Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-09, 00:17
  #132673
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Pyttsan NB bekymrad över att han tagit i handsken, hans DNA på snören LH hängts i då? Stackars lilla mamma sitter i Litauen och vet inte vilken skit till son hon har som manipulerar omgivningen. Måste ju varit värre med snören de hittat med hans blod på osv i slakthuset. Men sånt pratar man inte om, bara det att psykot glömde städa undan dom. Kanske var alldeles till sig i sina skitna trasor över att han lyckats genomföra det mord på LH som han redan tänkt dagen innan med Adriana?
Jag kommer inte heller ihåg på rak arm det utom att jag skrev att LH:s handske kan ha farit av och rakt bortåt i luften då hon blev övermannad av den kraft han besatt vid överfallet för då hade han verkligen bestämt sig med gårdagens misslyckande. Verkar ju stämma för inte långt därifrån hittas örhänget senare. Inte vet jag men sjuka människor kan få enorma krafter.


Jag håller med dig, om att när Lisa blev överfallen så slungades troligen handsken iväg för hon blev nog överfallen med kraft och styrka den stackras flickan och hon hade inte en chans att försvara sig.
Man hittar också 2 örhängen där hon blev överfallen av ett sjukt monster som borde få samma behandling själv.
Det är inte en normal person som har utfört detta idiotiska mord.
Det är en Dåre och Idiot.
2016-06-09, 00:23
  #132674
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är långt ifrån bevisat att NB är sexualsadist.
Han verkar inte vara det minsta knäpp heller. Ingen RPU har varit på tal. Och frågan om han är psykopat, vilket jag antar att han behöver vara för att utföra detta mord, tål att diskuteras.

Jag googlade på "psykopat + yrken" av ren nyfikenhet och hittade denna tre och ett halvt år gamla artikel, som behandlar en ny bok "The Wisdom of Psychopaths".
Hantverkare är med på listan över de jobb som de helst undviker. Just saying.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15794554.ab
Dock är ofta visst förövare av mord av den här typen just hantverkare. Just saying...

Professor Niklas Långström, en av landets främsta sexualbrottsexperter:

Citat:
I sitt utlåtande till polisutredningen skriver han att "ganska många" av gärningsmännen har en acceptabel anpassning och fast partner och egna barn. De vanligaste arbetena tycks enligt professorn "vara inom praktiska yrken som till exempel chaufför eller hantverkare".
Citat:
Han förklarar att ett liknande brott är mycket svårt att erkänna - och att det i tidigare fall tagit många år innan förövarna kunnat berätta om gärningen i sin terapi.
– Det här är väldigt svårt att ta in också för förövaren själv. Det är extremt skämmigt för den personen, säger han till Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21691870.ab

"Många år" kan det alltså ta om det överhuvudtaget kommer något erkännande av förövare
som Nerijus. I just hans fall betvivlar jag att det någonsin kommer något sånt.

Ps. Visst är det bevisat så det räcker och blir över att herr Bilevicius är en
sexualsadist och dessutom en mordisk sådan.
Fynden talar för sig själva. Lisa och hennes döda kropp bär på en berättelse, ohygglig
och alldeles otvetydig.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2016-06-09 kl. 00:56.
2016-06-09, 00:47
  #132675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag får de intrycket att ensamt har läst i FU. Jag läser visserligen inte rakt av utan väljer fråga efter fråga. Jag hoppas att alla har tillgång till en FU protokoll där an kan söka. Det som jag medveten har försummat är två dom. Nu har jag börjat med detta och skräms. de små misstag i FU är ingenting mot de missar som domen innehåller. Just nu tittade jag hur tingsrätten försummar den tilltalades alibi.

Däremot hovrätten börjar, men kommer inte långt i analysen av vittnesmål från sex personer, Aivaris, Irina, Nerius, Gustav Jönsson, Henrik Jönsson och fru Jönsson. Allt intresse samlas kring 19.00 utanför litauernas bostad. För mig verkar det vara en samstämmighet, som borde ha fått utslag i domen. Men här utvecklas andra tolkningar. Hovrätten har faktiskt utryck sig så att Nerius kunde ha tagit en rökpaus på mördandet utanför sitt hos, ca 19.00.

