överföring - men fullständigt förlopp vet endast mördaren Nerijus.
Skitandet är helt ovidkommande i förloppet. Går i andra rum och onanerar? Eh..
Handskarna sitter sen på hela tiden så allt ditt dravel borta vid boden kan likaväl ignoreras.

1. Han har på sig handskar från start. Han sätter snaran runt halsen och tejpar=Inget DNA.
2. Han tar av sig handskar.Han tafsar garanterat på sig själv, äcklet.
3. Han drar upp Lisa i stående ställning, drar ner träningsbyxor, öppnar jeans och drar ner dem, drar ner jackan och upp med tröja och bh. Han avsätter DNA. Han blöder.
Drar han ner Lisas stringtrosor i de minimala snörena på sidorna behöver ingen överföring ske.
Märk väl följande: Varje kontakt mellan två ytor behöver inte innebära överföring per automatik. ---> Flertal av Lisas tillhörigheter saknar hennes DNA.

4. Han vidrör Lisas trosor och överför IBs DNA. Och nej - jag pratar inte om att olla runt eftersom jag anser att han då även skulle ha fört över sitt eget DNA via sekret/sperma. Hennes sekret kan finnas exakt vart som helst - på knivskaft (ja, han har haft kniv för att skära ner henne), det kan ha överförts när han burit Lisa efteråt (från hans kläder) eller nånstans på hans handskar.
5. Han skär ner Lisa och avsätter DNA på snören samt rör.
6. Han sätter på sig handskar och plockar ihop hennes tillhörigheter. Han överför inget DNA varken på hennes tillhörigheter gällande mobil, hjälmen eller tejprullen som han lägger tillbaka. Ej heller nåt blod i sin bil eller på knivskaft.

Detta är enbart handskar på, handskar av och handskar på igen så sluta tjata om 5-6 ggr.

Hur ska du förklara att det inte finns hans dna på skärpet, på BH och på tröjan?
Du ska svara - han hade handskar då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in