Andra motsättningar mellan tingsrätten, hovrätten och försvaret återkommer jag snarast. Hur var det med flickan som sprang och skrämdes av en "polack"? Olika tolkningar av TR och HR, jag har den tredje.

Var ägde mordet rum? Hurtig ser saken annorlunda än rätten, där var tape rullen låg ellerr i andra ändan av Ladan? Hur är Nerius som människa, varför berömmer alla Nerius för hans personliga egenskaper?
Du får det ofta att låta som att du är den ende som tagit del av materialet. Jag kan lova dig att så inte är fallet. FUP:en släpptes fredagen den 23/10 2015. Jag och många med mig hade förhandsbeställt en kopia och fick den under dagen. Jag läste hela dokumentet under den helgen och det var uppenbarligen flera som gjort så (offrat en helg på ett allvarligt arbete). Under det följande halvåret har många inte bara läst utan till stora delar memorerat innehållet (det finns de som säkerligen skulle kunna tentera på utredningen, om det vore möjligt). Många har med samma nit och raskhet tagit sig an allt annat material som följt. Det som skiljer är analysmetoden, där du trycks ha missat själva metodiken för brottsutredning (jag orkar inte utveckla detta ännu en gång).

Nu har du kommit till domarna, som alla genuint intresserade hade läst en timme efter publiceringen. Jag får därav intrycket av att du inte alls har följt huvudförhandlingarna. De täcktes ju i stor utsträckning i realtid av media. Därtill finns ljudupptagningar. Som bekant är det omedelbarhetsprincipen som gäller, dvs det är vad som sägs i rätten som domslutet bygger på.

Det du kallar rättens försummande av alibi är definitionsmässigt rättens annorlunda bedömning av vittnesmål förebärande eventuellt alibi. Du anser att rättens ledamöter i två domstolar var inkompetenta eller korrupta, jag noterar att de kommit till samma slutsats som jag - inget alibi.

Vad Hurtig anser och ansåg vet bara Hurtig. Han jobbade instrumentellt med en otillgänglig klient och uppslag till tvivel, som han själv kunde föreställa sig - det behöver inte betyda att han höll något för troligt. Nu är det ju så att det Hurtig förelade HD hade kunnat vara en inlaga till Hovrätten. Med HD:s speciella uppgift, fanns ingen anledning att ge prövningstillstånd. Om, hypotetiskt, Hurtig varit NB:s advokat i Hovrätten, så hade förstås hela projektet havererat under rättens examinering. Ta bara en sådan sak som NB:s inställning, som inte alls rimmade med Hurtigs antydningar. Inte skulle Hovrätten ha lämnat den tilltalade i fred och lagt upp förhandlingen som en debatt med Hurtig. Vad mordplatsen beträffar så strider inte Hurtigs framställan mot gärningsbeskrivningen.

Vad NB är för slags människa är ovidkommande för fastställande av skuld och utmätande av påföljd. Du som levt ett långt liv måste väl f ö ha träffat människor med sammansatta och mostridiga karaktärer. Den omtalade Rader hade förtroendeuppdrag i kyrkan och jobbade ideellt med att hålla uppsikt över ordningen i grannskapet där han bodde. Även under erkännandet av de mest gruvliga omständigheter gällande hans mord uppträder han med en sorts verserad artighet, som gör ett kusligt intryck, när man vet vad han gjort. Sammansatt personlighet, någon ? Alla de som berömmer NB gör det utifrån den erfarenhet av honom som de har: AJ omvittnar en lojal tjänare, som han var, osv. Du godtar förstås inte några vittnesmål av AB eller IB ? Jag minns inte att de berömde NB, tvärtom berättade de oförmedlat om flera pinsamma och inte så få oroande karaktärsdrag och egenskaper.

Din slutsats att samtliga eniga domstolar tagit fullständigt fel, inte bara gällande gärningsman, utan gällande såväl tidpunkt som plats för mordet gör dig ju svaret skyldig: är rättssystemet genomruttet, är allt en enda gungfly av skensanningar, är det bara en levande människa som ser klart ?
2016-06-09, 00:47
  #132676
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Dock är det så att ingen, upprepar ingen, av alla de andra människor som fanns därikring då vid 19-tiden: först och främst frun och brodern, mest inomhus men ibland rökandes på trappan, men också hela familjen Jönsson, Arne, Gustav, Henrik, Victoria och inte minst kvällens värdinna på slottet, Ascension Fernandes Coto Jönsson, AJ:s hustru (som Irina Bilevicius Verkar ha en prima relation till), lade på minnet en ganska speciell sak.
Troligen var det även fler som känner NB i närheten (Claes Bennhage? Grannar?) och åtminstone i efterhand borde ha kunnat minnas, det som ingen annan alltså har noterat:

Det finns ingen som har sett eller hört NB:s bil komma till platsen då. Ingen har heller kunnat dra sig till minnes att NB skulle ha kunnat lämnat hemmet i bil, vare sig strax efter kl 19.00 eller över huvud taget under hela den kritiska tiden 18.00-20.00. I hemmet skulle de ha märkt det, och utanför eller inifrån slottet, kunde någon Jönsson ha sett eller varje fall hört det.

Polisen har kanske inte utrett detta ordentligt, men det kan, oavsett det, också tyda på att NB faktiskt var hemma hela tiden.

Otroligt korkat skrivet .
Vem faan sitter och tittar på klockan och kollar vad ens familjemedlemmar sysslar med hela tiden .
Både Irina och Aivaras var ju vana vid att mördaren Nerijus tog sig en åktur ensam ganska ofta .
Varför skulle de bry sig om var han var eller klocka honom just denna söndags kväll ?
Brukar du ha vrålkoll på alla i din familj 24/7 med tider och allt ?
Och ännu dummare är att familjen Jönsson skulle lägga på minnet om man har sett
eller hört vad mördaren Nerijus har sysslat med en söndagskväll när man dessutom har gäster .
Du har nog lite väl höga tankar om din polare mördaren Nerijus .
Han må ha varit uppskattad som hantverkare men att familjen Jönsson skulle bry sig
om vad han gjorde på sin fritid kan du glömma .
Mellan kl 18,30 och 19,30 har det jävla svinet mördat Lisa och transporterat henne till Martorp .
Kom ihåg att det finns andra som har sett mördaren Nerijus fara omkring på vägarna .
2016-06-09, 00:48
  #132677
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dock är ofta visst förövare av mord av den här typen just hantverkare.

Professor Niklas Långström, en av landets främsta sexualbrottsexperter:




http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21691870.ab

"Många år" kan det alltså ta om det överhuvudtaget kommer något erkännande av förövare
som Nerijus. I just hans fall betvivlar jag att det någonsin kommer något sånt.

Ps. Visst är det bevisat så det räcker och blir över att herr Bilevicius är en
sexualsadist och dessutom en mordisk sådan.
Fynden talar för sig själva. Lisa och hennes döda kropp bär på en berättelse, ohygglig
och alldeles otvetydig.


NB,s tvångsmässigt onanerande på arbetsplatsen där han har haft full koll
på flickorna på Cafet.
NB har säkert under en längre tid fantiserat om våld mot flickor där han
kan få utlopp för sina fantasier där han kan njuta av att ta livet av en
flicka och där gå igång med sin sexuella förnedring av offer.
En sådan handling hos GM blir mycket svårt att erkänna, så han väljer att
förtränga och slå ifrån sig alla anklagelser.
Han har säkert svårt att själv inse och förstå vad han gjort och utsatt
offret för.
När han blir tagen med fingrarna i kakburken, så skäms han inför andra
men han vägrar att inse vad han gjort.


Hade det varit kunniga förhörsledare som var insatta i den här typen av brott, så kanske dom
lyckats att få ett erkännande.
Men som sagt det skulle ha varit dugliga och kunniga förhörsledare redan ifrån början.
För att få klarhet i ärendet.
2016-06-09, 01:00
  #132678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är långt ifrån bevisat att NB är sexualsadist.
Han verkar inte vara det minsta knäpp heller. Ingen RPU har varit på tal. Och frågan om han är psykopat, vilket jag antar att han behöver vara för att utföra detta mord, tål att diskuteras.

Jag googlade på "psykopat + yrken" av ren nyfikenhet och hittade denna tre och ett halvt år gamla artikel, som behandlar en ny bok "The Wisdom of Psychopaths".
Hantverkare är med på listan över de jobb som de helst undviker. Just saying.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15794554.ab
Han döms inte för detta heller. Sexualsadist är en diagnos, som domstolen inte kan ställa.

Beträffande knäppheten gäller detsamma. Att du vågar dig på en friskssförklaring är dock djärvt. Har du aldrig träffat på någon, som är knäpp "på ett högre plan" s a s ? Dvs ytligt sett helt normal men bärande på allvarligt sjuka idéer.

Nu är ju logiken den att skulden fastställs av domstolen. Utifrån skulden till den sjuka handlingen kan man dra slutsatsen att gärningsmannen var åtminstone "knäpp".
2016-06-09, 01:01
  #132679
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Jag håller med dig, om att när Lisa blev överfallen så slungades troligen handsken iväg för hon blev nog överfallen med kraft och styrka den stackras flickan och hon hade inte en chans att försvara sig.
Man hittar också 2 örhängen där hon blev överfallen av ett sjukt monster som borde få samma behandling själv.
Det är inte en normal person som har utfört detta idiotiska mord.
Det är en Dåre och Idiot.

Medhåll gillar vi ja det är det enda vettiga jag kommit fram till. Jag har också fått för mig att LH blev ditlockad till ladan och gick in genom porten hjälpsam som hon verkar ha varit, och sen bang överraskad varav handsken far iväg och han gömde sig när han väl ropat på henne och överfallit bakifrån. Tror inte hon blev släpad till slakthuset utan han var så stark att han höll om henne och bar henne dit. Det enda logiska såvida inte IB visste om hans sjuka fantasier och blev tvingad att ställa upp under hot om att hon inte gjorde det, alltså lockade till sig LH till porten, skulle hon själv råka lika illa ut. Diskussioner nattetid efter LH:s försvinnande. IB fick väl gå eller cykla hem under hans sjuka dåd. Tror LH skulle lita mer på en kvinna i och med att hon var så blyg som sagts. Eller kan det vara någon annan NB hotat på liknande sätt? Var ju väldiga diskussioner om LH:s arbetskamrater den kvällen det hände och hur dom tog sig hem osv. här i tråden. Han kan ju också tagit en trasa som jag skrev en annan gång och därav ingen kamp för han höll henne till hon somnade och sen burit iväg med henne. Hmm, nåt i den stilen.
2016-06-09, 01:04
  #132680
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Han döms inte för detta heller. Sexualsadist är en diagnos, som domstolen inte kan ställa.

Beträffande knäppheten gäller detsamma. Att du vågar dig på en friskssförklaring är dock djärvt. Har du aldrig träffat på någon, som är knäpp "på ett högre plan" s a s ? Dvs ytligt sett helt normal men bärande på allvarligt sjuka idéer.

Nu är ju logiken den att skulden fastställs av domstolen. Utifrån skulden till den sjuka handlingen kan man dra slutsatsen att gärningsmannen var åtminstone "knäpp".

Det har jag. Lik under en rotvälta bl a och låsa in barn om han haft några i källaren om de inte löd honom osv. Bekantskap uppsagd kvickt, tro mig.
2016-06-09, 01:10
  #132681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
I hovrätten börjar man rita upp situationen 19.00 utanför litauernas lägenhet. Både Gustav och Henrik passerade. Hovrätten fortsätter att konstruera och skriver att Nerius hade tagit en paus i mördandet. Men det är inte paus från det utan från att han hade varit hemma smakat på plettor, druckit kaffe, ringt till sin mamma i Skype mm. Det kan inte vara så att Nerius i verkligheten rövade bort LIsa , dödade och trängde henne i ett skåp några km längre bort.

Om vi tar situationen att Lisas kropp hittades i byssjan, då hade det behöts finnas täcken på platsen som visar att Nerius hade dragit henne dit eller t.om. fullföljt sin gärning. Men det finns inget bevis på mordplatsen som stöder detta. Eller att LIsa hängdes i mjölkrummet fast tapen som behövdes för att tysta nere henne, fanns 50 meter därifrån.

Varje situationen uppritad av åklagaren, leder alltid till en återvändsgränd.
Apropå återvändsgränd - hur var det nu med alla dessa DNA-spår ? Har du publicerat din hypotes i alternativtråden, så att man åtminstone kan begripa vad som föresvävar dig ?
2016-06-09, 01:13
  #132682
Medlem
CatTheHunters avatar
Förresten, vem tänker på en handske om man mördat nån? Kanske inte ens märkt att den saknades. Men OJOJOJ där ligger den ju och om man är rädd att ha lämnat DNA på den, vilket han sa till lilla mamma, så var det nog bäst att plocka upp den för då var det ju naturligt när han "råkade" hitta den och kolla så det inte var hans egen handske. Men det är lögn, för han gick väl inte i tjejhandskar tjocka sådana som man har moped/mc i jobbet. NB köpte ju några andra på (?) Jula tror jag, märke har jag glömt.

Fy fan vad lögner och ingen verkar ha genomskådat det
2016-06-09, 01:14
  #132683
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Apropå återvändsgränd - hur var det nu med alla dessa DNA-spår ? Har du publicerat din hypotes i alternativtråden, så att man åtminstone kan begripa vad som föresvävar dig ?

Kan ju inte ens stava till FUP.
2016-06-09, 01:16
  #132684
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Medhåll gillar vi ja det är det enda vettiga jag kommit fram till. Jag har också fått för mig att LH blev ditlockad till ladan och gick in genom porten hjälpsam som hon verkar ha varit, och sen bang överraskad varav handsken far iväg och han gömde sig när han väl ropat på henne och överfallit bakifrån. Tror inte hon blev släpad till slakthuset utan han var så stark att han höll om henne och bar henne dit. Det enda logiska såvida inte IB visste om hans sjuka fantasier och blev tvingad att ställa upp under hot om att hon inte gjorde det, alltså lockade till sig LH till porten, skulle hon själv råka lika illa ut. Diskussioner nattetid efter LH:s försvinnande. IB fick väl gå eller cykla hem under hans sjuka dåd. Tror LH skulle lita mer på en kvinna i och med att hon var så blyg som sagts. Eller kan det vara någon annan NB hotat på liknande sätt? Var ju väldiga diskussioner om LH:s arbetskamrater den kvällen det hände och hur dom tog sig hem osv. här i tråden. Han kan ju också tagit en trasa som jag skrev en annan gång och därav ingen kamp för han höll henne till hon somnade och sen burit iväg med henne. Hmm, nåt i den stilen.


Naturligtvis så har NB övefallit Lisa hårt och grymt, och när hon sedan var ev: död eller medvetslös
så har han burit in henna i slaktrummet där hon tappar ett till örhänge som ligger under vattenslang.
Han har då snabbt hissat upp henne i röret och påbörjat förnedringen.
Sedan snabbt som tusan har han enligt honom....packt ihop skräpet och in i bilen för transpårt till byssjan.
Han har inte haft minsta förståelse för vad han gjort, då han var så speedad av sina fantasier.
En sjuk person.
En dåre.
En Psykopat.
En person som verkligen själv borde få lida.
Vi får se vad framtiden har i beredskap i fängelset åt honom.
Jag tror många vill ge sig på honom.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback